Endurance Weekend

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Endurance Weekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 13:55

Datum heb ik in principe op 13/14 september gezet.

Regelmatig krijgen wij vragen van beginnende endurance ruiters, daarom willen wij graag voor een beperkt aantal deelnemers (4-6 paarden max, dit omdat iedereen persoonlijke aandacht krijgt) in augustus een introductieweekend organiseren.
Hierbij zullen wij proberen een kleine wedstrijd na te bootsen. Naast een ritje in het bos (op zaterdag een korte en op zondag een langere) zullen we ook veel theorie behandelen en alle mogelijke vragen beantwoorden. Qua theorie moet je denken aan training (opbouw, schema etc) van zowel paard als ruiter, regels in de endurance, veterinaire zaken (de diverse keuringen), voeding, harnachement, hartslagmeting etc etc.
Ook zullen we de praktijk voldoende aan bod laten komen. En dan niet alleen de rit, maar ook de keuring (monsteren is een vak apart), hartslagmeter installeren, tips en trucs van het groomen etc.
Er zal gekampeerd worden, en ook de paarden moeten in een paddock. Dit is over het algemeen geen probleem. FYI onze eigen hengst staat op stal en het terrein is omheind.
Het programma staat nog niet vast, er is dus nog heel wat mogelijk. Een datum staat ook nog niet vast, eerst wil ik graag weten wie er allemaal geïnteresseerd is, bij grote interesse kunnen we misschien nóg een weekend organiseren.
Heb je interesse of vragen/suggesties? <a href="mailto:laudine@fuld.net?subject=Endurance Weekend">Mail mij s.v.p.!
Laatst bijgewerkt door Laui! op 30-07-03 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:45

Dit lijkt me heel leuk. Als de datum uitkomt (er zitten wat weinig weekenden in Augustus als ik naar alle activiteiten kijk!) zou ik graag mee willen doen.
Het lijkt me wat kort dag trouwens, is zoiets niet makkelijker te organiseren in het naseizoen?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 14:48

Omdat er gekampeerd moet worden leek het ons voor de paarden & ruiters makkelijker om het in augustus te doen, dan is het 's nachts goed uit te houden.
In augustus hebben we zelf ook tijd zat (geen wedstrijden). Het naseizoen is uiteraard ook een optie, daar valt ook wel het eea te regelen. Ons leek augustus alleen wel het makkelijkst.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:34

Het is idd nu veel te kort dag om nog vrij te krijgen.Maar als er ook een trainingsweekend in het naseizoen komt dan wil ik heel graag meedoen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 17:19

Als de meesten het liever in september hebben is daar ook een mouw aan te passen. Het zou sowieso het laatste weekend van augustus worden denk ik. En anders het tweede weekend van september.
Het idee is om van zaterdagochtend tot zondagmiddag/avond te doen, de meeste mensen werken bij mijn weten niet in het weekend en dan hoeft er niet persé vrij gevraagd te worden, maar goed, sommige mensen werken wél in het weekend of onregelmatig en dan is het inderdaad handiger om even vrij te vragen (had ik eerlijk gezegd nog geen rekening mee gehouden).
Het voordeel aan augustus is dat je nog kunt trainen voor een wedstrijd in oktober (Katwijk of de Peel dacht ik).
Alles is mogelijk, september is dus ook geen enkel probleem.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:38

wat zijn de kosten van dit weekend? ik zal eens overleggen met de eigenaren van noury of het mogelijk is.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 23:18

Half of eind September zou mij een stuk makkelijker uitkomen, maar daar hoef jij niets van af te laten hangen natuurlijk. 'Katwijk' word waarschijnlijk ons debuut. Holten ligt me qua landschap beter, maar is op een beroerde datum.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 08:19

Misschien is het wat voor mij en mijn stalgenoot, ik heb net LV voor het eerst gereden, voor mijn stalgenoot was het de 2e keer.
Laui is het de bedoeling dat wij ook mee kunnen doen?
Of is het echt voor beginners?
In welke bossen gaan jullie trainen?
Wat zullen de kosten ongeveer zijn?

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 10:22

Kosten zijn we nog niet over uit. Dat ligt er een beetje aan wat men wil, want alles is nog mogelijk.
Iedereen is welkom, het is immers altijd leuk om bij een ander in de keuken te kunnen/mogen kijken. Het is de bedoeling om richting Den Treek te gaan, niet erin want daar moet je een dure dagvergunning voor hebben. We blijven dus in vergunningsloos bos (Zeist/Austerlitz).
Het tweede weekend van september is ook nog mogelijk, verder is september erg lastig (eerst Holten, dan EK in Ierland en ook nog een belangrijke verjaardag (die van mij)). Het zou dan dus 13/14 september worden.
Er is op loopafstand overigens ook een manege waar misschien ook paarden gestald kunnen worden, mocht iemand dat willen dan kan ik daar wel naar informeren.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:37

ik zou ook heel graag willen, maar ik heb geen vervoer.
Ik zal wel kijken of ik iets geregeld kan krijgen.
Lijkt me echt superleuk! Haha!

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 14:44

Lijkt me erg leuk Laui! Heb zelf het idee dat ik de endurance wel erg gaaf ga vinden... heb net een paard gekocht die ook super is met het buitenrijden en waar ik wel eens een endurance wedstrijd mee wil gaan rijden.. Zit ook lekker in de buurt is dat weekend definitief 13/14?

offtopic: Leuk verhaal en foto's in BIT van je polo avontuur!!

[edit Laui!] plaatsnaam verwijderd Knipoog[/edit]

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 20:09

13/14 is sowieso een weekend, maar als er erg veel belangstelling is dan is er eind augustus ook nog wat te regelen. Hoogst waarschijnlijk gaat dat ook nog gebeuren. Wil ik alleen even weten of er mensen zijn die 't laatste weekend van augustus (dus twee weken ervoor) ook kunnen.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Ineke2

Berichten: 33040
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:43

Lijkt mij hardstikke leuk om mee te maken, maar ik denk dat ik toch eerst voor ander zadel ga... had gisteren na 3,5 uur toch wel erge last van mijn k*nt Schijnheilig hopelijk organiseren jullie zoiets nog een keer

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 13:19

Goed, eind augustus gaan we voor de geïnteresseerden ook nog een weekend organiseren. Op dit moment zijn het namelijk wat veel mensen. Dit wordt dan het laatste weekend van augustus (30/31 dacht ik). Dat is een week voor de endurance in Holten.

Nog even een paar vraagjes: wat zouden jullie willen doen, of aan theorieonderwerpen willen horen? Ik kan eventueel waarschijnlijk nog wel een externe topruiter regelen die ook gezellig even wat mee komt kletsen.

Zelf hadden we als programma ongeveer het volgende:
Zaterdag ochtend aankomst, tijdens de lunch de eerste introductie over wat endurance precies is. Na de lunch met paard een oefen-keuring houden. Inclusief monsterles (hoe je je paard voorbrengt en op en aanmerkingen over hoe je het doet, incl een voorbeeld van onze eigen knollen). Hier ook de nodige theorie over de verschillende onderdelen van de keuring en waarom het zo belangrijk is dat het gecheckt wordt. Dit neemt waarschijnlijk veel tijd in beslag, maar desondanks willen we proberen om daarna nog een kort ritje van zo'n 12 km door het bos te doen op een rustig tempo. Op die manier krijgen wij een beetje en beeld van wat voor vlees we in de kuip hebben en kunnen we besluiten of we zondag een écht lange rit of een wat kortere rit maken, of desnoods opsplitsen in twee groepjes. Na deze rit doen we nog een uitgebreide barbecue Vingers aflikken en dan 's avonds nog de nodige theoretische dingetjes zoals trainingsschema's voor ruiter en paard, voerwetenswaardigheden, groom tips and tricks, hartslagmeters, harnachement en andere uitrusting etc. Dan is het vroeg naar bed (22.00 uiterlijk).

