Clinic door topdressuurruiter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 00:06

Kijk Brabant of Gelderland ligt niet naast mijn deur in Friesland, maar voor zulke grote dressuurnamen wil ik mijn paard best een paar uurtjes in de trailer zetten. Zoiets gebeurt waarschijnlijk maar "once in a lifetime".

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 00:38

Ja lijkt me leuk, in ieder geval als toeschouwer! Ik ga volgend weekend op clinic met Judith Scholte, mét Kore, dus laten we eens kijken hoe dat verloopt. Als Tineke Bartels les komt geven zal ik zeker mn best doen te komen met paard, ik vind dat ze erg goed les geeft, en op een zeer spontane manier..!

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 00:45

Ben ook zéér geïnteresseerd! Zou heel graag meerijden in clinics, evt. ook zonder paard komen kijken, maar alleen als het niet te ver weg is. Liefst omgeving Utrecht, ik denk dat een stalgenootje (of twee) ook wel wil(len). Bij de betreffende persoon thuis is ook wel gaaf, maar vaak voor mij erg ver weg. Poeh, moet wel even de eigenaar van het paard lief aankijken Haha! .
Ik denk vooral aan Rien v/d Schaft, Karen Galema, Anky van Grunsven, Sjef Janssen, Hans Peter Minderhoud, Edward Gal, Ellen Bontje. Wie eigenlijk niet?
Oh, en Sven Rothenberger zou ik ook wel een giller vinden, dan kom ik nog als het in het zuidelijkste puntje van Limburg wordt gehouden! Ben erg benieuwd wat hij nu van mijn rijden vindt, hihi. Maar Bert Rutten, of Rukken zoals hij bij ons heet, mag van mij thuis blijven.
Voor 50,- euro met z'n tweeën of drieën kom ik zeker, koffie is altijd lekker en publiek vind ik alleen maar leuk.
D.m.v. een demonstratie kun je zien of degene het rijden ook zo uitvoerd als dat ie het brengt; altijd de moeite waard maar niet noodzakelijk.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 01:13

Wilma1983 schreef:
Wordt er ook iets georganiseerd rond het M2 als je M2 start of niet...?
Ik ga er vanuit van wel. Het is voor mensen die graag willen leren dus waarom zou m2 niet mogen en z wel? Ik denk dat er bij het organiseren er gekeken moet worden in welke aanmeldingen er zijn op de verschillende trainingsniveau. Ik verwacht meer m2 dan grand prix ruiters Haha! Haha! Haha!.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 01:38

KWPN
07-11-2003: Bert Rutten bondscoach dressuur


Aan de lange onzekere periode vanaf het EK Hickstead in augustus tot nu is vandaag een eind gekomen met de mededeling van de KNHS dat Bert Rutten door de KNHS benoemd is tot de nieuwe bondscoach dressuur senioren. De 42-jarige Rutten uit het Limburgse Hunsel volgt hiermee het dressuurdriemanschap op dat bestond uit teammanager Jan Peeters en trainers Sjef Janssen en Johann Hinnemann.

De KNHS heeft na overleg met de A-kaderleden dressuur senioren besloten met één eindverantwoordelijke als bondscoach door te gaan. Bert Rutten is de gekozen man. Jan Peeters zal in 2004 zijn werkzaamheden als teammanager voor de Young Riders en junioren voortzetten. De jeugd presteerde dit jaar zoals bekend uitstekend met driemaal goud en eenmaal zilver op de Europese Kampioenschappen. Daarnaast zal Jan Peeters het internationaal jureren weer hervatten.

Bert Rutten nam in de jaren tachtig deel aan diverse Europese en Wereldkampioenschappen waar hij ondermeer teamzilver en teambrons won. Momenteel is Rutten actief als trainer van internationale topruiters uit Spanje, Zweden, Canada, Engeland, Amerika en Duitsland en heeft zijn eigen trainingsstal in Hunsel. Van zijn vader Jo Rutten, zelf deelnemer aan de Olympische Spelen van 1976, kreeg Bert het rijden met de paplepel ingegoten. Inmiddels heeft hij maar liefst dertien paarden naar Grand Prix niveau gereden. Naast zijn werk als trainer en ruiter was Bert Rutten ook actief als verrichtingsjury bij het KWPN-hengstenonderzoek (van 1999-2002) en was hij trainer van de Nederlandse afvaardiging naar het WK Jonge Paarden.
Zijn vader Jo Rutten is ook enige tijd bondscoach geweest, samen met Henk van Bergen in de jaren 1988, 1989.

De selectieprocedures voor de Olympische Spelen in Athene worden in de komende weken in nauw overleg met Bert Rutten afgerond. Nieuw is dat er een selectiecommissie gevormd zal worden die de voordracht van de bondscoach voor het team toetst. Namen van deze commissie zijn nog niet bekend gemaakt.

(Bron: persbericht KNHS, bew. CvA)


Ik denk dat ik Bert Rutten dus wel op mijn buik kan schrijven Haha! Haha! Ga er vanuit dat die het de komende tijd behoorlijk druk zal krijgen.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 15:34

Haha! Haha! Haha!
Eigenlijk maakt deze nieuwe wending het nu juist weer wel interessant om hem te vragen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:05

Homiafortuna schreef:
Kijk Brabant of Gelderland ligt niet naast mijn deur in Friesland, maar voor zulke grote dressuurnamen wil ik mijn paard best een paar uurtjes in de trailer zetten. Zoiets gebeurt waarschijnlijk maar "once in a lifetime".


Me too!!! (moet ook van Friese bodem komen)
Heb je trouwens ook Duitse contacten Grib-fan???? Haha!
En anders houd ik me aanbevolen voor Coby van Baalen OK dan! Misschien dat ze Hinemann mee kan brengen?? Haha!

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:19

persoonlijk vind ik dat Frenk Jespers erg goede clinics geeft (Heb zelf les van em Schijnheilig ), hij weet goed problemen op te lossen en geeft leuke uitleg voor het publiek.

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:59

Mocht je iets willen organiseren met een springruiter dan heb ik wel belangstelling
Liefst een beetje centraal(regio utrecht ofzo), maar Noord-Brabant vind ik ook wel te doen voor een keer Zoiets organiseren is tenslotte al moeilijk genoeg Haha!

maar er zullen wel weinig ruiters met interesse in springen zijn als ik het zo zie Bloos Of zou dat aan de titel van het topic liggen Verward Knipoog

3 mensen per les van ongeveer gelijk niveau werkt wel prettig bedrag hangt er een beetje vanaf wie er komt.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:55

GribaldiFAN schreef:
Graag zou ik van jullie het volgende willen weten
- wie er eventueel intersse zou hebben in een dergelijke clinic.
- welk bedrag jullie hiervoor over hebben.
- hoe groot de groepen moeten zijn.
- eventueel namen van wie jullie les zouden willen hebben
- reistijd die men er voor over heeft
- en of er naast de clinic behoefte is aan bijv. een demostratie


-ik ook Haha!
-maakt eigenlijk niet zo heel veel uit,mits er wel echt goede les is.
-mischien per 2/3 amn te gelijk
-zolang die genige goed les geeft maakt het mij niet veel uit.
-tja,het liefst had ik dus iets wat beetje dicht bij is,ik woon namelijk in zuid-limburg,dus als je iets zou kunnen regelen wat wel wat dichterbij is zou me echt harstikke leuk lijken Lachen
- hoef niet persee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:18

Picasso"]
[quote="Homiafortuna schreef:
Kijk Brabant of Gelderland ligt niet naast mijn deur in Friesland, maar voor zulke grote dressuurnamen wil ik mijn paard best een paar uurtjes in de trailer zetten. Zoiets gebeurt waarschijnlijk maar "once in a lifetime".


Me too!!! (moet ook van Friese bodem komen)
Heb je trouwens ook Duitse contacten Grib-fan???? Haha!
En anders houd ik me aanbevolen voor Coby van Baalen OK dan! Misschien dat ze Hinemann mee kan brengen?? Haha!
[/quote]


De kosten; hmmm voor zo iemand heb ik best het e.a over hoor!
Groepen; max 3 à 4 personen.
En een demonstratie lijkt me wel geweldig.

Dit nog even ter aanvulling van mijn eerdere berichtje.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 09:09

gomir schreef:
Mocht je iets willen organiseren met een springruiter dan heb ik wel belangstelling
Liefst een beetje centraal(regio utrecht ofzo), maar Noord-Brabant vind ik ook wel te doen voor een keer Zoiets organiseren is tenslotte al moeilijk genoeg Haha!

maar er zullen wel weinig ruiters met interesse in springen zijn als ik het zo zie Bloos Of zou dat aan de titel van het topic liggen Verward Knipoog

3 mensen per les van ongeveer gelijk niveau werkt wel prettig bedrag hangt er een beetje vanaf wie er komt.

ik zal een topic maken om hiernaar te verwijzen *LOL*

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:23

goed plan, anders komt er wsl niet voldoende animo Ik las eigenlijk ook alleen maar omdat ik hem bij de zoekfunctie op jouw naam tegenkwam Bloos

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:39

Lijkt me erg leuk.Heb al eens een clinic gereden bij Rien vd Schaft en bij Sonja Gademann.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:59

Tyrza schreef:
Henk van Bergen traint toch Seth Bosman?


Klopt
Mijn instructrice heeft bij beide gelest (nu bij Seth)

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:37

Ik heb ook best interesse, maar liever dan een beetje in de buurt van Utrecht, meer dan 50 euro zou ik er niet voor willen geven.
Wel kleine groepjes liever, zo rond de 3/4
en demonstratie is ook leuk.

Moet je een bepaald niveau hebben?Ik ga nu L2 starten, maar sb en travers etc. zitten dr ook al wel aardig op.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:17

Leuk maar erg ver weg, kan het niet wat centraler? >;)

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:34

- wie er eventueel intersse zou hebben in een dergelijke clinic.
Lijkt me heel erg leuk!

- welk bedrag jullie hiervoor over hebben.
max. +- 50 euro

- hoe groot de groepen moeten zijn.
3

- eventueel namen van wie jullie les zouden willen hebben
???

- reistijd die men er voor over heeft
45 min/uur

- en of er naast de clinic behoefte is aan bijv. een demostratie
Eventueel

- of er ook mensen interesse hebben om zonder paard te komen.
Als het niet te ver weg is.

- wat zij als publiek eventueel zouden willen betalen.
niet meer dan 10 euro

- of men ook behoefte heeft aan een plek waar koffie en eventueel wat lekkers wordt geserveerd.
ja maar niet noodzakelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:47

ik heb er ook wel intresse in. bij de springnamen zou ik nog graag wil schellekens toe willen voegen en voor dressuur bart bax.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:55

Lijkt mij ook heel leuk, maar ik kom dan als toeschouwer want ik heb geen vervoer. Of er moet iemand hier uit de buurt ook gaan en nog een plaatsje voor mij en mijn paardje vrij hebben...

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:55

Ctal schreef:
Ik heb ook best interesse, maar liever dan een beetje in de buurt van Utrecht, meer dan 50 euro zou ik er niet voor willen geven.
Wel kleine groepjes liever, zo rond de 3/4
en demonstratie is ook leuk.

Moet je een bepaald niveau hebben?Ik ga nu L2 starten, maar sb en travers etc. zitten dr ook al wel aardig op.


Ik lees nu pas over Den bosch en Nijmegen, Nijmegen zou voor mij geen probleem zijn eigenlijk.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:55

Intresse is er zeker. Voor een Edward Gal, Tineke Bartels, Hans Peter Minderhoud, Anky van Grunsven, Bart Bax..

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 09:03


Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 09:09

Het lijkt mij iddd erg leuk hoor!

Voor mij is provincie utrecht nog te doen hoor iets daar buiten gaat ook nog wel! Maar goed op wat voor een dag zouden jullie het in willen plannen als ik het vragen mag! Door de weeks gaat voor mij erguh moeilijk worden hoor!
Max 50 euro wil ik er ook voor uit geven, publiek maakt mij niks uit hoor!
Ik ga dan liever voor de dressuur! Tinke, marlies, anky etc. etc. etc.!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:44

GribaldiFAN"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Bovengenoemde namen kan ik mij geheel in vinden,
wil Arjen Teeuwissen nog even toevoegen.
Rutten vind ik trouwens ook een super interessante!

Kan me verder bij Horselover23 aansluiten.

Of arjen theeuwissen mogelijk is weet ik niet, misschien leuk voor de belgische bokkers onder ons Haha! Ik heb Bert rutten al regelmatig gehoord dus misschien kan ik die eventueel benaderen voor een clinic.
Ik had zelf ook nog frenc Jespers in gedachten.
[/quote]

Arjen was afgelopen zaterdag in Schoorl voor een clinic.Ik weet nu inmiddels wat hij gekost heeft en dan redt je het niet met € 50 per persoon bij maximaal 3.Voor het publiek was er trouwens niets aan.Kostte evengoed € 15.Pas toen hij zijn eigen paard ging rijden werd het interessant.