wat jammer dat jullie de rit nix vonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verbrugge
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-03-02
Woonplaats: musselkanaal

wat jammer dat jullie de rit nix vonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-02 17:46

Ik woon in de buurt van de manege Gasselte en vind het echt belachelijk dat er zo over deze manege geschreven word!!!!!!!!
Ze hebben hun best gedaan voor jullie en dat jullie zo veeleisend zijn en niks goed vinden is niet mijn probleem, maar deze slechte publiciteit vind ik ronduit belachelijk.
Hetis heus niet zo dat ze jullie wilde paarden meegeven en dat ergeen dierenartskomt bijeen paard die ziek is. Wat jullie willen denken, denkenjullie maar, maar een ding is zeker veel leden hebben gedag gezegd tegen deze verschrikkelijke site

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:49

Ik kan er niet over oordelen want ik ben niet mee geweest, maar ze zullen het niet voor niets zeggen lijkt me zo. Zo'n verslag is een persoonlijke ervaring en niet iets wat andere perse moeten overnemen. Er hoeft dus niemand een kant te kiezen en het is daarom belachelijk dat er voor zo'n voorval iemand weggaat van bokt! Dit is maar een van de weet ik hoeveel topics op bokt!

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 18:04

We hebben iets dergelijks ook meegemaakt in Loon-op-Zand.
Sindsdien hebben we besloten om, als we mee doen aan een
buitenrit, te verklaren dat we absolute beginners zijn
(terwijl we een eigen paard hebben en toch al enkele jaren
rijervaring).

Misschien krijgen we dan wel brave paardjes ?
En ik heb liever een braaf paardje dat je wat meer aan moet
sporen dan zo'n sjees / bok geval. Er gebeuren volgens mijn
mening al veel te veel ongelukken met paarden en ik heb geen
zin om in een rolstoel te belanden.

In ieder geval heeft m.i. de manege wel de verantwoordelijkheid
om de ruiters een beetje in te lichten over het karakter van het
paard. En in hoeveel van de gevallen gebeurt dat ?

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 18:17

Citaat:
Hetis heus niet zo dat ze jullie wilde paarden meegeven en dat ergeen dierenartskomt bijeen paard die ziek is.

Sorry hoor, ik woon hier ook in de buurt, ik rijd hier regelmatig wedstrijden en ik ben hier op ruiterkamp geweest. Toen was alles dik in orde. Deze keer echter niet!

Ik ben zelf mee geweest. Ik heb met eigen ogen gezien hoe de paarden deden en hoe die vos gemeen aan het bokken was om Kim eraf te krijgen. Sorry hoor, maar ik denk dat je hier niet over kan oordelen als je er niet zelf bij was.
Ik heb zelf de gezichten van een aantal mensen gezien die echt flink bang waren. En die mensen rijden echt al wel een paar jaartjes paard.

Jos en Marianne zijn prima mensen en ze hebben het echt goed voor elkaar. Bij deze buitenrit is echter de fout gemaakt veel te drukke, wilde paarden mee te geven. Deze paarden leken deze rit absoluut niet aan te kunnen.

Rest my case

Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 19:54

Ik denk dat het een beetje aan beide lag. Ik was ook bij de bokrit het kan komen door het voorjaar en dat de paarden nog niet het bos in waren geweest en dat ze misschien gewoon de wat rustigere paarden moesten meegeven, maar al met al denk ik dat het toch een goeie manege was ook al moest dat eene paardje zo'n 3 uur achter elkaar rijden.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 20:42

Okee hier dan een reactie van iemand die wel mee is geweest. Lachen
Sandra en ik zijn een tijd geleden naar de manege geweest om te kijken of het wat was voor onze rit.
Paarden stonden er prima bij, schoon, allemaal in ruim opgestrooide boxen en we werden heel vriendelijk benaderd. We hebben een stukje van de les gezien en daarna carroussel, was erg leuk en de paarden spraken ons ook erg aan. Iemand in de stallen vertelde ons dat het allemaal brave paarden waren. We hebben toen direct besloten dat dit een geschikte locatie was voor de volgende boktrit. We hebben toen ook een aantal foto's geplaatst en iedereen zag het helemaal zitten.
Sandra en ik hebben de mensen in overleg met de manege ingedeeld op de paarden. De een werd bestempeld als erg braaf, de ander braaf en er waren 2 pittige paarden. Eentje daarvan wilde Kimmy wel rijden. Dit was dus het paard waar ze later afgebokt is. Ik reed er achter en heb precies gezien hoe dit paard op een gemene manier Kimmy eraf gooide. Ik denk dat weinig ruiters deze bok hadden uitgezeten. De twee begeleiders reden voorop en hebben daardoor misschien niet een heel scherp beeld van wat er zich achter hen allemaal afspeelde. Verstandiger was misschien geweest dat een van hen zich in de groep had gemengd of achteraan was gaan rijden. Maar ja, als, als...daar hebben we nu niets mee aan.
Nog twee andere paarden (van Prisca en Mayo) waren ook zo vervelend dat zij het niet meer zagen zitten. Uiteindelijk zijn zij van paard gewisseld en na een draf ging alles een stuk beter. Alles was toen dacht ik wel onder controle.
Het was voorjaar, we hadden een ontzettend grote groep en ik denk dat we zonder die 2 of 3 paarden een hele fijne rit hadden kunnen hebben.
Het blijven toch beesten en ik denk dat het ook voor mensen die deze paarden al jaren kennen moeilijk in te schatten is hoe een paard op een bepaalde situatie reageert.
Als ik naar Aldira kijk, haar stemming wisselt per dag. Soms zou ik iedereen er zo op kunnen zetten maar andere dagen komt er niemand op die me dierbaar is (en ook niemand anders) omdat ze dan zo onvoorspelbaar is dat je niet weet wat ze gaat doen.
Okee, de rit is niet zonder kleerscheuren verlopen maar is alles af te schuiven op de manege? Vind ik niet. Het is een momentopname. Toen wij er waren zag alles er prima uit, deze keer was nog gewacht met stallen mesten omdat het stro er nog niet was. Bij ons ligt de stal er ook niet 24 uur per dag tiptop bij.
De paarden werden netjes voor ons gepoetst en opgezadeld, we hebben allemaal een kopje thee of koffie aangeboden gekregen in de kantine en dat iemand er zo flink afgebokt wordt is ook vast niet een dagelijks terugkerend iets, lijkt me.
Iedereen kijkt naar de paarden die niet braaf waren, dat waren er 3. Waren we niet met een groep van 14 mensen? Ik heb toch ook echt wel wat braverds zien lopen, maar daar heeft niemand het over.
Ik vind het een beetje jammer dat dat eerste uur van de rit onze gezellige meeting overschaduwd. Hebben we het ook niet heel leuk gehad?

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 22:18

Echt wel dat we het leuk gehad hebben! Praat ik natuurlijk weer even voor mezelf, maar ik bestel gewoon van tevoren een mak schaap...
Haha! Ik vind het alleen nogal griezelig als een paard per se zijn zin probeert door te drijven. Ik heb dat op Ameland al een keer meegemaakt. Supermakke paarden, maar probeer niet te sturen, dan merk je dat je niks in te brengen hebt. Ik ben al niet zo'n echte held... dus een keer heb ik mijn zin doorgedreven. Verder heeft ie de hele weg aan een lang teugeltje gelopen, ook in galop. Kon ook best. Ik ga zo weer mee (zelfde paard natuurlijk Lovers ). Ik heb als het goed is nog een heeeeele schattige foto van Dorianne en Brian. Voor het weekend gaan ze nog naar de fotoboer.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 23:03

Is er iets met het forum aan de hand, of is de moderator zonder
enige medeling berichten aan het verwijderen Verward

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 09:21

ondanks mijn lichtelijk gestoorde knol heb ik me reuze vermaakt!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:49

Nou, ik vond de rit absoluut wel leuk.
Toegegeven ik reed op mijn eigen paard, maar die was in den beginne ook niet bepaald schaap achtig (voor verbrugge: ik, met rode bodywarmer, was die op dat donkerbruine beestje dat bij aanvang in zijwaartse passage het bos bereikte)

Ik zag een paar van uw manege paarden behoorlijk vals bokkend reageren op alles om hun heen. Ik noem de schimmel, dat kleine gniepige haflingerachtige ponietje en dus Jack.
De rest was prima mee te nemen volgens mij.
Tuurlijk, het zijn manegepaarden, dus als jij thuis een lekker licht fijn reagerend dressuurpaardje gewend bent, dan valt een manege-paard vaak wel wat tegen. Maar daar mag je het huurpaard niet op afrekenen, dat beest moet al die verschillende ruiters ook maar kunnen verdragen...En een manegezadel is vaak ook anders dan de lekker zachte Hulsebos of ander luxe merk waar je thuis oprijdt.

ik vond de manegepaarden er prima uitzien. Lekker rond en gezond, dat is ook wel eens anders!
Ik vond het erg gezellig om mee te rijden, en ik zelf vond het, zeker nadat Jack huiswaarts was gekeerd, een verantwoorde rit. ik ben wel eens op een rit geweesd met mijn vereniging, en dat waren allemaal eigen paarden, nou dat ging nog veel spaanser!

De paarden van Manege Rosworld waren wel heel veel makker, maar we kunnen uw manege natuurlijk niet zo makkelijk gaan vergelijken, dat zou niet eerlijk zijn.
Wat wel iets is waar u eens naar kan kijken; uw paarden waren vooral zuur naar elkaar toe... u zult het vast goed doen met uw verzorging, maar de paarden onderling waren geen makkers...hoe komt dat? Zou dat niet beter kunnen? ik zou daar toch eens onderzoek naar doen, als het mijn paarden waren...

Voordat we verder het paarden-psychologisch vlak afglijden, trek u al het kommentaar niet al te veel aan. Het was lang zo slecht niet als dat het wellicht over kan komen.
ik vond de omgeving prachtig. Voor de rit met ons verwende ruiters gaf u zelfs eigen paarden mee, dat doet echt niet iedere manege-eigenaar. En dat u de rit een halfuur verlengde want strubbelingen getuigt van uw bereidheid om de klant te plezieren. U doet het helemaal niet zo slecht hoor!

Wist u dat cody en Honeybee vooraf nog bij een andere manege zijn wezen kijken welke werd 'afgekeurd' oimdat de paarden er zo slecht verzorgd uitzagen. Welnu, we kwamen dus bij u terecht omdat uw paarden er Wel goed uitzagen. dat is toch ook leuk om te horen?!

Hou er plezier in hoor, laat ons bokkers maar wat zeuren....de soep wordt immers nooit zo heet gegeten als dat die wordt opgediend Knipoog

Groetjes van [naam verwijderd]

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 12:01

Ik heb mijn eerdere reacties op de boktrit nog eens terug gelezen, en ik moet bekennen, de opmerking bok-knollen en brada, die heb ik dus geschreven.

Voor een ieder die mij kent, weet dat ik de dingen soms wat hard kan formuleren, maar daar geen harde mening achter zit, vaker komen zulke opmerkingen uit mij gevolgd door een knipoog, ik bedoel het niet zo kwaad.

In dit geval, u kent mij dus niet, waren de woorden te hard en veroordelend. Dat was niet zo hard bedoeld en wil u graag met dit bericht oprecht mijn verontschuldigingen aanbieden. Sorry. De opmerkingen doen geheel onterecht afbreuk aan de eer van uw manege-paarden. Die paarden komt veel meer lof toe dan ik beschreef.

Ik zal dat deel van mijn reactie verwijderen. Sorry. Dank u dat u mij indirect hier toch op wees. Ik zal ervan leren.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 12:34

Complimenten voor Dees goed geschreven euh jij kan het beter verwoorden dan ik Lovers .

OP NAAR DE VOLGENDE RIT *LOL* .

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 12:39

Inderdaad, ik kan ook niks anders dan me aansluiten bij Dees. Ik vind het erg moeilijk om het onder woorden te brengen, en daarbij zijn inderdaad sommige opmerkingen die niet zo aardig overkwamen veelal sarcastisch bedoeld. Ik kan begrijpen dat dat niet leuk is als je dat als onbekende leest, dus hierbij ook mijn excuses voor de minder nette woorden die ik gebruikt heb.

Verder vond ik de rit echt wel de moeite waard, het geheel wordt nu gewoon verschrikkelijk opgeblazen en lijkt veel drmatischer dan het was, terwijl dat enorm meeveel. Toen Jack uit de groep was heb ik in ieder geval een prima rit gehad. Dus het viel echt allemaal enorm mee!!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:17

Pegasus schreef:
Is er iets met het forum aan de hand, of is de moderator zonder
enige medeling berichten aan het verwijderen Verward


Dat laatste.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 21:29

Vond het juist een hele leuke rit, en ja, natuurlijk kun je het treffen dat er iets niet helemaal verloopt zoals het hoort.
Dat hebben we destijds in schoonloo toch ook meegemaakt? Ik bedoel dat Maaike toen haar beugel verloor in de galop. (maar desondanks toch vrolijk door galoppeerde en ik dus later met een ander op zoek kon naar de beugel...)
Tja, je weet dat paarden levende wezens zijn met een eigen willentje. En na die eerste rare sprongen is het verder prima verlopen!