Mijn verslag! (incl foto's)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Mijn verslag! (incl foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-02 13:38

Gisterochtend eerst al even lekker gereden op des. Toen ik terug kwam begon de zon te schijnen, dat beloofde dus prima weer voor de boktrit. Thuisgekomen waren mijn persoonlijk tuinman en vrouw al flink aan het werk (mijn ouders vinden het leuk om zonder mij in mijn tuin te wroeten). Doordat ik mijn moeder mee ontvoerde naar het tuincentrum schoot mijn middageten er een beetje bij in. In de auto heb ik een broodje kunnen oppeuzelen.

Na twaalven ging ik van huis, Gasselte was snel gevonden, toen de manege nog. Van een kennis had ik gehoord dat het aan de andere kant van Gasselte moest liggen, dus ik heel braaf het dorp in. Dat kwam niet helemaal goed. Dus toch maar aan een aardige Gasselternaar(?) gevraagd. Die stuurde me naar de andere kant van de snelweg (ik heel braaf de drukke weg overgestoken, was geen snelweg, maar een secundaire weg?) en daar maar weer gevraagd. Terwijl ik daar stond kwam er nog een auto aan: en ja hoor, Elles en steef zaten daar in! Gelukkig meer dolende zieltjes gevonden!

Die 2e Gasselternaar vertelde heel duidelijk waar we langs moesten, en na mijn auto over de hobbel-de-hobbel-keitjes te hebben gestuurd kwam ik op de manege aan.

De eerste trailers stonden al klaar en na kennismaking met de eigenaren de manege in gelopen en de kantine opgezocht. Daar werden ook de paarden toegewezen. Ik mocht op Sammie.

Bij Sammie aangekomen zag ik dat ie al gezadeld was, het hoofdstel wou iemand voormij aan doen, maar dat doe ik liever zelf, want je moet toch een beetje kennismaken met het paard?

We mochten op stijgen in de bak, we konden dan wat rondjes stappen en kijken of het paard een beetje in de smaak viel, met 23 paarden is zo'n kleine bak wel erg klein!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen gingen we eindelijk op pad, ik reed in de achterhoede, maar vond dt geen probleem. Nadeel is dat je niet zo veel meekrijgt. Ik had wel door dat er iemand in de draf eraf was gemikt, maar wie of wat en hoe erg was niet bekend. Na een tijdje gingen we weer verder, er zijn in totaal 3 mensen van paard gewisseld, waaronder de begeleider. Tsja, als een paard zo fris is dat de begeleider er al niet verder op wil, waarom geef je hem dan eerst mee aan een deelnemer??
Met Sammie ging alles prima, ook hij was na een lange tijd stappen dat gestap beu en sjeesde langs Kitty naar voren, kreeg hem verderop wel weer onder controle. In draf over een boomstammetje was ook niet zo'n succes, want daar probeerde hij ook te galopperen en te bokken.

Afbeelding

Afbeelding

Hier zijn we alweer op de terug weg. Ik heb helaas niet zo heel veel foto's gemaakt onderweg, maar ik had mijn handen toh ook wel vol. Bovendien moet je in zo'n grote groep dubbelgoed opletten waar en hoe je rijdt, en als je dan eerst nog met de digicam voor je neus zit....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na de rit mochten we ons verzalemen in de springtuin. er zou een groepsfoto worden gemaakt. Helaas past zo'ngrote groep (ook al waren de begeleiders er niet bij) niet in 1x op de foto!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan last but not least: Het koppie van Sammie.....

Afbeelding

Na afloop hebben we nog flink na zitten kleppen in de kantine. Een aantal vertrokken richting emmen om daar van het eten van Maarten te smullen. Ik ben weer huiswaarts getrokken en heb vlug een kip kerrie gerecht in elkaar geflansd. Marc voind het niet zo bijzonder, mij smaakte het best (wat wil je: ik had een honger als een..... paard).

Lekker verder de hele avond geluierd, wel de computer tot printen aangezet (ook de foto's van de verhuizing, ik zal daar vanavond nog wat van plaatsen!).

De volgende keer ga ik zeker mee, hoop niet dat ik moet werken, maar mischien dat ik dan kan ruilen, had eigenlijk dit weekend ook dienst....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 14:09

Leuke foto's, vooral de buitenfoto's in de bak zijn mooi scherp geworden, wat hadden we mooi weer he? En wat was iedereen blij dat hij of zij heelhuids teruggekeerd werd Haha!

Margaret
Berichten: 174
Geregistreerd: 11-07-01
Woonplaats: Emmen

foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 23:03

hoi Riette, leuk he als laatste van de 23? leuke foto's. groetjes Margaret.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 09:44

echt leuke foto's!

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 14:51

Ik vind de paardjes er leuk uit zien hoor, goed verzorgd.
Welk paardje is nou dat duiveltje (Jack)?
Zo zie je maar dat manegepaardjes niet altijd van die slome paarden zijn Sigaar Ik had ook best wel meegewild maar die Bok-ritten zijn altijd ver bij mij vandaan Kwijl En bij mij in de buurt zijn niet echt veel stallen waar je kan buitenrijden en waar je in een mooie omgeving kan rijden..
Maar goed... gelukkig gaan we in de zomer met mijn manegelessen ook wel es een buitenrit maken (bij erg warm weer).
Groetjes van Jessica!