Wie gaat er mee naar Ameland 19 juli???

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Wie gaat er mee naar Ameland 19 juli???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-02 11:42

Afbeelding

Honeybee en ik gaan vrijdag 19 juli naar Ameland toe en vroegen ons af of er mensen zijn die zin hebben om mee te gaan. Ik heb er al uitgebreid over gePB't met Jantina en die vindt het een hartstikke leuk idee, dus als er meer mensen zijn die haar, Isolda en Udinde eens willen ontmoeten, dit is je kans Knipoog

Op vrijdagochtend vertrekken we om 08.30 uit Holwerd met de boot naar Ameland. Deze reis duurt ongeveer 45 minuten en kost ca 10 euro.

Dat betekent dat we rond half 10 op de vaste wal staan op Ameland. We komen aan in het dorpje Nes waar we fietsen kunnen huren voor 6 euro.

Hier kunnen we lekker even een terrasje pakken en een hapje eten. We zullen namelijk op de pas gehuurde fiets naar het dorpje Ballum moeten, dat is ong. 6 kilometer fietsen, waar we een strandrit voor gevorderden kunnen maken bij De Blinkert.
Kosten voor 1,5 uur = 17 euro.
Cap kun je huren voor 1 euro.

Daarna is het de bedoeling om ergens te eten en dan richting het Oerd te gaan, het natuurgebied waar Udinde staat. Het is best even fietsen maar ach zo vaak komen we niet op Ameland, toch? Knipoog

Daarna gezellig nog een hapje eten in Nes en dan rond 20.30 de laatste boot terug naar Holwerd.

Totale kosten voor deze dag dus 34 euro .
Inclusief: bootreis, fietshuur, strandrit van 1,5 uur
Exclusief: vervoer tot Holwerd, eten en drinken
Laatst bijgewerkt door Cody op 11-07-02 20:32, in het totaal 2 keer bewerkt


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-02 12:01

Wanneer ga jij precies heen?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-02 12:31

Karin, ik heb het kaartje met een hoog 'ik-wil-mee' gehalte zelf gefabriceerd. *LOL*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-02 12:43

Wat leuk dat er meer mensen mee willen Cool

Oja trouwens het mooie weer is ook al geregeld want dat wilde ik gister bestellen bij Jantina maar ze vertelde mij dat ze altijd mooi weer hebben, dus dat is dan ook voor elkaar Pling

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-02 14:46

Okee als iedereen dan morgen gaat vrijvragen in plaats van vandaag dan weet ik het 100% zeker of Sandra kan in plaats van 99%.
Beetje zonde als iedereen vrij vraagt en we moeten het toch een weekje verzetten. Maar de datum is dus vrijwel zeker.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-02 15:00

Steef: misschien wil Elles ook wel mee. Heb haar gePB't maar ze is niet zoveel meer online. Ik zal haar anders van de week even bellen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-02 15:06

Nou, wat het handige is aan deze meeting: de boot gaat toch wel, of ik nu in mijn eentje moet of met een groep van 10 bokkers *LOL* (hoewel het laatste natuurlijk wel 10x zo gezellig is Cool )
En Jantina: die kan lekker ook geen kant op }>
Dus wie mee wil gaat mee maar niemand hoeft te reserveren *LOL*
Misschien alleen dat we voor de buitenrit ongeveer moeten weten met hoeveel mensen we zijn maar dat kunnen we 2 dagen van tevoren ook nog wel doorgeven.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-02 18:27

jantina"]
Joehoeee!!
Het wordt vast hardstikke gezellie!
Ik ben echt helemaal onschuldig in dit verhaal, de eer is compleet en volledig voor Cody.
Zij kwam met een hapklaar voorstel, waar ik niet om heen kon.
Eigelijk had ik niet gewild, maar ja, ze zette me klem Knipoog
[/quote]
Bloos Jantina en ik hebben SAMEN gebrainstormd hoor Schijnheilig

[quote="jantina"]
Zelfs het kaartje is van haar eigen hand, alles in 1 avond in elkaar geknutseld of niet? *LOL*
Daar kan de VVV niet aan tippen hoor Haha!
[/quote]
Hahahaha ik moet toch zoveel mogelijk mensen zien mee te krijgen Knipoog
[quote="jantina schreef:
Hmm.... Wie weet ga ik wel op de allereerste boot en zit dan al op de boot als jullie er op gaan! Dan kunnen we namelijk alvast even drie kwartier kletsen enzo en een koppie thee doen!
*lalalalaaaaaa*

Oh ik dacht die gaat met de eerste boot van het eiland af omdat ze het niet aandurft ons allemaal te ontmoeten Haha! Haha! Haha!
Wel een invasie hoor Jantina, bereid je maar voor!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-02 18:43

al die MENSEN ineens Cool zomaar op je onbewoonde eilandje Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-02 12:18

Nimber schreef:
ikke is ook goed hoor als hun op de 19de zonder ons gaan Huilen gaan wij gewoon een dagje samen met jantina rijden tsk hoeven we haar met niet zoveel mensen te delen Extreme duivel

Huilen nouhou Kim Huilen
Wij gaan echt nog wel een keer meeten, echt! Knipoog Maar de dagen die jij noemt ben ik waarschijnlijk op vakantie. Of moet ik op de hond passen.

Jantina heeft dus vrij. Mooi. Ik was al bang dat ze zou zeggen dat ze geen vrij kan krijgen alleen maar om die horde bokkers te ontlopen want het worden er wel meer dan verwacht Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-02 10:15

Zien jullie het al voor je?
Afbeelding
Dit is dan op Vlieland maar het idee zal hetzelfde zijn. Enige verschil dat we op Ameland natuurlijk een zonnetje hebben. Hier rijd ik trouwens als 6e. Kijk ook even naar het meisje op het pony'tje achteraan. Dat moet je dus niet doen Haha! Helaas heb ik geen foto van hoe ze onder het zand en de modder zat na een rengalopje Tong uitsteken

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-02 18:07

Ik ga het ook heel erg missen als ik weer op de boot terug zit.
Moet alvast even zeggen dat ik altijd wat sentimenteel wordt als ik weer op de boot stap naar Harlingen en in dit geval Holwerd Huilen
Maar ja wij hebben ons eigen strand kilomterslang alleen dan met wat hei hier en daar en zonder water. Maar ach, qua natuur heb ik hier ook niks te klagen.
Leuk dat je er zoveel zin in hebt! Ik ook!
Hoeveel nachtjes slapen nog Dromen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-02 20:04

Oh Steef gaat ook mee?
Dan moeten we vast een Fjord reserveren voor die strandrit anders wil hij niet meerijden denk ik, of niet Steef Knipoog
Leuk dat jullie meegaan!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-02 20:16

Nou Steef ik zou zeggen: kies maar dan Tong uitsteken Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-02 08:52

Ik wil best wel naar Udinde fietsen hoor. Weet niet hoe dat met de rest zit?

Oja die 6 euro die we voor de fiets betalen dat is een fiets met versnellingen en die huurfietsen zijn vaak prima voor elkaar, dat fietst 10x beter dan je eigen fiets (mijn wrakje dan Haha! )
Een fiets zonder versnellingen kost 4,50 euro, een tandem 12,50 euro en een ATB 9 euro.
Houd er trouwens wel rekening mee dat er borg betaald zal moeten worden voor de fietsen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-02 22:14

Hmmzzzz 2 uur rijden maakt het dagje wel duur.
Hoe zit dat bij de rest? Bloos

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 11:31

Ja da's ook wel weer waar.
Alleen op Vlie maakt dat niet zoveel uit. In een uur ben je over het strand geweest, door de duinen en een stuk door de bossen.
In een rit van 2 uur zie je alles alleen wat langer Lachen
Misschien moeten we op Ameland toch maar 2 uur gaan.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 13:31

De mensen die volgens mij in ieder geval gaan:
* Jantina (duh)
* Cody
* Honeybee
* Dees
* Mieke
* Steef
* Ilindra
* Cowgirl

De mensen die nog niet 100% zeker weten of ze meegaan:
* Dorée
* Naz
* Kitty
* Karin
* Marloes
* Marjolein
* Ans

Ans: ik denk dat het bijna onmogelijk is om voor een dagje eigen paard mee te zeulen naar Ameland. Je moet er flink voor betalen op de boot, bovendien kun je moeilijk van half 9 tot half 9 je paard mee op sleeptouw nemen dus zal je hem daar voor een paar uur moeten stallen ergens op een manege.... Lijkt me veel gedoe. Je kunt net zo makkelijk een paard huren.

Wat mij betreft gaan we dan ook 2 uur rijden. Als het echt een eindje rijden is naar het strand is dat natuurlijk ook zonde als je maar een uurtje gaat. Even extra sparen dus Haha!
Over Le Cheval: niet echt praktisch voor ons denk ik. Allereerst omdat er nauwelijks paarden zijn en ten tweede omdat we met maximaal 8 mensen kunnen komen. Zoals het er nu uitziet wordt dat heel erg krap.
Dan liever naar De Blinkert.
Nog even iets harder sparen Haha!

Thanx San voor het meedenken.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 16:42

Klinkt weinig hoopvol Kitty
En Marloes, als we nu ook de bagagedrager gebruiken kunnen we met z'n 3-en op de fiets (koopje!! Tong uitsteken ) en dan om de zoveel kilometer afwisselen *LOL* Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 18:14

Hoe lang het precies fietsen is dat moet je aan Jantina vragen.
Maar naar Ballum voor de strandrit is het ongeveer een half uur en daarna nog een stuk naar het Oerd, maar ja dan hebben we dus een 'rustpauze' gehad door 2 uur te paardrijden *LOL*
Kom op mensen, jullie kunnen nog 2 weken trainen Tong uitsteken
Ik ben zelf gelukkig wel gewend om te fietsen, naar Aldira heen en terug is ook 12 km en dat fiets ik 4x in de week en da's een eitje.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-02 14:31

Jeuh Nienke, Karin en Piaffe en bokkertje gaan ook mee!!!
Jantina, geef jij maar even aan wat het handigst is, ik ben op het moment even niet zo helder dook vanmorgen om 7 uur mijn bed in Lachen TT-nacht in Assen was ook een leuke boktmeeting geweest *LOL*
Waar staat Isolda dan, in welk dorpje?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 12:04

Nou ja dan is het misschien toch het handigst als we in Nes gaan rijden.
Dan kun jij zonder problemen Isolda meenemen. Zou jij eens willen informeren hoe en wat of zal ik dat doen?
Wel is het dan een behoorlijk stuk fietsen in 1x naar Udinnieminnie of niet? hihihi

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 19:39

Jaaaa half uurtje fietsen dan ongeveer. Eitje Knipoog
Ik dacht dat ze de kant van Ballum op stond...maar het is dus aan de andere kant van het eiland Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-02 13:13

Ik vind eigenlijk dat als we weten bij welke stal we gaan rijden dat Jantina de boel eens moet spioneren en van elk paard een foto moet maken zodat wij alvast kwijlen hihi.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-02 18:40

Ik heb gister naar de stal in Nes gebeld maar die kunnen groepen van maximaal 8 personen aan en dat zou betekenen dat we in 2 groepen moeten rijden. Dat leek Jantina en mij niet zo leuk vandaar dat we toch in Ballum gaan rijden, op de stal waar Honeybee heen gebeld heeft.
Weet de naam zo even niet uit mijn hoofd maar het zijn geloof ik ongeveer de buren van Le Cheval Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker