Mijn verslag van de Boktrit in het Zuiden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Mijn verslag van de Boktrit in het Zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 13:06

Gisteren naar Leende geweest voor de Boktrit in het (zonnige) Zuiden.
Albert was s´ochtends al om 05:00 vertrokken omdat hij met de Welsh-Cobs in Tilburg zou rijden.
Gelukkig kon ik wat langer blijven liggen want we hoefden pas om 13:00 in Leende te zijn Haha!
Om 9:15 Händell geladen en daarna naar Wenum-Wiesel om Kim (Nimber) en Lodewijk op te halen.
Lodewijk en Händell konden het prima vinden samen op de trailer.

Na 2 uur rijden waren we in Leende.
Eerst de paarden van de trailer gehaald en even in een stal gezet zodat ze konden plassen (wat ze dan ook direct deden)
Daarna even een tosti gegeten en toen opgezadeld.
We gingen met 10 personen, 5 op eigen paard en 5 op een huurpaard.
De omgeving was erg mooi en de paarden waren gelukkig allemaal redelijk braaf.
Geen rare bok/valpartijen Vingers aflikken
Toen we gingen galopperen kon Händell even lekker draven en de beentjes strekken Haha!
We zijn maar een heel klein beetje verdwaald maar dankzij de manegepaarden zijn we toch weer op de manege teruggekomen.
De paarden weer even op stal gezet voor een plas, daarna afgespoten en weer op trailer gezet.

Daarna zijn we op weg gegaan naar Nederwetten (ofzo iets)
Lodewijk en Händell konden daar op stal bij dhr. Teunissen waar Nathalie haar pony Camilla heeft staan.
Lekkere grote boxen en ze kregen direct voer en hooi, Teunissen wilde er niets voor hebben Vingers aflikken
Daarna achterin de auto ban Horsey en Percy en op weg naar het restaurant om Steppegras te eten.
Was erg lekker maar het toetje was nog veel lekkerder, een grote Dame Blanche Vork
Daarna weer naar de stal en Lodewijk en Händell weer opgeladen.
Händell lag lekker te slapen en had het strooisel tot tussen z´n oren zitten.

Vlakbij Rosmalen (die weg met al die kl*te stoplichten) reed er een auto met daarin 2 oude mensen voor ons, ik hield al een behoorlijke afstand.
Rijd die man al bijna onder het stoplicht en springt het op oranje waarop die man ALS EEN GEK BEBINT TE REMMEN Boos!
Ik dus ook vol op de remmen, piepende banden, trailer begint iets te slingeren maar gelukkig kon ik de hele zaak recht op weg houden (heb er nu gewoon spierpijn van)
Die oude *** staat halverwege de kruising stil, ik op de stopstreep en 2 auto´s achter me stonden op de vluchtstrook.
Kim ging direct de auto uit om de paarden te controleren.
Toen ze deur deed roken we verbrand rubber en hing er allemaal rook.
De paarden hadden gelukkig niets, Händell ston wat verdwaasd om zich heen te kijken, zo van Hé wat was dat, ik sliep net.
Lodewijk nam nog maar een hap hooi en schrok zich rot toen Kim een hand op z´n kont legde.
Langs de weg was een Chinees restaurant waar iedereen naar buiten kwan rennen om te kijken of alles was goed gegaan.

Maar helaas was dat niet onze enige pech Boos!
Toen ik bij Kim was stapten we uit de auto om Lodewijk van de trailer te halen en haar spullen te pakken.
Om dat ik het licht van de auto aan liet, liet ik ook de motor van de auto draaien (sleutels dus in het contact) doe ik de deur dicht springen alle deuren spontaan op slot Boos!
Konden we er dus niet meer in.
Albert maar uit bed gebeld (was al 23:00) en hij heeft met de reserve sleutel de auto weer opengemaakt.
Daarna zelf naar huis gegaan, Händell uitgeladen en verzorgd en om 01:00 lag ik dan eindelijk zelf in bed Gaaaap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 13:08


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 13:16

WAt een KL**Tzak van een vent omdat te doen, achterlijke gek! Gisteren ook bij mij: ik rij achter Tamara aan met de trailer terug van Leende naar Breugel. Iemand van een invoegstrook kwam tussen ons in om door te rijden naar de geheel linkerstrook. er is in principe ruimte genoeg tussen mij en TAmara, maar die ouwe gek wilde DOOR mijn auto heen! Frusty Ik toeteren en toeteren en hij gaat gewoon door! ik heb niet hard geremd voor die ouwe. Hij had een klein rotautootje. maar het is nog net goed afgelopen.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 13:19

*LOL* Ik zeg echt niets meer ik maak nooit wat mee hoor ligt allemaal aan Lia *LOL*
Ik vond het echt heeeeeeeeeeeel tof dat ik met je mee kon rijden.
De hartverzakking in rosmalen is alweer weggezakt maar mijn god wat schjrok ik.
wat een idioot zeg je gaat toch niet als je al bijna onder een stoplicht rijd met 80 km ineens vol op de rem als ie oranje word????
Hij redde het stoplicht geen eens en stond pas NA!!!!!! het stoplicht half op de kruising stil.
brrrrrr Lia greep mijn arm vast ik greep de deur vast en had echt zoiets daar gaan we toen de trailer begon te zwiepen.
en wat een rotgeluid die gierende banden en al dat rook en die rubberlucht getver!
Nog een mazzel dat de mensen achterons uit konden wijken en schuin op de weg stilkwamen te staan voor hetzelfde geld waren die achterop de trailer geklapt!
Maar hulde aan de auto en aan Lia zelf dat de paarden niets hebben en wij ook niet.
Die hufter reed meteen weg he *grrrrrrrrrrrrrr* ben er nog steeds pissed op gelukkig hadden we een slaperige gelderse en een hongerige grunninger erop staan:))

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 13:30

Jemig..... Nimber maakt weer wat mee... Gelukkig is dit heel goed afgelopen!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 13:34

Nimber schreef:
brrrrrr Lia greep mijn arm vast ik greep de deur vast en had echt zoiets daar gaan we toen de trailer begon te zwiepen.
en wat een rotgeluid die gierende banden en al dat rook en die rubberlucht getver!

Jakkes wat eng zeg!!! Scheve mond
Nou ja gelukkig maak je verder nooit wat mee, dat scheelt inderdaad
Toch wel ideaal een slapende Gelderse en een Groninger die stabiel op z'n platpoten staat.
De rit is dus wel helemaal goed verlopen. Er zaten dus 5 huurpaarden bij, ik dacht al: de meeste had ik toch echt nooit eerder gezien Haha!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 13:38

Hahaha. wat een actie zeg met die sleutels...
die actie van die man, was minder geslaagd, wat een sufl*l zeg. ach die oudjes he.... hij zal maar een auto met trailer achterop krijgen.... maar de paardjes hadden er dus weinig last van ?
Hey, maar dat was een erg lange dan voor jullie.... ik hoop dat ie verder wel de moeite waard was ! Ik wacht met spanning op de foto`s van Merel !

Liselot

Berichten: 32193
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 17:22

sjemig... ben blij dat dat goed is afgelopen.... paarden en trailer allemaal nog helemaal heel??

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 17:37

Nou, leuke dag gehad...eindigt toch nog met een enorme stress!
Heb je die ouwe lampel*l nog achter zijn stuur vandaan getrokken?
Jammer dat het allemaal niet mag...maar dat zijn van die Bulbar-momenten....oftewel, rammen!!!!
Wat dacht jij, nu zal ik de deur wel dicht doen! ...Die liet ze dus van tevoren in Leende, toen wij met trailer wegreden en zij gewoon naar de bar liep, open staan! Nog net niet sleutel in contact!!!
We zijn niet daar bij die tukkers of hoe die heten, hier moet je gewoon afsluiten.... Knipoog
De Rambo ligt al bij de wasser...
See you!

Percy

Berichten: 12078
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 21:05

Wat een idioten heb je toch op de weg Boos!
Ik vind dat toch al zo'n rotweg om met de veewagen of trailer te rijden met al die stoplichten.

Gelukkig zijn de paarden en de rest heel gebleven.

Liselot

Berichten: 32193
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 22:34

Branca schreef:
Nou, leuke dag gehad...eindigt toch nog met een enorme stress!
Heb je die ouwe lampel*l nog achter zijn stuur vandaan getrokken?
Jammer dat het allemaal niet mag...maar dat zijn van die Bulbar-momenten....oftewel, rammen!!!!
Wat dacht jij, nu zal ik de deur wel dicht doen! ...Die liet ze dus van tevoren in Leende, toen wij met trailer wegreden en zij gewoon naar de bar liep, open staan! Nog net niet sleutel in contact!!!
We zijn niet daar bij die tukkers of hoe die heten, hier moet je gewoon afsluiten.... Knipoog
De Rambo ligt al bij de wasser...
See you!


haha, hier is het dus echt niet zo dat je je auto open kunt laten staan... als je zo'n kwartier verder bent heb je een redelijk grote kans dat of je radio of je hele auto weg is...
bij mij in de wijk (nette wijk) hebben ze op een klaarlichte dag de auto (MG midget) van mijn overburen proberen te stelen. ze kregen hem niet snel genoeg open dus hebben ze hem maar laten staan. 1 traat verderop was diezelfde dag een radio gestolen, waarschijnlijk door dezelfden...