Paardenvoetbal meeting?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 08:24

SmithsGirl"]
[quote="ArwenLune schreef:
Dit betekend wel dat paarden die snel trappen en/of bijten absoluut niet thuishoren is het spel! Natuurlijk kunnen we nooit 100% zeker zeggen van een paard dat 'ie niet trapt of bijt, en soms reageren ze ineens toch akelig op een vreemd paard, maar alsjeblieft, neem geen paarden mee waarvan je weet dat ze ineens explosief kunnen zijn richting anderen. Als dienstdoende EHBOer heb ik geen zin in verbrijzelde knieen, bijtwonden en ander zulks fijns.

dan zou Banjer sowieso afvallen... tijdens het rijden is ze meestal wat saggo naar collega's... 9 van de 10x doet ze niks... maar je zal maar net zien dat dan die ene keer is...
[/quote]

En dit geldt helaas ook voor Regina, ben ik bang Scheve mond
Meestal doet ze niet zoveel, maar wil weleens opeens uithalen als er iets dicht achter zit.... Dat risico kunnen we dan idd niet nemen
Maar als het bij Myrthe in de bak is, kom ik zeker kijken

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:09

Arwenlune, heb je even gepb't.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:15

baily is wat dat betreft super. hij fungeert nogal eens als bumper voor jonge paarden op buitenritten etc.
Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 11:35

Het is jammer als hierdoor paarden afvallen, maar wel beter helaas. Het spel is een stuk leuker als je niet bij elke actie doodangsten uitstaat over wat dat andere paard gaat doen. Ik hoef heus geen verklaring van goed gedrag ofzo, ik ga ervan uit dat mensen zelf wel weten of dit voor hun paard een goed idee is. En volgens mij word het ook leuk voor de toeschouwers Lachen

Ik ga zo even dit topic langs om een lijst te maken van wie kan en wil.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 12:12

Okay. Als je erop staat maar je wilt eraf, of je wilt erop maar staat er niet bij, laat het me even weten. Dit heb ik bij elkaar gesprokkelt in dit topic...

Met paard:
Maya + Paard + bal
Karin en Lau + Paard (+ bal?)
Arwen + Paard + Bal
Soeskia + paard (alleen op zondag)
_iDj_ + paard
Jilleroo + paard
Katingka + paard (?)
Supertje + paard (?)
Tiko + paard (paard alleen als bij haar op locatie in Amersfoort, niet trailermak)
Romkabouter + paard

Zonder paard:
Dyonne (ophalen v. station?)
Sting
Richtje

Het Plan (ja ja..)
Tiko gaat vragen of het bij haar in Amersfoort in de (buiten) bak kan. Het ligt helaas wat uit de buurt voor mensen uit het noorden, maar is zover de enige realistische mogelijkheid. (hoewel ik nog moet overleggen over de optie van een binnenbak in Otterlo)
Parkeren doen we in Amersfoort een stukje verderop op een parkeerterrein in het bos, en er is plaats om paarden tussen de bedrijven door even te parkeren.
Voor de datum dacht ik aan een zaterdag of zondag halverwege/eind November. Het lijkt me leuk om om een uur of 11 te verzamelen, en dan in groepjes te verdelen en met 2 of 3 (als Ka hun bal ook mee mag nemen) ballen aan de slag te gaan. Aan het eind van de middag, als iedereen wat geoefend heeft, kunnen we dan een mini-competitie opzetten. Tegen een uur of 5 stoppen we ermee, laden de paarden, en kunnen we ergens iets gaan eten ofzo. Lijkt mij in ieder geval wel gezellig.

Wat vinden jullie? Het lijkt heel aardig te doen zo; het enige probleem lijkt me het weer. Dat is ook waarom ik mijn optie voor binnenbak even openhoud in de plannen - het zou zonde zijn als alle plannen in het water vallen door regen en drijfnatte bak. Wel jammer als door verplaatsing Tiko niet mee kan doen... Verdrietig
Ik zal na zaterdag weten wat er te regelen valt. Die locatie is ook interessant omdat er (eventueel) paarden te huur zijn, hoewel ik niet weet of ze ons ermee zullen laten voetballen. Dat ga ik zaterdag overleggen. We zouden er eventueel wel een huur voor moeten betalen. Hoeveel vinden jullie redelijk per persoon? €5 tot €10, zoiets?

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:38

Afhankelijk van de datum ( ben zowat de hele maand november weg) wil ik ook mee ( zonder paard).

Het idee van paarden huren om mee te voetballen zie ik wel zitten. Graag meer informatie daarover. Haha!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:51

ArwenLune schreef:
Okay. Als je erop staat maar je wilt eraf, of je wilt erop maar staat er niet bij, laat het me even weten. Dit heb ik bij elkaar gesprokkelt in dit topic...

Met paard:
Maya + Paard + bal
Karin en Lau + Paard (+ bal?)
Arwen + Paard + Bal
Soeskia + paard (alleen op zondag)
_iDj_ + paard
Jilleroo + paard
Katingka + paard (?)
Supertje + paard (?)
Tiko + paard (paard alleen als bij haar op locatie in Amersfoort, niet trailermak)
Romkabouter + paard

Zonder paard:
Dyonne (ophalen v. station?)
Sting
Richtje

Het Plan (ja ja..)
Tiko gaat vragen of het bij haar in Amersfoort in de (buiten) bak kan. Het ligt helaas wat uit de buurt voor mensen uit het noorden, maar is zover de enige realistische mogelijkheid. (hoewel ik nog moet overleggen over de optie van een binnenbak in Otterlo)
Parkeren doen we in Amersfoort een stukje verderop op een parkeerterrein in het bos, en er is plaats om paarden tussen de bedrijven door even te parkeren.
Voor de datum dacht ik aan een zaterdag of zondag halverwege/eind November. Het lijkt me leuk om om een uur of 11 te verzamelen, en dan in groepjes te verdelen en met 2 of 3 (als Ka hun bal ook mee mag nemen) ballen aan de slag te gaan. Aan het eind van de middag, als iedereen wat geoefend heeft, kunnen we dan een mini-competitie opzetten. Tegen een uur of 5 stoppen we ermee, laden de paarden, en kunnen we ergens iets gaan eten ofzo. Lijkt mij in ieder geval wel gezellig.

Wat vinden jullie? Het lijkt heel aardig te doen zo; het enige probleem lijkt me het weer. Dat is ook waarom ik mijn optie voor binnenbak even openhoud in de plannen - het zou zonde zijn als alle plannen in het water vallen door regen en drijfnatte bak. Wel jammer als door verplaatsing Tiko niet mee kan doen... Verdrietig
Ik zal na zaterdag weten wat er te regelen valt. Die locatie is ook interessant omdat er (eventueel) paarden te huur zijn, hoewel ik niet weet of ze ons ermee zullen laten voetballen. Dat ga ik zaterdag overleggen. We zouden er eventueel wel een huur voor moeten betalen. Hoeveel vinden jullie redelijk per persoon? €5 tot €10, zoiets?


Tja, maar als een andere locatie geschikter is, is het gewoon pech voor mij. Tiko gaat vaak de heenweg de trailer wel op, en is totaal ook niet bang voor de trailer, maar heeft gewoon geen zin Dan sta ik 3 uur te kl*ten, en dan bedenkt ie dat ie toch ook wel naar huis wil, en loopt ie er doodkalm op. Tja...wat moet je met zo'n knol. Flink aanpakken, voer erbij, longeer lijn erachter?

Hij komt alleen maar meer in protest door een zweep, met een longeerlijn achter zijn kont gaat hij zitten, druk houden op het halster....vind ie geen probleem tot ie geen zin meer heeft. Dan steigert ie een keer en is t weer klaar Stoom uit je oren

Soms gaat het een tijdje wat beter, soms ben ik weer 3 uur bezig. Ik raak na een uur al zwaar overspannen, sta ik jankend Tiko naar binnen te smeken. Dus ik heb dat 'gezeik' niet over voor zo'n meeting, sorry Bloos

Verder laat ik zsm weten of we bij ons terechtkunnen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 13:36

Ik ken dat hoor, laadproblemen. Rowan loopt ZO naar binnen (men staat er elke keer nog van te kijken, wijzelf ook!) maar ons vorige paard die zette z'n voeten eens stevig in de grond, en ook echt van "doeknie". Daar was veel mee gesleept voor wij hem kochten, dus die was er blijkbaar van overtuigt dat elke keer als hij daarin moest, hij weer naar een ander huis moest ofzo. Balen, maar als het zo diep zit doe je er verdomde weinig aan...

Nou ja, het lijkt me ook super om bij jullie terecht te kunnen. Het is ook maar een kleine kans dat het in Otterlo kan, dus vooralsnog vestig ik m'n hoop op jou Knipoog

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:15

Goed plan, ik hoop dat ik kan Lachen

Katingka
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:07

Amersfoort is voor ons totaal geen probleem, is tenminste een beetje in de buurt Lachen

Mijn tinker kan prima met andere paarden, dus dat is geen probleem. Hoop dat de datum goed uitpakt en het in een weekend is dat we nog niets hebben! lijkt me leuk!

gr Danielle

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:14

wat mij betreft allemaal goed mits het kan met de datum.. zou niet handig zijn als mijn paps nog in kameroen of israel zit Haha!
maar als ik kan neem ik iig maya met amanda mee (anders zul je zelf vervoer moeten zoeken)

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 19:33

Amersfoort is voor mij wel een eind uit de richting Scheve mond Prinsenbeek is dichterbij Schijnheilig Maar zal zien wat ik kan regelen, als ik pa (of vriend) zo gek krijg om daarheen te rijden met trailer gaat Jordy ook mee. Hij heeft geen problemen met trailers dus wat dat betreft is het geen probleem.
Jordy schopt/bijt niet, ook hij wordt regelmatig als bumper gebruikt tijdens buitenritten met jonge paarden Haha! Hij is dus stootvast.
Er zitten ook wel eens kids op hem, die ook wel eens het spelletje spelen om andere pony's uit de richting te duwen, dus dat is hij ook gewend.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 20:00

Misschien tijd om een datum te prikken Haha!

Een poll bv?

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 20:03

Als we even wachten met het prikken van een datum, tot we zekerheid hebben over een locatie. Laat zo snel mogelijk weten of het bij ons kan!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 20:22

Dat lijkt me inderdaad handig Tiko. Kunnen we na het weekend een polletje opzetten over de datum...

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 20:42

Als het toch bij ons op het terrein is... Knipoog Wij zijn ook van de partij!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:29

Mocht het de bak in Otterloo zijn, en er paarden te huur zijn houd ik me zeker aanbevolen Bijdrage is natuurlijk geen enkel probleem dan...

Ik zit even te denken (heb nog niets overlegd hier thuis hoor), mocht het bij Myrthe (Tiko) op stal worden, wij wonen hier uiteraard vlakbij. Dan kan ik misschien even mijn kookkunsten gaan vertonen, en zorgen dat na afloop (tegen een kleine vergoeding) hier thuis een maaltijd op tafel staat, voor hongerige ruiters....

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:04

ik prik niet mee aan een datum gezien ik pas vlak van te voren weet of ik kan of niet .

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 16:38

Leuk nieuws: We mogen gebruik maken van de binnenbak van manege de Mossel is Otterlo. Dit zou dan op een zondagmiddag zijn. Ze hebben er een kantine, en we kunnen er 'savonds ook eten (als we dat van te voren bespreken tenminste)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 00:43

Is er nog de mogelijkheid om paarden te huren, om mee te voetballen?

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 08:14

Ik denk dat ik afhaak als het in Otterlo is. Het is namelijk 3 uur met openbaar vervoer van mijn woonplaats daarheen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 11:33

Richtje: heb ik nog niet gevraagd, maar ik ben eigenlijk bang van niet. Zondag is hun rustdag voor de paarden daar... En al zou het kunnen, dus moet je of de hele middag huren (wat ze waarschijnlijk niet zullen doen), of je kan maar een uurtje meedoen...

Om eerlijk te zeggen werd het gebruik van de bak zo vriendelijk toegestaan dat ik niet inhalig wilde zijn. Maar ik kom er komende week nog wel een keer, ik kan het nog proberen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 11:50

Ik hoor het wel dan, is heel begrijpelijk als ze het niet willen hoor...
Dan houdt het gewoon op. Kom ik misschien nog wel als toeschouwer (moet even kijken hoe goed het bereikbaar is voor mij).

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 12:05

We kunnen misschien best een ophaler van een station/bushalte regelen. En ik ben ook wel bereid om Rowan af en toe af even te staan zodat ik even bij andere groepjes kan kijken enzo. En wat mensen spreken Lachen
Dan kan de beginnende voetballer nog lachen (en de teugels neerleggen) want Rowan vind dat 'ie heel goed weet hoe het moet, en speelt het spel desnoods ook zonder ruiter Knipoog

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 14:30

Het ligt er een beetje aan wanneer het is, of ik kom. Het wedstrijdseizoen komt er voor ons weer aan. Dat betekent dat ik elke maand zowiezo een keer weg ben.
En daarbij ligt het wat de kosten worden. Gaat er nog iemand heen vanuit de richting Zuid-Holland, Boskoop. Zodat ik bijvoorbeeld een kleiner stukje met de trein hoef.
Vooral Rowan wil ik heel graag meeten. Ik heb hem weleens gezien, maar niet echt bewust op gelet.