Zin in rit in de Soesterduinen en omliggend bos?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Poll datum

17 april
3 (23%)
8 mei
8 (61%)
15 mei
2 (15%)

Totaal aantal stemmen: 13



ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:01

Voor de liefhebbers van een iets ruigere rit met wat sprongetjes:
Ik wil eventueel wel een klein groepje meenemen voor een rit die een wat groter terrein zal beslaan. We moeten hiervoor ook het spoor oversteken.
Ik heb geen mak paard Haha! Mij maakt dat niet zoveel uit maar het is dus niet zo slim om met een hyper de hyper knol mee te gaan want ik ga halverwege niet terug Knipoog

Kortom, alleen geschikt voor de wat stabielere paarden, die in goede conditie zijn want er zal best veel galopwerk bijzitten en we maken behoorlijk wat meters. Mensen die wel het galopwerk aankunnen en verder een aardig stukje kunnen sturen maar liever niet willen springen kunnen ook mee, paralel op 20-40 meter van de crossbaan loopt een ander ruiterpad.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:05

Naderhand zullen we aansluiten bij de andere groep Haha!
Voor een een rit die het midden houdt tussen beide zal je een ander slachtoffer moeten zoeken Haha!

Voor het idee,
de Soesterduinen is dus die gele vlek tussen de 2 sporen, ik zou graag het spoor oversteken naar links-boven toe richting Peijnenburg.
Afbeelding

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:33

Wat wil je precies weten? Haha!

Ik wil graag het spoor over, dan gaan we eerst met over een relatief nieuw ruiterpad, dit is behoorlijk lang, hier kunnen de paarden aan elkaar wennen en evt. overmoedigheid kwijt Haha!
Dat pad komt uit op een heel breed verhard pad waar we even op adem kunnen stappen om rustig via een ander pad richting de crossbaan te rijden. Hier kunnen evt. niet springers het pad ernaast nemen, je kan elkaar nauwelijks uit het oog verliezen en de paden komen na de hindernissen weer bij elkaar toe.
Dan kunnen we weer richting spoor, we pakken daar een andere spoorwegovergang als op de heenweg en maken zo een lus langs de duinen langs en we kunnen eventueel nog een stuk door de duinen. Je moet hiervoor wel hetzelfde pad op en af, je kan in de duinen niet legaal een ronde maken en het lijkt me in het weekeinde met een groepje ook niet helemaal verstandig om dat te doen. Tong uitsteken

Best een compleet pakketje, we komen langs hei, duinen, akkers, weilanden, loofbos en naaldhout bos.

Mayo,
mijn rit is niet echt geschikt voor een grotere groep en aangezien je zelf al zei dat Kas een 'aanstekelijk' paard is *LOL*
En al zeg ik het zelf, alleen voor lefbekken. Ik heb geen zin in jagen of jakkeren, maar een stap en bepritje heb ik niet zo'n zin in komt bij dat Ozep van langdurig stappen heel vervelend wordt.
Daarom:
Alleen voor mensen die op kritieke momenten het voorwaarts willen oplossen ipv stappen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:44

De hindernissen zijn vrijwel allemaal 'omrijdbaar' maar voor diegenen die helemaal niet springen is dat slalommen natuurlijk niet echt handig.
Er zitten een paar (voor Boktbegrippen Haha! ) forse oxers in, maar ook enkele stammen van zo'n 80 cm.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:50

*zoekt schouderophaalsmilie*
Ik kan de conditie van jouw paard niet inschatten, we kunnen al wel bijvoorbeeld op de Wieksloterweg afspreken en dat we samen naar en van de Duinen rijden. Ik denk dat ik zeker op de terugweg dan vrijwel alleen nog maar stap.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:13

Voorstel voor de routes:
Afbeelding

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:34

Jep Mobick dat is de Pijnenburgerlaan bovenin.

De start is inderdaad de parkeerplaats, dat doodlopende is de duinen, daar kan je geen ronde maken, dat is maar 1 pad en die gaat richting A'foort. Nou kan ik wel een illegaal rondje uitstippelen, maar dat lijkt me niet zo verstandig Haha! De boswachter doet regelmatig daar zijn ronde, maar aangezien de meeste toch wel even de duinen in willen, heb ik dat pad aangegeven zodat je op en neer kan rijden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:38

Ilindra schreef:
Ik wil ook mee met de groep van Sjuimpje maar neem het pad langs de hindernissen.
Kreeg vandaag een jaarkaart van de afd. chirurgie binnen en die wilde ik eigenlijk verder dit jaar niet gebruiken Haha!

Het is misschien wel slim als we onze benen en bikinilijn netjes scheren Haha!
Ik zweer je, als je dat voor elkaar hebt overkomt je niets.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:30

Ilindra schreef:
En bij elkaar passend ondergoed Schijnheilig

Bij elkaar passend doe ik niet aan, maar ik zorg er wel voor dat het heel en schoon is *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:34

_Michelle_ schreef:
als het een rit van veel langer dan 2 uur wordt haak ik af denk ik...

Ik durf niet te garanderen hoe lang het ritje duurt, ligt een beetje aan het verloop.
En no hard feelings, maar ik neem het liefst alleen 18 plussers mee...

Kunnen we misschien een mod vragen of er een poll ingevoegd kan worden met een paar zaterdagen?
Bijvoorbeeld laatste zaterdag van april en 1e 2 zaterdagen van mei ofzo? Verward

Ik heb geen stuk van een menroute erbij zitten,
menroute staat met rood aangegeven.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:42

Mij maakt het niet uit, ik heb nog geen plannen.
17-04-03
08-05-03
15-05-03
doen?
Teveel data is ook niet handig...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:19

_Michelle_"]
[quote="Sjuimpje schreef:
En no hard feelings, maar ik neem het liefst alleen 18 plussers mee...

mag ik ook vragen waarom dat is?
[/quote]
Omdat ik bij evt. ongein aansprakelijk gesteld kan worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers