Tukkerrit 5, nog lang niet moe...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Tukkerrit 5, nog lang niet moe...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-03 22:10

Vandaag meegeweest met mijn eerste Tukkerrit. Om 2 uur stond Tinkiebel (Ingrid) op de stoep. Keurig op tijd.
Salty deed niet echt moeilijk om de trailer op te gaan en zo vertrokken we vol goede moed.
Om half 3 waren we bij de Zunaruiters en we verwachten daar een heel scala aan bokkers.
Helaas, een hoop bokkers zijn gewoon niet op komen dagen! Zonder zich af te melden! Ik hoop dat deze bokkers zich realiseren dat dit niet erg netjes is...

Uiteindelijk dus later dan gepland vertrokken met een gezellig groepje. Zodra we het bos in gingen hebben Susan en Karin zich bij ons gevoegd en kon het feest beginnen!
Helaas niet voor Salty, want haar tempo ligt net een versnelling hoger dan de rest van de groep (behalve Retje dan, die was ook aardig druk Haha! ) Gevolg....Salty moet ingehouden worden en gaat zichzelf opfokken. Gelukkig hadden we tijdens de handgalop (voor Salty een keiharde draf) een kont van Annabel voor ons waar ik haar achter plakte.
Overigens lekker veel zand binnen gekregen, zowel in ogen, mond en nek. Achteraan rijden is niet echt voor ons weggelegd Lachen

We hebben een erg mooie route gevolgd, slechts een enkel stukje herkende ik van de endurance Holten.
Mooie wegen over de heide en pukkel op, pukkel af. Alleen jammer dat Salty ook hier haar galoptempo niet kon volgen, waardoor we in een harde draf naar boven stuiterden over de boomwortels. Ach...je bent een draver of je bent het niet natuurlijk Schijnheilig

Tijdens een laatste handgalopje kon ik eindelijk de teugels losser laten en haar in haar endurance tempo laten draven.
Na een uur of 2 liep ze ook niet meer zo heel erg aan de teugels te trekken en liep ze iets meer ontspannen.
Al met al een heerlijke rit gehad OK dan!

Tinkiebel, nogmaals bedankt voor het ophalen. Anders had ik een heerlijke rit gemist!
Op naar nr. 6! En natuurlijk alle WEL aanwezige bokkers, leuk dat jullie er waren en om jullie ook eens gezien / gesproken te hebben.
Last, but not least, Salty bedankt voor het meeliften op je rug Knipoog

Mirjam

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 00:00

Dit was ook mijn 1e tukkerrit, en ik vind het gezellig.
Ik vond het ook erg jammer dat er bokkers gewoon niet zijn komen opdagen zonder te bellen ofzo Bloos Huilen Knipoog , overegens vind ik het wel jammer dat er niet voor of na die tijd foto's zijn gemaakt Cheese!
Ik reed op Picolette in het begin galopeerde ze wel erg hard, maar later werd ze gelukkig rustiger. ik reed bijna de hele rit bijna vooraan dus ik weet niet hoe het daar achter is verlopen. Het uitzicht was ook erg mooi, ook al ken ik de holterberg wel, wat een grote achtertuin dat zou ik ook wel willen hebben , he, whahaha *LOL*
Maar de volgende keer kom ik zeker weer als het niet te ver weg is, en iedereen wel komt opdagen.

Enne Geert Jan de volgende keer wel je zweepje goed vast houden he Tong uitsteken

Greets Jody.

;) Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst! ;)
:) F.N.R.S F14+2 Boktlid*2991* :)

hobbelheks

Berichten: 8842
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:14

ook ik heb me uitstekend vermaakt, we zijn zelfs op een stuk geweest waar ik nooit eerder geweest ben (en dan is het al 22 jaar m'n achtertuin Bloos)
verder heb ik je graag mijn stootkussen aangeboden hoor, die ouwe gek vind echt alles goed.
kortom een heerlijke rit en mensen (die wel op zijn komen dagen) bedankt!

Escha

Berichten: 18779
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:19

zo als ik lees was het heel leuk
maar zo ik ook lees kwamen er wat bokkers niet ??? Verward

                    You are the only one I love and you got ripped out of my life...

    gebruiker002
    Berichten: 4620
    Geregistreerd: 15-02-02

    Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:24

    was echt heel gaaf he! en idd wel dom dat de rest niet is kpomen opdagen

    Escha

    Berichten: 18779
    Geregistreerd: 17-09-02
    Woonplaats: Londen

    Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:40

    als ik dat wist kwam ik nog wel ffies langs Knipoog

                      You are the only one I love and you got ripped out of my life...

      Karin

      Berichten: 65336
      Geregistreerd: 10-01-01

      Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:53

      Ondanks mijn handschoenen heb ik de blaren op mijn handen staan, ik heb Ret in tijden niet zo druk meegemaakt! Ziek

      Maar idd, wij gingen om kwart voor 3 van stal weg en waren om net iets over half 6 weer terug, en Retje was ook nog lang niet moe... Voorop bleek geen succes te zijn met hem, ik heb hem dan ook maar zo veel mogelijk achteraan laten lopen. Met tig paarden voor zich wilde hij zich nog wel enigszins aanpassen. Al moest hij dan af en toe nog wel even laten zien dat hij alle zijgangen beheerste. Raar paard.

      Leuk om weer eens wat 'nieuwe' Bokkers gezien te hebben, en ik hoop dat jullie hebben genoten van 'onze achtertuin'! Op dat uitzichtspunt was ik ook al eeuwen niet meer geweest, toch wel een van de mooiste plekjes van de Sallandse Heuvelrug... Cool

      .
      If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

      joortje

      Berichten: 10504
      Geregistreerd: 06-05-03
      Woonplaats: Stadskanaal

      Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:59

      ooooooooow wat gaf jah Cool wat vroeg begon dat jah Pling

      <3

      _Jody_

      Berichten: 2640
      Geregistreerd: 29-08-02
      Woonplaats: Nijverdal

      Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:38

      Edda schreef:
      als ik dat wist kwam ik nog wel ffies langs Knipoog


      Je had inderdaad achteraf wel meegekund, ik hoop dan ook dat de niet meegeweeste bokkers hun verontschuldeging aan bieden (die meezouden gaan dan he) Clown , want diegene die een huurpaard zouden huren hebben gewoon een fjord bezet gehouden terwijl er gewoon iemand anders op had gekund. Verward Clown dus de volgende keer wel goed nadenken als je meegaat op een huurpaard. Enne willen jullie je de volgende wel afmelden, of afbellen. OK dan!

      ;) Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst! ;)
      :) F.N.R.S F14+2 Boktlid*2991* :)

      _Jody_

      Berichten: 2640
      Geregistreerd: 29-08-02
      Woonplaats: Nijverdal

      Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:37


      ;) Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst! ;)
      :) F.N.R.S F14+2 Boktlid*2991* :)

      Escha

      Berichten: 18779
      Geregistreerd: 17-09-02
      Woonplaats: Londen

      Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 17:19

      JodyB"]
      [quote="Edda schreef:
      als ik dat wist kwam ik nog wel ffies langs Knipoog


      Je had inderdaad achteraf wel meegekund, ik hoop dan ook dat de niet meegeweeste bokkers hun verontschuldeging aan bieden (die meezouden gaan dan he) Clown , want diegene die een huurpaard zouden huren hebben gewoon een fjord bezet gehouden terwijl er gewoon iemand anders op had gekund. Verward Clown dus de volgende keer wel goed nadenken als je meegaat op een huurpaard. Enne willen jullie je de volgende wel afmelden, of afbellen. OK dan!
      [/quote]

      vind ik nouw ook Bloos!

                        You are the only one I love and you got ripped out of my life...

        Escha

        Berichten: 18779
        Geregistreerd: 17-09-02
        Woonplaats: Londen

        Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 17:21

        JodyB schreef:
        Dit was ook mijn 1e tukkerrit, en ik vind het gezellig.
        Ik vond het ook erg jammer dat er bokkers gewoon niet zijn komen opdagen zonder te bellen ofzo Bloos Huilen Knipoog , overegens vind ik het wel jammer dat er niet voor of na die tijd foto's zijn gemaakt Cheese!
        Ik reed op Picolette in het begin galopeerde ze wel erg hard, maar later werd ze gelukkig rustiger. ik reed bijna de hele rit bijna vooraan dus ik weet niet hoe het daar achter is verlopen. Het uitzicht was ook erg mooi, ook al ken ik de holterberg wel, wat een grote achtertuin dat zou ik ook wel willen hebben , he, whahaha *LOL*
        Maar de volgende keer kom ik zeker weer als het niet te ver weg is, en iedereen wel komt opdagen.

        Enne Geert Jan de volgende keer wel je zweepje goed vast houden he Tong uitsteken

        Greets Jody.


        gnagna zo is Picolette bijna nooit
        die blijft er altijd tussen zitten
        maarjah ze had er zeker zin in *LOL*

                          You are the only one I love and you got ripped out of my life...

          _Jody_

          Berichten: 2640
          Geregistreerd: 29-08-02
          Woonplaats: Nijverdal

          Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:02

          Nou, deze keer wou ze erlangs heen, maarja ik reed ook vooraan, daar komt het misschien ook wel door.
          ik denk ook dat ze er zin in had, ik denk gewoon dat ze haar energie ff kwijt moest, maar we gingen ook steeds harder en harder.

          ;) Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst! ;)
          :) F.N.R.S F14+2 Boktlid*2991* :)

          Liselot

          Berichten: 32189
          Geregistreerd: 18-06-01
          Woonplaats: Almelo

          Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:16

          ik heb ook een lekkere rit gehad! noury gedroeg zich voorbeelig, alleen niet bij de trailer. de heenweg hadden jullie al over gehoord. de terugweg liep hij er zo op, maar bij zijn stal aangekomen wou hij er ook meteen wer af. hij is dus gewoon door de stang heengegaan Boos! maf beest.

          jody: zo hard gingen we nog niet eens... dan moet je eens een tukkerrit meemaken zonder begeleiding, dan gaan we nog 3x zo hard Haha!

          http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
          T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

          Machie

          Berichten: 15995
          Geregistreerd: 11-09-02
          Woonplaats: bij de berg

          Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:41

          hahaha, de galop was dus niet zo als anders *LOL*

          volgende keer ben ik er ook weer bij, samen met mn baloe'tje Lovers

          Karin

          Berichten: 65336
          Geregistreerd: 10-01-01

          Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:42

          Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet zo'n zin had in een rengalop met Ameretto tussen een stel vreemde paarden. Rengalop doe ik wel in m'n eentje of met z'n tweeën (hè Susan Tong uitsteken), of op z'n minst op mul zand. Maar niet met een hele groep over die paden op de Berg, waar Ret donders goed weet hoe hard hij er kan. Ik wil graag mezelf en m'n paard heel houden. Knipoog

          .
          If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

          Liselot

          Berichten: 32189
          Geregistreerd: 18-06-01
          Woonplaats: Almelo

          Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:44

          ja daar met al die boomstronken kun je dat ook niet doen. maar toen jullie naar huis gingen zijn wij nog een stuk verder gegaan over een paar mooie zandpaden...

          http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
          T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

          Westernfreak

          Berichten: 5495
          Geregistreerd: 06-05-01

          Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 21:47

          Klopt, op de heide waren de zandpaden wel mooi. Maar om eerlijk te zeggen zag ik een rengalop ook niet zo zitten. Het was voor Salty zo al moeilijk schakelen Lachen Heb vandaag nog een uurtje in de bak gereden en haar even lekker de benen laten strekken.
          Salty en ik hebben nergens last van gelukkig!!! Geen enkel spiertje protesteerde Lachen

          "The world is best viewed through the ears of a trotter"

          Anya
          Berichten: 32776
          Geregistreerd: 01-02-02
          Woonplaats: Hengelo

          Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:12

          Nou klinkt als een leuke rit hoor. Volgende keer doe ik mee!

          Karin

          Berichten: 65336
          Geregistreerd: 10-01-01

          Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:17

          Ik heb wel spierpijn. Haha!

          Maar ik had drie weken niet gereden en dan hakt een rit van drie uur op een stuiterend paard er wel in. Vanmiddag nog een cross-door-het-bos verkend in Bathmen en daarna nog drie kwartier met Ret aan de hand gewandeld, dus ik voel mijn spiertjes nu wel. Haha!

          Gelukkig kan ik vanaf nu weer vaker rijden, dus binnenkort van spierpijn geen last meer. Haha!

          .
          If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

          796285
          Berichten: 6664
          Geregistreerd: 04-06-03

          Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 23:16

          He oliebol, 'k had eigenlijk wel meegewild... kom ik natuurlijk nu achter. Mag ik van het voorjaar eens op bezoek komen Karin? Ben van plan om op verschillend terrein te gaan trainen, we gaan een paar keer naar het strand en een paar keer naar de Utrechtse Heuvelrug, maar die fijne hellingen in Holten moeten we ook even oefenen Lachen

          _Jody_

          Berichten: 2640
          Geregistreerd: 29-08-02
          Woonplaats: Nijverdal

          Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 23:18

          LiSSy schreef:
          ik heb ook een lekkere rit gehad! noury gedroeg zich voorbeelig, alleen niet bij de trailer. de heenweg hadden jullie al over gehoord. de terugweg liep hij er zo op, maar bij zijn stal aangekomen wou hij er ook meteen wer af. hij is dus gewoon door de stang heengegaan Boos! maf beest.

          jody: zo hard gingen we nog niet eens... dan moet je eens een tukkerrit meemaken zonder begeleiding, dan gaan we nog 3x zo hard Haha!


          Raar zeg dat die de thuis er niet in wou, en toen je weer naar huis ging er wel in wou, volgens mij rook hij gewoon de stal Tong uitsteken

          Nou jij reed niet vooraan bij de 2e galop, ik stuiterde er bijna vanaf zo hard ging dat. Vooraan ging een stuk harder dan achteraan,(achterblijvers) Haha! maar later gingen we ook minder hard dan toen, ze moest gewoon ff haar ernergie kwijt *LOL* maar ik ben de volgende keer zeker van partij zoals ik al zei.

          ;) Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst! ;)
          :) F.N.R.S F14+2 Boktlid*2991* :)

          Anoniem

          Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 09:15

          noortje schreef:
          was echt heel gaaf he! en idd wel dom dat de rest niet is kpomen opdagen


          Tja, twee kwamen er niet omdat ze niet gebeld zijn, zoals afgesproken was....
          Dick en ik zijn net verhuisd, hebben nog geen internet (ben nu zwaaaaar illegaal bezig Haha! ) en zouden in de week voor de Tukkerrit gebeld worden....
          Heb tot zaterdagochtend uurtje of 10 gewacht, maar geen bericht... Huilen dus dan ga je d'r maar van uit dat e.e.a. niet doorgaat....

          TOT je maandagochtend je telefoon weer aanzet om naar het werk te gaan en een berichtje hoort van twee uur voordat je je paard op de wagen had moeten hebben..... Maar Lissy, in ieder geval bedankt dat je nog gebeld had. Jammer dat we het hebben moeten missen, maar hopelijk een volgende keer beter.
          In ieder geval leuk om te lezen dat jullie een leuke rit hebben gehad.


          (en vanaf deze week krijg ik weer I-net dus kom ik weer Bokken)

          Sonja

          Liselot

          Berichten: 32189
          Geregistreerd: 18-06-01
          Woonplaats: Almelo

          Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 09:24

          ik heb vanaf donderdagmiddag een aantal keer gebeld, zeker 5 keer tot aan zaterdag. de 1e keer ingesproken op de voicemail. werd niet terug gebeld dus belde nog een keer, en nog een keer... kreeg dus steeds de voicemail eraan. het is dus absoluut niet mijn fout, ik heb me aan de afspraak gehouden

          http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
          T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

          Anoniem

          Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 09:41

          Hij heeft tot zaterdagochtend aangestaan, heb ook m'n klanten gewoon aan de lijn gehad.... Jammer, is er ergens wat misgegaan. Maar nogmaals bedankt, je hebt het geprobeerd.


          Wie is er online

          Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers