meeting met Janna op ZH

Moderators: Warboel, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Karin

meeting met Janna op ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-01 22:08

Op deze bloedjehete dag heb ik gemeet met Janna op ZH. Zij zou daar zijn voor de KWPN-keuring, en ik had 's middags vrij dus dat kwam mooi uit. We hadden om 2 uur afgesproken, maar om half 2 stond ik nog in de rij bij de supermarkt en dat werd dus scheuren naar de manege (nadat ik thuis ff alles had afgeleverd wat kon bederven en/of smelten Haha! ). Ik was om 5 voor 2 op de manege, nog ruim op tijd bleek later, want het liep toch al een beetje uit. Snel op zoek naar Janna, toch maar eventjes gebeld want er stonden zoveel trailers! Janna was snel gevonden. Zo grappig, ze had me al een foto gestuurd en die kwam al helemaaaaal niet overeen met wat ik in gedachten had (ik dacht lang, met kort donker haar - en dat dus juist helemaal niet!)! Janna lijkt trouwens heel erg op het meisje van wie ik les krijg met Leys (hihi, zo heeft iedereen wel een bijna-dubbelganger rondlopen Lachen.

Anyway, toen kwamen Fiona en haar veulen uit de trailer. Hele mooie paarden! Fiona werd later gemeten op 1.71, nog een centimetertje groter dan Leys dus. Haar veulen is ook al vrij groot, en hij liep errug te glimmen, was ook heel blij. Het was de eerste keer dat hij op pad was, hij durfde ook niet goed te drinken bij mams en er was ook zooooo veel te zien! Anyway, de keuring zelf was in een smoorhete binnenmanege. Normaal staan de grote deuren altijd tegen elkaar open, maar nu om de paarden niet af te leiden zat natuurlijk alles dicht. Na de rondjes voor de jury was de stamboekopname rond, ze kreeg een brandmerk en ze konden weer op de trailer naar huis.

Janna, het was leuk je nu eens in het echt gezien te hebben! Was je trouwens al eens eerder op ZH geweest of was dit de eerste keer?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 22:13

Niet eens gebruik gemaakt van Leys zijn stal ??

Helaas kon ik geenvrij krijgen het was te druk Huilen maar ik baal echt dat ik dit gemist heb zeg. Volgend jaar ben ik er zeker bij. Party!!

Maar ze is niet door met merrie en veulen ?? Verward

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 23:09

*snif* heb ik weer moeten missen *snif*

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 08:40

Het was inderdaad erg leuk dat Karin er was! Jantina dacht ook al dat ik donker haar had.. Mensen: ik ben bloohoond!!! Haha!
Deze keer was het stamboekopname en premiekeuring in een keer. Je kreeg dus direct te horen of het paard ster was of niet....NIET dus!
Ze schijnen dit jaar erg streng te keuren. Het is zelfs al gebeurd dat het ene jurylid tegen de andere zei in de pauze: als je nu niet wat hoger gaat punten, dan ga ik naar huis! We hadden de pech dat we een heel streng (of sjacherijnig of zo) jurylid hadden. Zo lang als wij er waren is er niet een ster geworden. Fiona werd slecht voorgebracht door de hengstenhouder. Zijn vriend was er ook, en kennelijk was die iets belangrijker dan ons paard (waar hij notabene voor werd betaald om voor te brengen). Bovendien is die eikel zo eigenwijs als maar kan. In plaats van een nete witte broek en blouse, en stropdas, was hij gekleed in iets slonzigs, waarbij zijn hemd uit zijn broek hing. En daar houden ze niet zo van he, de heren juryleden. Toen hij het paard eindelijk uit de trailer had gehaald, zei de jury al hehe, ben je daar eindelijk. (begint goed). Toen hij hem neerzette: zit niet zo aan zijn bek te trekken, teugels ontspannen. enz..Uiteindelijk stond hij gewoon wijdbeens, met mega kromme achterbenen voor de jury. In plaats van dat die kerel hem dan even wat beter neerzet...
Hij had ook niemand geregeld voor het veulen, zodat ik dus in mijn korte broek de ring in moest met het veulen. (ook al slordig dus). Met loslopen in de ring later, was meneer een ander paard aan het voorbrengen (die van zijn vriend), zodat wij zelf de ring in moesten met het dier. Los liep ze verder wel goed, alleen helaas dus geen ster geworden.
Daarna was ik echt weer mega sjacherijnig. Met inladen wilde die kerel niet eens de tijd nemen om een halster om te doen, en de merrie stond met een voet half onder de klep. Gewoon doordouwen dus. Klojo! Grr, ga me nu weer zitten opvreten...
Uiteindelijk het halster wel omgedaan, en toen liep de merrie zo de trailer in.
Daarna lekker naar huis, en besloten dat we haar volgend jaar zelf voorbrengen. Beter dan dat het zo half gebeurt!
Ik was wel eerder op de manege geweest trouwens, voor wedstrijden. Misschien kom iik deze winter wel een keer starten.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 08:48

Fijn zo'n voorbrenger! Kun je het beter zelf doen! Pffff....!

Ik heb van meer mensen gehoord dat ze dit jaar erg streng zijn met keuren, vreemd hoor, wat vorig jaar sterwaardig is, komt er nu niet voor in aanmerking? Wazig....

Maar je hebt in ieder geval Karin ontmoet! Pling

Groetjes Mieke

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 10:56

Ja! Ik heb karin ontmoet. Dat is dan het enige Pling aan deze dag geweest. BAh... Die moeder van pamona is dubbel preferent: van de 14 kinderen zijn er in elk geval 7 ster geworden. Een paar zijn er nog te jong, en een paar weten we niet. Voor de eigenaren dus niet echt leuk...
Ze hadden trouwens gehoord dat er in Ede van de 80 paarden maar 6 ster waren geworden. Dat geloofden ze niet, maar ik kan het ook nog niet vinden op internet.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 11:36

Janna http://www.kwpn.nl

He balen zeg als ik er was geweest had ik nog wel een paar mensen geweten die konden helpen.

had je misschien wel iest gekost (biertje of zo) maar deze mensen brengen dageslijks Tuigpaarden voor. Echt jammer ze Frusty g.

Ene van de winter ben ik er ZEKER bij Party!! .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 11:44

uhhh..
Het KWPN is niet zo snel...net stond het er ieg nog neit op!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie