Ameland - het eerste echte verslag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Ameland - het eerste echte verslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-02 22:43

Goed, ik zal dan maar als eerste, ondanks dat we geen Ameland-forum hebben Boos! Schijnheilig

Vandaag om kwart voor 8 zou Kitty me met een megastoere auto ophalen. Ik was er mooi op tijd, vond ik zelf, totdat mensen konden aantonen via bokt dat ik om tien voor 8 nog een bericht geplaatst had in het Ameland-topic Scheve mond Haha!
Goed, mooi op tijd op weg maar op een gegeven moment werd het behoorlijk haasten om de boot nog te halen. Iedereen stond al te wachten bij de kaartverkoop dus we konden direct met de hele groep
Kitty, Honeybee, Dees, Marloes-Joy, Karin, Naz, Cowgirl, Mieke, Piaffe, bokkertje, Steef en Ilindra de boot op.
Lekker binnen gaan zitten, het waaide flink!
De boottocht duurde 45 minuten en toen was het dan zover: de meeting met Jantina! Ze stond ons bij de boot al op te wachten. Karin en Nienke hebben haar een mandje overhandigd namens de groep die gevuld was met appels, wortels, een ingelijste foto van Jantina met Isolda, een kaartje en lekkere koek. Omdat ze toch wel een beetje zielig waren volgens ons. Arme Isolda in het verband en Jantina de schrik in de benen.
Samen zijn we naar de fietsverhuur gelopen waar we 3 tandems en 8 gewone fietsen hebben gehaald. Honeybee en ik zouden op een tandem...
Dat was dus HELEMAAL niks *LOL* We hebben ons wel slapgelachen want samen opstappen lukte dus al niet, en zoeffffffffff daar ging de groep, en wij stonden nog te klooien Haha! Heb zo gelachen!! We wilden stiekem andere bokkers overtuigen van de geweldige ervaring van op een tandem rijden Schijnheilig zodat wij lekker op 2 gewone fietsen verder konden *LOL* maar eind van de dag ging het super! Echt een kwestie van wennen.
De weg voerde naar Isolda en Udinde, waar we uitgebreid gekletst, geknuffeld en gefotografeerd hebben. Isolda vond al dat bezoek eerst maar niks volgens mij, tot het verrassingsmandje met lekkers tevoorschijn kwam, vond ze helemaal geweldig!
Udinde is echt een schatje, heel bescheiden, kleiner dan ik dacht maar zo lief Lovers Haar vriendin Ulka is een stuk brutaler!
Toen naar Nes, waar we gepind hebben, wat broodjes hebben gehaald, plasje hebben gepleegd, en het kaartje hebben gekocht wat nu op VVDD staat. Toen naar Ballum, waar we zouden gaan rijden. Eerst wat gesnackt en omgekleed en toen naar de rijstal! De paarden waren al snel verdeeld, het zoeken naar een passende cap duurde wat langer, maar vooruit.
Ik reed op Merydante, het paard dat Nimber ons aanraadde, waar zij ook op gereden heeft! Ik hoorde pas hoe het paard heette toen ik erop zat. Zo'n gek idee, Nimber en ik hebben nog steeds nooit gemeet, maar hebben waarschijnlijk wel, OP AMELAND in hetzelfde zadel gezeten!! *LOL*
Hartstikke leuk paard, ze waren eigenlijk allemaal leuk, heel braaf, geen gekke dingen, gewoon een relaxte rit. Op het strand een stuk relaxt gegaloppeerd, van mij hadden we wel wat harder gemogen, maargoed *LOL* Ook heel veel foto's gemaakt op het strand! Op een gegeven moment hadden we ongeveer 10 rondjes door de zee gereden en toen leek het meer op een fotosessie dan op een buitenrit, toen had ik zoiets van 'zullen we verder rijden??' *LOL* Later zei Janneke, degene die onze rit begeleidde ook 'Jullie lijken wel een stel Japanners'! Vandaar mijn onderschrift Knipoog
Door de duinen nog een stuk heel hard gegaloppeerd, het was een en al zand en ik traande erover maar eindelijk actie, gaaf!!!
Na de rit weer naar Nes gefietst waar we in een strandpaviljoen wat gedronken hebben met het prachtige uitzicht op zee Kwijl
Daarna op de veerdam een hapje (pannenkoek appel) gegeten en om half 8 weer op de boot.
De tijd vliegt als je het leuk hebt. Da's echt zo. De dag was zo om, en zo gek veel hebben we niet gedaan maar het was vooral erg erg erg erg erg erg erg erg gezellig!!! Lovers

Ik ben vast heel veel dingen vergeten maar ach, er zijn nog 13 bokkers die me kunnen aanvullen, dus ga je gang, des te meer verhalen, des te eerder ons eigen Ameland-Forum Tong uitsteken Knipoog

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 22:49

Ah leuk, eindelijk een verslag, ik vroeg me de hele dag al af hoe jullie het hadden!
't Klinkt als een geweldige dag!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 22:50

Jaaa het was zeer geslaagd, die strandrit had van mij ook wel iets feller gemogen maar achteraf gezien ivm de veiligheid was het toch wel netjes.
Heb nog even staan turen naar de parachutisten die als een noodgang naar beneden kwamen.
Fiets tochtje was ook wel lekker maar ben nu wel moe hoor Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 22:59

En Maaike, dat was het ook! We hebben echt veel lol gehad en het was een superrelaxte dag!
Sta ikdaar te wachten, uit te kijken naar een groep idioten met boktpetjes en grote rugzakken met caps. Niets te zien, zou de boot al bijna leeg zijn?
Had ik er dus al drie gemist, die stonden al achter mij *LOL*

Daar stonden 13 bokkers en die gingen mij ook nog overhoren!! Wie wie was Bloos Nou, ik bracht het er toch nog redelijk vanaf alleen had ik hier en daar even Verward Oooh hoe zat het nou?
Een paar mensen moesten van naam wisselen, ik had een aantal anders voorgesteld Haha!

Isolda liet zich bijna van haar goede kant zien. *bijna* Toen het busje vliegenspray in de buurt kwam moest ze zich even laten zien. Springen aan een touwtje doet ze toch best goed *LOL*
Ze was toch heel braaf, en heeft echt heeeeeeerlijk van haar kado gesmikkeld. Vanavond heeft ze overigens de appelprut nog opgegeten Haha!
Al die half aangeknaagde appels Haha!
Met die mand was ik later op de avond toen ik Isolda liet grazen, nog super blij! Ze wilde namelijk de stal niet meer in. Ook niet voor een halve appel. Voor een mand VOL appels en wortels wilde ze wel naar binnen *LOL*
1 dagje bokkers en nu is ze al verwend Haha!

Udinde de lieve schat beet nog even in mijn vinger. En neeeee, ze lijkt niet op haar mama, ik lette gewoon niet op en stopte min of meer mijn vinger in haar mond, samen met een stukje wortel Lachen
Hmm... Wat heb ik al een stuk getiept. Ik ga eerst even lezen wie mij een pb gestuurd heeft en dan tiep ik verder over de rit op mijn grote goddelijke schimmelhengst.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 23:09

Wat was het een bijzonder leuke dag....oooo, wat een leuk uitje!

Isolda is een heerlijke tuthola..eerst een tikkie chagy(?) want moest uit box met al dat publiek op het terrein, toen kwam er ook nog een spuitbus Veerust te voorschijn, vanaf toen heeft Isolda behoorlijk luidruchtig geprobeerd ons weg te snuiven! Totdat....die mand met appels en wortels verscheen...ze had niet lang nodig, snel nam ze happen uit verschillende appels "zo die zijn van mij!" Grappig dier!

Vlakbij Isolda's stal stond een bonk charme naar ons te oogwenken..."hee kom hier eens, hebben jullie lekkers?" geweldige stoere fries/haflinger (?) kruizing, met dikke speknek en veel charisma.....Te koop inclusief karretje. Nou als ik de box leeg had, wist ik het wel, wat een persoonlijkheid! Oude vrijdoos....

Udinde zag de liefde wel eventjes zitten, ze heeft samen met haar eeneiige vriendin Sandra als een lollie afgeslikt, maar daarna vond ze het wel welletjes met ons, ze was wel bere-cute!

De rit was gaaaaaaffffff.., ik was nog nooit op het strand wezen rijden, en ik vond het helemaal geweldig. ik was op Durk, mischien niet moeders mooiste Fries, maar wel een rots in de branding....Het was een hele fijne rit, met een makkelijk galopje langs de kust (wat een mooie golven), gespat door het water, klauteren over mulle duinhellingen en een stukje bos ook.

Ach, en na een fijn stukje fietsen (mijn zitbeenknobbels zijn in trauma, die voelen niets meer op dit moment Knipoog ) hebben we bij dat strandpaviljoen nog heerlijk de keel kunnen spoelen met een drankje, genietend van het geluid van de golven, en de beweging en de geur van de branding.... Het omkleden op de mini-wc was een uitdaging, dat wel!

Later, de fietsen weer ingeleverd (afscheid deed GEEN pijn), hebben we heerlijk gegeten in het Piratennest, leuk aangekleed restaurant, ik heb genoten van mijn eerste portie gekookte mosselen dit seizoen, en ze smaakten heerlijk..yummie, yummmie, yummie...

Het weer was bij tijden zonnig te noemen, op de terugweg met de boot hebben we op het bovendek kunnen zitten, napratend over onze geslaagde rit, en Sandra spotte ook nog een echte zeehond als zwemmend in het water (the true Ameland-experience~!)...We hadden toch zo'n zeehondenposter bij jantina's werk moeten kopen....

En toen naar huis...
Sandra en Marloes hadden me smorgens vroeg opgepikt, en gelukkig waren ze bereid om me weer thuis te brengen ook ( Lovers ), ik heb ze bij mij thuis mijn paardjes laten aaien ...voor wat hoort wat, immers Haha!

Het was echt helemaal geweldig, ik heb zo'n leuke dag gehad vandaag met al die toffe bokt-genoten...heerlijk ontspannen, helemaal top....
Dank jullie allemaal, ik vond het hartstikke leuk!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ameland - het eerste echte verslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 23:20

Cody schreef:
Ik hoorde pas hoe het paard heette toen ik erop zat. Zo'n gek idee, Nimber en ik hebben nog steeds nooit gemeet, maar hebben waarschijnlijk wel, OP AMELAND in hetzelfde zadel gezeten!! *LOL*


oooooh klinkt geweldig! nog maar 2 weken dan mag ik er weer een week heen misschien mag ik merrydante nog even lenen die is zo gaaf!

enne ik heb met mijn eigen zadel gereden ik ben een beetje een snob maar ik wil lekker luxe op een heel zacht zadel zitten hihi
maare nou gaan wij heeeeeeeeeeeel snel meeten toch?
snel weer een meeting in het noorden ofzo een leuke rit

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 23:25

Jaaa en dan ga ik ook mee, maar alleen als deze gezellie mensen ook mee gaan Knipoog
Ik ben nu aan de bokt-tour *LOL*

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 23:57

Dees schreef:
En toen naar huis...
Sandra en Marloes hadden me smorgens vroeg opgepikt, en gelukkig waren ze bereid om me weer thuis te brengen ook ( Lovers ), ik heb ze bij mij thuis mijn paardjes laten aaien ...voor wat hoort wat, immers Haha!


Zekers.. maar je doet nu al genoeg voor mij.. Lovers Door de pijnlijke dag heeft Dees besloten mij vannacht te helpen met mijn koerierswerk, aangezien ik nog nauwelijks de auto fatsoenlijk uit kan komen.. Verdrietig Verslag hiervan en van de rest (+ foto's) volgen morgen. Moet namelijk over ongeveer twee uurtjes mijn bed uit.

Dees, BEDANKT!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 00:37


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 01:31

Klinkt echt als een geweldig leuke dag!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 10:29

[ITP] Ameland strandrit foto´s

Hier staan de foto´s die ik tijdens de rit heb gemaakt.
Het was een ontzettend leuke (en lange) dag.
s´morgens heb ik om 07:15 Steef opgehaald uit Putten (6:45 thuis weggegaan Gaaaap ).
Tot aan leeuwarden ging alles goed maar in Leeuwarden was er een wegomleiding, voor mij een beproefd recept om te gaan dwalen.
Gelukkig kon een man van de plantsoenendienst ons vertellen waar we heen moesten en waren we mooi op tijd voor de boot.

De bootreis was erg gezellig en konden we ven bijkletsen cq kennismaken, maar de meesten hadden elkaar al weer eerder gezien.
De meesten waren ook meegeweest naar Gasselte.
Op Amelnad heddaen we Jantina al snel gevonden en hebben we de fietsen opgehaald.
We zijn eerst naar Isolda en Udinde gegaan, leuke paarden maar kleiner dan ik me had voorgesteld.
We waren net op tijd want vandaag gaat Udinde weer naar de Oerd en hadden we nog verder moeten fietsen.

Daarna half Ameland over gefietst op weg naar de rijstal, eerst wat gegeten en toen naar de paarden/pony´s.
Ik zat eerst op een vos (paard) maar even later werd besloten dat die thuis mocht blijven en mocht ok op een witte pony Bruce.
Leuk dier maar wel een met een vreselijk zadel, ik voel m´n achterwerk nu nog Scheve mond
De rit was ontzettend leuk, leuke paarden, leuke groep en leuke omgeving.

Daarna weer fietsen naar de standtent om wat te eten en te drinken.
De kaart was echter dus danig dat we besloten maar weer op de fiets te stappen en naar de haven te gaan.
Daar wat gegeten en op boot gestapt op weg naar huis.
Om 24:00 rolde ik m´n bedje in Gaaaap
Een lange maar leuke dag, zeker voor herhaling vatbaar.