Boktrit Beekbergen (omg. A'doorn)

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:44

Hoi, kunnen jullie niet 's middags gaan rijden? Dan kan ik ook mee. Moet namelijk werken tot 1 uur en kan daar rond half 3 dan pas zijn met mijn paardje. Kijk maar even...als er niet veel mee gaan en de meesten kunnen ook 's middags dan lijkt het me wel erg leuk om mee te gaan. Anders wordt het een andere keer als ik de hele dag vrij ben. A.s. donderdag de hele dag en vrijdagochtend ben ik nog wel vrij....Dan ben ik 20, 24 en 25 de hele dag vrij en de 29e 's middags. Lijkt me leuk om eens wat meer mensen uit de buurt te ontmoeten, met of zonder IJslanders. Trouwens wie weet kunnen we binnenkort (hoop ik) vanuit mijn huis in Heerde rechtsreeks het bos in. We (mijn ouders en ik) zijn bezig met een oude boerderij kopen, 800 meter van het bos. Groetjes van Heleen.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!


Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:59

Hee Jacqueline, hoezo als je de galop onder de knie hebt? Je kan toch al rijden of niet? Verder alles goed, ook met je paarden? Groetjes van Heleen.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:34

Hoi. Ooooohhh, als ik mee kan is het wel erg leuk! Ik kan inderdaad rond 2 uur van stal weg en rijd er ongeveer een half uurtje over. Wel leuk, maar alleen als het voor niemand lastig is hoor.... Het leesten is volgens mij tot 8 uur open als ik het goed heb. Mochten jullie 's middags gaan, heeft er dan iemand problemen mee als ik een brave, maar grote hond los meeneem? Hij rent altijd graag en hard mee, maar is dus paarden gewend en kijkt wel uit. Het is een Weimaraner en die heeft nogal wat energie over altijd. Als er iemand komt met een paard die bang is voorhonden, dan laat ik hem thuis hoor. Of wordt er erg veel gecontroleerd op loslopende honden? Hij gaat niet echt achter wild aan en als hij het wel doet is ie makkelijk terug te roepen.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:55

Ja, klopt, maar de mijne heeft een lange staart! Lachen Ik neem inderdaad wel een halstertouw mee voor de stukjes langs de weg. Die heb ik altijd aan mijn zadel hangen voor het geval dat. Maar de hele weg vast is geen succes als ik niet met zadel en al op de grond wil belanden. Het is namelijk 32 kilo die aan mij trekt....

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:01

Ha! Patat gaat er bij mij altijd wel in hoor! Dusse, als we 's middags gaan maakt mij de tijd niet uit, als het maar niet voor half 3 is.... Tenzij jullie op mij wachten? Kan ik dan van 1 van de organisatoren een mobiel nummer krijgen voor het geval ik toch iets later kom? Of ik sms als ik van stal vertrek.... Weten jullie al wat voor tempo de rit gaat worden? Vanwege de keuze van mijn paarden.... Heb dus 1 hele temperamentvolle en een ietsie minder (en dan nog veel temperament!). Neem het liefste die eerste mee, maar dan moet het geen denderrit worden. Een tölt die een gewoon paard in draf bijhoud is prima en een galopje mag ook wel (met daarna stap zodat ik weer aan de rust kan werken), maar geen rentempo tölt (voor de IJslanders...). Ik ben wel makkelijk te herkennen als ik kom aanrijden, want wat ik heb heeft niemand! Lachen Ik heb namelijk een donkerblauwe bus en een donkerrode Ifor-Williams trailer met een schilderij van 3 van onze paarden erop.... Ik weet namelijk nog steeds niet hoe ik hier foto's op kan krijgen, als ik al een duidelijke heb...

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:04

Horssie, dat lijkt me erg leuk! Half 6 wat eten is ook goed toch? Of als we eerder trek hebben eerder... Het is nog tot zeker half 10 licht... Wel langer, maar dat houd ik altijd aan nu met buitenritten, zeker als je in het bos gaat rijden. Hee, effe vraagje (niet dat het mij uitmaakt, maar ben nieuwsgierig): Hoe oud zijn jullie allemaal? Ik ben bijna 29... en het paardje wat ik misschien meeneem is 16 (de andere is 13)

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:10

Willen jullie de namen en ras van mijn paarden nog weten of voor andere mensen? Nou ja, het zijn dus IJslanders. De ene van 16 is Lyngvi en de andere heet Glod, allebij bruin. Een ruin en een merrie. Mijn hond heet Biru (Bi-roe) en luistert naar iedereen die hem roept, maar als je hem roept en hij komt is ie gewend om tegen je been (soms mis en dus tegen je paard) op te springen voor wat lekkers. Dat heb ik hem geleerd, omdat hij in het begin niet zo goed luisterde en nu krijgt ie af en toe nog wat. Dus kan je paard er niet tegen, roep hem niet en hij doet het niet. Anders roep je maar hard en laag "foei", maar is nog nooit voorgekomen, hoor. Hij is eerder bezig met wachten tot wij hard gaan en rent dan op een afstandje mee.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:20

Ach, ik zie het wel. Ik doe in elk geval wel een ander bit in zijn mond. Dan neem ik Lyngvi gewoon lekker mee. Die vind ik altijd zo stoer. Niet opletten op zijn uiterlijk, hoor. Hij is streng op dieet! zadel schuift ook telkens naar voren dus die zal ik ook wel een keer goed moeten leggen... Wat je zegt over die spieren en zweet ben ik met je eens, ik galoppeer ook nooit zo veel. Ik doe het wel eens, maar meer om het voor de paarden leuk te houden. Met Lyngvi doe ik het tot nu toe alleen nog in de bak, maar wil ook best wel in het bos weer proberen. Ik ben alleen best snel bang op hem. Hij loopt erg op de voorhand als het aan hem ligt en dan struikelt ie snel. Ik ben 2 jaar gelden daardoor met hem over de kop gegaan tijdens NK in Buggenum. Sindsdien was er bij ons allebij veel spanning, maar die begin ik weer aardig in de hand te krijgen bij mezelf en dus ook bij Lyngvi.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!


Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:38

O, ik rijd ook best in galop over een bospad hoor. Als hij ervandoor gaat heb ik van Marjolein ...? bij Els een keer tijdens een clinic een noodrem geleerd en die werkt goed....

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:31

Van Marjolein Tiepen had ik toen een cursus bij Els. Echt een aanrader... Ze is heel geduldig en laat je zelf beslissen of je iets wel of niet durft te doen. Je moest toen eerst alle gangen van je paard laten zien, maar galop en telgnag durfde ik toen nog niet. Telgang nog steeds niet en dat zal ik ook nooit doen. Een keer in telgang en ik kan weer helemaal opnieuw beginnen volgens mij.....

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 00:23

Ik las net even je andere topic. Je kan de paarden in het hondenbos aan een aanbindbalk vast zetten. Je hebt namelijk in het afgezette hondenbos nog een ruiterpad lopen wat naar die bald leid. Als dan 1 of 2 mesnen even naar beneden gaan en voor iedereen wat halen.... Maak je een lijstje wie wat wil hebben en hoeveel geld diegene heeft gegeven.... Wie weet willen mijn ouders wel even komen kijken...kunnen zij wel even wat voorons halen en kan iedereen gewoon zijn eigen paard vast houden. Mijn ouders gaan toch bijna elke dag het bos in met de honden en wonen niet ver van het leesten... Ik zal ze van de week wel even vragen. Met hoeveel gaan we nu? Goh, lang geleden dat ik in het bos heb gereden....

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:12

Hoi, de aanbindbalk is er nog gewoon hoor. Je kan aan de achterkant van het hondenbos door een groot hek (is ook toegestaan met paarden) en dan naar de balk. Met het oog op Lyngvi vind ik dat wel een prettiger plek. Mocht hij los breken dan zit er rondom het hondenbos nog een hek en is hij niet meteen weg. Hij kan soms van de gekste dingen schrikken en zijn touw kapot trekken. Vandaag was hij bang voor zijn nieuwe halster wat ik hem om wilde doen en het touw erbij waar een zwart uiteinde aan zit. Maar de vooruitgang komt eraan! Heb vandaag een clinic gehad over de Myler-bitten (leg ik evt. zondag wel precies uit), maar dat is een meer vriendelijk bit voor ze. Ik moet er eerst in de bak goed mee oefenen, maar volgens die instructrice zal hij er daarmee nooit meer vandoor gaan. Nou neem ik dat laatste met een korreltje zout, maar de kans dat hij gaat wil ik wel zo veel mogelijk verkleinen. Als we vaker samen gaan rijden zullen jullie ongetwijfeld de bitten vaker zien. Voor mijn merrie koop ik er ook een, maar een ander model. Zij is (blijkt nu) gewoon bang voor het bit en is daardoor zo druk met rijden. Het verschil was met beide aanzienlijk, maar moet nog zien of het bij Lyngvi na een paar dagen ook nog werkt... Maar zondag kom ik met Lyngvi met de pelham.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:58

Dit bit geeft meer tocgvrijheid. Ik neem zondag wel informatie erover mee met plaatjes. Dan kan ik het beter uitleggen. Gisteravond heeft Josien (ook hier op bokt en krijg ik les van) ook even op haar gereden met haar oude bit. Ze flipte ineens helemaal, begon keihard door de bak rennen. Toen ik erop en toen deed ze het bij mij ook. Volgens ons heeft ze nu verschil gevoeld in haar mond en vind ze haar oude bit nu helemaal niet fijn meer. Ik probeer mijn ouders zover te krijgen dat6 ik er 1 voor mijn verjaardag krijg volgende week, maar ze vinden het wel duur. Maar mijn moeder heeft zelf gezien met Lyngvi hoe hij veranderde. Ze moeten wel eerst heel erg wennen aan zo'n soort bit, maar als je dan gaat rijden zijn ze veel meer ontspannen en lichter in de hand. Ik zal mijn ouders ook nog even vragen of zij zondag even voor iedereen papat en iets willen halen, zodat wij allemaal bij ons eigen paard kunnen blijven. Oke?

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:40

Hoi. Ik ben net bij Het Leesten geweest, maar ben vergeten te kijken tot hoe laat hij precies open is... Wel heb ik mijn ouders gevraagd of die dan voor ons patat willen halen en dat willen ze wel. Tenminste als ze dan nog niet met vakantie zijn, maar dat denk ik niet. Dus als we dan even pen en papier meenemen en iedereen zet daar zijn bestelling op en het bedrag wat je hebt gegeven, dan kunnen zij het halen. Ik heb er heel erg veel zin in. heb een vriendin een sms gestuurd of ze ook mee wil, maar heb nog niks gehoord. Als ik het voor zondag weet zet ik het hier wel bij en anders zie je het wel.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:56

Zeker weten!!!!!!!! Kan mijn moeder haar eigen paard weer eens zien in een vreemde groep. Is dus weer voor het eerst, dus ben benieuwd hoe hij zich gedraagt.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:22

Hee, wij waren er 's middags en 's avonds. Wanneer was jij er dan? Er waren 's middags namelijk 2 aangespannen Hafjes en 's avonds 1 die er even vandoor ging. Mijn merrie trouwens ook nadat ik de Myler had geprobeerd en weer met het oude bit in de grote bak reed. Ze ging er eerst met Josien vandoor en daarna bij mij weer.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:27

Geloof dat je er 's avonds was toen ik er met mijn merrie Glod was die zo stond te klepperen met de Myler. Heb net je profiel bekeken, ziet er leuk uit.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:59

Ja, dat waren wij. Gloopt in draf wel altijd wat harder, maar ging er na tijd in de grote bak vandoor. Ga jij nu ook zo'n bit uitproberen? Ik heb mijn moeder bijna zo ver....

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:08

Nee, dat is waar...

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:10

Nee, dat is waar...

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:57

Oke, zal erop letten. Je hebt gelijk.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:04

Ikke wel!!! Heb er vreselijk veel zin in!

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:37

Hee leuk. Ik heb haar gister al even gezien op de Veluwse markt, maar ze had het wel druk. Roskur heeft wel een leuk kleurtje...

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:35

Hihi, ja je hebt gelijk... Maar ik ga zo wel naar bed. Moet morgen 2 paarden rijden om de bitten goed te testen....en daarna werken tot half 10....

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:22

Regenpak misschien??? Het schijnt morgen net zulk weer te worden als vandaag. Warm en benauwd en in de middag kans op een regen- of onweersbui. Gaat het nog wel door als het regenachtig is en dreigend onweer? Regen is niet zo'n ramp, maar met onweer in het bos vind ik niet verstandig.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers