Meeting Noord Brabant ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:04

Ik rijd bijna nooit met vliegendeken. IK heb ook iig dit jaar nog geen enkelke keer vliegenspray of een vliegendeken of iets dergelijks gebruikt, en ik rijd vaak nog middeno p de dag ook. HIer heb ik er echt haast geen last van.

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:26

Desiree"]
[quote="Branca schreef:
Nieuwe Ark en Strabrechtse Heide hmmmmm dat is niet echt bij elkaar!

volgens heike ben je zo in de bossen en kun je via die bossen naar de strabrechtse heide.
[/quote]

Bedoel je mij? Ik heb niks daarover gezegd.

En als je je pony goed inspuit/smeert denk ik dat we niet zo'n last zullen hebben van de beesten.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:25

orionneke"]
[quote="xtostarlight"][quote="Desiree schreef:
ik zie het niet meer zitten met die rit hoor. Paardrijden in nederland is onmogelijk in de zomer.


ik heb er helemaal nog niet zoveel last van, als je jezelf inspuit en je paard natuurlijk ook een een vliegendeken opdoet gaat het toch wel?
Bij mij valt het iig best mee, alleen op sommige stukken zit je in zo'n zwerm maar na 50 meter (of minder) zijn die ook ineeens weer weg. Ik moet zeggen dat starlight ook wel erg stinkt met dat spuitspul Haha!
[/quote]

Ik denk dat het er ook aan ligt hoe gevoelig je paard ervoor is. En ik rijd bijv dan heel de tijd in het zelfde stuk dat scheelt waarschijnlijk ook.
Ik vind trouwens met een vliegendeken rijden in de bossen levensgevaarlijk maar dat zal wel weer een kronkel van mij zijn.....
[/quote]

ik snap niet waarom het gevaarlijk zou zijn, ik stap bijna heel de tijd en kleine stukjes draf en galop. Het is gewoon zo'n katoenen, die rekt een beetje mee dus ze heeft er geen last van.
En starlight is er dus wel heel gevoelig voor, daarom krijgt ze nou knoflook enzo. De DA schrok ervan hoe erg ze er last van heeft en zei dat ik niks anders kon doen dan vliegendeken, knoflook en spuiten.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:31

Citaat:
ik zie het niet meer zitten met die rit hoor. Paardrijden in nederland is onmogelijk in de zomer


Dacht jij dat het in Belgie of Duitsland anders was?

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:32

Branca schreef:
Citaat:
ik zie het niet meer zitten met die rit hoor. Paardrijden in nederland is onmogelijk in de zomer


Dacht jij dat het in Belgie of Duitsland anders was?


ik heb s gehoord van iemand uit noord of zuid holland dat ze het raar vinden dat hier zoveel vliegenspul te koop is. Want daar hadden ze er helemaal geen last van. Die schrok er hier gewoon van toen ze de bossen inging.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 01:11

in hoogeloon is het een ramp Boos!

ben nu op 3 plaatsen in mn been gestoken, 2x sloeg ik ze weg toen ik ze voelde prikken, de laatste heb ik niet gevoeld, amar zit nu een plek van inmiddels 15 cm doorsnee en 3 cm dik op mn bovenbeen, en t is zo;n kei harde soort schijf, en dat doet pijn!

maar de paarden worden hier echt gek! tot een uur of 10 staan ze 's octhends buiten, en dan vanaf een uur of 8/9 's avonds weer, en als je je paard gaat rijden wordt je hier tot half 10 nog leggestoken als je paard gaat zweten, ondanks al maanden knoflook voeren en veel vliegenspray!

ik wil aan zee wonen!!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 12:36

Dus: met alle brabo's naar de zee *LOL*

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 01:09

ja, ik vind het goed, maar je zit nu te kijken met de tijden waarop je op het strand mag. en het is best een eindje rijden......

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 17:44

ik was donderdag avond naar buiten gegaan 8 uur heb bijna geen last gehad van de daazen was in omgeving riel onder tilburg viel nog wel meej

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 15:00

Hee, dit topic zie ik nu pas. In Zuid-Holland had ik er inderdaad helemaal geen last van maar ja, ik moest zo nodig in Limburg gaan wonen Knipoog

Mochten jullie toch gaan en er gaat iemand uit deze buurt mee waar ik mee zou kunnen liften zou ik wel mee willen met mijn paard alleen reageert hij nogal spastisch op groepen. Paard huren doe ik nu maar niet maar dan kom ik zonder paard wel even langs.

's-ochtends is het trouwens inderdaad het minst erg met de dazen, tot een uur of 10.30 gaat het wel.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 15:04

Nou in de Bakelse bossen, en op de ponyclub hebben we zelden tot nooit last van vliegen of dazen. Helmond is zo gek nog niet......(!)

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 15:35

hahaha.... ja, daar heb je het al...dat zegt genoeg he....

