laatste poging voor boktmeeting het Gooi Mei/Juni

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

welke data kan je?

donderdag 29 mei (hemelvaart)
2 (10%)
zondag 1 juni
16 (80%)
zondag 8 juni (1e pinksterdag)
2 (10%)

Totaal aantal stemmen: 20


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:40

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit of ik een paard zal huren of Regina mee zal nemen.
Dus als iemand een goed advies heeft....

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:52

waarom zou je regina niet meenemen?
huren kost wat centen....

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:06

Ik twijfel nog aangezien Regina nog niet eerder in het bos is geweest en ook nog niet eerder met een groep paarden weggeweest is. Ik weet dus niet hoe ze reageert.
Ik ben al wel verschillende keren met haar naar buiten geweest, in de polder en nieuwbouwwijk en ga zeer regelmatig met haar over de weg. Dan gedraagt ze zich keurig en ze is ook (bijna) volledig verkeersmak.
Ze is er pas één keer buiten (dit was langs een stuk land achter de stal) vandoorgegaan, en deze keer was ze helemaal alleen en hoorde ze de paarden op stal hinniken.
Ook gedroeg ze zich de afgelopen drie weken echt niet in de bak, gisteren liep ze voor het eerst weer een beetje fatsoenlijk.
Op zich verwacht ik wel dat ze bij de groep zal blijven, maar niets is zeker.
Kortom ik heb geen idee hoe ze zal reageren, maar ik vermoed (ook dat is niet zeker) dat het wel verantwoord is om haar mee te nemen.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 07:48

Waarschijnlijk gaat een stalgenoot van mij mee, zij zit trouwens ook op bokt, alleen onder de westernforum. Dus de groep wordt groter Haha!

pongo
Berichten: 95
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:50

ikke ook mee!! alleeeen waar is die stal waar we moeten verzamelen dan???

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:53

*schop*
Zoals het er nu uit begint te zien, kan het zo weer niet doorgaan. Aangezien alle hippische evenementen in de Gelderse vallei niet door mogen gaan en veel mensen denken dat dit nog wel een tijdje aan zal houden....
Maar goed, het duurt nog een tijdje dus we blijven hopen.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 07:08

HEt moet!
Maarja, als de VP er nog is, ga ik niet!
Dan verschuiven we het weer Knipoog

Achja, volgendjaar kerst hebben we wel gereden!;)

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 07:38

Wie weet heb ik dan eindelijk een beest met conditie.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:22

Toch weer een positieve ontwikkeling, wij mogen vanaf vandaag weer naar les Lachen

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 19:20

hey allemaal

Als het een beetje meezit kan ik 1 juni ook meedoen. Ik rij Jewel nu al heel rustig aan en ik denk dat het over een maand wel weer goed is. Dus ik hoop dat ik nog meekan met jullie. Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:07

Wat ons betreft kan je natuurlijk nog mee (ik zal even voor iedereen spreken, sorry Lachen)
Ik hoop voor je dat je paard dan weer goed is.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 22:40

Uiteraard kunnen we alleen gaan als alle vervoersverboden de wereld uit zijn (Nederland uit zijn Knipoog ) Ik zal van de week wel even een overzicht maken. Ik denk dat Lunatic ook wel mee zal willen aangezien ze vanaf eind mei ook op stal bij mij zal staan

Ik zal van de week even een overzicht maken wie er allemaal mee gaan.....

Overigens zit er ook nog een kans in dat ik 1 juni op vakantie ga, aan de ene kant Frusty en aan de andere kant Cool het zal er dus om spannen of ik mee kan maar aan de andere kant moeten we ook nog maar zien of we al mogen samen komen i.v.m. het vervoersverbod

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 22:53

Lunatic ook mee?? O nee help dat overleef ik niet Haha!
Nee lunatic (es) is echt een tof mens en die knol van haar is maf Haha!

Enne... dat knan niet he, op vakantie zomaar ons in de steek laten Tong uitsteken

En, als er eventueel nog steeds VP is, kunnen we ipv een rit ook wel midgetgolfen of een boswandeling maken ofzo en daarna pannenkoeken eten, die rit verschuiven we dan wel weer!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 21:46

Melissa schreef:
VP

?? Je bedoelt toch KP? VP was wat tijd terug Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 22:48

Ze zorgen er maar voor dat die VogelPest over is, want anders....

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 12:42

gaan we gewoon iets anders doen, wat Melissa al voorstelde Haha!
De rit kunnen we altijd nog verplaatsen, dat is vaak zat gelukt Tong uitsteken

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 21:01

alles kan Knipoog

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 18:13

Gaat de rit door, zoals het er naar uit ziet?
Want als de vogelpest nog steeds in gebied Soest etc. zit, ga ik daar liever niet rijden.En ik weet ook niet of de boshoeve dan nogwel paarden verhuurd als in dat gebied VP heerst?

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 20:55

Ik denk dat we eventjes volgende week af moeten wachten, ik heb het vermoeden dat er misschien wel weer nieuwe aankondigen (versoepelingen) gedaan worden door het ministerie, want volgens mij ligt de vogelpest al weer een tijdje stil Verward

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:43

lets hope wil graag mee!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:24

Tessa, ik wil misschien ook mee, kan je mij even laten weten waar en wanneer?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 17:34

Er zijn wel positieve ontwikkelingen.
Mensen die niet van een pluimvee bedrijf afkomen, mogen weer naar wedstrijden buiten het gebied, en ook gemengde bedrijven mogen weer paarden 'aanvoeren'. Alleen zijn alle evenementen binnen de Gelderse vallei nog afgelast, dus vrees tocht het ergste

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 22:31

Ok Dames Knipoog Morgen ga ik even proberen te achterhalen of we de meeting doorgang mogen laten gaan. Ik heb een lijstje gemaakt met deelnemers, de stand tot nu toe zal zijn:

Met eigen paard:
mammasan
Dynamiek
Richtje
Tiko
Pongo
Meghann
NaVy
GillyZidane
Lautjuh123
Mobick
Belker (als het verantwoord is om op Gwenn te gaan Knipoog )
Napoleon
Lunatic

Met manege paard:
Steffi
Melissa
Favorietje

Zonder paard/pony:
Prima
Vriend van Belker

Als het niet klopt of als er mensen niet meer mee willen of kunnen, willen jullie me dan a.u.b. pben? is namelijk iets makkelijker om dan bij te houden. Eventuele andere datum kunnen we bespreken als blijkt dat we de meeting niet door mogen laten gaan......

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 07:54

He napoleon, je gaat alsnog mee?
Dus je vakantie gaat niet door, je moet maar denken de boktrit is veel leuker Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:49

dynamiek schreef:
He napoleon, je gaat alsnog mee?
Dus je vakantie gaat niet door, je moet maar denken de boktrit is veel leuker Haha!


Hahaha, ik ga mee maar de volgende dag zit ik heerlijk met mijn kont op het Griekse strand Haha! ( ik vertrek in de nacht van 1 op 2 juni)



Ok de stand tot nu toe: Zoals ik heb begrepen mogen we geen evenementen organiseren maar wel een buitenrit (dit valt niet onder een evenement) Dat geld alleen voor de mensen die geen AI gevoelige dieren hebben op stal, mensen met wel AI gevoelige dieren mogen dus niet mee.

Ik stel voor dat de mensen met manege paarden zelf hun paard gaan reserveren en de tijd afspreken met de manege. Daarnaast stel ik voor dat de mensen met eigen paard hun trailer parkeren achter restaurant de Mauritshoeve in Maartensdijk om daar op te zadelen en te verzamelen met de eigen paarden. Vanuit daar kunnen we de andere mensen met Manege paarden gaan ophalen.

Ik stel voor om om rond 9.30 en 10 uur op de parkeerplaats te zijn en rond 10.30 te vertrekken richting dagcamping. Het is ongeveer een half uur rijden en dan kunnen we de anderen ophalen. Het is dus wel van belang dat we echt op tijd vertrekken aangezien de mensen met manege paarden wel waar voor hun geld willen hebben en het zonde is voor hen als ze een tijd moeten wachten (tikt de meter ook door namelijk Knipoog )

We kunnen ervoor kiezen om met de totale groep een buitenrit van een uur te maken zodat de manege paarden daarna terug naar stal kunnen gaan (die worden dan dus voor ong. 2 uur gehuurd) en dat de eigenpaarden nog een kleine rit erachteraan maken (in totaal ben je dan ongeveer 3 uur met je eigen paard onderweg)

Aangezien er veel mensen het een leuk idee vonden om pannenkoeken te gaan eten Vork heb ik het volgende bedacht (eigenlijk heeft Belker het bedacht Haha! ): We kunnen bij de Mauritshoeve ook pannekoeken eten, dit is niet duurder dan het voorgestelde restaurant maar wel een stuk makkelijker. Het bied namelijk als voordeel dat de mensen die komen met een trailer, ze hun paarden op de trailer achter het restaurant kunnen zetten en rustig een pannekoek kunnen eten. Zo hoeven we niet eerst heel veel moeite te doen om alle paarden weer thuis te brengen om vervolgens op een heel andere plaats af te moeten spreken. Het bied tevens als voordeel dat de mensen vanaf de Boshoeve wel even opgehaald kunnen worden door bijvoorbeeld Prima Het is maar een klein stukje..............

Mensen die niet mee willen of mee kunnen, laat het me even weten via pb, ik moet namelijk reserveren bij de Mauritshoeve. Uiteraard zijn begeleiders zonder paard ook van harte welkom of mensen die zonder paard willen meeten Tong uitsteken