bokt meeting op stal vis en bij mjl ruitersport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

bokt meeting op stal vis en bij mjl ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-02 18:31

vanmorgen om half 10 ging ik naar stal. Om 10 uur had ik met vivian(vippie) afgesproken ze zou me helpen met m'n fjordje voor bereiden voor de keuring en had nog een keurings hoofdstel te koop.Eerst ging ik wodan ff poetsen en daarna gingen we foto's van elkaars fjordjes bekijken.Nadat ik 2.5 foto boek van tjody had gezien gingen we het hoofdstel passen. Wodan paste het hoofdstel nog maar net. Het stond hem wel heel mooi. Daarna ging eerst vivian met wodan aan het hand lopen. Wodan vond het maar vreemd met iemand die hij niet kent mee te moeten lopen.Maar nadat viv hem ff duidelijk had gemaakt wie er de baas was liep hij lekker mee. Ik zelf moest het natuurlijk ook ff proberen in stap moest hij ff meer doorlopen en in draf liep hij lekker.Opeens riep sandra(cowgirl) he een mol! dus wij er heen om te kijken of de mol nog even boven de grond wilde komen voor de foto,maar nee hoor hij bleef onder de grond. Sandra ging felix nog ff los laten lopen in de bak en wodan er ook bij gelaten. In het begin vond wodan het maar niks,maar daarna ging hij toch nog een paar rondjes showen in draf. Ik keek eens op m'n klokje en het bleek alweer kwart voor 12 te zijn. Die tijd ging echt snel. Nog ff gezellig na wezen kletsen en toen ging viv richting huis en sandra en ik naar mjl ruitersport. We waren eigenlijk net een paar minuten binnen of we komen anneke van bokt tegen daar nog ff mee staan praten. Ze wilde een zadeltje kopen voor d'r shetlander,maar dat wilde niet erg lukken en ging ze maar weer. Ik wilde gaan afrekenen had een masage borstel, poetsblokje en een gaten kniptang gekocht en toen kwam mieke binnen. Daar weer mee staan praten hoe het met haar paardjes ging enz. Rond half 3 waren we toch echt de winkel uit nadat we afgerekend hadden.En weer terug naar stal. Sandra wilde eigenlijk nog wel ff rijden en ik zelf had niet zo'n zin. Dus ik belde de eigenaar van raisa op of sandra een buitenrit op raisa mocht maken. Dat was geen probleem. In de tussen tijd dat zij naar het bos ging heb ik met een stalgenoot ff een deel v/d stro plaats schoongemaakt.(wat een werk zeg!). en ja de tijd blijft niet stil staan en het bleek alweer ff over 5en te zijn en zag ik ze weer terug komen.
Jeetje wat een verhaal zeg,maar ik heb me vandaag zeker niet verveeld dat blijkt maar weer.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 18:56

Jaaaa!! Ik had er zowaar weer eens zin in vandaag.
Les ging goed, ff geshopt en nog een lekkere rit op Raisa.

Ben nu wel moe, want was niet zoveel meer gewend na 3 maanden bijna niet meer rijden.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 19:07

Zozo, je kwam half bokt tegen Haha! Nu kan je mij ook wel ff helpen met het oefenen voor de keuring, is dat goed?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 19:25

Hahaha, leuk joh!
Ik zag die jeep al staan! Daar is er maar een van natuurlijk! Clown
Jammer dat ik Mieke net ben misgelopen, had haar ook weleens willen meeten! Haha!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-02 19:27

ja anneke jullie gingen de winkel uit en zij moet net naar binnen gegaan zijn.

en eef tuurlijk wil ik jou ook helpen voor de keuring. ik bel je zo nog wel even.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 19:30

MJL zit toch in Heiloo? Aan de westerweg? Daar was ik vorige week nog, mijn oma woont daar nl. vlakbij. Helaas hadden ze niet zo'n uitgebreid assortiment als hier in de buurt (ben verwend). Ik vind het altijd grappig om te kijken wat ze elders hebben hangen, en ik had nog tijd zat voor ik mijn trein moest halen. Volgende keer dat ik naar mijn oma ga zal ik wel ff zeggen wanneer ik bij MJL op de stoep ga zitten! Haha!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 20:07

Ik heb trouwens nog een waardebon van MJL, is het een beetje een leuke winkel?

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 21:12

Wat grappig *LOL*

Vandaar dat we Anneke niet aantroffen bij Pompidou en Tamaartje, we wilden even gedag zeggen maar dat hield op.

MJL kwam ik ook weleens toen ik nog in Heiloo woonde alleen vind het een erg klein zaakje, nu ga ik gewoon naar Vroegop of Piet Schot

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-02 21:31

zelf kom ik eigenlijk nooit meer bij vroegop en af en toe nog bij pietshot,maar bij mjl vind ik dat je goed geholpen wordt en als iets niet goed is, zijn ze niet te beroerd om het terug te nemen en dat jezelf weer wat anders uitzoekt. En het is natuurlijk altijd leuk als ze met waardebonnen gaan werken.
Ik vind zelf de service bij mjl goed en vroegop daar stonden toen ik er nog kwam altijd van die manege meiden die wel wat van paarden wisten,maar niet wat ze nou eigenlijk allemaal ter verkoop hadden. Bijv. ik vraag om een nieuwzeeland deken komen ze aan met een weathebiete dek(hoe je het ook schrijft). Staat erg knullig.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 23:53

Hi hi, ik ben het volledig met Wodan eens, als ik iets goeds nodig heb, ga ik naar MJL. Vroegop is inderdaad een "mutsenzaak" voor wat betreft de medewerkers en Piet Schot vind ik nogal lastig te bereiken en bovendie staat daar alles erg in- en op elkaar gepakt. Hun assortiment is volgens mij nog kleiner dan bij MJL. Verder ga ik af en toe in Schagen op de markt naar Ooteman, als je hem wat beter kent, is hij best aardig en hij heeft ook vrij veel spullen.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 09:10

ik ga altijd naar de winkel van Ooteman, die is bij mij het dichtst in de buurt. Die man is een beetje stug maar zijn zoon en dochter zijn aardig
en helpen goed.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 10:27

wodan schreef:
Ik vind zelf de service bij mjl goed en vroegop daar stonden toen ik er nog kwam altijd van die manege meiden die wel wat van paarden wisten,maar niet wat ze nou eigenlijk allemaal ter verkoop hadden. Bijv. ik vraag om een nieuwzeeland deken komen ze aan met een weathebiete dek(hoe je het ook schrijft). Staat erg knullig.


Dat ken ik voorheen zaten ze met zijn allen thee te drinken bij de rijbroeken en niemand die dan kwam helpen. Ze zaten je alleen heel dom aan te kijken.
Dat is nu wel beter er staan nu wel andere mensen in. Alleen als het er een beetje druk is kan je lang wachten. Zorg meestal dat ik rond etenstijd er ben dan is het rustig en word je zo geholpen.

Zal voortaan als ik bij mjl ben goed opletten of ik bokkers zie.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 10:49

Als ik als klein kind bij Vroegop was dacht ik altijd dat ik in het paradijs was beland Tong uitsteken

Ja en over service, zo heb ik een voor mij voordelig incidentje met lange chaps meegemaakt, maar schoonzusje heeft nu rijlaarzen die eigenlijk niet helemaal goed passen...
Maar toch blijft het daar heerlijk shoppen Lachen (als het rustig is Knipoog )

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 12:31

Vroegop is gewoon oliebol af en toe.

Ik had een afspraak gemaakt om zadels te laten passen voor Danno.
Ik zou binnen een week terug gebeld worden.
efin 3 weken later heb ik MJL gebeld want ik had van Vroegop niks meer gehoord.
Ben geslaagd bij MJL.
Heb ik 2 weken mijn zadel belt Vroegop op.
Ik moest zowieso heen voor sjabraks dus gelijk maar gezegd van zus en zo.
Nou zei die griet daar; het duurt normaal 2 weken voor een afsprak. Boos! inmiddels waren we 5 weken verder.


Nee ik kom er alleen als ik weet wat ik nodig heb omdat ze ff goedkoper zijn dan MJL.
Maar service bij MJL is veel en veel beter, en toch is de winkel behoorlijk groot hoor.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 15:19

Vroegop sucks... bel je op om te vragen of ze nog koord-singels in het assortiment hebben. Stap je in de auto, 45 minuten verder kom je bij de winkel aan; geen koordsingels. Doos nr. 1 (net de poepluiers ongroeid) vraagt dan aan doos nr. 2 "Wat zijn dat dan koordsingels?"... ach ja...

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-02 18:00

dat vind ik dus ook als je weet wat je moet hebben kun je naar vroegop toe,maar wil je meer info over wat je koopt ga dan naar mjl,want bij vroepop kom je vaak met troep thuis!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 21:26

Wodan, weet jij of Marcel (?) van MJL al bezig is met het ijsco-assortiment? Ik had begrepen dat zij binnenkort ook ijslander-spullen gingen verkopen... enig idee?

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-02 21:54

ja ze zijn er mee begonnen. Op het moment hebben ze een aantal zadels liggen wat simpele hoofdstellen/keurings hoofstellen en sandra(cowgirl) heeft afgelopen zaterdag een heel geinig ijslander boekje gekocht. Als je meer wilt weten wat ze te koop hebben op ijslander gebied moet hem ff emailen. ze hebben een eigen site www.mjlruitersport.nl . je krijgt altijd antwoord van hem terug.
Gr esther

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 22:22

Sibold schreef:
Vroegop sucks... bel je op om te vragen of ze nog koord-singels in het assortiment hebben. Stap je in de auto, 45 minuten verder kom je bij de winkel aan; geen koordsingels. Doos nr. 1 (net de poepluiers ongroeid) vraagt dan aan doos nr. 2 "Wat zijn dat dan koordsingels?"... ach ja...


Als ik het zo lees is Vroegop het hypodrama van het noorden, hihihii.
Wat doet zoiemand in een ruiterSPORT zaak denk je dan.....
Viv

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 10:33

Nou ja, heb ik net Anneke misgelopen? Tsss... heb ik weer.

Cowgirl's auto is erg opvallend en ik wist dus ook meteen dat zij bij MJL binnen was toen ik mijn auto om de hoek parkeerde. Wodan ook eens gemeet, nadat we elkaar zo'n 12 jaar geleden voor het laatst gezien hebben. Grappig!

Vroegop is inderdaad een drama, kom er ook niet vaak meer en van zadels passen hebben ze al helemaal weinig verstand... MJL heeft niet zo'n heel ruim assortiment, dat is wel jammer.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:27

we gaan off-topic *LOL*

Ik ben nog nooit bij MJL geweest, kom wel eens bij vroegop. Ik weet toch altijd wat ik nodig heb Haha! En sint pancras is vanuit den helder toch weer dichterbij dan Heiloo Haha!
Verder kom ik meestal bij Ooteman. Die kwam vroeger op donderdag altijd op de manege, op mijn vorige pensionstal kwam hij ook langs en op de club waar ik rijd komt hij ook elke donderdag *LOL* Kan er gewoon niet vanaf komen Tong uitsteken En hij staat hier zaterdags op de markt dus dat is wel makkelijk Haha!
Voor zadels laat ik divoza komen, daar heb ik supergoede ervaringen mee Party!!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 14:05

Ooteman sucks, daar ga ik dus echt nooit heen. We hebben nu Nicole he Gomir? Nicole heeft niet zo gigantisch veel maar ze kan wel alles bestellen!

Ooteman smeert je altijd het duurste van het duurste aan en zegt dan dat hij geen goedkopere heeft. Je kan mij niet wijsmaken dat de goedkoopste zomerdeken 150 gulden is.

Vroeg-op gaat ook nog wel, het is wel lekker winkelen. Ik zou er ook alleen nooit een zadel vandaan halen. Maar voor hoofdstellen, shabrakjes enz is het wel een goede winkel.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 17:00

Ik denk dat ik maar een ruitersportwinkel ga beginnen met
een goede service Haha!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 17:45

Nog personeel nodig Barb??? Haha!

Of een compangon?? Zou graag een afdeling western/endurance/ ijslander spul willen hebben.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 17:48

Cowgirl schreef:
Nog personeel nodig Barb??? Haha!

Of een compangon?? Zou graag een afdeling western/endurance/ ijslander spul willen hebben.


nou een zo breed mogelijk assortiment is nooit weg natuurlijk
haha personeel of compagnon is ook welkom *LOL*