Zelfs een vlieg wil er nog niet wonen !!!!!

Knipoog Haha!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 15:58

Waar mijn paard nu staat heb je bijna geen last van die beesten, ik ben met buitenrijden nog niet gestoken, ookal ga ik ook midden op de dag. Maar hier kan je niet zo geweldig buitenrijden helaas:(

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 13:05

pfoe, waarom alleen meetings aan de andere kant van noord-brabant.. Huilen
Heb geen vervoer helaas..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 12:22

orionneke"]
vind trouwens met een vliegendeken rijden in de bossen levensgevaarlijk maar dat zal wel weer een kronkel van mij zijn.....
[/quote]

Hangt er van af hoe je het bevestigt. Ik leg het vliegendek tussen het schabrak en het zadel. En dan ligt het geheel vast. Ik rij er altijd mee in de zomer, anders gaat het gewoon niet. Ik heb ook een fijnmazig dek, en MET hals. Het halstuk maak ik vast aan het kopstuk van het hoofdstel met een strotouwtje. En daaroverheen spuit ik nog een keer.

[quote="xtostarlight schreef:
[ik heb s gehoord van iemand uit noord of zuid holland dat ze het raar vinden dat hier zoveel vliegenspul te koop is. Want daar hadden ze er helemaal geen last van. Die schrok er hier gewoon van toen ze de bossen inging.
[/quote]

Nou, in twente kun je nog niet eens meer door een natuurgebied fatsoenlijk wandelen, zonder paard! Daar zitten die dazen ook al je te achtervolgen. Dus ik denk dat het elders net zo erg is.

En Haike, als ik heike schrijf, bedoel ik ook echt heike en niet haike!

Overigens, als we nu het weer konden voorspellen en een koelere dag uit konden kiezen met een zacht briesje erbij, dan konden we nog best vredig buiten rijden.

de strabrechtse heide is voor limbolanders trouwens best goed bereikbaar.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:55

Zou wel willen maar het zal niet gaan.
Die beesten zitten er savonds nog (iig bij Blacky). En iedere keer komen ze met zwermen. Kl ote bouwen ook Boos!
En die dingen steken echt hard ja Lips are sealed

miekevGool

Berichten: 110
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: bladel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 18:58

Ik zou best mee willen, maar ik woon in Bladel. Bij Eersel in de buurt.
Ik kan alleen als ik vervoer heb en als mijn mede verzorgster ook meegaat. Zij is ook lid van bokt. Het lijkt me wel gezellig. We kunnen misschien met z'n alle naar de bokkenrijer gaan?

het is maar een idee

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 19:22

ff off-topic: miekevGool...ik woon ook in Bladel Haha!

miekevGool

Berichten: 110
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: bladel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 19:25

Hoe heet jij in yhet echt dan?
En is dat jou eigen paard?
Als jij ook in Bladel woont ken jij de Bokkerijer ook! Of nie?
Lijkt het je leuk om daar naartoe te rijden. Als we da doen moeten we wel vroeg of heel laat vertrekken!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 19:35

Destinietje schreef:
Waar mijn paard nu staat heb je bijna geen last van die beesten, ik ben met buitenrijden nog niet gestoken, ookal ga ik ook midden op de dag. Maar hier kan je niet zo geweldig buitenrijden helaas:(


hier wel (zoals je weet) maar hier heb je dus wel weer verschrikkelijk last van de beesten.

ik doe trouwens ook het vliegendek tussen shabrack en zadel, in een paardenwinkel gevraagt. een halsstuk heb ik niet dus hoef ik ook niet vast te maken Haha!

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 20:43

Ik bedoelde eigenlijk als je in de bossen rijdt. Stel dat het dek ergens aan blijft hangen..........ook al zit het onder je zadel je paard kan er behoorlijk van in paniek raken met alle gevolgen van dien.
ALs je alleen in de wei rijdt ofzo vind ik het enigszins anders omdat het risico van ergens achter blijven hangen zeer gering zal zijn.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:43

Owww dus je gaat zeker ook altijd zonder dekje rijden Lips are sealed
Als je het zo gaat bekijken kan je ook met je beugels teugels benen vast komen te zitten...pffft

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 16:07

(weer off topic: Ik heet angie...woon in deken boexstraat...ken je vast wel...waar woon jij dan? Nee is niet mijn eigen paard.)

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 16:55

Frostwood,d at vind ik toch nogal een verschil. Je blijft heel makkelijk met zo'n deken ergens achter hangen, en mijn pony was er iig heel bang voor! En dat is ie niet voor zijn dekje;-)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:34

Als je geen dazen wil moet je hier niet heenkomen. De paarden worden totaal verslonden hier, echt niet normaal.
Ik wil eigenlijk ook wel mee Party!! Het klinkt zo gezellig. Ik kan dan alleen Nicole niet meenemen, ddan zou ik ook een gehuurd paardje moeten nemen.