Een volgende boktrit in het Noorden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Voor welke van de volgende boktritten heb jij serieus interesse? Info vind je in de tekst hierover.

Dagtrail bij de Tapperranch in Hijkersmilde
1 (100%)

Totaal aantal stemmen: 1



Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Een volgende boktrit in het Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 17:01

Aangezien de boktritten in het Noorden mij erg bevallen ben ik eens aan het informeren geslagen en heb ik wat ideeen opgedaan voor een eventuele volgende rit. Graag zou ik van jullie vernemen naar welke rit jullie serieus geinterresseerd zijn. Dit kun je aangeven op de Poll hierboven. Evt. opmerkingen en andere ideeen kun je hieronder natuurlijk kwijt.


Optie 1: Dagtrail bij de Tapper ranch in Hijkersmilde

- Aankomst ranch circa 9.00 uur
- Welkomstdrankje en kennismaking
- Paarden verzorgen en opzadelen
- Avontuurlijke zwerftocht door "Het Drents-Friese Wold"
- Onderweg een picknick
- Terug ranch circa 17.00 uur
- Soep met stokbrood en kruidenboter
- Maximaal 6 deelnemers
- Kosten 65,80 Euro (Fl. 145,-) per persoon

Website: http://www.paardvakantie.nl


Optie 2: Buitenrit bij Manege Smit in Pesse

- Buitenritten van 2 tot 8 uren
- Ca. 18 - 20 deelnemers mogelijk
- Eigen paard meenemen is mogelijk, geen kosten, evt. alleen begeleiding
- Eten en drinken is voor eigen rekening
- Kosten 1e uur 15 Euro, elk volgend uur 10 Euro per persoon
- Opm. Groepen boven de 10 personen krijgen over het algemeen 10% korting

Website: http://www.manegesmitpesse.com


Optie 3: Trektocht van 2 dagen vanaf Manege Smit in Pesse

- Tochten zijn vollpension (alleen drankjes in de kantine zijn voor eigen rekening)
- Eigen paard mogelijk
- Vertrek vanaf manege naar een andere locatie, daar overnachten en de volgende dag weer terug.
- Kosten: Eigen paard 60 Euro per dag, Manege paard 100 Euro per dag
- Opm. Groepen boven de 10 personen krijgen over het algemeen 10% korting


Tevens hebben ze nog een ander arrangement:

- Datum 7 en 8 April 2002
- Aankomst 11.00 uur met koffie en een broodje.
- Paarden indelen.
- 3 uurs rit.
- Na het diner een goede nachtrust en ontbijt.
- Dachtocht met lunch in het bos
- Aankomst ca. 16.00 uur
- Kosten: 135 Euro per persoon (drankjes zijn voor eigen rekening)

Website: http://www.manegesmitpesse.com


Optie 4: Dagtocht bij Manege Smit in Pesse

- Dagtocht
- Ca. 18 - 20 deelnemers mogelijk
- Eigen paard meebrengen is mogelijk, geen kosten, evt. alleen begeleiding en lunch.
- Onderweg een lunch in het bos of op een andere locatie
- Eten en drinken naderhand zijn voor eigen rekening
- Kosten: 60 Euro per persoon (incl. lunch en begeleiding)
- Opm. Groepen boven de 10 personen krijgen over het algemeen 10% korting

Website: http://www.manegesmitpesse.com


Optie 5: Buitenrit bij Les Cheveaux in Buinen

- Buitenritten tot ca. 3 uren mogelijk
- Eigen paard meebrengen is mogelijk, geen kosten
- Max. ca. 15 deelnemers mogelijk
- Zonder begeleiding is mogelijk, mits iedereen voldoende ervaren is.
- In het voorjaar wat moeilijker te realiseren
- Evt. eten en drinken is voor eigen rekening
- Kosten: Paard: 11 Euro per uur, Pony: 8,50 Euro per uur, Begeleiding: 2,30 Euro per uur

Website: http://www.leschevaux.nl
Laatst bijgewerkt door Honeybee op 12-01-02 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 19:18

Buinen ligt in de omgeving van Assen. Drenthe dus

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 23:58

Ik heb er eens een buitenrit gemaakt. Dat is al heel wat jaartjes geleden, maar indertijd kreeg ik een plattegrond mee. Maar anderzijds... die begeleiding kost nauwelijks iets.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-02 17:09

Ik weet dat er bij manege Smit een tussenstop gemaakt kan worden. En de kosten zijn vrijwel hetzelfde voor een gewone buitenrit. En... er kunnen evt. meer mensen mee. Bij Les Chevaux hangt het er ook vanaf hoeveel paarden ze die dag in bruikleen kunnen nemen, want daar lenen ze paarden van andere maneges. Niemand interesse voor Smit?
Ik zat voor een volgende rit toch eerder aan het voorjaar te denken.. dan is het waarschijnlijk niet zo koud meer..

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-02 17:13

Ik zat te denken aan Maart.. dan is het weer vast wat beter en mijn portomonee wat gevulder...

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-02 17:22

Het liefst op een zaterdag... en toch het liefst in Pesse bij manege Smit. Daar kun je eigenlijk ook ten alle tijde terecht.. bij Les Cheveaux ligt dit wel wat moeilijker.
En ja, zoals ik al zei... kun je daar tussendoor een stop maken.

Quote manege Smit: Een buitenrit vindt plaats onder vakkundige begeleiding en duurt (afhankelijk van uw zitvlees) van 2 uur tot 8 uur. Bij langere ritten bestaat de mogelijkheid om in het bos in een gezellig restaurant te lunchen.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-02 18:11

Ik heb net even gebeld met manege Smit. Als we laten we zeggen zo'n 10 paarden huren en de rest met eigen paard komt, dan zijn de kosten voor diegene met eigen paard ongeveer 5 - 7,5 Euro per persoon voor een drie uurs rit.

Tevens is het mogelijk om bij een drie uurs rit een tussenstop te maken om ergens wat te drinken of te eten. Daar is de mogelijkheid om de paarden vast te zetten (bij die tussenstop)

Ik ga toch echt voor een rit van drie of vier uren bij manege Smit in Pesse. Dit ook omdat we daar zeker weten terecht kunnen.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 18:27

Eeeeeeh Cody en Nimber... het is niet in Bruinen, niet in Ruinen, maar in Buinen *LOL* Vingers aflikken

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 00:56

Ik heb nog contact gehad met manege Smit en met Les Cheveaux... Les Cheveaux wordt waarschijnlijk toch wel wat moeilijker, maar ook bij manege Smit is een tussenstop mogelijk en ook dan kunnen daar wel mensen staan.

Wat die shetlander betreft... over het algemeen (is mijn ervaring) houden ze het niet echt bij, maar uitzonderingen daargelaten, want op de rijstal waar ik op Ameland gewerkt heb, reden ook shetjes mee in de drie uurs ritten, die alles met gemak bijhielden. 'k Weet dus niet hoe jouw shet in elkaar zit.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 01:23

Btw.. ik lees net dat Vasco Wanda mee wil nemen.. en ik zie in haar profiel aan de foto dat Wanda geen shet is, maar een haflinger. Dus dat moet geen probleem zijn lijkt mij.

Dom Frusty

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 12:09

Er is nog geen datum, maar reken maar op eind Maart

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 13:33

Aanstaande zaterdag gaan we spioneren bij manege Smit en eens kijken wat de mogelijkheden aldaar zijn.

Ik belde gisteren dus weer met Les Cheveaux en ze doen nogal moeilijk. Allereerst wegens het feit dat ze paarden moeten 'lenen' van andere maneges en ze liever hebben dat zo'n rit in de zomerperiode wordt georganiseerd, omdat ze dan die paarden er al hebben staan.

Daar komt bij dat ze zeiden dat als er veel eigen paarden mee zouden gaan, ze zouden willen dat er hoogstwaarschijnlijk toch begeleiding mee gaat, aangezien ze dan toezicht willen houden op hun 'eigen' paarden.

Dan mijn eigen persoonlijke keus... je kunt nergens een evt fatsoenlijke (sanitaire) stop houden.
Ik heb er eerder gereden en kreeg toen een kaart mee. Er werd me gezegd hoe ik het beste kon rijden. Dit deed ik en kwam een kwartier later als gepland aan en moest gewoon een uur extra betalen.

Kunnen we anders niet in de zomerperiode een rit bij Les Cheveaux organiseren? En dan eind maart ofzo bij Smit? (16 of 23 maart ofzo?)

Maar goed, eerst eens kijken hoe de vork precies in de steel zit en dan horen jullie aanstaande zaterdag meer. Lachen Ik heb er in ieder geval wel weer zin in. Waar het ook mag zijn. Lachen

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-02 00:11

Bij een nieuwe boktrit is het evt. ook mogelijk als mensen eerder komen en dan blijven slapen ofzo..
Morgen gaan we in ieder geval spioneren bij manege smit. Als het wat is, wordt het daar gehouden. Digicam gaat in ieder geval mee. Lachen

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-02 01:20

Dat zou zeker gezellig zijn! Lachen Nou, eerst morgen maar eens afwachten... een vol verslag vinden jullie hier morgen wel op bokt. Knipoog

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-02 12:18

Honeybee schreef:
Aanstaande zaterdag gaan we spioneren bij manege Smit en eens kijken wat de mogelijkheden aldaar zijn.

Ik belde gisteren dus weer met Les Cheveaux en ze doen nogal moeilijk. Allereerst wegens het feit dat ze paarden moeten 'lenen' van andere maneges en ze liever hebben dat zo'n rit in de zomerperiode wordt georganiseerd, omdat ze dan die paarden er al hebben staan.

Daar komt bij dat ze zeiden dat als er veel eigen paarden mee zouden gaan, ze zouden willen dat er hoogstwaarschijnlijk toch begeleiding mee gaat, aangezien ze dan toezicht willen houden op hun 'eigen' paarden.

