Clinic over bloedlijnen, skelet en oorsprong

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25210
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:20

Het lijkt mij ook een bijzonder interessante clinic alhoewel ik voor de rest niet aan de discussie heb deelgenomen.
Mag ik even goed dan komen, anna42?
En als ik geen affiniteit heb met Nl. paarden maar wel met Duitse Knipoog

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:39

Het gaat over sportpaarden in het algemeen en niet alleen over de Nederlandse fokkerij.
Dus volgens mij ben je van harte welkom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 18:12

Gezien de reactie van Sundancer heb ik deze reactie aangepast. Een bekende van mij heeft inmiddels wel een pb gehad. Ik wacht even rustig af. Het lijkt mij erg interessant.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-03 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 18:34

Ik heb ook geen pb gehad, maar vind het wel heel interessant en leerzaam om te komen.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 18:34

Pipo, Anna42 heeft heeft nog geen pb's verzonden, (misschien omdat alles nog niet echt duidelijk is waar het word gehouden, waneer, en hoe..)

Dus er is niets aan de hand....beetje vreemd om direct conclusies te trekken he? Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 22:32

Ik reageerde op een aardig intermezzo
Heb mijn reaktie weggehaald
Het is heel vreemd dat een moddy haar bevoegdheden geselekteert gebruikt.


Deze moderator is bevooroordeeld en zou niet over dit topic mogen oordelen alleen in samenspraak met ander moddys

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 22:41

Hmm je bedoelt mij natuurlijk. Ik heb het gezag om gewoon te handelen als ik dat nodig vind. Trouwens ik niet alleen. Alle moddies. Als ik eerst zou moeten overleggen was dit topic lang niet zo duidelijk.

In de bokt regels staat duidelijk dat je on-topic moet blijven.=was niet het geval

bovendien zijn slowchats tussen een aantal personen ook niet echt bevorderlijk voor het onderwerp. En daar ging het over, nietdan?

Dus een verzoek aan (eigenlijk alle bokkers)
Blijf bij het onderwerp, en verziek het niet met onnodige opmerkingen waar je alleen dingen mee uitlokt en verder niets mee bereikt.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 22:44

Nee ik bedoelde jou niet ik bedoelde nimder
Had het dus fout sorry.
Maar het hele onderwerp een z.g. clinic die verder niet duidelijk wordt en waar mensen op voorhand van worden uitgesloten noodt tot boosheid of veel beter vrolijkheid
Jammer dat dat laatste dus niet acceptabel is

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 22:48

Met onderstaande ben ik het helemaal eens.
De reacties van mij waren absoluut niet met de bedoeling om dit topic te verzieken.
Op de eerste pagina heb ik al gevraagd welke mensen er niet toegelaten gaan worden en hier heb ik nog geen duidelijk antwoord op gehad.
Ik heb best interesse maar ik wil niet naar een clinic waar sommige mensen van worden uitgesloten.

sarabande schreef:
Nee ik bedoelde jou niet ik bedoelde nimder
Had het dus fout sorry.
Maar het hele onderwerp een z.g. clinic die verder niet duidelijk wordt en waar mensen op voorhand van worden uitgesloten noodt tot boosheid of veel beter vrolijkheid
Jammer dat dat laatste dus niet acceptabel is

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 23:07

Ho,ho! dat mensen uitgesloten worden kun je niet maken. Dan moet je zo'n clinic niet openbaar maken op een openbaar forum, maar gewoon een groepje mailen of pb-en.

het ging mij vooral om de t-shirtjes teksten. Die vind ik gewoon dingen uitlokken en daar schiet niemand iets mee op. Volgens mij is het al lang duidelijk tot welk 'kamp' je hoort.

Wel heel jammer dat er kampen zijn. Waarom niet naar elkaar luisteren. Niet alleen aanhoren maar daadwerkelijk luisteren. Met duidelijke argumenten komen waarom jij dit zus of zo ziet. En elkaar daarom ook accepteren.

Niet iedereen met een andere mening dan de jouwe is fout en moet maar 'afgeschoten' worden. Dat hebben we geloof ik al eens meegemaakt met bijv de tweede WO. Dat was ook geen succes.

Leven en laten leven...

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 23:13

Als ik onderstaande quote's lees denk ik toch echt dat er mensen uitgesloten worden hoor.

quote1
Ik behoud me overigens wel het recht voor, om uitsluitend mensen die werkelijk over de sportpaardenfokkerij willen discussieren, toe te laten. Ik heb er namelijk geen zin om een leerzame clinic van een uiterst deskundige paardenman als Karelde Lange te laten vergallen door een handjevol mensen met een alleswetende instelling.
einde quote1

quote2
Alle Bokkers die mij een PB hebben gestuurd en die in mijn ogen voldoen aan de minimale criteria om op zijn minst bij een aantal fundamentele aspecten in de sportpaardenfokkerij stil te staan, worden middels een PB op de hoogte gehouden.
einde quote2



[quote="Heike"]Ho,ho! dat mensen uitgesloten worden kun je niet maken. Dan moet je zo'n clinic niet openbaar maken op een openbaar forum, maar gewoon een groepje mailen of pb-en.

quote]

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 23:14

Heike schreef:
Niet iedereen met een andere mening dan de jouwe is fout en moet maar 'afgeschoten' worden. Dat hebben we geloof ik al eens meegemaakt met bijv de tweede WO. Dat was ook geen succes.

Leven en laten leven...


Excact en daarom willen we ook duidelijkheid.
En omdat die niet komt worden we wat ballorig, beter dan agressief toch
en ik heb wel dubbel gelegen om de creativiteit hoor.

Trouwens dan moeten de moddys al dat geleuter over deegrollen en schorten ook naar de metshoop verplaatsen

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 23:16

Ik vind het een beetje jammer dat de eerste vrolijke noot uit het topic verwijderd wordt, paginaas lang wordt er geziekt, en gezeurt en op het moment dat ik een eerlijk en open grapje maak, waarom denk ik beide partijen wel kunnen lachen, wordt dit verwijderd..... jammer

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 23:18

Ik vind het ook vreselijk jammer en ik krijg meer en meer het idee dat Anna42 zomaar alles mag schrijven en steken mag uitdelen.
En ga er vooral niet, of vrolijk, of serieus, op in want dan krijg je wind van voren of gewoon helemaal geen reactie.

Samsam schreef:
Ik vind het een beetje jammer dat de eerste vrolijke noot uit het topic verwijderd wordt, paginaas lang wordt er geziekt, en gezeurt en op het moment dat ik een eerlijk en open grapje maak, waarom denk ik beide partijen wel kunnen lachen, wordt dit verwijderd..... jammer

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 23:22

Och alles kan gewoon nog gelezen worden. Dus als beide 'groepen' (bah wat heb ik daar een hekel aan) willen lachen; be my guest!

Dit hele topic staat me gewoon niet aan.

ten eerste; dat er al twee of meerdere kampen zijn
ten tweede; dat alleen mensen met ..... mogen komen

Waarom is het altijd zo moelijk op FA? (nu dus even boktmeetings)
Zijn jullie moeilijker om aan te horen, begrijpen jullie minder, zijn jullie dover voor elkaar? Ik snap het niet hoor? (echt niet)

Of is er gewoon een hoop onbegrip en moeten er eigenlijk verschillende forums komen over de verschillende 'kampen' zodat het allemaal niet op WO 3 uitdraait? (komt er trouwens nooit)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 23:23

Sterker nog ThePast03, ik ken je niet, maar ben blij ook eens een heel andere reactie te horen. Er zijn al heel wat waarschuwingen uitgedeeld aan mensen die ook maar iets tegen Anna42 durfden te zeggen.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 23:29

Waarschuwingen worden alleen gegeven als iemand de bokt regels overtreed. Er staat altijd een reden bij. Die kun je natuurlijk altijd 'aanvechten' Wat dus betekend dat je je reden erbij zet waarom je dat bericht hebt geplaatst en een goede argumentatie.

Niemand, maar dan ook niemand wordt daarbij overgeslagen.

Vind je me onfair? Stuur dan een pb-tje met een link naar het topic dat in jou ogen te ver gaat. Dat geld dus vor iedereen.

We (ik) kunnen niet ieder bericht lezen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 23:32

Heike schreef:
ten eerste; dat er al twee of meerdere kampen zijn
ten tweede; dat alleen mensen met ..... mogen komen


ik ben geen kamp en behoor alleen aan mezelf toe.
Als ik ergens ingeduwd wordt dan gebeurt dat door mensen die niet willen argumenteren.
En ik reageer alleen op dit topic omdat er staat dat mensen geselekteerd worden.
Dat doet me aan iets denken, daar wordt ik niet vrolijk van en druist tegen ieder gevoel van mijn wezen in.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 23:34

Ik behoor ook niet tot een 'kamp', wat of wie dat ook zijn mogen.
Sterker nog ik ben nog niet zo gek lang op bokt en ken bijna nog niemand hier.

Maar ook ben het niet eens dat er mensen worden geweigerd op basis van kennis of op welke basis dan ook.

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 23:42

ach en ik probeer nog steeds een INHOUDELIJKE discussie te voeren (ik ben geen deskundige, maar neem niet alles klakkeloos aan) maar dat loopt nogal stroef.

Ik vind het niet leuk om een betweter genoemd te worden, puur omdat ik de gedachtengang achter de theorie wil weten. Ik hou er niet van om blind achter een mening aan te rennen, maar wil best wat leren hoor!

Anna ik wacht nog op je antwoord!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 23:45

Wat dus ook mijn irritaties zijn bij dit topic. Mensen worden uitgesloten van iets wat openbaar kenbaar gemaakt wordt. Verder staan een aantal mensen niet open voor anderen alleen maar voor hun eigen meningen.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 01:25

Dus, eindconclusie/oplossing? Anna42 mag of de clinic niet door laten gaan of iedereen laten komen? En hoe controleer je dat dan?

Want het is mij nu wel duidelijk dat ook de beheerder van Bokt het niet eens is met wat Anna42 in haar eerste bericht geplaatst heeft. En hoe kun je iets anders dan je eigen mening steunen als je voor andere meningen wordt uitgesloten en ook in een bepaald hokje wordt geplaatst, alleen omdat je dus niet met de meute meerent (even heel zwart-wit gezegd)?

Ook ik wacht nog steeds op Anna haar (serieuze en on-topic) antwoord !

Balte

Berichten: 3564
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 09:24

Bij een voetbalmatch zijn er op zijn minst twee soorten supporters, die voor de ene ploeg en die voor de andere ploeg. Waarschijnlijk zijn er daarnaast ook nog gewoon mensen die van de match willen genieten. Beide supportersploegen zullen hun team aanmoedigen maar dat binnen de grenzen van fairplay en fatsoen.
Hooligans of relschoppers komen niet voor het voetbal en niet voor de fairplay, maar gewoon om amok te maken. Iedereen vindt het normaal dat hooligans niet tot het stadion worden toegelaten.
Deze vergelijking klinkt waarschijnlijk cru en dat is zeker niet de bedoeling. Ik wil alleen maar aangeven dat ik het niet onlogisch vind dat als je de moeite doet om een clinic te organiseren en een spreker uit te nodigen dat je dan op voorhand zegt dat mensen die bewust naar daar komen om rel te schoppen dat die niet welkom zijn. Als je ziet hoe men soms in topics te keer gaat en hoe men zich ook nu weer vlug aangevallen een aangesproken voelt, kan ik me best indenken dat iemand die een clinic wil organiseren even bij zichzelf denkt van "hopelijk gaat alles goed" en "hopelijk komen er geen mensen met alleen maar de bedoeling om "rel te schoppen".
Zo komt dit topic bij mij over en al de rest zijn dingen die weeral hun eigen leven gaan leiden.
En denk nu weer niet dat ik iemand onder jullie een hooligan noem want dat staat er dus NIET. Ik ben er trouwens van overtuigd dat er achter al dit woordengeweld alleen maar fatsoenlijke mensen zitten. Tenslotte supporteren wij allemaal voor dezelfde ploeg: het paard.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 08:55

sjionge.....sjonge... jonge.
Ik heb duidelijk weer wat gemist hier!

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 22:59

He, ik wacht nog steeds op meer info over de clinic! Welke datum moet ik in mijn agenda vrijhouden?