Clinic door dressuurruiter in de omg.van Den Bosch

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:01

Olrike schreef:
Wanneer je elk niveau toe laat op een clinic komt er toch te veel verschil in training. Dat kan betekenen dat de instructeur op het ene moment bezig is om een ruiter de galophulp uit te leggen en vervolgens een appuyement. Ik heb dit gedaan omdat ik al verschillende verhalen heb gehoord van personen die nog niet zo ver waren in de africhting en dan een clinic meereden met andere ruiters, maar doordat ze nog niet zo ver waren werden ze totaal niet geholpen. Dit probeer ik te voorkomen, want daar krijg je alleen maar teleurstelling van.

Groetjes Sanne Lovers Olrike N


NIET correct.

Je zou bijv. 2 groepen van 3 combinaties kunnen samenstellen met een lager niveau, en dan 3 groepen van hoger niveau.

Kan het zijn dat dit niet een kwestie is van niet KUNNEN, maar niet WILLEN?

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:03

Nou, dat vind ik ook wel erg ver gaan dat ze niet geholpen werden. Boos! Iedereen heeft er voor betaald, dus iedereen hoort geholpen te worden.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:37

Bleh! Wat walgelijk!!! Als je niet minimaal M bent, mag je niet meedoen...

En wat als je helemaal geen wedstrijden rijd, maar wel M/Z-oefeningen rijd??????

Krijg een beeeeeeetje kouwe-kak gevoel hierbij hoor!

Ik heb ooit een clinic van Coby van Baalen gewonnen en toen reed ik zelfs alleen nog maar MANEGE-paarden!!!!! Op één van haar paarden (de inmiddels overleden Festivaux) heb ik wel heel erg fijn gereden en ook zaken als wissels, passage/piaffe gereden!!!! En ondanks dat die paarden heel fijna aan de hulpen stonden, heb IK het er uiteidelijk wel uit moeten rijden, dus niveau zegt ff niks.

Maaareee.... graag of niet hoor!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:50

DPB, zo denk ik er ook over....

Op deze manier heb ik er nog niet eens zin meer in. Boos! Gatsie, zijn zij gewoon vergeten dat ze ook een keer B/L gestart hebben en dat je dan ook gewoon graag wilt lessen?

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 14:22

Ik ben het ook met jullie eens. Ik rijd zelf dan toevallig wel M1, maar heb niet het idee dat ik hierdoor beter ben dan iemand die B/L of geen wedstrijden rijdt. Ik kan waarschijnlijk veel van hen leren.
Het lijkt mij alleen leuk om verschillende combinaties aan het werk te zien.

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-04 15:19

Ja Tyrza ik weet ook wel dat iedereen in een les gelijk behandeld moet worden. Maar zo is het toch niet altijd.

Aangezien ik nogal veel kritiek krijg op het organiseren van een clinic leg ik bij deze alles neer. Ik heb er zo ook geen zin meer in!

Iedereen die kritiek levert moet het zelf maar beter doen! Ik wou de energie er wel insteken, maar helaas.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 17:43

Ik snap dat het vervelend is dat iedereen een mening heeft, maar ik vind het jammer dat je niet verder wilt gaan. Ik denk dat het probleempje namelijk best is op te lossen. Of heb je nog meer commentaar gehad?
Je was namelijk al best ver

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:50

Ik zou wel mee willen doen maar heb wel een pony, dus als dat ook kan..., ikzelf zou het liefste een clinic van tineke bartels willen, ik rijd nu met mn pony m2 dressuur

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 15:40

Jammer dat je het niet meer wilt doen maar ik kan het me na de vorige reacties wel voorstellen.
Ik vind het een prima plan om een M/Z grens te stellen omdat er voor lager geklasseerde ruiters minder problemen zijn om ergens aan de bak te komen in een clinic.
Het meeste dat hier in de buurt georganiseerd wordt zijn clinics door en niet voor Z ruiters.

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 17:27

Nou daar had ik dus ook zoiets van Katja. Ik bedoel het is voor bijvoorbeeld tineke niet interresant om een B of L ruiter wat instructies te geven. Maar als die personen denken dat het zo eenvoudig is om een clinic te organiseren moeten ze het vooral proberen. Ben benieuwd.

Groetjes Sanne Lovers Olrike N

Fitzroy

Berichten: 25205
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 17:31

He jammer, Olrike, ik had graag meegereden als jij Tineke of Anky had weten te strikken.
De M/Z ruiters zijn toch positief Knipoog, dan organiseren de B/L ruiters zelf wat of is dat zo'n raar idee?

Hoeveel aanmeldingen had je nu in totaal?

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:16

ik zou graag mee willen doen maar dta mogen alleen toch mensen zijn die M of hoger rijden? Verward Schijnheilig

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:58

jammer ik had graag ook meegedaan...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:19

Gewoon doorgaan met organiseren zou ik zeggen!!!
De B/L ruiters (o.a. ikzelf) kunnen als ze zo graag een clinic willen toch proberen om zo hetzelfde op te zetten voor B/L ruiters!?!?

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:24

Katja schreef:
Jammer dat je het niet meer wilt doen maar ik kan het me na de vorige reacties wel voorstellen.
Ik vind het een prima plan om een M/Z grens te stellen omdat er voor lager geklasseerde ruiters minder problemen zijn om ergens aan de bak te komen in een clinic.
Het meeste dat hier in de buurt georganiseerd wordt zijn clinics door en niet voor Z ruiters.


Dan mag je mij zeggen waar ik dan terecht kan, want overal wordt minimaal M/Z gevraagd!!! Boos!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:28

Olrike schreef:
Nou daar had ik dus ook zoiets van Katja. Ik bedoel het is voor bijvoorbeeld tineke niet interresant om een B of L ruiter wat instructies te geven. Maar als die personen denken dat het zo eenvoudig is om een clinic te organiseren moeten ze het vooral proberen. Ben benieuwd.

Groetjes Sanne Lovers Olrike N


Nee, tuurlijk vinden die hoog-in-de-bol types het niet interessant om aan "maar" een B-ruiter les te geven....... Zij zijn groot en ik is klein!

Iedereen moet onderaan beginnen en iedereen wil graag een keer zoiets leuks als een clinic van een bekende ruiter meemaken.

Ik rij helemaal geen wedstrijden (meer). Wat ben ik dan eigenlijk in jullie ogen? een recreantje???? Mag ik zeker helemaal niet meer meedoen.

Sorry hoor, maar ik vind het uitermate onplezierig om zoiets te lezen en dat er nogal denigrerend gedaan wordt over de B/L ruiters.... Ik zie soms liever een net-rijdende B-ruiter dan zo'n ruk-pluk type dat uiteindelijk in het Z is gekomen omdat hij/zij een volhouder is... en niet omdat het talent nou zo prima in elkaar steekt....

Maar goed, wat mij betreft...... laat maar.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:30

griebels schreef:
Gewoon doorgaan met organiseren zou ik zeggen!!!
De B/L ruiters (o.a. ikzelf) kunnen als ze zo graag een clinic willen toch proberen om zo hetzelfde op te zetten voor B/L ruiters!?!?



Maar je leest toch dat Tineke en consorten het niet zien zitten om aan de "maar" B/L ruiters les te geven......? duh..... Stoom uit je oren

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:33

Daarom zei ik ook PROBEREN!
Je kunt toch als je zo graag wil, proberen om zelf zoiets te regelen... Suc6

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 01:01

griebels schreef:
Daarom zei ik ook PROBEREN!
Je kunt toch als je zo graag wil, proberen om zelf zoiets te regelen... Suc6


Be my guest...

Ik zal er geen euro aan willen besteden!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 01:07

Ik doe ook niet moeilijk omdat ik niet mee kan doen met deze clinic. Dus ik hoef dit ook niet te gaan organiseren. Jij had er moeite mee, dus daarom zei ik dat je het dan ook zelf kunt gaan organiseren...

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 10:25

Fitzroy schreef:
He jammer, Olrike, ik had graag meegereden als jij Tineke of Anky had weten te strikken.
De M/Z ruiters zijn toch positief Knipoog, dan organiseren de B/L ruiters zelf wat of is dat zo'n raar idee?

Hoeveel aanmeldingen had je nu in totaal?


Hoi Fritzroy

ik had in het totaal 7 aanmeldingen maar met de nieuwe erbij 9. Ik vind het ook zonde dat het niet doorgaat. Als mensen dan zo zitten te zeiken moeten ze zelf een clinic organiseren en dan ook een grens stellen alleen B en L ruiters!!! Maar ja ze willen er geen cent aan uit geven.

Als er toch voldoende animo voor blijkt te zijn pak ik draad wel weer op, maar niet als ik toch constant word bekritiseert.

Groetjes Sanne Lovers Olrike N

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 10:37

Ik heb eventueel interesse als kijker, aangezien ik ten eerste geen M of Z rij (maar wel niveau L2 ongeveer maar goed), en ten tweede omdat ik geen vervoer heb.

En ahum, ik begrijp de politiek van die bekende ruiters wel zo`n beetje, maar stel het ook niet echt op prijs. Er zouden bijvoorbeeld 2 M/Z groepen samengesteld kunnen worden, en 1 B/L, flauw als ze dat niet willen doen. Maargoed ik zal verder stil zijn.... Lips are sealed

Saar4
Berichten: 2355
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 11:56

Ik heb eventueel ook interesse als kijker. Ik rij helemaal geen wedstrijden maar ik train mijn paardje wel thuis door en een clinic is altijd leerzaam.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 12:27

Olrike"]
[quote="Fitzroy schreef:
He jammer, Olrike, ik had graag meegereden als jij Tineke of Anky had weten te strikken.
De M/Z ruiters zijn toch positief Knipoog, dan organiseren de B/L ruiters zelf wat of is dat zo'n raar idee?

Hoeveel aanmeldingen had je nu in totaal?


Hoi Fritzroy

ik had in het totaal 7 aanmeldingen maar met de nieuwe erbij 9. Ik vind het ook zonde dat het niet doorgaat. Als mensen dan zo zitten te zeiken moeten ze zelf een clinic organiseren en dan ook een grens stellen alleen B en L ruiters!!! Maar ja ze willen er geen cent aan uit geven.

Als er toch voldoende animo voor blijkt te zijn pak ik draad wel weer op, maar niet als ik toch constant word bekritiseert.

Groetjes Sanne Lovers Olrike N
[/quote]

Nee, inderdaad wens ik geen euro uit te geven aan een "bekende ruiter" als blijkt dat er geen interesse bestaat vanuit hun kant. De Tineke's en Anky's vinden het te min om een L ruiter les te komen geven, maar oh wee als er maar genoeg geld tegenover staat.... dan natuurlijk heel erg graag Stoom uit je oren

Oftewel: ik blijf bij mijn mening dat ik het belachelijk vind dat je schijnbaar eerst het nodige gereden moet hebben voordat je uberhaupt in aanmerking kan komen om een clinic te krijgen van een bekende ruiter! Dat stoot mij toch behoorlijk tegen de borst! Wat als je nou geen super-talentvolle ruiter bent? Of geen super talentvol paard hebt? Heb je dan geen recht om ook aan zoiets mee te mogen doen? Ik vind het niet eerlijk tegenover de mensen die ook keihard trainen en werken om iets te bereiken, en die zo op die manier steeds uitgesloten worden!
Want dit is niet de eerste keer dat ik dergelijke zaken lees: Bij het Horse-Event kon je je ook alleen maar opgeven als je minimaal M rijd. En bij de diverse clinics waar ik over lees, was M ook al de absolute eis.

Dat is niets tegen jou persoonlijk Olrike, maar ik word er nog steeds kriegelig van als ik dit soort dingen lees.
Want dat betekent bijvoorbeeld voor mij dat ik nooit mee zou mogen doen - ik rijd geen wedstrijden en kan dus geen niveau aan mij vast "plakken".
Terwijl een clinic ook voor mij en mijn paardje heel leerzaam zou zijn.

En dát is dus wat ik duidelijk probeer te maken. En geloof me, vanuit de kant van de bekende ruiters bestaat gewoon geen interesse als je met een clubje B-ruiters aan komt zetten... tenzij je dus weer met een bak met geld over de brug komt. Nou... daar pas ik voor, het spijt me.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:09

Daar komt het inderdaad wel op neer... Scheve mond