Zondag vertrekken we om 9.00 voor een lange rit. Het eerste halfuur gaat over straat (zit grotendeels wel berm langs) en dan rijden we een rit van zo'n 30 tot 35 km maximaal. Tempo wordt aangepast aan de andere paarden. Dit even om aan te geven hoe lang een klasse I wel niet is. Halverwege wordt er gegroomd, dit zal geen lange stop zijn, alleen even water verversen. Of het gaat lukken is nog even de vraag, maar het is de bedoeling om tijdens beide bosritjes een hartslagmeter om te knopen zodat je ook gelijk daar wat praktische ervaring mee hebt. De vraag is alleen of we zoveel hartslagmeters hebben Knipoog Na de rit weer een lunch met een vragenrondje. In de middag kan dan iedereen bij tijds vertrekken zodat je 's maandags weer lekker uitgerust naar school/werk kan.

Het is de bedoeling dat de paarden in een paddockje overnachten. We hebben een helemaal omheind terrein dus mochten ze uitbreken dan is er nog geen man overboord. Ze komen op een zanderig stuk te staan omdat wij voor onze eigen paarden al niet genoeg gras hebben. De ruiters slapen in tentjes bij de paarden. In de buurt is wel een manege, maar of die zo makkelijk zijn met logeetjes weet ik niet. Bovendien denk ik dat ze niet bepaald goedkoop zullen zijn. Dit ga ik nog wel even navragen, ik heb ze alleen nog niet te pakken gekregen. In overleg is het ook mogelijk om vrijdag al te beginnen, mocht dat makkelijker zijn. Uiteraard zijn grooms ook welkom, die kunnen mooi helpen groomen halverwege en als ze geïnteresseerd zijn is het natuurlijk wel fijn dat zij ook weten waar het over gaat.

Ik zou graag van jullie willen weten wat jullie voor zo'n weekend over hebben. Voor 1 combinatie ruiter paard wel te verstaan, grooms kunnen niet geheel gratis mee, maar daar verzin ik tegen die tijd wel wat op als ik ongeveer een idee heb hoeveel het er zullen zijn.

Enne Ineke: zadelpijn hoort erbij en anders hebben we nog wel een zadelbontje over

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Ineke2

Berichten: 33040
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:12

Laui! schreef:
Enne Ineke: zadelpijn hoort erbij en anders hebben we nog wel een zadelbontje over


Haha maar mijn huidige zadel is te klein voor mijn kont...eh waar woon je eigenlijk? Dan kan ik eens zien of ik een trailer + chauffeur kan regelen...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:27

Lijkt me een leuk programma zo Laui! Dat weekend is augustus komt mij niet goed uit, ik ben dan net terug van vakantie en op de zondag hebben we een onderlinge wedstrijd die ik eigenlijk niet wil missen. 13 en 14 / 9 zou me dan beter passen.

Spikkel zou goed in een paddockje kunnen overnachten, ze staat nu ook dag en nacht op het land...

Wat je voor zo'n weekend over zou hebben, pff moeilijke vraag... maakt voor mij niet zoveel uit.. zolang de kosten niet al te gek zijn.. Jullie moeten iig uit de kosten komen, en voor het delen van je kennis en ervaring kan je er ook best wat aan over houden hoor... heb alleen geen idee wat voor een prijzen dat dan zouden worden....

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 14:24

Er komt definitief een weekend in augustus, dat zit nog niet vol, zoals het er nu naar uit ziet zit september al wel vol.
Graag zou ik jullie allemaal via mail op de hoogte willen houden, omdat ik ook een paar mensen die niet op bokt zitten erbij heb zitten. Ga zo even pb's versturen. Knipoog
Verdere info is ook hier te vinden.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers