Boktrit Beekbergen (omg. A'doorn)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 12:33

Roskur heeft ook wel telgangaanleg maar het is er nooit uitgereden. Toen hij 10 was wilde z'n fokker dat gaan doen maar toen is hij verkocht. Ik had het er met haar over, ik ben zelf tevreden over zijn tolt en het kan zijn dat ie anders gaat klooien in tolt als hij ook telgang leert. Bovendien is hij geen natuurtolter, hij draaft liever, dus vandaar dat ik bang ben dat ik z'n tolt verklooi als ik leer telgangen. Vind het aan de ene kant wel jammer maar ik weet ook dat het wel het beste is. Lachen

Tja, nu nog maar met jij, ik en horssie dus, hopelijk komen er nog meer mensen maar anders is het natuurlijk ook leuk. Lachen

Roskur houdt niet van stilstaan en gaat dan ronddraaien en tegen andere paarden aanlopen terwijl ie dat doet, en graven enzo. Ik zet 'm liever vast, dan is ie een stuk "braver"...

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:08

ik zelf ben 14 en lucky is 7
maar ikdgeloof dta ze die aanbind balk we hebben gehaald

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 15:16

Ze hebben toch fietsenbalken? Schijnheilig Daar hadden we met prestatierit v/d ponyclub iig de paarden aan vastgebonden, dat was vlak bij de parkeerplaats maar nog voor het hek! Dus ook best rustig, en geen fietsen, weet nie of ze het hadden gereserveerd, maar omdat het best 'verborgen' is (aan de 'andere' kant v/h parkeerterrein) lijkt het me niet dat er veel / vaak fietsen staan. Lachen Ik zet Rös iig het liefste vast dus, als het even kan. Bloos Hij doet geen vlieg kwaad, maar dat gedraai tegen anderen aan kan misschien wel andere paarden boos maken. Bloos

lijstje.
Iris (17) met Röskur
Lineke (14) met Lucky
Heleen (28) met Lyngvi

Afspreektijd:
3 uur (excl. uitladen, zadelen enzo, als je te paard komt kan je dus evt. 10 minuten later komen, ik ben er iig wel om 3 uur en ik denk horssie ook wel?)

Hopelijk kunnen er nog meer...

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:37

jah 3 uur is toch vertrek tijd Tong uitsteken

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:39

eigelijk moet ik dan ook nog op een ijslander Tong uitsteken
dan is het een ijslander rit Knipoog

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 16:09

Ik denk niet dat je op de 3 jarige merrie wil die nog niet is ingereden... Haha! Maar Lucky is een soort mini-ijsco... Ach gut

Selena87

Berichten: 1635
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:47

Haaaj.
Wat leuk zeg!
Ik ben zeker van de partij (denk ik)
Ik zal een stel vriendinnen meevragen lachuh!

Groetjes

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:55

jah leuk haha Lachen
kom je te paard of met ene trailer?

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 17:11

Hoe heet je en hoe oud, en hoe heet je paard? Lachen Kunnen we 't lijstje updaten. Haha!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:29

roskur mischien wel handig als we erbij zetten wie t epaard komt en wie met trailer Lachen

rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:28

noouuwww ik wil ook mee!!!! jammer genoeg ben ik met vakantie en heb ik wel 2 paarden om te rijden maar dat gaat jammer genoeg niet, 1tje is net bevallen 3 weken geleden dus tja dat gaat nog niet, en me andere paardje is kreupel.. :'( miss een leuk idee om dit ook in de herfstvakantie nog een x te houden??

Selena87

Berichten: 1635
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:49

Hoooooooi,

Ik kom gewoon te paard dan Lachen
Mijn paard heet hein Scheve mond ja ik weet het een betere naam had hij wel mogen hebben maar goed zo staat hij in ze stamboek.
Het is een Engels volbloed van 175 OK dan! en het is een ruin.
Lachen word vast gezellig

Groetjess,
selena

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 22:52

Ja, we zijn van plan om dit jaar in ieder geval nog een te houden hoor Rachel, vooral omdat het nu vakantie is en zo vroeg van te voren, dus kan je ook geen top-opkomst verwachten. Lachen Dus wees niet getreurd. Haha! Misschien eind vakantie, misschien een zondag in een weekend na de vakantie ofzo. Maar er komt in ieder geval nog een!! Haha!

lijstje.
Iris (17) met Röskur (te paard)
Lineke (14) met Lucky (te paard)
Heleen (28) met Lyngvi (met trailer)
Selena (17) met Hein (te paard)

Afspreektijd:
3 uur (excl. uitladen, zadelen enzo, als je te paard komt kan je dus evt. 10 minuten later komen, ik ben er iig wel om 3 uur en ik denk horssie ook wel?)
ik herhaal dit ook ff zodat mensen zich niet kunnen vergissen die eerst de eerste post en dan de laatste lezen!

Hihi lineke, ik zei toch, dat wordt omhoog kijken? Knipoog Ik vond het vanaf m'n ijsje al best laag Bloos Trouwens selena, weet je konijnenkamp wel te vinden? Als niet kunnen we altijd op een herkenbaar punt afspreken. Lachen

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 00:12

Hoi, de aanbindbalk is er nog gewoon hoor. Je kan aan de achterkant van het hondenbos door een groot hek (is ook toegestaan met paarden) en dan naar de balk. Met het oog op Lyngvi vind ik dat wel een prettiger plek. Mocht hij los breken dan zit er rondom het hondenbos nog een hek en is hij niet meteen weg. Hij kan soms van de gekste dingen schrikken en zijn touw kapot trekken. Vandaag was hij bang voor zijn nieuwe halster wat ik hem om wilde doen en het touw erbij waar een zwart uiteinde aan zit. Maar de vooruitgang komt eraan! Heb vandaag een clinic gehad over de Myler-bitten (leg ik evt. zondag wel precies uit), maar dat is een meer vriendelijk bit voor ze. Ik moet er eerst in de bak goed mee oefenen, maar volgens die instructrice zal hij er daarmee nooit meer vandoor gaan. Nou neem ik dat laatste met een korreltje zout, maar de kans dat hij gaat wil ik wel zo veel mogelijk verkleinen. Als we vaker samen gaan rijden zullen jullie ongetwijfeld de bitten vaker zien. Voor mijn merrie koop ik er ook een, maar een ander model. Zij is (blijkt nu) gewoon bang voor het bit en is daardoor zo druk met rijden. Het verschil was met beide aanzienlijk, maar moet nog zien of het bij Lyngvi na een paar dagen ook nog werkt... Maar zondag kom ik met Lyngvi met de pelham.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 00:30

ok we kunnen ook gewoon bij die heuvel bij zo;n bankje gaan staan? Tong uitsteken

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 00:33

wnat die aanbind balken staan toch ergens boven aan en dna moet je via de trap omlaag ofzo door het honden bos en laat je je paard dus bovenaan staan :X

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 10:46

Ja... Eerst door een groot hek ga je het hondenbos binnen. Dit zijn wel ruiterpaden, want die prestatierit ging ook uitsluitend over rutierpaden. Haha! Er is een heuvel bij het Leesten waar die balken staan, dan door een hek is de parkeerplaats en dan zie je het snackbar en wc gebouw al staan. Lachen Maar we kunnen altijd omstebeurten gaan toch, dat er in ieder geval een of een paar mensen bij de paarden blijven wachten. Sowieso wel handig, ik laat m'n spulletjes (zadel, hoofdstel) echt niet zomaar daar liggen zonder toezicht. Knipoog

Wat is nou eigenlijk het verschil met dit nieuwe bit? Als ze bang is voor het bit, hoezo helpt deze dan wel goed..? Lachen

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:58

Dit bit geeft meer tocgvrijheid. Ik neem zondag wel informatie erover mee met plaatjes. Dan kan ik het beter uitleggen. Gisteravond heeft Josien (ook hier op bokt en krijg ik les van) ook even op haar gereden met haar oude bit. Ze flipte ineens helemaal, begon keihard door de bak rennen. Toen ik erop en toen deed ze het bij mij ook. Volgens ons heeft ze nu verschil gevoeld in haar mond en vind ze haar oude bit nu helemaal niet fijn meer. Ik probeer mijn ouders zover te krijgen dat6 ik er 1 voor mijn verjaardag krijg volgende week, maar ze vinden het wel duur. Maar mijn moeder heeft zelf gezien met Lyngvi hoe hij veranderde. Ze moeten wel eerst heel erg wennen aan zo'n soort bit, maar als je dan gaat rijden zijn ze veel meer ontspannen en lichter in de hand. Ik zal mijn ouders ook nog even vragen of zij zondag even voor iedereen papat en iets willen halen, zodat wij allemaal bij ons eigen paard kunnen blijven. Oke?

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:40

Hoi. Ik ben net bij Het Leesten geweest, maar ben vergeten te kijken tot hoe laat hij precies open is... Wel heb ik mijn ouders gevraagd of die dan voor ons patat willen halen en dat willen ze wel. Tenminste als ze dan nog niet met vakantie zijn, maar dat denk ik niet. Dus als we dan even pen en papier meenemen en iedereen zet daar zijn bestelling op en het bedrag wat je hebt gegeven, dan kunnen zij het halen. Ik heb er heel erg veel zin in. heb een vriendin een sms gestuurd of ze ook mee wil, maar heb nog niks gehoord. Als ik het voor zondag weet zet ik het hier wel bij en anders zie je het wel.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:09

ok haha Lachen
handig super ouders Lachen

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:56

Zeker weten!!!!!!!! Kan mijn moeder haar eigen paard weer eens zien in een vreemde groep. Is dus weer voor het eerst, dus ben benieuwd hoe hij zich gedraagt.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:17

EY waren jullie dat met die ijslander die er 's avonds ook waren? Wij waren er met die haflinger Haha!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:18

sorry beetje off-topic, maar ging even over die clinic van myler bitten Haha!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:22

Hee, wij waren er 's middags en 's avonds. Wanneer was jij er dan? Er waren 's middags namelijk 2 aangespannen Hafjes en 's avonds 1 die er even vandoor ging. Mijn merrie trouwens ook nadat ik de Myler had geprobeerd en weer met het oude bit in de grote bak reed. Ze ging er eerst met Josien vandoor en daarna bij mij weer.

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:27

Geloof dat je er 's avonds was toen ik er met mijn merrie Glod was die zo stond te klepperen met de Myler. Heb net je profiel bekeken, ziet er leuk uit.