boktmeeting Eindhoven/Nuenen/Helmond!?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 23:38

ja *LOL* nou lekker ik en karin de jongste Tong uitsteken weetje hoe het zit daar, met prijs van een paard huren?

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 23:38

21 september lijkt mij ook goed.. ik plan niet zo ver vooruit, dus het kan me niet voorstellen dat ik dan al wat heb!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 23:41

Ik heb geen idee. Voor een les betaal je volgens mij iets van 8 euro per uur ofzo (?) Ik weet het echt niet meer. Ik kan informeren. Misschien dat ze iets op hun website hebben staan, ik ga even kijken

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 23:44

21 september kan helaas niet! dan moet AnnaBabs haar Studie punten halen op de Horse Event... Scheve mond

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 23:45

Ik heb hier de prijzen

Huren e.d.
Prijs in Euro

Pony 7,- per uur
Paard 9,- per uur
Paard (Jeugd onder de 18 jaar) 8,- per uur

Weet niet of dat ook voor groepen is en voor het huren alleen (volgens mij is dit de lesprijs).
Er zijn groepsarrangementen, maar dan is er professionele begeleiding aanwezig. Ik weet niet of we alleen met de paarden naar buiten mogen, dan heb ik waarschijnlijk de verantwoordelijkheid Scheve mond Het is wel de bedoeling om met z'n allen 'alleen' te gaan, of niet? En niet met begeleiding.

Ik weet niet hoe het op Cahama zit?
Of misschien dat we zelfs paarden kunnen huren bij Manege 'De Nieuwe Ark' in Mierlo? Of kan je daar niet buitenrijden?

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 23:46

Bij de Ark verhuren ze geen paarden zei Sk4t3r. Cahama zou ik niet doen..hele slechte manege! op die pony's (hebben voornamelijk haflingers) wil je echt niet rijden.

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 23:48

Ja op manege de nieuwe ark verhuren ze geen paarden! Er zit namelijk pas een nieuwe eigenaar Knipoog

Manege Cahama laten we maar niet doen nee.. Scheve mond zo zielig daar.

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 23:53

Maar is het dan de bedoeling dat als er een pauze is.
Iedereen voor zichzelf eten en drinken meeneemt? in een tas ofzo..

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 23:54

Ik had ook al niet al te beste verhalen gehoord over Cahama. Dwarse paarden of paarden die over zich heen laten lopen omdat ze niet meer in verzet durven gaan en dat ze daar ook behoorlijk mager zijn. Ik ben er echter maar een keer geweest en dat is zeker tien jaar geleden geweest..

Ik hoop dat Manege Meulendijks gaat lukken, alhoewel zondag daar wel een beetje de 'rustdag' is voor de paarden. Ik weet anders geen alternatief, ken niet echt veel maneges in de regio. Maar ik zou eventueel ook wel naar Someren willen komen rijden ofzo hoor! Dus als Meulendijks niet lukt..

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 23:55

Sk4t3r schreef:
Maar is het dan de bedoeling dat als er een pauze is.
Iedereen voor zichzelf eten en drinken meeneemt? in een tas ofzo..


Geen idee...dat ligt eraan waar we heen gaan enzo. Als we zelf voor eten moet zorgen heb ik nog wel zadeltassen om het spul in te doen!

Ow btw, please niet op 21 september

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 23:55

Sk4t3r schreef:
Maar is het dan de bedoeling dat als er een pauze is.
Iedereen voor zichzelf eten en drinken meeneemt? in een tas ofzo..


Kan je natuurlijk doen, maar je hebt ook vaak de mogelijkheid even bij een broodjeszaak te stoppen ofzo (tenzij je middenin het bos zit natuurlijk). Maar iets van een drinkflesje is altijd wel handig, lijkt me.

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 23:56

gera schreef:
Ik had ook al niet al te beste verhalen gehoord over Cahama. Dwarse paarden of paarden die over zich heen laten lopen omdat ze niet meer in verzet durven gaan en dat ze daar ook behoorlijk mager zijn. Ik ben er echter maar een keer geweest en dat is zeker tien jaar geleden geweest..

Ik hoop dat Manege Meulendijks gaat lukken, alhoewel zondag daar wel een beetje de 'rustdag' is voor de paarden. Ik weet anders geen alternatief, ken niet echt veel maneges in de regio. Maar ik zou eventueel ook wel naar Someren willen komen rijden ofzo hoor! Dus als Meulendijks niet lukt..


ja wat dan Scheve mond Maja dan vinden we wel een oplossing hoop ik!
Even alles op een rijtje:

rit vind plaats op 21 september. (ik wil eigenlijk de 7e, anders kan Annababs niet mee)

We nemen zelf eten en drinken mee voor de pauze. Verward

Er gaan ongeveer 15 mensen mee. van 13 tot 23 jaar oud.

Uhm.. verder nog iets? Lachen
Laatst bijgewerkt door Larish op 12-08-03 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 23:58

De zevende september? Dan zou ik niet kunnen, maar ja, dat is dan niet anders. De 21e gaat me wel lukken. En joh, als het moeilijk is om te plannen dan maken we er halverwege oktober van ofzo, dan heeft iedereen tenminste (waarschijnlijk) nog geen afspraken

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 23:59

ooh, balen.. dan duurt t nog wel erg lang Boos! als we oktober nemen.

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:01

gera schreef:
De zevende september? Dan zou ik niet kunnen, maar ja, dat is dan niet anders. De 21e gaat me wel lukken. En joh, als het moeilijk is om te plannen dan maken we er halverwege oktober van ofzo, dan heeft iedereen tenminste (waarschijnlijk) nog geen afspraken


Ik stel voor dat iedereen die mee wil even de data opgeeft wanneer ze niet kunnen:

Annababs: 19,20&21 september (Horse Event)
Gera: 7 september
Solide: alleen om het weekend

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 00:03

Sk4t3r: Ik kan altijd Lachen Alleen in t weekend dan...

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:25

Lenn en ikke kunnen 7 sept. niet (SRJV wedstrijd in Someren), zondag 28 sept. niet (zaterdag bruiloft gehad met de paarden, is zwaar genoeg voor mij Haha!) en heel belangrijk:

14 september is er een RJV wedstrijd op de manege in Geldrop. Dus ik vrees dat we er dan zeker niet terecht kunnen voor het huren van paarden.

Maar ik vind het eigelijk gekkenwerk om voor 1 iemand de meeting te verzetten. Is niet tegen annababs bedoelt, want ik wil ook heel graag dat iedereen die mee wil ook mee kan. Maar ik denk dat er altijd wel iemand is die net dat weekend niet kan.
En volgens mij kan op 21 sept. bijna iedereen mee, tot nu toe.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:44

Gera:
die containerstallen hadden ze inderdaad een paar jaar geleden volgens mij. Maar daar kan ik me ook in vergissen. Ik zal er morgen eens langsknurren met de auto. Maar het is wel echt een eindje rijden vanuit Geldrop. En ik kom nog steeds niet op de naam van dat restaurant.
Ze hebben zo'n hert als logo, en het is een paar huizen van Albert Voorn verwijdert. (kunnen we hem ook even meeten Haha!:D)

En, ik vind een rit van 6 uur echt teveel. Zowel voor de manege-paarden, die we hun dagje rust al ontnemen Knipoog, maar ook voor onze eigen paarden. Ik weet dat die van mij dan, echt waar, een week nodig heeft om te herstellen. (is in het verleden ooit gebeurd). En het huren zal ook wel duur worden voor 6 uur. Ennnnn 6 uur in een manegezadel is nooit grappig *LOL*

en nog meer voor Gera.
Ik vind begeleiding opzich ergens niet echt leuk, maar van de andere kant werkt er iemand op de manege die ik nog van vroeger ken (Loes van 't Slot). Maar ik weet niet hoe ze nu is??
Maar opzich hebben we al 2 volwassenen bij ons en 1 meerderjarige. En ik denk dat wel allen wel genoeg rij-ervaring hebben.

Enne, oktober. Ik heb geen flauw idee hoe mijn (ons) wedstrijdenprogramma er dan uitziet. Aangezien dan het WINTERseizoen begint. Ik weet eigelijk niet wat voor weer het normaal in oktober is, maar om 2 uur in de regen te rijden

Een andere optie is om in de winter ook nog zelf een bokt-dressuur/spring wedstrijd de organiseren. Is maar een ideetje.

Sk4t3r:
Maare, kunnen we niet een of andere halve zool Schijnheilig inhuren om op een bepaalde plaats met de auto wat te drinken en evt. wat te eten te komen brengen?
Ik heb namelijk geen zadeltassen. Wel een debiel heuptasje, maar dat draaft echt voor geen meter, en het ziet er belachelijk uit.

annababs:
een paardentaxi bestaat echt. Maar ik weet echt niet of die hier in de buurt zitten en volgens mij zijn ze ook vrij prijzig. Maar dat zou je even op moeten zoeken als je er interesse in hebt.

Ik vind het wel echt jammer dat je niet mee kunt. Maar als je naar Deurne wilt, moet je dat doen. Er komen nog genoeg kansen voor een meeting hoor.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 02:34

Je hebt er dan misschien niets aan, maar ik verveelde me, dus ik heb het even voor je opgezocht:

Kuijten Paardentaxi en Pensionstalling
Helsestraat 7
5674BA NUENEN

De rest van de paardentaxi's is niet echt dichtbij.

Manege Cahama te Nuenen: http://www.manegecahama.nl/
Manege Meulendijks te Geldrop (040-2863187): http://www.manegemeulendijks.com/

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 09:03

Misschien kan ik ook ooit wel een keer meeten, me zus en zusje wonen in Nuenen Lachen

Katuwr

Berichten: 876
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 11:35

JA EN DANJEWEL...
ik weet dus helemaal niets over heel deze meeting... ga ik even kijken... en dan zal ik waarschijnlijk wel meegaan Scheve mond
maar ik wil graag info over de meeting Schijnheilig

Katuwr

Berichten: 876
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 11:41

en dat iedereen zo super negatief commentaar heeft over cahama... eigenlijk is het helemaal niet zo slecht hoor, de pony's zijn heel mager en er zijn stands enzo... maar ze worden verder wel heel goed verzorgd. er wordt goed op gelet wie wel en niet mag lopen, en de pony's zijn echt heel erg fijn! er zijn nu nog een paar wilde, maar jeetje, wat ben ik daar blij om, want anders zou ik het echt saai vinden. maar met dat dat ze zo mager zijn... er wordt al wat meer op gelet, en de meeste krijgen ook al wat meer voer nu. er is ook veel commentaar op de eigenaar gegeven, en hij snapt nu ook wel dat hij beter voor zijn paarden moet gaan zorgen.

Katuwr

Berichten: 876
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 11:45

gera schreef:
Ik had ook al niet al te beste verhalen gehoord over Cahama. Dwarse paarden of paarden die over zich heen laten lopen omdat ze niet meer in verzet durven gaan en dat ze daar ook behoorlijk mager zijn. Ik ben er echter maar een keer geweest en dat is zeker tien jaar geleden geweest..


de paarden worden btw ook goed ingereden, en worden pas in de lessen gezet als ze helemaal klaar zijn. en dat wordt met veel geduld gedaan, en daarom zijn ze meestal al best lief als ze in de lessen komen. als ze dat n iet zijn worden ze alleen bereden door mensen die echt goed kunnen rijden, en is dan dus niet omdat ze niet meer in verzet durven gaan.

celine

Berichten: 225
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 11:47

s0rry heb 't niet helemaal gevolgt en was een beetje te lui om alles te lezen..
maar bij manege De Nieuwe Ark is het volgens mij niet mogelijk een paard te huren Lachen
Ik vind manege meulendijks in Heeze/Geldrop een hele mooie locatie!! en volgens mij kun je daar wel een paard huren..
Maar ik wil wel k0men hoor op de meeting !!
Die van mij scheurt wel d0or de bossen.. als er 1 gaat gaat hij ook Haha!

celine

Berichten: 225
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 11:50

oww jaa.. 20 en 21 sept. zit ik aan zee met me paard en de Rijvereniging.. kunnen jullie daar heen k0men Tong uitsteken