Gezellige bokkers omg Limburg BE

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannepan

Berichten: 798
Geregistreerd: 01-08-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:36

Waar de cross plaatsvindt is ook dicht bij waar ik woon (Berg, als dat iets meer zegt). Ga elk jaar wel kijken!
Wist niet dat er zoveel bokkers hier in de buurt wonen!

Lukasje
Berichten: 11384
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:37

Ik weet niet of ik gezellig ben -O- maar ik kom wel uit Limburg *\o/* , meer bepaald uit het noorden.

@ sylviel: ik denk dat wij nog met elkaar gemaild hebben in de periode dat jullie vanuit Antwerpen hierheen verhuisden?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:09

Ik rij altijd bij de mensen die de cross organiseren. De cross is in hun weide en de piste van hun ligt daarachter. Super makkelijk.

Berg is als je van de autostrade afrijdt richting het centrum, je rijdt de heuvel op, dat is berg.

Ze organiseren daar dit jaar het EK voor de LRV eventing. Misschien leuk om daar af te spreken. Is wel pas in juli

mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 22:17

Nu weet ik waar het is en idd is misschien wel een idee. Het is wel over 5 maanden pas :P
Misschien kunnen we eerder iets organiseren als er belang bij is natuurlijk.

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:45

Snollygoster schreef:
Mag ik vragen waar jij rijdt Catnip? Nooit geweten dat je in Tongeren ergens kan paardrijden :')


Een vriendin van me heeft een fokkerij/springstal daar, ze heeft zo'n 20 paarden (inclusief jonkies hoor, er zijn er zo'n 8 tot 10 echt onder het zadel, waarvan ze er ongeveer 4-5 uitbrengt op wedstrijd). Daar hang ik vaak rond als mijn agenda het toelaat :+

Ze heeft ook regelmatig getalenteerde jonge paarden (eigen fok) te koop, dus mocht iemand hier verder willen in de springsport en op zoek zijn naar een leuke topper... :Y)

Ruitersportcentrum Gerrits ken ik ook nog van vroeger! Als jong manegeruitertje was ik hélemaal verliefd op Bijou, en op Kiki heb ik nog mijn allereerste springlesje gehad :D maar leren rijden heb ik op een kleine manege in Romershoven, daar heeft jaren later ook nog mijn eigen mormel gestaan (die weer verkocht is toen ik ging studeren).

Verder heb ik vier héle leuke poezels <3 en doe ik vrijwilligerswerk voor het Felix Project.

Ben benieuwd om wat meer over jullie te lezen :j

Ayasha, van jou heb ik wel eens een topic gezien, jij hebt echt hele leuke paarden, met een heerlijk eigenwijs karakter geloof ik :D

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:48

@Catnip op Kiki heb ik mijn eerste buitenrit mee gedaan _O- Wat is de wereld toch klein!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58077
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:54

Gerrits ken ik enkel v wedstrijden maar heb ook wat moeite met de uitbaters (afstandelijk op het onbeleefde af)

Catnip: op de zelf gefokte na staat alles hier omdat niemand anders er nog wat mee wilde/kon en dat veulen heeft zich kwa mentaliteit goed aangepast zullen we maar zeggen. _O- (ze heeft te goed naar mama geluisterd die hier wel soort van gedumpt was) er staat hier dus best een aparte bende bij elkaar idd :')

mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 22:58

Het wordt nu al gezellig!

Zoals ik al zei woon ik pas in piringen. Ik zit op de manege in vliermaalroot. Verder heb ik 2 Perzische poesjes en een paar kippen.

Eigen paarden heb ik nog niet. Ik ben wel aan het zoeken voor een zorgpaard of iemand die wat hulp kan gebruiken in zijn stal of grondwerk. Ik heb al een advertentie maar het levert niks op en via via gaat moeilijk als je niemand kent maar ik hou vol! *\o/*

sylviel
Berichten: 550
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: België, Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 23:15

@lukasje: ja klopt! Tijd gaat snel,ondertussen al zeker 2 jaar hier.

Zoe_97

Berichten: 9467
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:45

mojo100 schreef:
Het wordt nu al gezellig!

Zoals ik al zei woon ik pas in piringen. Ik zit op de manege in vliermaalroot. Verder heb ik 2 Perzische poesjes en een paar kippen.

Eigen paarden heb ik nog niet. Ik ben wel aan het zoeken voor een zorgpaard of iemand die wat hulp kan gebruiken in zijn stal of grondwerk. Ik heb al een advertentie maar het levert niks op en via via gaat moeilijk als je niemand kent maar ik hou vol! *\o/*

Hey. Als je wil mag je mij een Pb sturen. Ik weet niet wat je zoekt, maar mijn paard kan altijd extra aandacht gebruiken nu ik studeer. Mijn verzorger komt 1 keer in de week. Dus nog tijd zat erbuiten.

Zoe_97

Berichten: 9467
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:46

Voor de rest ben ik op het moment meer actief in het hondenwereldje dan het paardenwereldje. Ik werk met de asielhonden in sint-truiden en ik ben mijn 2 borders (pup en puber) klaar aan het stomen voor het serieuzere werk.

mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 11:16

Oh jeej borders schijnen verslavend te zijn. Mijn maat en zijn vriendin zijn met een pup begonnen en nu zijn het er 4! :) ze trainen en gaan naar wedstrijden echt super leuk om te zien.

Zoe_97

Berichten: 9467
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:29

zijn inderdaad verslavend :p mijn teef is nu 8 maanden (ik heb ze sinds ze 4 maanden is) en mijn rue is nu 12 weken :') ben al aan het kijken of het mogelijk zou zijn volgend jaar numer 3 ana de roedel toe te voegen :') maar eerst deze 2 door de vervelende fase krijgen :p

Manadeluca

Berichten: 1128
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:40

Hier nog een Limburger, woonachtig in Niel bij As dus goed in het groen, hier hebben we bossen te over om in te rijden. Ben in 1995 met het paardenvirus besmet. Het rijden heeft sinds de geboorte van mijn twee dochters op een laag pitje gestaan, nu zijn ze 5 en 9 jaar dus ben iets vrijer, ze rijden zelf ook maar zijn niet zo paardenfan als mama.

Ons paardje Twirre staat aan huis en is een überlieve tennessee walkerruin van 10 jaar, verder hebben we een hond (grote munsterlander) van 8 jaar en twee poezels.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:45

@Mojo waar was je toen ik nog een bijrijder zocht voor mijn ruin :') Hij staat nu in bruikleen op een andere stal. Gewoon met veel mensen praten, je zal wel iets tegenkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:47

Zonhoven hier, maar waarschijnlijk, met mijn bijna 45, een beetje te oud. :Y)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:02

Nog een limburger hier.
Herk-de-stad :)

Lukasje
Berichten: 11384
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:40

sylviel schreef:
@lukasje: ja klopt! Tijd gaat snel,ondertussen al zeker 2 jaar hier.


Jeetje 2 jaar al? Hopelijk bevalt het je hier in Limburg! Ik heb na mijn verhuis uit Antwerpen toch even moeten aanpassen. Nu zou ik niet meer terug naar Antwerpen willen :)

Lukasje
Berichten: 11384
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:41

SVRL schreef:
Zonhoven hier, maar waarschijnlijk, met mijn bijna 45, een beetje te oud. :Y)


Hela, hela! Ik ben in de fleur van mijn sleet hoor :) !

Manadeluca

Berichten: 1128
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:43

Oei was er dan een leeftijdsgrens, ik ben ook bijna 43 en nog steeds een paardenzot.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:56

Op de liefde voor paarden staat geen leeftijdsgrens ;)

Ik ben tevens geïnteresseerd in een fjord hengst van 2,5 en nu 1m35 groot.
Twijfel een beetje of die 1m43 wordt zoals de verkoper mij zegt.

Ik ga stoppen met mijn lease paard wegens vervelende problemen met de stalbaas.
Daarom zoekend naar een nieuw paard. Maar blijf toch liever in de ponies omdat die doorgaans sterker zijn om 24/24 buiten te staan.

Manadeluca

Berichten: 1128
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:13

Art_Ificious schreef:
Ik ga stoppen met mijn lease paard wegens vervelende problemen met de stalbaas.
Daarom zoekend naar een nieuw paard. Maar blijf toch liever in de ponies omdat die doorgaans sterker zijn om 24/24 buiten te staan.


Dat is waar.

Waarom denk je dat? Ik heb zowel paarden als een pony gehad, allen 24/7 buiten met schuilstal weliswaar, gaat goed hoor. Je hebt ook geharde rassen met een hogere stokmaat.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:18

Ik voel me ook beter op een pony. Ben dat eigenlijk gewend
Heb altijd D ponies gereden tot 1m45

Lease paard was de enige van 1m60 die ik durfde rijden zonder bang te zijn.voor de hoogte.

Maar anderzijds zie ik toch dat de warmbloeden sneller last krijgen van.koude wind of sneeuw. Mijn kennissen hebben een draver en die staat snachts op stal wegens echt bibberen van de kou.

Daarnaast zijn ponies ook meer te vinden binnen mijn budget.

Ik op Haflinger van 1m45

Afbeelding

Afbeelding

Op mijn vorige pony van 1m38 maar smal gebouwd

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 20-02-17 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 58077
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:20

Hier een apache x Donnerhall die keihard is. Er staat een wannabe-pony naast die vanaf dat het onder de 15 graden gaat een deken op wil en bij regen liefst nog wat sneller. :')
Het is echt van paard tot paard afhankelijk hoor. :)

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:20

Lanaken :o
Er is ooit een topic geweest maar dat is een beetje stil gevallen.

Dus ik meld mij ook, een uitrijmaatje zou leuk zijn! Nog meer western ruiters hier?