datum Utrechtse Boktrit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke datum kun je mee met de Utrechtse Boktrit?

zaterdag 13 maart 2004
14 (50%)
zondag 14 maart 2004
14 (50%)

Totaal aantal stemmen: 28


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:11

Merilyn schreef:
JA ik wil (= lees moet van mayo) ook mee Haha! mij maakt het niet uit waar ik heen ga. Knipoog


Braaf Merilyn Tong uitsteken

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:15

Wil even eerlijk van jullie weten of jullie zitten te wachten op een paard dat als je drrrraf zegt al wegstuift in galop. Baduh is de ruimte niet gewend en moet gewoon rennen. Als dit vervelend is blijf ik thuis met hem, want ik wil geen spelbreker zijn en zeker geen andere mensen in gevaar brengen.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:21

Mwah, gecombineerd met het paardje van Richtje lijkt me dat geen goed plan eigenlijk. Ze geeft aan (als ik het goed begrepen heb Knipoog) dat haar paardje nogal flink kan reageren... Absoluut niet erg voor de rest van een groep, maar met onstuimige paarden in de buurt, misschien was riskant voor Richtje...

En om eerlijk te zijn weet ik ook niet hoe Kasmier daarop reageert in een flinke groep, de laatste keer bij de Dorine-rit ging hij het gedrag kopieren van de grootste stuiterbal bij hem in de buurt... Nu vind ik dat op zich geen probleem, ik zit het prima uit (tot nu toe iig Haha!) Maar voor de lekkere ontspanning is het minder... En wegstuiven vind ik altijd toch net iets minder, ik heb nogal spontane knuffelacties met takken gehad tijdens buitenritten op andere paardjes Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:03

Nou lieve mensen, denk dat het voor mij helaas niet doorgaat, als het goed is heb ik namelijk 14 maart mijn eerste officiele vlucht Haha! Als ik dan nog niet hoef te vliegen ga ik absoluut mee maar anders kan ik alleen even van bovenaf zwaaien en ben ik op weg naar verre oorden Cool

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 01:22

Het maakt mij niet uit waar we gaan rijden, ik ken de omgeving daar niet zo goed dus wat jullie willen... Denk wel dat het handig is om op een goeie plek te verzamelen... Waar we gaan rijden maakt toch niet veel uit, het gaat om de gezelligheid en de lol... Mij lijkt uit de opties die er zijn t beter om bij Mobick af te spreken... Als jullie dat ook wat vinden.. En o ja, mijn paard is op zich braaf maar wil ook wel eens even zijn benen strekken en kan dan ook wel hard gaan.... Maar als je dit goed afspreekt moet het toch kunnen....

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 08:17

ik denk dat we elkaar een beetje de ruimte moeten geven zodat Richtje de ruimte heeft om haar paard te hanteren en dan kan bubbels toch ook gewoon mee? Of denk je dat dat niet lukt Richtje?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 12:53

Ik kan het echt niet voorspellen, helaas....
Het kan zijn dat ze nergens op reageert en als een dooie heel braaf mee loopt. Maar ze kan ook een bui hebben, dat ze dus wel heel erg reageeert op anderen. Over het algemeen wordt ze niet gevaarlijk, maar lekker rijden is er voor mij dan niet meer bij Dan heb ik gewoon de hele rit een gevecht met haar.
Wat mij betreft mag bubbels mee, als het niet te extreem is (ik heb gene zin in paarden die aan één stuk door wegsprinten), dan moeten bubbels en ik gewoon niet te dicht bij elkaar rijden. Mocht het no echt een rampzalige combi zijn, kan altijd één van de twee nog terug gaan, of kunnen we gewoon in twee groepen verder rijden toch?
Maar wat vindt de rest?

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 13:05

Die van mij is wel redelijk cool buiten, heb geen idee wat het wordt op open vlaktes.... Ze heeft 1 keer gesteigert buiten, maar dat kwam door teigers die in het bos zaten denk ik.. Dus als er in LV geen teigers in het bos zitten gaat het allemaal goed komen Haha!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 13:14

Het is niet zo dat ie vanzelf wegstuift hoor. Het is niet zo dat als we aan het stappen zijn hij ineens weg dendert. Hij is gewoon geen draf-liefhebber en springt graag aan in zijn berucht zandverstuiving-galop. Hij is absoluut niet gemeen hoor, bokken en steigeren doet ie never nooit. Enige is misschien dat ie iets minder met ruinen is als met merries. Zet Baduh achter een stel merries en ik denk dat ie zich best beheerst. Hij moet gewoon niet voorop lopen,dan vindt ie zichzelf "the king of the world".

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 13:46

Als die van mij dan toevallig hengstig mag je wel achter mij lopen hoor Haha! Heeft ie nog een klepperende brievenbus om zijn aandacht op te houden Tong uitsteken

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 14:34

ik denk dat we het gewoon moeten proberen en dan gewoon een rit lage vuursche maken. Als het dan niet gaat dan splitsen we op en spreken we af in de lage vuursche bij het restaurant. Maar met hoevelen zijn we nu? en wie komt er allemaal met de trailer. Geef ook even aan hoelang de rit moet worden dan kan ik vast nadenken over de route? (En als jullie het niet bezwaarlijk vinden ga ik graag voorop want die lange heeft zeer ruime gangen en is beter de houden als hij voorop loopt...)

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 20:11

Ik vind het in principe geen probleem dat Bubbels meegaat met d'r paardje, maar ik geef dan wel even aan dat die van mij ruin is en makkelijk gedrag kopieert. Een beetje hittepetit maakt me niet uit, maar ik heb geen zin erin als we geen normale draf kunnen rijden doordat het dan automatisch in galop eindigt en mijn ervaring is toch dat met galop met een groep toch altijd wat remmen kwijt zijn of de bok-buttons gevonden zijn... Ik ga graag voor een leuke ontspannen rit (geen slome), het moet allemaal wel lekker hanteerbaar blijven. Kan ook zijn dat mijn paardje als een dooie aardappel rondsjokt, maar dat weet ik niet van tevoren Lachen
Dus het lijkt me iig in mijn geval handig als onstuimige niet-ruin-liefhebbende paarden iig niet direct bij mij in de buurt rijden Haha!

Betreft de duur van de rit.... ehh.... 2 á 2,5 uur met een korte mensen-beentjes-strek-pauze? Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 20:29

Die van mij is dan wel een merrie, maar daar zou ik hem toch niet achter parkeren. Ervaring leert dat ze dan nog wel eens losse achterbeentjes wil hebben Bloos. Ze is verder absoluut niet gemeen hoor, en zal ook niet alseen idioot beginnen te meppen. Maar het ene paard accepteert ze iets beter achter zich dan de ander, leren andere ritten mij. Een beetje vooraan loopt ze over het algemeen ook wat lekkerder mee (vooral voor mij is dat erg prettig), maar ze past zich maar aan Haha!
Zolang Nikita maar niet in de buurt komt, die heeft een beetje foute invloed Haha!
Ik kom trouwens met trailer. Rit van een uur of 2-2,5 lijkt me prima

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 20:51

Oh ja, dat werd ook nog gevraagd... trailer Haha!

Ik en BBL komen allebei met trailer (apart), dus 2 trailers

Oh en Kasje heeft geen parkeerkont Haha! Hij krijgt dan soms ook het losse beentjes effect Haha! Achter hem rijden is absoluut geen probleem, maar niet bumperkleven *LOL*

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:37

Ik kom ook met trailer.
Maar zet mij eventjes onder voorbehoud met rijden, want we krijgen dinsdag een nieuwe auto een fort focus 1.6 bezinne, ik moet kijken of ie wel een trailer kan trekken.

Of iemand moet langs Nijkerk komen? Waar ik tegen vergoeding mee kan rijden!

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 23:30

mobick schreef:
ik denk dat we het gewoon moeten proberen en dan gewoon een rit lage vuursche maken. Als het dan niet gaat dan splitsen we op en spreken we af in de lage vuursche bij het restaurant.


Ach, als ik het red maak ik een korte ponyrit en zie jullie dan daar wel

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 03:26

ik kom met een twee-paards trailer... met jawel 2 paarden... Mark rijdt met mij mee.....

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:12

Ik ga dan waarschijnlijk niet mee als jullie niet naar de soesterduinen gaan.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 15:56

Meghann, heb je geen mogelijkheid voor vervoer dan? Zou jammer zijn als je niet meegaat...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 16:05

14-03: (mogelijkheid om op de boerderij te verzamelen en de paarden vast te zetten)
-Caro
-Belker
-Mobick
-Dynamiek
-Mayo
-SabineG
-Bubbels
-MarkKH
-Richtje
-BBL
-CowboyHarry (komt mee met Bubbels)
-Merilyn
-NoaC

Misschien:
-Meghann
-linda_lenny
-Napoleon
-Chronos??? (n.a.v. reactie op pagina 5)

In totaal 13 en 4 op de misschien-lijst

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 17:32

Wordt toch nog een vrij grote groep! Gezellig
Heb trouwens vandaag ontdekt dat ze dus wel kan bokken Scheve mond Ben dan ook bijna gelanceerd....

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:43

Ik zou heel graag mee willen, maar mijn paard krijg je voor geen goud meer de trailer in. Ze heeft te veel meegemaakt in een trailer. En ik vind zelf Lage vuursche geen leuk bos, te snel op uit gekeken. En bij mij vlakbij dus Duinen en Pijnenburg is veel afwisselender. Dus helaas dan kan ik niet mee. Misschien de volgende keer als jullie dan wel bij de duinen gaan rijden.

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 00:45

Ik ga ook niet mee, hoe jammer ik het ook vind...
Het risico is mij te groot.
Helaas, helaas

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:04

Caro schreef:
Ik ga ook niet mee, hoe jammer ik het ook vind...
Het risico is mij te groot.
Helaas, helaas


waarom niet? We kunnen toch rustig aan doen of opplitsen? ik wil jouw reus wel graag zien hoor.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:25

Ik vind dat opsplitsen een goed idee. Als andere ruiters dat maar niet als "ongezellig" ervaren. Knipoog