Dan mijn eigen persoonlijke keus... je kunt nergens een evt fatsoenlijke (even wat drinken ofzo) stop houden.
Ik heb er eerder gereden en kreeg toen een kaart mee. Er werd me gezegd hoe ik het beste kon rijden. Dit deed ik en kwam een kwartier later als gepland aan en moest gewoon een uur extra betalen.

Kunnen we anders niet in de zomerperiode een rit bij Les Cheveaux organiseren? En dan eind maart ofzo bij Smit? (16 of 23 maart ofzo?)

Maar goed, eerst eens kijken hoe de vork precies in de steel zit en dan horen jullie aanstaande zaterdag meer. Lachen Ik heb er in ieder geval wel weer zin in. Waar het ook mag zijn. Lachen



Om deze redenen dus. Ik dacht dat je dat wel had gelezen. Toen ik die poll maakte wist ik dat nog niet. Vandaar. Ook de kosten had ik hier al neer gezet.. Als je een eigen paard mee neemt kost je dat ongeveer 5 - 7,5 Euro voor de hele rit. Ach, en wat is dat nou?
Waarom wil jij eigenlijk zo enorm graag bij les cheveaux rijden?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-02 22:25

Verslagje spionagetocht:

Om half een zou ik bij Marije (Cody) zijn om haar op te halen, daarna hebben we Maaike opgehaald en zijn we richting Pesse gereden.
Manege Smit was in in ieder geval niet de geschikte plaats voor onze volgende Noordelijke boktrit. Ik heb wel een paar foto's gemaakt van wat manege paarden die er stonden.
We kwamen binnen en zagen meteen een giga grote binnenbak. Echt netjes! Tegelijkertijd werden er wat paarden los gegooid, waarvan we in eerste instantie dachten dat het manege paarden waren, aangezien ze er niet zo goed verzorgd uit zagen, maar nee, dit bleken pensionpaarden te zijn. De stallen voor de pensionklanten waren voor ons niet toegankelijk, maar door de deuren heen te zien, zagen deze er piccobello uit.
Toen gevraagd naar de manege paarden. Een meisje leidde ons erheen.
Na de eerste foto te hebben gemaakt kwam de eigenaar (toch wel een beetje boos) bij ons, met de vraag waarom wij zo in de wilde weg foto's aan het maken waren en of we daar niet eerst toestemming voor hoefden te vragen. Voor wij met hem in gesprek waren, hadden we overigens al besloten hier niet te gaan rijden. Toch nog een gesprekje met de goede Schijnheilig man gehad en daarna toch nog weer wat foto's gemaakt van de paardjes. En binnen niet al te lange tijd zijn we toch maar weer vertrokken... Dit was niet echt wat wij zochten. Wat de foto's betreft, dit waren zo'n beetje de best uitziende paarden/pony's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We besloten om toch maar eens verder te kijken en evt. nog eens te babbelen met de mensen op Les Cheveaux, welke we al kennen, maar toch. Ondertussen bedacht ik me dat Maarten niet zover weg woonde en dat we die misschien wel even konder verrassen met een bezoekje van de Noordelijke bokkers. Ik wist mij nog te herinneren in welke straat hij woont, maar het huisnummer stond nog niet echt in mijn geheugen gegrift. Zoals Marije al zei, kwamen we bij toeval direct bij het juiste huisje terecht. Erg knus en gezellig, wel klein, maar dat maakt de sfeer er niet minder op. We zijn niet lang gebleven, want ja, we waren onverwachts en er was niet op ons gerekend, daar kwam bij dat het huisje al zo'n beetje vol stond met familieleden van Maarten.... dus... dat doen we gewoon nog eens een keertje goed over. Karin zou ook komen (rond een uurtje of zeven), maar die was er dus nog niet.

Maarten attendeerde ons erop dat er wellicht paarden werden verhuurd bij een manege bij hem in de buurt. Paardensportcentrum Sleen in Sleen. Wij zijn daar dus gaan kijken en vroegen of daar paarden werden verhuurd. Nou, eigenlijk werden er alleen maar buitenritten georganiseerd voor manege klanten aldaar, maar voor een grotere groep wilden ze wel een uitzondering maken. Aanstaande maandag moesten we maar even contact met ze opnemen voor meer informatie. Dan weten we waarschijnlijk ook wat de kosten zijn. We zijn de stallen in geweest voor een kijkje, nou.. hier was niets op aan te merken. Ik heb eigenlijk nog nooit zulke mooie manege paarden gezien. De manegepaarden en pensionpaarden stonden dan wel door elkaar heen, maar het maakte niet uit naar welk paard je keek. Het zag er gewoon goed uit. Je kon daar zo een paard uit de stal plukken en er mee naar een wedstrijd gaan. Dat was geen enkel probleem. De eigenaar opperde nog een paard te willen zadelen en als ik er op bleef zitten, zou ik dat paard mogen houden *LOL* Op zich wel een mooie manier om aan een paardje te komen, maar deze kans heb ik toch maar aan mijn neus voorbij laten gaan. Kortom... als de prijzen geschikt zijn, gaan we met zijn allen rijden in Sleen! Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 36 bezoekers