Rit in het Noorden (gaat niet door!!)

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:43

ik kan in principe mee maar me ouders zijn de dag er na 30 jaar getrouwd en wouden misschien een weekend weg.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:50

Ik wil ook heeeeeeel graag mee, alleen Syta krijgt een maand later haar veulen en Tos is dan net bevallen.... komt dus slecht uit.

Of moet Syta toch maar mee Verward Tja ik weet het niet..... zal overleggen, maar ben bang dat het niet zo verstandig is! Ze is btw uitgeteld op de 22 ste van april (en Tos de 18 de van maart)

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 22:36

He jongens, ik leef ook nog. Wil ook wel mee. Is al weer enige tijd geleden dat ik een aantal van jullie gezien heb en is al veel langer geleden dat ik in Appelscha gereden heb.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:12

Leuk Anita, inderdaad al een tijdje geleden! Gezellig als je ook mee gaat!

Ik zal de lijst zo ff updaten.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:18

Romkabouter + paard
Naz + paard
siesti + paard
Maarten + paard
dagami + paard
Judibo + paard
haffiegirl + paard
xankyx + paard
Kitty + paard
minkieboy + paard
joyce B + paard
pjotter + paard
Stacy S + paard
Pellie + paard
Spetter + paard
Homiafortuna + paard
Anita + paard (stalgenoot minkieboy, joyce B, Stacy S, pjotter, Judibo en Naz Knipoog)
susan
Cody
Dees
Death_Squad

Misschien:
Piaffe + paard
Alikesflame + paard
dapperdier + paard
littleroosie + paard
Soxje + paard
Luvdatossa + paard

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 23:23

Mijn God, wat een mensen Haha!

Kitty

Berichten: 7710
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 09:55

Ik heb slechte ervaringen met rijden in zo'n grote groep....
Ik tel nu zeventien combi's die in elk geval mee gaan.

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:48

Jemig zeg het Noorden is wel in trek Haha!
Volgens mij is er niet eens genoeg parkeer ruimte Tong uitsteken Haha!
Maar het lijkt me wel super gezellig OK dan!

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:07

Er hebben zich idd al veel mensen aangemeld zeg!!
Mijj lijkt het ook het verstandigst om in twee groepen te rijden Lachen

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:24

Kitty schreef:
Ik heb slechte ervaringen met rijden in zo'n grote groep....
Ik tel nu zeventien combi's die in elk geval mee gaan.


Same here *herinnert zich een rit in Gasselte* Scheve mond

Daarom is het ook de bedoeling om de groep te splitsen, al ga ik er vanuit dat er altijd wel wat uitvallers zijn.

Signe

Berichten: 5816
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:16

Het is nog ver weg en idd uitvallers willen nog wel eens op het laatste moment uitvallen... Twee groepen moet geen probleem zijn!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:27

ik had graag meegewilt maar mijn haffie is er nog niet klaar voor.
Scheve mond

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:23

In twee groepen rijden is denk ik een goed idee. Zijn er buiten Romkabouter, ikzelf en Minkieboy (ja Alie, jij bent ook redelijk bekend Haha!) nog mensen die redelijk goed bekend zijn in de bossen van Appelscha? Zodat er genoeg "gidsen" zijn als we opsplitsen? en we elkaar onderweg nog kunnen ontmoeten op de pauze plek?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:25

Ik kan mijn boekje "ruiterroutes in Drenthe" wel meenemen voor een van de groepen, is een hele goede routekaart van Appelscha.
Dus als daar behoefte aan is, dan roept u maar

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:26

minkieboy schreef:
Jemig zeg het Noorden is wel in trek Haha!
Volgens mij is er niet eens genoeg parkeer ruimte Tong uitsteken Haha!
Maar het lijkt me wel super gezellig OK dan!


Eventueel kan er ook nog geparkeerd worden aan de weg naar Wateren. Dat is niet zo heel erg ver van de parkeerplaats van het staatbosbeheer.
Maar misschien mogen we ook wel op de gewone plaatsen staan als er te weinig plaats is op de paardenparkeerplaats?

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:06

Citaat:
Zijn er buiten Romkabouter, ikzelf en Minkieboy (ja Alie, jij bent ook redelijk bekend Haha!) nog mensen die redelijk goed bekend zijn in de bossen van Appelscha?


Hahahaha nou als ik moet zeggen waar we langs gaan verdwalen we vast en zeker,maar we komen wel weer thuis hoor dat is me tot nu toe altijd nog gelukt,al duurde de rit wel een beetje langer dan de bedoeling was Tong uitsteken
Maare ik neem zowiezo wel een paar kaartjes mee waar de ruiterroutes op staan. OK dan!
En als het bezoekerscentrum open is die dag dan kunnen we eventueel daar ook nog wel een paar vandaan halen

Ach en wat het parkeren aangaat we mogen vast ook wel op die grote ruimte achter het officiƫle parkeerplaatsje parkeren,anders kan i altijd even een belletje doen naar het bezoekers centrum.
[/quote]

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:59

Het lijkt mij dat degene die het organiseert ook een goede voorbereiding moet doen. Dus de route van te voren uitstippelen, en rijden. Parkeergelegenheid onderzoeken, bespreken met het restaurant waar geluncht wordt e.d. Met zoveel mensen kun je niet zomaar op de bonnefooi gaan rijden. En "we zien wel, en we kijken wel...".

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:42

gaan we luchen? uh... ik laat mijn pony niet graag lang zonder toezicht op de trailer staan hoor... Ik houd het bij de pauze onderweg en wat nakletsen... Maar dat is ieder voor zich natuurlijk Knipoog
Parkeergelegenheid is bekend, maar heb niet uitgerekend met hoeveel trailers je daar kan staan. Ik schat dat het met een stuk of acht a tien wel ophoud op de officiele parkeerplaats, maar er is een veel grotere normale parkeerplaats dichter bij het bezoekerscentrum (liggen naast elkaar alleen voor de paarden staan er een paar stands/aanbindplaatsen en andere bodem) Route is ook afhankelijk van het tempo dat mensen aan willen houden... Anders is het moeilijk afspreken op een bepaalde plek natuurlijk... Tijd is zowieso moeilijk precies in te schatten...

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:46

Euhm, uitgebreid lunchen in een restaurant stond niet echt op de planning.
Misschien wel zoals we voorgaande keren hebben gedaan een stop op de helft van de rit en dat de mensen die niet mee rijden ook op die plek komen met wat te drinken. Helaas rijdt Maarten ook mee Knipoog
Maar om de rit eerst te rijden is niet zo'n gek plan, ik zal eens met Romkabouter overleggen.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:49

Romkabouter heeft het topic geopend en in haar eerste posting wordt er ook over een lunch gesproken ja.
Ik denk niet dat ik meega maar misschien kun je gewoon een uur pauze inlassen en mensen die dan willen gaan lunchen kunnen dat en anderen blijven bij hun paard bij de trailer. Thermoskan koffie mee+broodjes en hooi voor de paarden natuurlijk.

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:05

Het was de bedoeling om onderweg een stop in te lassen zoals we dat ook in Balloƫrveld hebben gedaan en daarvoor in Havelte ook is gebeurd. Tenminste, zo heb ik het begrepen. Het is zonde om dat te doen bij de trailer omdat je dan maar twee kleine rondjes kan maken i.p.v. 1 grote. Dan zie je zo weinig. Van de parkeerplaats naar de kale duinen is ongeveer een half uurtje rijden als je rechtstreeks gaat met kortste route. Je kun er van verschillende kanten komen dus op zich een mooie pauze plaats. Ook de parkeerplaats aan de weg Oude Willem is een optie. Die is met auto te bereiken. Ik ben voor een proefrit zodat we goed met elkaar kunnen overleggen en beter het tempo in kunnen schatten.
Dus ik ben voor! (liefst op zondag overigens en dit weekend ben ik naar Havelte met paard op zaterdag)

hobbelheks

Berichten: 8845
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:10

Soxje schreef:
Romkabouter heeft het topic geopend en in haar eerste posting wordt er ook over een lunch gesproken ja.

uhm weet niet of rom het leuk vind om als vrouw betiteld te worden Tong uitsteken Haha!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:17

Soxje schreef:
Romkabouter heeft het topic geopend en in haar eerste posting wordt er ook over een lunch gesproken ja.
Ik denk niet dat ik meega maar misschien kun je gewoon een uur pauze inlassen en mensen die dan willen gaan lunchen kunnen dat en anderen blijven bij hun paard bij de trailer. Thermoskan koffie mee+broodjes en hooi voor de paarden natuurlijk.


Zoals ik (en Joyce ook) al beschreef was het de bedoeling om onderweg een stop in te lassen. En dan geen pauze van een uur maar gewoon even wat eten en drinken en dan weer verder, dus ook niet bij de trailer.
Overigens organiseer ik het samen met Romkabouter, hij heeft alleen het topic geopend.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:45

Ik vind gewoon een kleine pauze dan inlassen ook wel genoeg hoor Lachen
Laat liever mijn paardje ook niet alleen en zo lang heb ik geen pauze nodig.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:16

Sorryyyy hoor, ik nam gewoon aan dat Romkabouter een ZIJ was. En ik ben niet eens blont Knipoog