[Besloten] T en C rechtrichten (klassieke dressuur) meeting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

[Besloten] T en C rechtrichten (klassieke dressuur) meeting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 20:51

Zoals ik al in DIT discussietopic opperde is het misschien leuk om elkaar te ontmoeten en elkaar aan het werk te zien.

Om het discussietopic niet te vervuilen dus dit nieuwe topic waar we kunnen brainstormen en afspraken maken.

HannahFrouk

Re: [Besloten] T en C rechtrichten (klassieke dressuur) meeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:27

Nou ik ben benieuwd!
Maar eerst moet die sneeuw maar eens weg zijn niet?

Natuurlijk wel handig om alvast te weten waar we naar toe gaan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 21:53

Laten we inderdaad eerst maar eens een datum en locatie prikken.

Ik denk dat ergens centraal het makkelijkste is. Meer dan 2 uur met de trailer vind ik teveel. Met de draververeniging komen we dan meestal op de veluwe (kootwijk/kootwijkerbroek etc) uit.

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:35

Denk dat dat rond Kootwijk idd ook de beste optie is, mooi centraal. Fransje23, Is die manege waar jullie de dravermeetings doen een optie?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 13:45

Dop heets del is een optie inderdaad. De huur is € 200,- per dag.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:45

ik denk niet dat ik mijn paard zover krijg dat ze mee gaat naar dit soort grappen, komt er over het algemeen weinig van rechtrichten en zijn we alleen maar aan het 'werken aan ontspanning'.

Maar... ik kom wel heel graag kijken als het kan? Dus als meekijker zonder paard?

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:36

Voorlopig gaat Noa nog niet de trailer op, maar ik wil ook graag komen! Met mezelf en dan kijken hoe jullie werken.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:38

KDS dat probleem heb ik zelf ook wel een beetje hoor. Op vreemd terrein is hij doorgaans een stuk drukker en niet geconcentreerd, Maar het kan best zijn dat als je juist oefeningen gaat doen, het dan wel weer meevalt. Ik ga't denk ik wel proberen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 00:14

Natuurlijk is het ook leuk als er mensen komen kijken maar we moeten ook paardne hebben om naar te kijken ;)

Ik denk dat als we er een hele dag van maken en de paarden tussendoor lekker in een stukje weiland of paddock zetten ze redelijk ontspannen zullen zijn. Natuurlijk is het vreemd de reis en nieuw terrein maar ook dat is leerzaam voor je paard.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:58

het is vooral ook dat ze zich zo op staat te vreten in die trailer, en het voor haar dan absoluut geen leuke dag weg is. Terwijl ik juist probeer alles wat we doen leuk te maken voor ons allebei.
Ze komt altijd geheel verstijfd van de trailer af, twee dagen nodig om weer los te komen :S

Maar als ik ook gewoon mag komen kijken dan lijkt me dat voor mij een betere keus, wil dan ook wel een hand uitsteken als 'paardvasthouder en manusjevanalles' hoor.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:27

De vorst is straks hopelijk uit de grond, dus wie weet kunnen we nu verder gaan met onze meeting plannen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:39

Ik wil graag mee maar wel een beetje afhankelijk waar we heen gaan :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 13:37

even weer tot leven wekken.

Mods, ik weet dat het een wat ouder topic is maar we zijn bezig met wat de regelen en daar gaat wat tijd overheen.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:39

:) Ik wacht vol spanning, ik kan hel weinig plannen (ben nogal afhankelijk van mijn creatieve flows... en die kan ik niet echt inplannen :P ) maar als ik de datum heb kan ik hem zo snel mogelijk leeg houden en dan weet ik meer.

Peerdloos toch echt even als het nog kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:30

Ik kan trouwens paard mee nemen eventueel. Hij is erg makkelijk met de trailer en vreemd terein.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 21:55

We moeten ook even bedenken wat we precies willen doen. Natuurlijk over paarden etc praten en voelen en kijken.

Koek kan eventueel ook mee.

Misschien even een lijstje maken met wie willen komen en met of zonder paard?

Vul maar aan;

Franca met paard (cookie)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:05

Ik wil graag komen met paard maar moet er wel bijzeggen dat ik niet 100 km ga rijden met 't peerd in een trailer. En het liefst een lokatie met een binnenbak. Dus het hangt er wel een beetje van af hoe de locatie is.

Ik kan mijn paard bv niet op de trailer laten staan, dat trekt hij echt niet.

Maar zou ook natuurlijk best een bijdrage willen doen of zo ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:33

Lijstje:
Nina met Paard(Noble)

Mijn paard is trouwens geen makkelijke met rechtrichten.. ik en hij zijn al een tijdje bezig. Maar hij vind alles erg moeilijk en is gewoon erg scheef en stijf.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 23:51

HannahFrouk schreef:
Ik wil graag komen met paard maar moet er wel bijzeggen dat ik niet 100 km ga rijden met 't peerd in een trailer. En het liefst een lokatie met een binnenbak. Dus het hangt er wel een beetje van af hoe de locatie is.

Ik kan mijn paard bv niet op de trailer laten staan, dat trekt hij echt niet.

Maar zou ook natuurlijk best een bijdrage willen doen of zo ....

Ik wil inderdaad ook een locatie waar de paarden tussendoor even op het weiland of in een paddock kunnen :)
Cookie kan ook niet op de trailer blijven tenzij ik met een flintstone-trailer (zonder bodem dus) naar huis wil. :D

Dop heets del in kootwijkerbroek kost iets van 250 euro per dag maar misschien is er ook wel wat goedkopers te vinden. Ik vind de veluwe of rond utrecht wel een goede regio, is ook vrij centraal.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:04

Ik kan in Epe (Veluwerand) misschien een binnenbakje huren (moet ik even vragen maar ze doen dat wel vaker), dat zal niet duur zijn verwacht ik. En in Loenen weet ik eventueel ook wel wat (via iemand anders). Is dat een optie?

Bij interesse wil ik er wel even achteraan gaan?

Is dat in Kootwijkerbroek overdekt? En wat voor mogelijkheden?

NiniRoosje, maak je maar niet al te druk over of het goed zal gaan of niet. Dat zal zeker voor meer gelden. Wat ons betreft: Ik weet bijna zeker dat Torop zich gaat lopen opwinden op vreemd terrein (hij moet zelfs in onze eigen bak telkens weer opnieuw wennen), dus het eerste uur zal dat sowieso al geen gezicht zijn ;-)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 00:15

Klinkt goed Hannah.

In Kootwijkerbroek is een binnen- en buitenbak, weilanden, slaapzalen etc :D Is een complex waar je met een hele groep kunt logeren.

Ik zou het wel fijn vinden als er naast een goede bak, met een niet te zware bodem, ook iets van een kantine is. Kunnen we daar met elkaar praten enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 08:40

HannahFrouk schreef:
Ik kan in Epe (Veluwerand) misschien een binnenbakje huren (moet ik even vragen maar ze doen dat wel vaker), dat zal niet duur zijn verwacht ik. En in Loenen weet ik eventueel ook wel wat (via iemand anders). Is dat een optie?

Bij interesse wil ik er wel even achteraan gaan?

Is dat in Kootwijkerbroek overdekt? En wat voor mogelijkheden?

NiniRoosje, maak je maar niet al te druk over of het goed zal gaan of niet. Dat zal zeker voor meer gelden. Wat ons betreft: Ik weet bijna zeker dat Torop zich gaat lopen opwinden op vreemd terrein (hij moet zelfs in onze eigen bak telkens weer opnieuw wennen), dus het eerste uur zal dat sowieso al geen gezicht zijn ;-)

Ah dan ben ik iig niet de enige bij wie het er beroert uit ziet :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:06

Maken we er trouwens echt een meeting van? of meer een clinic dag zeg maar, Als we een clinic dag doen, Is het misschien handiger om het niet besloten te houden. En dan zullen we ook een instructrice moeten hebben die verstand heeft van rechtrichten aan de hand, OHZ en evetueel longeeren.

Want ik denk dat als we het echt een meeting houden de kosten voor de huur binnenbak enz. Echt wat te hoog zullen worden. Want niet iedereen uit het Rechtricht topic zal kunnen komen.

In loon op zand zit trouwens ook een manege, Waar misschien wel de bak gehuurt kan worden. Ze hebben daar wel boxen te huur dat weet k zeker. Maar loon op zand ligt niet echt centraal dus dat is weer minder..

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:23

ik kom, op voorbehoud van reistijden (geen auto/rijbewijs dus afhankelijk van openbaar vervoer of iemand uit de buurt moet ook gaan :) ) en uiteraard mijn gekke school... en paardloos...

Citaat:
ranca met paard (cookie)
Nina met Paard(Noble)

Kirsten paardloos

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:48

Citaat:
Nina met Paard(Noble)
Leandra evt met paard (Woodstock)

Kirsten (KDS) paardloos

Ik wil evt ook wel wat instructie geven! Maar dan moet ik even nadenken of het nuttig is om Ul die hele reis te laten maken ;)