Jeroen Dubbeldam geeft dressuurshow

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Jeroen Dubbeldam geeft dressuurshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:42

Volgens deze site www.jumpingamsterdam.nl en dan programma zondag, geeft Jeroen Dubbeldam een dressuurshow tijdens de dressuuravond.

Zal dit een foutje zijn, of gaat hij laten zien hoe hij zijn springpaarden dressuurmatig traint?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 00:28

Piet heeft toch ook een keer op een paard van Anky een GP proef gereden?

Dat was ook superleuk Haha!

Ik zou John Whitaker weleens in een GP proef willen zien, ik ben namelijk bang dat de dressuurruiters het afzien. John heeft zijn paarden zo fantastisch goed voor elkaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 00:44

hee Cody, das pas echt leuk Haha!:D::D

Wanneer gebeurd dat? Wil ik meemaken namelijk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 01:54

Het jammere alleen is, dat springruiters hun paarden vaak heel wat beter voorelkaar hebben dan dressuurruiters. Veel losser in het lijf, heel wat minder dwang.

Had het vanmiddag daar nog over met een springruiter..........hij was bij enkele bekende dressuurheren op stal geweest, en hij was zich kapot geschrokken........riep heel hard : Ik denk dat mijn paarden blij zijn dat ze springpaard zijn. Wat een extreme gevallen van getrix zeg, afschuwelijk, als jullie dressuurmiepjes dat paardrijden noemen.

Helaas moest ik dat wel een beetje beamen. Lichamelijke problemen en vaste ruggen komen heel wat meer voor bij dressuurpaarden dan bij springpaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:26

Wat ik al eerder zei: Het gros van de springruiters heeft de paarden heel wat losser in het lijf dan de dressuurruiters. Als paard zijnde kan je beter springpaard zijn dan dressuurpaard. Want bij de laatste is toch een boel getrix.

En ik ben het met Desiree eens, dat bij dressuurpaarden heel wat meer rugproblemen voorkomen dan bij springpaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:33

Ja inderdaad slecht rijden is slecht voor ieder paard. Dat is denk ik ook de reden waarom de meeste dressuurpaarden ook zoveel rugproblemen hebben. Laten we eerlijk zijn: De meeste ruiters die niet durven te springen die worden dressuurruiter. ( including me) Daarom vind ik bijv. bij de Oruncursus het juist heel slecht dat je je kunt opleiden tot alleen dressuurinstructeur. Ik vind dat iedereen minimaal een B parcours moet kunnen springen. Je zit gewoon veel beter op je paard, je word handiger, en je leert beter event. bokkesprongen uit te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:33

essie79 schreef:
Ik heb er even over nagedacht en ik ken er maar 1 paard die eerst heeft gesprongen en nu dressuurpaard is.
Er zijn volgens mij heel veel paarden waar nooit serieus mee gesprongen wordt. Die gewoon hun hele leven als dressuurpaard worden gebruikt.



Volledig eens, want daarom is ook de splitsing gemaakt in de fokkerij. De meeste paarden die bij dressuurruiters staan hebben nog nooit een sprongetje gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:58

Neem van mij aan, dat die paarden van Jeroen allemaal super na te rijden zijn. Net als bijv. John Whitaker, die paarden zijn echt supergoed voorelkaar. Kan mening dressuurruiter een voorbeeld aan nemen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers