Beilen Hengstenshow+Verslag!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Beilen Hengstenshow+Verslag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-02 18:38

Wie is er allemaal heengeweest???
ben wel benieuwd.. *Marije* was er ...die zal nog een verslag maken }>
Laatst bijgewerkt door Sundancer op 10-03-02 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 19:21

Het was heel erg gezellig en veel leuke hengsten gezien Haha!

Oke, straks een wat uitgebreider verslag. Ik probeer nu even gauw wat te eten te maken en ondertussen een beetje bij te lezen op bokt...

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 20:05

Oke, hier komt het... Haha!

Vanmorgen een hoop gehaast, ik wilde de pony's zo veel mogelijk gedaan hebben.
1 pony was niet helemaal in orde dus toch maar besloten alles wat korter buiten te zetten, het begon al weer harder te waaien en het was behoorlijk fris. (kouder dan in Emmen?)

Om 12 uur stonden Greetje, Yootha en Sundancer voor de deur.
Eerst de pony's even bewonderd, stallen bekeken en nog even 2 pony's op stal gezet.
Mijn ouders kwamen ook nog toevallig even langs in de schuur.

Daarna nog even mijn huisje laten zien en toen was het al weer tijd om naar Beilen te gaan.
Daar hebben we een aantal leuke hengsten gezien.
Vooral de hengsten met Duits bloed, Ronaldo, Royal Dance en Rubels waren aansprekende paarden.
Ook Negro, Painted Black en Houston en zijn zoon Symfonie waren goede paarden.
Verder werden nog een aantal hengsten aan de hand getoond maar veel lieten zich niet echt goed zien, te druk.

Daarna hebben we Sundancer eerst even thuis afgezet (we waren ineens in Emmen Knipoog ) en hebben Greetje en Yootha mij thuis gebracht.
Nog even wat gedronken en wat foto's bekeken en natuurlijk over welshjes gesproken.

Nou, nu mogen Greetje, Yootha en Sundancer de rest aanvullen }>

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 20:11

Ja het was inderdaad heel gezellig. De mooiste hengsten vond ik Jelke, Rubels, Royal Dance en Ronaldo. Dit vond ik hengsten die ook nog massa hadden. Hoe kwamen we ook alweer opeens in Emmen? Ja we misten een afslag en toen zagen we opeens de bibliotheek van Emmen.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-02 20:27

en in het begin kwam een shetlander met een karretje binnen met de spreker..die ree 1 rondje en toen ging de aankondiger(?) weg met het karretje maar het beesje reed te snel toen ging het karretje overboort Haha! toen konden de passsiers zandhappen!! (grondonderzoek)

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 21:14

Ja het is een hele leuke dag geweest. Ik had me *Marije* heel anders voorgesteld,dacht dat ze lang blond haar had, nou het was dus kort en middenbruin Haha! Maar in ieder geval het is een gezellige tante.
Verder de hengstenshow, de openbaring voor mij de hengst Royal Dance v. Rohdiamant m. Petrochkav. Donnerhall m. Itami v. Weltcup II. Mocht ik een KWPN merrie hebben dan werd dit mijn hengstenkeuze.
Houston v. Belisar m.Ciola v.Pion. Machtig mooi paard en wat een geweldig karakter.
Ronaldo, van Rubinstein. Hele mooie verschijning best karakter.
Junior STV UniformxVariantxEros. Machtige verschijning, compacte hengst.
Rubels ja zo ziet een wereldkampioen er dus uit. Machtig mooie bewegingen.
Dan nog Jelkev.Pytm.Mariav.t.Hop. Geweldig wat die liet zien.

Voor mij waren dit dus de aantrekkelijktse hengsten die ik heb gezien.Toch apart dat die hengsten uit de oude Oldenburger bloedlijnen zo'n best karakter en toch meer massa hebben.

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 16:22

Ik was er ook. Onze Fonds vond ik ook wel mooi! Ik vind het jammer dat ze Symphonie niet aan de hand hebben laten zien, leek me veel mooier.
Ik vond dat friese veulentje lief! Zo klein. Had dat veulentje van Lancelot nou knotjes in z'n manen? Was wel mooi beesie. Lovers

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 17:12

Ik vond die Fries ook heel mooi voorgebracht zo aan de lange lijnen. Heb er ook een poster van gekregen.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 11:26

Ik was er ook...(iemand mij ook gezien?! Vast niet, het was er zooo druk!)

Die kleine schimmel-shet was geweldig. Wat een pittig en toch braaf dingetje....Wat een leuke kinderpony! Zo lief dat hij gewoon bleef staan toen dat karretje uit de bocht vloog en dus kantelde. Ze konden het tuig gewoon weer recht schuiven!

Royal Dance was inderdaad HEEL imponerend. Wat een machtig mooi paard, wat een beweging....Waarom is dat geen KWPN-hengst? Vond de kleur ook nog mooi, kan je nagaan, ik houd helemaal niet van vos....
Ronaldo had ik groter verwacht, de beweging was wel heel overtuigend. Ik vond Rubels 'cute', had ik ook groter verwacht. Jammer dat ze die niet onder het zadel lieten zien.
Van Junior dacht ik altijd dat het zo'n grote lange was, bleek er een compact paard de ring in te komen. nou hij kan er wel wat mee! Die heeft zich goed laten zien, mooi rijpaard!
Van de springhengsten vond ik Lancelot heel fraai. Ik vraag me af of hij wel kan draven, ze lieten hem alleen in stap en in galop zien. Toch, een prachtig mooi paard (Voltairex Nimmerdor, kon je zien ook, heel mooi!)


Kroongraaf , een plaatje om te zien, liep wel heel erg te zwabberen met de achterhand, stond die speaker te roepen "moet je kijken, wat een fantastische bewegingen" toen dacht ik wel even: Misselijk , maar de hengsten die erna kwamen maakten een boel goed
Haha! Leuke middag, wie het ook was (Rieja?) bedankt voor de tip!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 00:37

Ik ben idd ook geweest, schrok me rot, wat een mensen! Kon de hele ingang niet vinden eerst, terwijl ik daar ongeveer wekelijks kom..... Haha!

Maargoed. Royal Dance vond ik juist tegenvallen, hij was van achter abso niet actief. Kan ook aan de ruiter liggen.
Symphonie werd idd ook vrij slecht gereden gewoon. Die Houstonmerrie was trouwens wel leuk, maar ik zou daar toch niet snel mee gaan fokken als ik zou fokken Lachen Belisar x Pion lijkt me iets te latig qua karakter.
Rubels was geweldig maar dat wist iedereen al, en verder vond ik Painted Black (GribaldixFerro) echt opvallend goed.

Verder leuk om Anne van Olst eens aan het werk te zien met Negro. Je zag dat alles nog niet bevestigd was, maar het ging ook om de hengst.

Jammer dat ik jullie niet gezien heb!