Andalusier keuring met spetaculaire show in Ermelo

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Andalusier keuring met spetaculaire show in Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 02:54

Wie gaat er naar de Premiekeuring voor Andalusiers (P.R.E)
op 18 oktober 2003 in Ermelo

Voor de derde keer vindt in Nederland de internationale premiekeuring plaats van de PRE. Elke eigenaar van een PRE kan zich inschrijven. De keuring wordt uitgevoerd volgens de reglementen van de ANCCE en geeft recht op deelname aan het Campeonato de Espana A.N.C.C.E. 2003.

De locatie zal wederom het Federatiecentrum in Ermelo zijn.

Het belooft net als voorgaande jaren weer een enorm spektakel te worden, waarbij overdag de premiekeuring zal plaatsvinden, en in de avond het showprogramma.

Als u weer de mooiste PRE's wilt bewonderen, mag u ook dit jaar dit terugkerende evenement niet missen.
Meer inf op: http://www.andalusier-vereniging.nl

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=


shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 00:26

niemand????????

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Milka

Berichten: 2108
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:47

Ikke wel!!!!
Alleen jammer genoeg zonder mijn paardje!!
Maarruh, wat ik me nou nog afvroeg; kan een andalusische ruin ook gekeurd worden (voor de volgende keer dan, natuurlijk)? Ik heb hem een klein jaartje geleden gekocht bij een handelsstal en die hadden hem een aantal jaren terug als hengst gekocht in Spanje. Hij heeft wel papieren!

Milka

Berichten: 2108
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:48

Owh ja, over chippen had ik ook nog een vraag. Want die van mij is wel gechipt alleen die chip kunnen ze niet meer vinden. Eigenlijk wil ik toch wel binnenkort officiele wedstrijden gaan rijden met hem en dan heb je dus een gechipt paard nodig en een paspoort! Hoe werkt dit allemaal?

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:44

Neee! Niet het chipverhaal!!! Heb nl. net hetzelfd gehad met Licor.... Heb je even Tong uitsteken?

Chip In Spanje onvindbaar door 3 detectoren... Nieuwe chip moest er dus in, normaal zouden ze dat in Spanje doen (daar is het kosteloos) maar helaas kon de Cria Caballar pas na 6 maanden langskomen. Paard toch maar naar België vervoerd en de kosten van de chip-story werden betaald door zijn vorige eigenaars (is van zijn aankoopprijs afgetrokken).

Wat moest ik doen?

1) bloed laten trekken door DA (30 EUR)
2) bloed opsturen naar kliniek Gent, waar ze het zouden onderzoeken om het genotype te betalen (30 EUR)
3) resultaten opsturen naar Spanje zodat het stamboek naging wie vader en moeder waren en of dat overeenkwam met zijn papier
4) langsgaan op de PRE-keuring in België (was in september), alwaar de Cria Caballar aanwezig zou zijn om de chip te geven en de morfologie (aftekeningen e.d.) op zijn papier zou checken om te zien of hij wel degelijk het paard was dat bij die papieren hoorde

Zo zou het normaal moeten gegaan zijn, maar bij stap 4 ging het grandioos mis. Door heel wat miscommunicatie bij het stamboek van België, maar goed, daar ga ik hier niet over uitweiden. Op de keuring vertelde iemand van de Cria Caballar mij doodleuk dat het chippen als link paard-papier, niet langer werd uitgevoerd door het stamboek. Was een gloednieuwe regel. Basically komt het erop neer, dat heel die rimram van stapjes hierboven niet had gemoeten. Je kan tegenwoordig evengoed een niet-gechipt PRE met papier kopen, zonder evenwel de garantie te hebben dat je paard bij zijn papier hoort (maar zo is het in de meeste stamboeken).

Wij hebben hem alsnog laten chippen, omdat het hele gedoe ander voor niets was geweest, buiten het “JA-woord” van de CC dat Licor het paard was van zijn papier (maar daar had ik nooit aan getwijfeld).

Wat jij moet doen, aangezien het in Nederland dacht ik toch verplicht was om je paard gechipt te hebben op wedstrijd (bij ons niet), is gewoon een DA laten komen chippen en een paspoort aanmaken. Dan kan je eventueel de sticker met je nieuwe chipnummer over zijn oude chipnummer kleven.

ON-TOPIC; waar is de keuring in Nederland precies gesitueerd (N-O-Z-W of midden Nederland?) en is de show hetzelfde als die in België (met Andrea Villaverde en Talo, Nadine Mitschke en de rest van bekenden?). Als niet, zou ik graag komen kijken!!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:46

En een ruin kan niet gekeurd worden, aangezien hij geen fokwaarde heeft. In Spanje zijn er ook zo weining ruinen dat die catgeorie ook niet wordt opgenomen in de keuring, en aangezien Bel en Ned dezelfde regels moeten nemen als het Stamboek van Spanje, zal het vrees ik ook nooit hier gebeuren.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 00:32

Idra schreef:
ON-TOPIC; waar is de keuring in Nederland precies gesitueerd (N-O-Z-W of midden Nederland?) en is de show hetzelfde als die in België (met Andrea Villaverde en Talo, Nadine Mitschke en de rest van bekenden?). Als niet, zou ik graag komen kijken!!

Ermelo is in Midden Nederland, route beschrijving op site van de vereniging
Dit is het Showprogramma


Vanaf 19:00 uur volgt het weergaloze showprogramma
Er is een viespan, garocha, werken met een koe (geen echte koe) vrijheids dressuur, dressuur demo, spaanse hoge school dresuur zover ik weet.

Het programma is als volgt (onder voorbehoud):

Opening met Vierspan door den Vinkenburg
Kampioenen van het ras 2003
Vrijheidsdressuur door Karin Kok (onder voorbehoud, anders show door Evaline de Gruyter
Florence Luyckx
Show door Florian Muller

Pauze

Show door Marjan Smit
Lange Teugel door Marjolein Kielstra
Show door Evaline de Gruyter
Parcours voor Vierspan door den Vinkenburg
Show door Florian Muller
Laatst bijgewerkt door shasta op 14-10-03 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers