Boktvoorjaarsrit omg. Eindhoven/Helmond (+ foto's)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Boktvoorjaarsrit omg. Eindhoven/Helmond (+ foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 23:32

Zo dat was weer een dagje vandaag. Na wat geregel (wat ik erg leuk vond) voor een boktrit was het vandaag dan eindelijk de dag dat het zover was. Nog even gestresst omdat Solide een aantal weken geleden kreupel was, maar gelukkig kon ze gewoon zelf mee.

Vanmorgen om 10.00 uur pas opgestaan, nog snel op zoek gegaan naar een memorycard van de digi want anders kon ik geen foto's maken Cheese! . Om 11.00 uur zou Eefke al bij ons zijn en ze was ruim op tijd. Daarna naar Solide gegaan en haar klaar gemaakt. Het was vandaag haar 5e verjaardag dus eerst nog even LANG ZAL ZE LEVEN gezongen... Hierna een flinke poetsbeurt opgezadeld en we waren er klaar voor.

Eefke op de fiets en ik op Solide en zo richting Manege Meulendijks te Geldrop. Onderweg hadden we dorst, dus even een pittstop...
Afbeelding
Solide moest natuurlijk ook wat drinken.

Hierna eventjes gewisseld want Eefke kreeg last van het fietszadel, maar ja al snel genoeg kwamen we een ijskraam tegen en hadden we wel zin in een ijsje. Het was best warm, dus why not. Dus weer een stop. We hadden ook nog tijd genoeg om op de manege te komen.
Afbeelding
Solide vond het ijsje ook super interressant, dus zat er al snel met haar snoet in. Dus wat ijs op haar neus. Op het laatst haar nog maar het laatste stukje van de koek gegeven. Ze was weer helemaal happy.

Toen ging onze rit naar de manege weer verder. Na 1,5 uur grotendeels stappen en een stukje draven waren we er uiteindelijk. Maar we waren er veel te vroeg. Solide had ontzettende dorst, maar we konden niet zo snel een emmer vinden dus dan maar proberen of het uit de fles lukt. En ja hoor ze had het door en dronk zo uit de fles. Beetje gek paard Knipoog
Afbeelding
Afbeelding
Hier kijkt ze super mooi vind ik, alleen jammer van die fles...

Al snel genoeg kwam Rachele (PintoNatal) met Pinto in een superdeluxe auto met daarachter een super mooie trailer aan gereden. Hierop volgden al snel genoeg Emma (Emeraldo) met Emeraldo.
Afbeelding
Rachele
Afbeelding
Emma

Solide moest eventjes vriendjes maken met Emeraldo
Afbeelding
Lovers

Ondertussen waren Mireille (Fairie), Larissa (Larish) en Meike (Zilverster) ook aangekomen. De opa van Mireille en Larissa was zo aardig om ze te brengen. Toen zij er waren konden ze al meteen aan de slag om hun manegepaarden op te zadelen. Ondertussen kwamen als laatste Daniëlle (Amable) met Zhenna en Marlou (xtostarlight) met Starlight ook aan. Hun hadden ook iemand zo aardig gevonden dat ze hun paardjes brachten en later ook thuis zouden brengen. Wat een luxe, dat had ik nou niet
Afbeelding
Links Marlou met Starlight en rechts Daniëlle met Zhenna

En daar kwam de rest ook aan, we waren klaar om te gaan. Ik weet zo niet wie op welk manegepaard zaten, maar voor zover als ik het weet was het Mireille op Holly, Eefke op Guusje en van de paarden van Larissa en Meike weet ik het niet. Ze waren in ieder geval alle 4 erg groot.
Afbeelding
Afbeelding

En daar gaan we. Het is vanaf het begin tot het eind een grote pofzooi geweest, maar ja dat mocht de pret zeker niet drukken. Het werd daardoor alleen maar leuker *LOL*
Afbeelding

Nog maar net onderweg en men moest nog maar ff snel beugels langer/korter maken en de singels aansingelen. En daarna konden we weer verder met onze rit.
Afbeelding

Afbeelding
Mijn collega fotograaf Cheese!
Afbeelding
Daniëlle was net te laat om haarzelf achter de bosjes te verschuilen. Gelukkig was de fotograaf (ikke dus) veel sneller met een foto te maken.

And there we go again..... Guusje van Eefke was een nogal chagerijnig paard. Die koos echt de paarden uit waar hij langs wilde lopen. Verder kon ie ook nogal vervelend zijn, maar gelukkig had Eefke hem goed in de hand. Starlight was zijn echte draf aan het showen en lag vaak voorop. Zo liet Mireille een aantal kunstjes van de Spaanse Rijschool zien op haar Holly en zag je Rachele overal en nergens met Pinto. Ze zat ook regelmatig zo te kletsen dat ze niet in de gaten had dat ze zo de takken in reed met haar gezicht.
Afbeelding
Ons uitzicht vanaf ons paard of pony
Afbeelding
Meike kan ook achterstevoren paardrijden OK dan!
Afbeelding
Bijna de hele groep op mij na. Je ziet nog een stukje van de oren van Solide
Afbeelding
En we zijn netjes op de ruiterpaden gebleven
Afbeelding

Toen we weer bijna terug waren moest Guusje nog even plassen
Afbeelding
Maar dat bracht Solide ook op een idee...
Afbeelding

Mireille is weer flink eigenwijs of ze kan gewoonweg niet lezen
Afbeelding

En toen waren we weer terug op de manege. De paarden werden weer afgezadeld, behalve Solide want wij moesten weer terug naar Lierop. Ondertussen nog wel een drinkpauze voor haar en eventjes rusten.
Afbeelding
De zanderige benen van Pinto...
Afbeelding

Daniëlle, Marlou en Emma waren de paarden klaar aan het maken voor de terugreis
Afbeelding
Afbeelding
Solide kreeg nog snoepjes van Marlou, daar was ze super blij mee... Tong uitsteken
Afbeelding
De manegepaarden mochten de wei in
Afbeelding
Guusje eindelijk met zijn oren naar voren
Afbeelding

2 knettergekke paarden die in de wei naast de oprijlaan stonden. Die hadden even hun dolle 5 minuten volgens mij. Een goede smoes om daar ook nog leuke foto's van te maken. Die tinker was ook een super mooi beestje
Afbeelding
Afbeelding

Watch out for the bokt-gang
Afbeelding

Toen het eindresultaat van onze gezichten tijdens de rit
Afbeelding
Mireille en ik (wij hebben de hele tijd achterop gezeten)
Afbeelding
Meike
Afbeelding
Rachele
En nu ook nog even de kont van Mireille....
Afbeelding

Eefke heeft nog een cursus paardenmelken gedaan. Ze heeft het ook gedronken en vond het lekker smaken...
Afbeelding

Mireille met mijn beauty
Afbeelding

Solide nog even laten drinken voordat we weer terug gingen naar Lierop, maar aangezien dat ze niet normaal wil drinken en altijd met water gaat spelen levert het rare pics op.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Solide bleef maar spelen met het water en toen de emmer leeg was ook met de emmer, dus hebben we haar even gelukkig gemaakt met een emmer op haar hoofd.
Afbeelding

Toen mochten wij weer terug rijden. We waren veel sneller thuis dan toen we heen moesten. Solide was zo blij dat ze naar huis ging dus had weer een bult energie. Toen ze thuis was kon ze weer de wei in, daar was ze super blij mee.
Afbeelding

En als laatste nog de gezichten van mij en Eefke. Je ziet wel duidelijk wie er achteraan heeft gezeten... Verward
Afbeelding

Dat was het dan weer. Het zijn veel foto's, maar ik moest er ook uit 100 kiezen. Dus sorry.... Dames ik vond het een heel leuke en gezellige rit en zeker weer voor herhaling vatbaar. Dus misschien tot de volgende boktrit.

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 23:55

Haha, leuke foto's! Gelukkig heb je mij niet zo gefotograffeerd net als Meike en Mireille! Braaaaf Inge Knipoog

Het was echt super gezellig, Volgend jaar weer Schijnheilig:P?

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 00:06

leuke foto's.
zo te zien was het leuk en gezellig.
haha en die vieze hoofden Haha!
jullie kunnen wel door voor zwarte piet Tong uitsteken

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 00:10

Citaat:
Zo liet Mireille een aantal kunstjes van de Spaanse Rijschool zien op haar Holly

Zeg dat wel Haha! *LOL*

Jemig wat kan ik op verschillende foto's echt verschrikkelijk kijken Boos!
Echt erg Bloos!

En die kont Bloos! Nou zeg Tong uitsteken

Leuk he, weer achter aan rijden? Haha!
Toen ik de rit ging betalen en eenmaal thuis kwam werd ik nog verschillende keren uitgelachen...
Hoe zou dat nou komen? Haha!


Lekker puh Extreme duivel

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 00:25

Whahaha leuke foto's joh Haha! whaha wat sta ik er weer erg op Tong uitsteken vreselijk, die ene van starlight's koppie is lief, jammer van mij op de achtergrond Clown

Die emmer op solides hoofd is schattig Tong uitsteken

Ik vond t ook supergezellig, jammer dat floemie zo vreselijk vervelend aan het doen was Tong uitsteken whaha op een gegeven moment gingen we weer galoperen, schiet een van die teugels gewoon uit mn handen (liet hem vallen Bloos ) dus toen ging ze echt ff heeeel hard Bloos!

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 08:48

Hhaa, ik vond het ook kaai leuk, maar die stof man, maar ja ik vond het toch werl kaai leuk.. Hhehe toen ik mijn beugel verloor Haha!

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:13

Ik vond het echt kei jammer dat ik niet mee mocht! Zo te zien was het
echt harstikke gezellig! Haha! De volgende keer ga ik iig wel mee (Ook al
mag ik niet Bloos )

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:50

Leuke foto's! Geeft toch een leuke impressie van de rit!

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:35

Hahaha die foto van mijn hoofd Tong uitsteken
Was zeker super leuk!! En er zitten mooie pics van Solide tussen Lachen

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:43

leuke foto`s hoor, ziet er erg gezellig uit! die foto`s van de 2 die achteraan reden Bloos! die zijn wel erg zwart geworden Haha!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:51

Aahhh jongens wat ziet dat er gezellig uit
Ik ben heeel jalours..ik ken jullie bijna allemaal en kan niet mee Verdrietig Verdrietig
mjaa.. ooit komt het goed Haha!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 17:13

Als ik de foto's zo terug zie dan denk ik ook meteen terug aan een geslaagde meeting. Het was echt heel erg leuk. Genoeg lol gehad in ieder geval. Solide staat nu nog bij te komen. Gelukkig was het weer gisteren beter dan vandaag.....

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:51

Solide schreef:
Als ik de foto's zo terug zie dan denk ik ook meteen terug aan een geslaagde meeting. Het was echt heel erg leuk. Genoeg lol gehad in ieder geval. Solide staat nu nog bij te komen. Gelukkig was het weer gisteren beter dan vandaag.....


Het was ook zo toevallig! Het is heel de tijd droog en wij stappen in de auto en t begon te regenen, toen hadden we nog aan jullie gedacht Ach gut

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 19:26

xtostarlight schreef:
Het was ook zo toevallig! Het is heel de tijd droog en wij stappen in de auto en t begon te regenen, toen hadden we nog aan jullie gedacht Ach gut


Wij hadden het geluk dat de regen uit Eindhoven kwam en wij net iets sneller waren dan de wolken vol met regen. We waren net 5 minuten binnen (bij mij thuis, dus Solide al op stal/wei) en toen kwam het met bakken eruit.

Wel aardig van jullie dat jullie aan ons dachten. Regen is niet leuk, maar we zijn niet van suiker dus scheelt ook weer. Alleen zou het jammer voor de digi en mijn gsm zijn want we hadden geen waterdichte dingen bij ons waar dat in kon.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:55

Leuk om de foto's te zien (bedankt voor de tip, Solide!). Ik zie tussen de manegepaarden ook nog Ikarus, naast Holly en Guusje. De vierde heb ik nog niet kunnen ontdekken. Guusje springt er altijd wel uit met zijn kleur. Normaal is hij trouwens erg braaf en goed in de hand te houden, maar hij kan wel wat 'stug' zijn
Oh ik zie trouwens denk ik het vierde paard. Zit een meisje met lichtblauw shirtje op. Kan het zijn dat dat Invito is? Ik meen hem te herkennen aan zijn kont *LOL*
Ik ben trouwens blij dat ik had besloten om niet mee te gaan. Ik heb vijf uur lang op de ANWB gewacht; kapotte benzinepomp. Ik was er noooooit op tijd geweest

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:01

hele erge mooie foto's Cheese!
,jammer dat wij er niet bij waren,hopelijk in september,en dan met cheyenne.
had geduimd voor goed weer voor jullie Knipoog
hebben jullie nu veel gegalopeerd?
en hebben jullie ook een pauze gehouden?
groetjes van kairn en terry

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:01

Ja, het is Invito, ik weet het zeker.
Nu zijn de namen van alle vier de manegepaarden dus duidelijk Lachen

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:33

Gera, idd! Goed gezien, het waren ze alle 4 Lachen

Jullie waren gelukkig op tijd voor de regen, Ilse Lachen

Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:59

Volgens mij was het weer erg geslaagd Haha!
Maar alweer dat stof hé Rolleyes Nagelbijten / Gniffelen
Volgende keer hoop ik dat ik wel mee kan!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:25

Ziet eruit als een zeer gezellige rit
Wat een stofboel zeg, daar had ik als lenzendrager goed kunnen janken Haha! Leuk paard ook van de topicstarter trouwens!!

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:54

Leuke foto's, ziet eruit als een geslaagde rit!
Nog steeds gelukkig met het zadel? (bekend dekje Knipoog )

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 20:40

Karin_B"]
hebben jullie nu veel gegalopeerd?
[/quote]
Wat ik me zo kan herinneren maar 2x. En als je het niet vol hield hoefde je het maar even te roepen of te zeggen tegen de begeleider en dan stopte hij al. Het was vond ik een rustige rit.

[quote="Cody"]
Ziet eruit als een zeer gezellige rit
Wat een stofboel zeg, daar had ik als lenzendrager goed kunnen janken Haha! Leuk paard ook van de topicstarter trouwens!!
[/quote]

Als lenzendrager had je hier zeker niet goed gezeten. Dan had je gewoon vooraan in de rij moeten zitten anders was het inderdaad janken.

En tnx voor je complimentje over mijn paardje.

[quote="Ojasper schreef:
Nog steeds gelukkig met het zadel? (bekend dekje )


Ja we zijn super gelukkig met het zadel. Had het zelfs tijdens de buitenrit erop liggen omdat die veel zachter is dan mijn veelzijdigheidszadel. Echt een super zadel OK dan!

En dat je het dekje nog herkent, dat was op het einde van de rit lichtbruin, hahaha. Ook leuk voor de verandering.
Laatst bijgewerkt door Solide op 01-06-04 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:40

Och, als lenzendrager had ik er minder last van dan je zou verwachten... wel wat zitten janken op mijn paard maar het viel over het algemeen mee Knipoog
Karin> We hebben geen pauze gehouden en wel 2 keer een gallopje gedaan. Er werd wel heel rustig gegallopeerd, ik kon het in draf ook bij houden Knipoog Ik vond wel dat er lange stukken gedraafd en gegallopeerd werden, merkte dat Zhanna toch niet zo'n goed uithoudingsvermogen had als ik dacht Haha! Maar ach, het was niet teveel voor d'r Lachen

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 07:16

jammer dat er geen pauze tussendoor is(picnick)kon je namelijk gezellig kletsen met elkaar.
nu konden jullie dat alleen voor de rit?en sommigen erna.

inderdaad wat een stof,HAD |MEULEDIJKS NIET EERST KUNNEN SPROEIEN?

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:11

Karin_B schreef:
inderdaad wat een stof,HAD |MEULEDIJKS NIET EERST KUNNEN SPROEIEN?


Helemaal over het pad waar we reden? Beetje veel werk om zo'n grote slang door heel het bos te slepen Tong uitsteken

Ik had ook lenzen en heb heel even gehuild na de 2e keer galopperen. Verdrietig Tong uitsteken