Clinic verslag (judith) van Endurancepaard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Clinic verslag (judith) van Endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 21:36

Vanmorgen vroeg de trailer opgehaalt, deze mocht ik lenen van een bokker en vriendin van chronos.
Eenamaal aangekomen op stal dynamiek eventjes hersteld ze had vanacht lekker met haar hoofd in de stront liggen slapen (gek beest Haha! )
Dynamiek ingepakt en ingeladen en samen met chronos richting amersfoort. Eenmaal aangekomen eventjes binnen geweest om een bak koffie te drinken en hopen om een paar bokkers te ontmoeten, maar helaas ik herkende niemand En ik ga niet regelrecht naar een wildvreemde lopen en vragen bent u ook een bokker zal je zien is het geen bokker en dan sta ik voor aap

Snel de paardjes opgezadeld en hebben samen met chronos en mark losgereden in de buitenbak.

Eenmaal binnen en we hadden wat gestapt vraagt judith zo wat doe je met dynamiek Endurance Bloos O wat zal judith wel gedacht hebben en die komt dressuurprikken!
Maar het ging voor mijn gevoel goed alleen dat ik dynamiek hoger op moest rijden en dat ik mijn teugels korter moest maken, maar dynamiek was al aardig snel nat zodat mijn teugels snel weer uit mijn handen gleden, dus daar heb ik een paar opmerkingen over gehad, ook heb ik zo af en toe problemen met het aangalloperen en terug komen in de draf ze heeft me goede tips gegeven, nu kan ik verder lekker thuis oefenen.

Toen zijn chronos en ik nog in het bos wezen uitstappen (aangezien chronos daar de weg weet).

Uiteindelijk zijn we de paardjes wezen inladen, kwam nog een iemand tegen die voor mij een bekend gezicht had, ik weet haar naam niet ze stond bij de trailers, ze herkende mij ook maar waarvan Verward

We hebben helaas de keur op muziek van judith niet kunnen zien.

Maar ik heb nu door deze clinic te rijden me zelfvertrouwen terug gekregen, en zal zeker volgend jaar zeker mijn eerste officiele dressuurproefje gaan rijden.

Het was gewoon toppie ook hoe dynamiek zich gedroeg.
en wil chronos bedanken voor deze fantasiche dag ze heeft mij overgehaalt om deze clinic te rijden.

Anoukie ik wil je bedanken voor het regelen van deze dag en de goede verzoring.

Angelique en Dynamiek

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:40

Hoi!
Was de persoon die je herkende toevallig met krukken? Zij herkende namelijk ook iemand, maar wist niet meer waarvan...

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:41

Muts zie je nou dat je het zelf kan ! Maar ben super trots op je! En op die geke knollie van je !!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:42

Ik kende de halve stal van Marcroix maar idd ook geen bokker...

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 21:42

Koortje schreef:
Hoi!
Was de persoon die je herkende toevallig met krukken? Zij herkende namelijk ook iemand, maar wist niet meer waarvan...


nee volgens mij liep ze niet op krukken

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:36

dynamiek schreef:
Uiteindelijk zijn we de paardjes wezen inladen, kwam nog een iemand tegen die voor mij een bekend gezicht had, ik weet haar naam niet ze stond bij de trailers, ze herkende mij ook maar waarvan Verward

Angelique en Dynamiek


Ik weet inmiddels wel waar ik je van ken ! Je hebt bij die boer gestaan in Soest, in het weggetje tegenover de Boshoeve...ik ben tegelijkertijd met een ander meisje van een andere stal overgekomen en heb ook een tijdje daar gestaan. Mn paardje stond naast die van dat jongetje die western reed als enige toen nog Knipoog.

Leuk om onverwachts een "bekende" tegen te komen!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:28

Fijn dat het toch zo'n geslaagde dag is geworden voor je
Lekker zo'n veelzijdig paard!

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:34

ik was er ook, heb je zien rijden. Het ging prima zo te zien. Leuk paard heb je.... (ahum ik was dus diegene met die lastige kindjes Bloos! )
Ik wil bij deze nog even mijn excuses aanbieden als jullie er last van hebben gehad.

Ik vond dat Judith het leuk deed. Ik ben ook niet echt een dressuurprikker maar ik vond het wel goed te volgen en heb er denk ik ook wel wat van opgestoken wat ik met mijn verzorgpaard kan oefenen.... bijvoorbeeld de beugels een gaatje korter maken Tong uitsteken

groetjes,
Wendy

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:40

Chronos schreef:
Ik kende de halve stal van Marcroix maar idd ook geen bokker...


Foei Scheve mond , ik ben toch ook een Bokker???

Heel leuk om te horen Dynamiek dat het zo leerzaam voor je is geweest (en dat voor een enduranceruiter Tong uitsteken)! Leuke aanhang hadden jullie ook bij je, je "groom" die je paard heeft losgereden zat een beetje op zijn praatstoel Haha! maar wel leuk hoor!

Jammer dat ik jullie niet heb zien rijden (de enige groep omdat ikzelf toen aan het zadelen was), maar het inrijden heb ik wel even gezien, dus ik heb wel een idee .

Ik en ook Judith hebben de clinic met veel plezier georganiseerd. Graag geef ik hierbij ook een pluim aan Koortje en co voor de last minute wervingsactie voor deelnemers !!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:41

Wil je Judith namens mij ook nog even bedanken Anouk? Ben ik namelijk even vergeten.... had het een beetje te druk met m'n paard Bloos

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 00:13

Richtje schreef:
Wil je Judith namens mij ook nog even bedanken Anouk? Ben ik namelijk even vergeten.... had het een beetje te druk met m'n paard Bloos


No problem Knipoog.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 08:36

[Ik weet inmiddels wel waar ik je van ken ! Je hebt bij die boer gestaan in Soest, in het weggetje tegenover de Boshoeve...ik ben tegelijkertijd met een ander meisje van een andere stal overgekomen en heb ook een tijdje daar gestaan. Mn paardje stond naast die van dat jongetje die western reed als enige toen nog Knipoog.

Leuk om onverwachts een "bekende" tegen te komen![/quote]

Ja dat klopt je bent een stalgenoot van mij geweest (1 maand Verward )
erg he ben echt blond hoor.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 08:40

juval schreef:
ik was er ook, heb je zien rijden. Het ging prima zo te zien. Leuk paard heb je.... (ahum ik was dus diegene met die lastige kindjes Bloos! )


Ik heb niks gemerkt was zo bezig, heb geen kindjes horen bleren Dromen

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 08:45

Anoukie"]
[quote="Chronos schreef:
Ik kende de halve stal van Marcroix maar idd ook geen bokker...


Foei Scheve mond , ik ben toch ook een Bokker???

Heel leuk om te horen Dynamiek dat het zo leerzaam voor je is geweest (en dat voor een enduranceruiter Tong uitsteken)! Leuke aanhang hadden jullie ook bij je, je "groom" die je paard heeft losgereden zat een beetje op zijn praatstoel Haha! maar wel leuk hoor!
[/quote]

Je zal john wel bedoelen een stalgenoot van ons, en ja als die eenmaal aan de gang is. Hij ging wel eventjes voor het eerst op dynamiek stappen, zodat ik Chronos kon helpen met zadelen, ik dacht die zal wel een rondje op het harde doen, blijkt ie dynamiek al te hebben losgereden (groompie he!)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 09:53

dynamiek schreef:
Eenmaal binnen en we hadden wat gestapt vraagt judith zo wat doe je met dynamiek Endurance Bloos O wat zal judith wel gedacht hebben en die komt dressuurprikken!


Weet je hoe belangrijk het is voor een endurancepaard om los in de rug te zijn, op zijn eigen benen te lopen, niet op de voorhand te hangen, links en rechts gelijk bespierd te zijn etc. etc.? Allemaal dingen die je in de dressuur kunt ontwikkelen. Anita Lamsma (Nederlands kampioen endurance) heeft ook zeer regelmatig dressuurles met haar Djinti, toevallig van dezelfde instructrice als waar mijn zusje met Ret al tig jaar les van heeft (wisten we tot voor kort helemaal niet!).

Maar fijn dat je er zo veel van hebt opgestoken en ook in de dressuur wilt gaan starten! Ga je volgend jaar ook weer endurancewedstrijden rijden?


[Edit] suffe typo's [/edit]
Laatst bijgewerkt door Karin op 17-11-03 09:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 09:54

Hihi das idd John! Ach voor een menner heeft hij het ook naar z'n zin gehad!

Sorry Anouk!

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 11:06

Karin"]
[quote="dynamiek schreef:
Maar fijn dat je er zo veel van hebt opgestoken en ook in de dressuur wilt gaan starten! Ga je volgend jaar ook weer endurancewedstrijden rijden?



Ja karin eenmaal verslaafd blijft verslaafd *LOL*

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:08

hihi nog ff en je bent ook dressuurverslaafd Knipoog

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 12:06

ja en dinsdagavond springen! kan wel samengesteld gaan rijden (hihi)
Maar endurance blijft het mooist!

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 22:26

Richtje schreef:
Fijn dat het toch zo'n geslaagde dag is geworden voor je Lekker zo'n veelzijdig paard!



Ja dat heeft ze van papa Krimh ox werd door Alice naber-lozeman samengesteld gereden
En dat te bedenken dat dynamiek haar moeder een tuiger is!