Wie wil mee? Veluwe-trektocht herfstvakantie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Wie wil mee? Veluwe-trektocht herfstvakantie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 23:14

Tussen 16 en 24 oktober heb ik herfstvakantie. Ik wilde dan graag een korte trektocht maken over de Veluwe, met als startpunt bij mijn huis, dat is in Beekbergen (dichtbij Apeldoorn). Mijn vader komt pas volgend weekend thuis dus anders zou ik hem moeten vragen of hij mij wil brengen / ophalen, maar van huis uit rijden is voor mij wel echt het makkelijkst. Aangezien er veel Apeldoornse bokkers zijn is er misschien wel eentje die met mij mee wil?

Ik wil het liefst niet met een te grote groep, want dan is het erg lastig om te socializen, dus liefst met 1, hooguit 2 anderen. Liefst allemaal mensen die elkaar niet tot nauwlijks kennen want dan durf ik m'n muil ook nog open te trekken, ik wil natuurlijk niet als derde schakel meehobbelen als er twee super-close vriendinnen met mij meegaan. Knipoog

Ik rij dan met een ijslander van 1 m 40, en zelf ben ik 17 jaar. Lachen Wie er mee gaat met wat en van welke leeftijd maakt me niks uit, het wordt vast wel gezellig! Lachen

Het hoeft overigens geen lange trektocht te wezen en ook niet op nood-tempo. Lachen Als het wat wordt dan kunnen we later wel uit te details komen? Ik weet er eigenlijk niet zoveel vanaf van waar je dat kan regelen enzovoorts, dus ook daar moet ik als ik iets kan regelen met een (of meer) bokker(s) nog wat verder op in gaan...

Als het je wat lijkt, twijfel dan niet en pb me of post hier wat!! Lachen

Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:33

voor hoelang?
moet je perse uit apeldoorn komen?
slapen waar?

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:56

Lijkt me heel leuk om mee te gaan met mijn hafburger.
Wil al hele tijd weer trekken/camperen ergens, maar de meeste die ik ken zijn doorgewinterde wedstrijdruiters.
Lijkt me leuk je kunt me altijd pben als je het wat lijkt.
Ik ben zelf ook bijna 17.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 23:46

Nee hoor, zolang je hier kan komen met trailer ofzo is het prima als je ergens anders vandaan komt... Lachen

Hmm ik bedacht me laatst wel dat ik het ws zelf moet betalen en ik heb geen idee hoe duur zoiets is, iemand die het weet? Er zijn van die georganiseerde tochten, dat je ergens een stal ofzo kan bellen en daar dan met paard overnacht. Maar ik gok wel dat daar een prijskaartje aanhangt, hoe duur het precies is zou ik niet weten. Iemand ervaring?

Ik denk dat er bar weinig bokkers midden op de veluwe wonen waar we dan zouden kunnen overnachten...? Knipoog

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 23:53

Dagtochten

Er zijn 11 dagtochten die genummerd zijn en de naam van een plaats meekrijgen die in de buurt ligt.

1. Vierhouten
Dagtocht van ongeveer 32 kilometer, met 3 overnachtingsadressen langs de route, voor menners en ruiters geschikt.

2. Garderen
Dagtocht ten noorden van Garderen van ongeveer 30 kilometer met 5 overnachtingsmogelijkheden, voor menners en ruiters.

3. Kootwijk
Dagtocht rondom Kootwijk met verbinding naar Apeldoorn van ruim 25 kilometer, route voor menners en ruiters grotendeels gescheiden.

4. Otterlo
Dagtocht tussen Otterlo en Ede van ruim 25 kilometer met 3 overnachtingsmogelijkheden, voor menners en ruiters.

5. Veluwezoom
Dagtocht ten noord-oosten van Arnhem van 25 kilometer, met 3 overnachtingsmogelijkheden, voor menners en ruiters. Hier is een ruiterbewijs nodig.

6. Hoenderloo
Dagtocht ten noorden van Hoenderloo met 2 overnachtingsmogelijkheden voor ruiters en menners. Minder dan 25 kilometer.

7. Hogeveluwe A
Dagtocht in het noorden van Park de Hoge Veluwe, alleen voor ruiters.
Lengte ongeveer 30 kilometer. Toegangskaartje verplicht, 2 overnachtingsmogelijkheden.

8. Hogeveluwe B
Dagtocht in het zuiden van Park de Hoge Veluwe, alleen voor ruiters.
Lengte ongeveer 35 kilometer. Toegangskaartje verplicht. 2 overnachtingsmogelijkheden.

9. Epe
Rond het bekende dorpje Epe is dagtocht 9 te vinden. Het gebied kent zeer goede paden voor aanspanningen. Tussen Epe en Heerde vindt u drie overnachtingsadressen van verschillende karakters.

10. Renkum
Deze route is uitsluitend voor ruiters. Het is een zeer afwisselende route van ca. 20 km. U komt langs de plaatsen Wolfheze, Oosterbeek, Doorwerth en Runkum. Deze route ligt tussen dagtocht 5 en 6 in.

11. Vaassen/Elspeet
Dagtocht 11 is een tocht van ongeveer 30 kilometer en heeft eventueel ook een mogelijk om een verkorte route te rijden. Deze route voert dwars door het Kroondomein via het typische veluwedorpje Elspeet en is vanwege zijn brede paden ook uitstekend geschikt voor aanspanningen. Voor menners/ruiters die de plaats Elspeet niet willen aandoen is er de mogelijkheid om een verkorte route door de Koninklijke Houtvesterijen te rijden. Er zijn 3 overnachtingsmogelijkheden.

http://www.veluwetrail.nl/

Ik zat te denken aan iets van Beekbergen - Kootwijk eerste dag, vervolgens naar ergens bij Hoenderloo (dan moeten we wel zelf met de kaart aan het klieren want ik geloof dat de route zelf Apeldoorn - Kootwijk alleen heen en terug loopt...) en dan weer terug of eventueel nog een dagje de Hoge Veluwe op voor een dagtocht, maar dan moet je wel betalen. Van hoe ver dat precies is en waar weet ik niet zoveel af, ik ben niet zo'n topografisch talent maar ik weet wel dat Kootwijk niet zo heel ver is... Bloos

Selena87

Berichten: 1635
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:07

moeten er persee overnachtingen in zitten dan?
En niet gewoon een route uitstippelen zodat je tegen de avond weer thuis komt?

Wishper

Berichten: 1452
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:47

Ik zou ook wel mee willen gaan,maar het ligt dan aan mijn paard of dat kan,die word nu ingereden.Ik ben 16 jaar maar woon niet in de buurt,kan wel met de trailer komen.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 21:27

Tinkerzz, je paard wordt nu ingereden? Onze route is best fors, en over 4 dagen verspreid, dus ik denk niet dat het iets voor jou is, je moet toch wel een beetje een paard met ietwat conditie hebben. Lachen

Eventueel mensen die nog meewillen: Ik en Raya gaan iig mee, we zoeken nog een iemand anders die mee kan! Het gaat om de data: 19e tot 22e, route beekbergen - garderen - nunspeet - vaassen - beekbergen. Raya komt iig een dag eerder en gaat een dag later weg, eventueel is dat ook mogelijk. Lachen Dan ws wel een kleine meerprijs maar alleen voor het hooi, brok, weidegang enz. (brok = pavo liga, ijslanderbrok maar onze paso krijgt 't ook gewoon. Lachen )

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:29

lijkt me heel leuk *LOL*
alleen heeft amber nu nog niet zo'n super conditie, maar er voldoende rustig gereden word is het te doen.

maarre het is dus de bedoeling dat er 4 dagen gereden word en op de veluwe word overnacht? ik wil het er wel met mijn pa over hebben. dan zou ik nu nog wat aan amber's conditie kunnen doen.
en dan zou ik dus ook eventueel een dag eerder kunnen komen met amber?

edit: wazig verhaal Haha! beetje verbeterd

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 10:49

Ja, we overnachten dan op de veluwe. De overnachtingsprijzen zijn zo rond de 30 euro voor hutje (dat wordt dan dus door 3 gedeeld) en 10 euro voor paarden maar dit is meestal wel zonder voer!, dus we moeten biks meenemen en kijken of er ergens in de buurt hooi te krijgen is, maar daar moeten we dan nog over bellen. En je moet wel zelf een slaapzak / deken voor jezelf meenemen want die hebben ze daar niet, gaat dat lukken denk je? Lachen

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:45

ja, mijn moeder vond het een heel leuk idee, maar wou weten hoe diir het ging worden. moet alleen mijn pa nog over zien te halen. enne de conditie van amber is tich beter dan ik dacht Haha!

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:58

he leek me super leuk om mee te gaan! kga alleen dan met mijn paardje trainen bij stal foxan.. Anders gingen we met 3 ijslanders Haha!

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:43

ik mag ik mag!!!! Haha! ben al beetje aan het kijken wat mee moet. kunnen we denk ik het beste via pb msn doen. mailadres: kris_overdetop@hotmail.com

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:13

nou jah, hierbij meld ik me dus af. ik zie net dat ik een week later vakantie heb Boos! vind ik echt zwaar klote want had er nu al dik veel zin in Scheve mond

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:59

aah! *wilt heeeeeel graag mee*
jammer Boos!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 17:53

He wat jammer zeg, dat je niet meekan... Ach gut