Tyrza clinic Middenbeemster!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 11:14

Dank je Bloos Ik moet zeggen dat Nic wel een heel erg makkelijk en werkwillend karakter heeft hoor! Dat scheelt ook wel. En inderdaad, met mijn korte pootjes krijg ik hem toch lekker aan het lopen.

Maar euh, (nog even lekker off topic) waar sta je met je paard gestald dan? In de MB? Ben je ook lid van de MB vereniging? Daar heb ik anders nog wel wat vraagjes over (die ik je dan per PB zal stellen Haha! )

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:33

Ja ik ben lid van de Beemster Ruiters en sta in Zuidoostbeemster, dus PB me maar...gezellig

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:34

Even nog over lange/korte benen. Ik heb ook best wel korte pootjes.
Nu rij ik dan even iemand anders haar paard (en paard is best wel groot). Het kan wel qua combinatie maar het is niet ideaal.
Hiervoor had ik een ruin van 1.72 die zich onder het zadel nogal groot maakte. Ik heb het tot het ZZ-licht geschopt maar ik ben gewoonweg niet verder gekomen juist vanwege die korte pootjes. Ik heb te korte benen om hem op de juiste manier te kunnen omvatten om het door te verzamelen. Dus... met sommige paarden is het op de lange termijn wél een nadeel. Mensen met lange(re) benen konden hem wel doorverzamelen, maar ik redde het gewoonweg niet.
Ik heb zelf nu een merrie van 1.66 m en het plaatje ziet er écht heel goed uit, maar goed, ik kan nu weer niet met haar karakter overweg....
Heel moeilijk dus om een goed passende combi te vinden...
Alhoewel ik wel jaloers ben op die 'typische dressuur-meiden met een dressuur-figuur'. Het ziet er gewoon heel mooi uit.

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:40

Karakter..heb ik ook veel problemen mee, ik heb een zeer dominant paard, verzint telkens weer wat nieuws om onder het werk uit te komen. Beetje bij beetje lukt het me telkens weer te winnen en inmiddels wordt het contact steeds beter. Een half jaar geleden had ik niet kunnen denken dat ik in een clinic zou rijden! (ben best wel een beetje trots op mezelf)

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:44

Even off-topic, Vivian heb je je PB al gecheckt?

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:45

He SinelliB

Nu herken ik je pas. Je hebt een paar keer geschreven op wedstrijden van de BR. Trouwens, heb je 2 augustus weer tijd??? (Of ben je al gevraagd).

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:45

En voor de 31e zoeken we ook nog hulp....

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:48

SinelliB. Is jouw paard het paard waar Jet een keer mee op de club was?
Zo ja, leuk elegant paard joh!!! (Ik vond Jet er trouwens ook wel geinig op staan).

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:03

Ja die! Zelfs Jet met haar lange benen staat er goed op!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 12:21

Ja, ik ben het met je eens dat lange benen het paard meer kunnen omsluiten en dus met de hogere oefeningen de ruitere gewoon beter uit de voeten kan. Het beeld is ook veel mooier.
Ook al ben ik zelf niet mega slank..............ik vind slanke mensen ook vaak mooier staan op een paard. (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen)

Nic wordt ook bereden door mijn vriend en die heeft natuurlijk langere benen dus we konden ook niet een klein paard/pony nemen.

SanelliB, ik zag die van jou idd van alles bedenken onder het rijden. Je zag gewoon aan zijn ogen en aan zijn koppie dat hij van alles nader aan het bedenken en bekijken was. Schijnheilig
Daar moet je zelf ook heel snel bij zijn volgens mij. Maar hij kan wel goed lopen wanneer je hem aan het werk zet. Dat hebben we wel gezien!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:41

Sorry mensen dat ik off-topic ging, ik lees net in mijn PB dat dat via PB moet. Sorry, ben nog nieuw hier!!!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:50

ahum....dan zullen jullie wel vinden dat ik hele lange benen heb
aangezien Jaike maar 1.56 m hoog is Bloos Bloos

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 12:56

Ik wil Jaike wel!!! Haha! Ze past mooi bij mijn beenlengte

Jullie zijn gewoon een hele leuke passende combi. Ik weet niet hoe groot jezelf bent, maar het oogt gewoon heel erg goed.

Ik zat net even op internet te neuzen naar een leuk paard (altijd leuk Knipoog ) . Ik denk dat ik maar ga uitkijken naar iets van max 1.65 mtr (het liefste zo rond de 1.60 mtr)

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 13:03

dus je wilt er een paardje bij hebben *LOL*

Ik ben zelf dus 1.79 m lang, vrij lang. Heb toen ik Jaike kocht nog getwijfeld omdat andere mensen mij wel misschien te lang voor haar
zouden vinden. Maar....ik zou nooit van mijn leven wedstrijden gaan
rijden dus kon mij het schelen wat andere mensen zouden vinden Clown
Na een jaar ben ik toch maar gestart Haha!

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 13:19

Het is mij niet opgevallen dat jij zo lang bent, dat je paard niet zo groot is was me wel opgevallen, is ze echt maar 1.56? want toen jij naast mij liep in de buitenbak verschilde het volgens mij niet veel. Ik vind het een leuke combinatie!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 13:25

dank je, ik moet zeggen dat ik haar niet officieel opgemeten heb.
Bij de keuring 2 jaar geleden zei de VA dat ze 1.53 m was maar
dat zijn meetlat kapot was dus dat klopte ook niet vertelde hij
erbij, dus ik hou het zelf maar rond de 1.56 m

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 13:33

Barb schreef:
dus je wilt er een paardje bij hebben *LOL*
Haha!


Nou...........als ik straks vanuit Arnhem naar Heemskerk verhuis zal vriendlief Nic met mij moeten delen. Nu rij ik nog alleen in de weekenden. Mijn vriend is 9 maanden geleden begonnen met rijden, maar hij blijkt behoorlijk aanleg te hebben en hij gaat als een speer. Echt heel erg knap. Hij heeft ook zijn 1e springles gehad en vindt dat helemaal geweldig. Nic vindt het ook erg leuk.

Dikke kans dat ik dan moet knokken om ook eens te mogen rijden door de weeks >;) . Dus ja, wellicht dat er in de toekomst nog een paardje bijkomt Maar voorlopig gaat het nog goed zo. Eerst maar op vakantieieieieieieieiei.................... Hyper!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:04

heeej wat cool dat je vriend ook rijd hoop die van mij ook nog eens ooit zo ver te krijgen, heb wel genoeg paardjes staan maar hij wil absoluut niet Haha!
dus we kunnen verwachten dat jullie bij de volgende clinic allebei meedoen *LOL* leuk hoor

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 14:35

Ja Barb, ik zie wel weer waar het geld zit Haha! Geintje hoor Knipoog

Snel even in je profiel gespiekt en idd je hebt genoeg paarden om jouw vriendlief ook te leren rijden Leuke paardjes!!! Jammer dat je hem nog niet zover hebt gekregen. Maar wie weet..............de aanhouder wint......toch?? Verward

Nic komt trouwens bij jou uit de buurt!! Ik weet niet meer hoe dat gat precies heet, maar was ook helemaaaaaaaaaaal bovenin! *LOL*