longeerles van Sjimmy

Moderators: Warboel, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jacksel

longeerles van Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 12:14

Eergister (beetje laat verslag dus,maar goed) kwam Sjimmy langs bij mijn tijdelijke verorgpaard, om me eens te laten zien hoe longeren met de dubbele longe werkt.
Nadat ze de weg had gevonden *LOL* en na het voorsteleen (LindaJ, de eigenaresse van het paard was er ook nog bij) heeft Sjimmy eerst James eens aan de dubbele longe gezet en laten zien hoe het eruit hoort te zien. Daarna was ik aan de beurt.
Ik vond het toch wat moeilijker dan ik dacht dat het was en ben dus ook erg blij dat ik iemand had gevonden om het uit te leggen. Het valt erg tegen om het paard voorwaarts te houden, tegelijk druk op de buitenste longe te houden en ook nog eens nageeflijk te vragen. Na even oefenen ging het redelijk en heb ik het ook nog een stukje in draf en zelfs met een galopje geprobeerd.
Vervolgens heeft Sjimmy nog wat verschillende methodes laten zien van hoe de longeerlijnen vast kunnen en mocht LindaJ het ook nog even proberen Lachen
Het was een erg leuke en leerzame avond, Sjimmy, nogmaals bedankt Lovers

ps. de foto's zijn allemaal mislukt, omdat ze wazig waren... Blijkbaar vond mn digi het toch al te donker...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 12:19

Geen dank, graag gedaan en ik ben blij dat je er wat aan hebt.
En ja Leusden is best moeilijk te vinden als de snelweg wel een oprit heeft maar geen afrit Schijnheilig
Dubbele longe doe je vaak niet 'zomaar even' het is wel even oefenen. En vooral met een paard wat niet zo voorwaarts is (was). Wel grappig dat je bij hem heel goed zag dat de drijvende hulp niet puur vanuit de zweep komt maar heel erg vanuit je houding. (met een halve zweep ging het ook prima *LOL* )

:evaw:

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:12

Heee, mijn paardje heet ook zo alleen spel je het anders.... Sjimmie

Sharmila's wijsheid: Schoonheid neemt onvermijdelijk toe met de haarlengte.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie