DoorvraagTopicMeeting: Defitnitief! (LEES!)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 10:29

Huil! Huilen
Slecht nieuws....

Heb net de kliniek gesproken, de verantwoordelijke persoon voor de rondleidingen.

De rondleiding worden gegeven door studenten en die werken niet op zaterdagen. De rondleidingen worden gegeven op dinsdag en woensdag.

Door de MKZ-crisis van vorig jaar zijn ze nu (zoals ze zelf zegt) achterstallig werk aan het afmaken. Dus, de eerste vrije datum voor een rondleiding in de kliniek is op een dinsdag/woensdag in Oktober (!!!! Huilen ).

Heb haar nog even gevraagd of ze nog wat leuks wist in Utrecht met paarden, maar dat wist ze niet. Alleen de dag van het aangespannen paard, dat is op 18 mei en op 8 juni is er een concours met dressuur, springen en tuigers ergens vlakbij de bilt.

We zullen een ander idee moeten zoeken!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 10:41

Nou dan gaan we toch naar Het Loo? Of heeft iemand nog een ander goed idee? Ik zie wel dat er steeds meer bijkomen. Zal ik maar 4 appeltaarten bestellen? Het Loo heeft geloof ik de tentoonstelling vorstelijk vee. Hinke van Nimber staat daar ook dan kunnen we die ook gelijk even bewonderen.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 10:51

Ik vind alles leuk, als we er maar een gezellige dag van gaan maken, maar dat gaat wel lukken denk!?

Enne, Berdientje, zijn mijn paaseitjes nog in tact? Of zijn ze al op? De jouwe liggen nog netjes in de koelkast te wachten op de 25e! Haha!

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 10:56

nou doe maar 3 appeltaarten, ik bak ook nog 4 bakjes brownies denk ik, en ik neem een zak chips mee.
jammer dat het niet doorgaat, het loo is wel leuk, alleen ik vraag nou net aan me vader of tie weet waar het Loo is, volgens hem is dt dus in Appeldoorn Verward Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 11:01

Ik neem digicam en wat lekkers mee Haha!
Het loo is inderdaad in Apeldoorn
www.hetloo.nl
Het lijkt me wel leuk overigens.

Misschien is dierenpark Amersfoort ook nog een optie? (met de trein is amersfoort een kwartier vanaf Utrecht CS)

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 11:02

Ja het Loo lijkt me ook wel leuk. Je moet er ook mooi kunnen picknicken.

TENTOONSTELLING VORSTELIJK VEE OP HET LOO

Nederlandse huisdierrassen aan de wand en in de wei.

Paleis Het Loo drie maanden lang een nationaal boerenerf!

In de westvleugel van het paleis wordt met ruim tachtig schilderijen een beeldend overzicht gegeven van de Nederlandse veestapel in de afgelopen vierhonderd jaar. Te zien zijn werken van onder anderen Potter, Hondecoeter, Van Os, Mauve en Eerelman. Vóór het paleis, op de grasvelden en bij de stallen, zijn de dieren in het echt te zien: paarden, runderen, geiten, schapen en pluimvee.
Zes zaterdagen zijn uitgeroepen tot dierendagen waarop aandacht wordt besteed aan individuele diersoorten.

De tentoonstelling Vorstelijk Vee is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met de Stichting Zeldzame Huisdierrrassen die onlangs haar 25-jarig bestaan herdacht. Deze stichting heeft onder meer als doel het fokken van oude huisdierrassen te bevorderen en voor uitsterven te behoeden.
Nederland kent tien gedomesticeerde diersoorten: paarden, runderen, schapen, geiten, varkens, honden, hoenders, eenden, ganzen en duiven. Daartoe behoren een honderdtal inheemse rassen. De kenmerken en eigenschappen van deze rassen zijn sinds het einde van de negentiende eeuw in stamboeken vastgelegd. De oorsprong van de meeste rassen dateert van vroeger tijden.
De ontwikkeling van de huisdierrassen is juist in Nederland goed te volgen aan de hand van vele geschilderde werken. Het veestuk is door de eeuwen heen een geliefd onderwerp geweest in de Nederlandse schilderkunst: als uiting van de Nederlandse cultuur en economische welvaart, maar ook vanwege de waardering voor die kleurige stoffering van het Nederlandse landschap.

De keuze om deze unieke tentoonstelling op Het Loo te houden, werd ingegeven door de belangstelling die veel generaties Oranje –als herenboeren van de Veluwe- voor de Nederlandse veestapel hadden. Sinds de bouw in 1686 behoorden bij Paleis Het Loo boerderijen, die zorgden voor de bevoorrading van de hofkeukens. In de negentiende en twintigste eeuw toonden de Oranjes grote interesse voor het boerenbedrijf; hun boerderijen op Het Loo stonden model voor die in streek en land.

Ter gelegenheid van de tentoonstelling is een rijk geïllustreerd boekwerk verschenen. Daarin belichten verschillende deskundigen vierhonderd jaar geschiedenis van de Nederlandse huisdierrassen, aan de wand en in de wei.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 11:05

En dit is er die dag.

Zaterdag 25 mei

Op deze datum wordt de Nederlandse Hondenrassendag gehouden.

De voorzitter van de Raad van Beheer, de heer Jan Beeftink, zal deze Hondenrassendag openen. Ook zullen er uiteraard bestuursleden van onze vereniging aanwezig zijn.

De dag wordt muzikaal ingezet door het ons zo vertrouwde jachthoornkorps "Cornure "

Voor alle duidelijkheid, er komt dit jaar geen fokgroependag. Hiervoor is té weinig animo.

Het Weidegebeuren bestaat uit het presenteren en het gebruik van de Nederlandse Rassen. U zult hier de volgende rassen aantreffen: de Drentsche Patrijshond, de Hollandse Herder (3 variëteiten) het Kooikerhondje, het Markiesje, de Saarlooswolfhond, de Schapendoes, de Smoushond, de Stabijhoun en de Wetterhoun. Een gedeelte van de honden worden gepresenteerd door eigenaren in klederdracht. De heer Joop Reerink zal voornoemde rassen bespreken.

De Gebruikshondencommissie zal voor een demonstratie zorgen die gezamenlijk met de Stabij – en Wetterhoun wordt uitgevoerd. Verder kunt u kijken naar reddingswerk gedrag- en gehoorzaamheidsdemonstraties, flyeball, behendigheid en breitensport. De laatste sporten kunt u, zo de tijd het toelaat, onder deskundige begeleiding ook zelf beoefenen.

Uw hond mag ook mee

Voor deze ene bijzondere dag heeft het Loo toestemming gegeven om ook honden die niet aan de presentatie of demonstratie deelnemen toe te laten in de tuinen. Voor alle duidelijkheid; u mag uw hond dus rustig meenemen naar deze buitendag! In het Paleis mag uw hond echter niet mee, maar dat spreekt haast vanzelf.

Er zullen ongeveer 15 tot 20 honden worden uitgenodigd voor de presentatie en de demonstratie. Dit zullen voornamelijk de honden zijn die de laatste jaren Nederlands kampioen zijn geworden. Wanneer deze honden niet kunnen deelnemen aan de demonstratie zullen ook andere honden worden uitgenodigd.

De verenigingswinkel is ook present, evenals de winkeltjes van de andere verenigingen. Het winkeltje in het Paleis is deze dag ook geopend. Natuurlijk kunt u ook het Paleis bezichtigen en door de tuinen wandelen. Er is een gezellig restaurant waar het plezierig toeven is onder het genot van koffie met… of een hapje. Wanneer u deze dag nog tijd over heeft, kunt u met uw gezin nog naar in de directe nabijheid gelegen attracties zoals de Julianatoren of de Apenheul.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 11:25

Hé Yootha, leuk dat je zo´n uitvoerig bericht over het Loo hier geplaatst hebt Lachen ! Dames, dit lijkt me toch wel een héél leuk uitje! Ik denk dat we hier wat flexibeler zijn! we kunnen én pick-nicken én beppen én dingen bekijken, kortom voor elk wat wils Pling ! ik stem voor het Loo!
Alleen denk ik dat we daar wat vroeger heen moeten, anders blijft er niet meer veel van de dag over Verward . Zo, wie moet ik allemaal van station Utrecht ophalen???? Sjimmy, natuurlijk mag je met mij meerijden, maar als je v.a. amersfoort komt, lijkt me dat iewat onhandig Knipoog ! Wie er met mij mee wil, moet me even een PB sturen en ook waar jullie vandaan komen, dan kan ik evt. óf iemand direkt daar ophalen (als het op de route ligt), óf op een ander station als Utrecht!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 11:37

Ja ik ga denk ik wel als enige jongen mee,of zijn er meer? Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 11:45

Ok, we gaan dus naar het loo?
Van hoe laat tot hoe laat?

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 11:47

jammer geen paardenkliniek Verdrietig leek me erg leuk

harstikke fijn Gwen dat we met jou mee kunnen rijden!

ik heb er echt kei zin in Haha! Haha!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 11:54

yeah zo zien jullie maar weer dat A de beste he!! A roeleert Haha! Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 11:57

Als we nou eens zeggen dat we om 11 uur daar verzamelen bij de ingang van paleis het loo, of loop ik nu te hard van stapel?

Enne volgens mij staat Hinke van Nimber daar ook!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 12:16

Apeldoorn is wel weer een behoorlijk stukje verder dan Utrecht voor mij. Ik rij wel over Utrecht naar Apeldoorn heb ik gezien, dus ik kan ook evt. nog mensen oppikken om mee te nemen naar Apeldoorn.

Misschien handig idee om als er meerdere mensen vanaf UT meerijden om in UT toch een vaste plek af te spreken waar we verzamelen en dan gezamenlijk naar het Loo rijden.....

Ik kom trouwens ook redelijk dichtbij Rdam, dus als ik daar mensen op kan pikken ipv in Utrecht?

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-02 12:42

Ah jammer dat die paardenkliniek niet doorgaat Boos!
Het Loo lijkt me wel leuk,maar dat gaat over honden? Ook wel leuk hoor, mag je nog es je hondje meenemen =)
Het maakt mij niks uit, alles vind ik wel best Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 13:02

Dus als ik het allemaal zo begrepen heb is Utrecht verzamelpunt? Is het dan niet handiger om dan direct door te rijden naar Het Loo, i.pv. Utrecht in te moeten om te verzamelen en daarna door te rijden?

Ik kan Berdientje meenemen uit Assendelft, en daarn doorrijden naar Apeldoorn. Het Loo lijkt me inderdaad een goed plan. Wie besteld er goed weer?

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-02 13:07

Ja ik Cassidy!
Maar das idd wat ingewikkeld om te verzamelen in Urecht,terwijl we naar A gaan?
Misschien kunnen we wel doen dat Val & ik Nara Utrecht gaan, en dat een van jullie daar ons op komt pikken?(gewoon bij ons 1ste afspreekpunt)

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 13:17

Greetje, *Marije*, Sundancer en ik gaan regelrecht naar Apeldoorn. We rijden anders om als we eerst nog weer naar Utrecht moeten.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 17:09

Dat klinkt hardstikke leuk!! Ik ben ook een beetje boel hondengek dus dat komt mooi uit Haha!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 18:07

Dat lijkt me ook wel leuk, moet ik alleen iemand hebben om mee mee te liften vanaf Utrecht. Dus Sterre, ik ga je even PB-en. Onze hond Zoë kan helaas denk ik (nog) niet mee, ze is nog erg bang. Honden vind ik ook heel leuk, dus ik wil graag mee.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 18:25

Clautje schreef:
Ja ik Cassidy!
Maar das idd wat ingewikkeld om te verzamelen in Urecht,terwijl we naar A gaan?
Misschien kunnen we wel doen dat Val & ik Nara Utrecht gaan, en dat een van jullie daar ons op komt pikken?(gewoon bij ons 1ste afspreekpunt)

nou ik denk dat het beter is dat we gelijk naar A rijden, ivm me vader (je weet wel waarom Extreme duivel )

ik vind het Loo een leuk id!! kan je dat je eige hond ook meenemen??

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:21

he maar clau en ik hebben onze "lyrik en accident" petjes zullen we die dan op doen dan kunnen we elkaar herkennen, heeft iemand hier nog boktpetjes??

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:13

ik ga ook,ik kom dus ook

samen met laura = boogie*girl

maar we moeten nog wel even aan onze ouders vragen + overleggen

maar bijna zeker

dus boogie*girl en sjimmy ken ik al Lachen

oo ik zie dat we naar een honden iets gaan..

nee dan laat maar Lips are sealed Schijnheilig

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:36

gaan jullie nou wel of niet mee?
omdat je zei nee laat maar dan Verward Lachen

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:45

Skipperfan gaat niet mee hoor, volgens mij Verward