Verslag Boktreis dag 3 & 4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Verslag Boktreis dag 3 & 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 17:22

Op de derde dag van hun boktreis kwamen Kim en Ylona aan in Groningen. Ik ontmoette hen op het centraal station en omdat ze echte boksters zijn wilden ze liever naar het huis van mijn ouders in Zoutkamp (= met paarden), dan naar ons studentenhuis in Groningen (= zonder paarden).

Na een portie verse appeltaart à la mama was het tijd voor een tour de cheval langs de weilanden met Prelude & Gruno (die dol op aandacht zijn), Hercules (die dol is op aandacht & op meisjes) en ten slotte de opfokmerrieweide van mijn vader, waar onze Pelgrim (die dol is op….juist!) loopt. Toen de Groningers, Belgen, Arabier, Gelderse en KWPN-er platgeknuffeld waren was het donker buiten.

De volgende dag viel het aangespannen ritje met paps & paard door het Lauwersmeergebied letterlijk in het water. We wilden het de gasten en Hercules niet aandoen om door de stortbuien te karren met de marathonwagen. Gelukkig had mijn vader een alternatief: een autorit om het Lauwersmeer. Zo konden de meiden toch nog Friesland aandoen tijdens hun boktreis. De Schotse hooglanders en konikspaarden werden juist gecontroleerd door de ‘cowgirl’ van Staatsbosbeheer. Naast de haventjes rond het Lauwersmeer, het zicht op Schiermonnikoog en de schitterende natuur, was het voor dierenfreaks Ylona en Kim leuk om de opfokhengstenweiden te bekijken die paps in pacht heeft.

Na de uitgebreide warme maaltijd die mams had bereid, zette de passat koers naar Pieterburen. Na wat tussenstops bij maneges en het paardenbedrijf van de familie Fokkens gingen mijn ouders naar Domie`s toen en wij naar de zeehondencrèche (overigens: IK WIL EEN ZEEHOND!!!!). Vervolgens was het alweer tijd om op Groningen aan te gaan. De meiden moesten nog naar Limburg en mijn scriptie lag te wachten in Grunn. We werden afgezet bij station Winsum en na een laatste stortbui ging de boktreis zuidwaarts.

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:27

Uums schreef:
het zicht op Schiermonnikoog en de schitterende natuur, was het voor dierenfreaks Ylona en Kim leuk om de opfokhengstenweiden te bekijken die paps in pacht heeft.


jeetje, ik denk dat jullie het leuk hebben gehad, maar wat ben ik jaloers op jullie Haha! Mijn vader woont ook in zoutkamp en wat heb ik vaak om het lauwersmeer jaloers gekeken naar de jonge paardjes die daar alle ruimte hebben! Wat had ik mijn fjordenhengstje daar twee jaar geleden graag tussengedropt zeg, prachtig..

maargoed, klinkt alsof jullie het wel gezellig hebben gehad, jammer van de regen...