(Belgische?) rijstage in de zomer

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 01:04

Ik ben 22, heb een ferrari (mijn paard dus Haha!) en ik wil dolgraag een stage met hem doen deze zomer. Dressuur draagt mijn voorkeur, en zelf dacht ik aan een stage bij Antoine De Bodt. http://www.hoefkatrol.com.whsites.net/stage.asp

Mijn niveau vind ik altijd zo lastig aan te geven... Laten we zeggen dat ik een M ruiter ben.

Waarschijnlijk ga ik dit ook doen, maar het is wel alleen voor mensen met een eigen paard. Ik denk dat het verschrikkelijk leerzaam gaat worden, dus wie bokkers wil nog mee?

En Anjatjeuh, als je Ushi meeneemt, huren we een trailer voor twee en gaan we lekker samen!


Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 10:59

Anjatjeuh"]
[quote="Idra schreef:
En Anjatjeuh, als je Ushi meeneemt, huren we een trailer voor twee en gaan we lekker samen!

OK dan!
Ik denk wel da wij nog een beetje onder jullie niveau zitten Schijnheilig
Ushi is niet echt een dressuurpaardje, vind er niet veel aan.
Maar ze zal voor een keer wel moeten ~~}>
Die stage bij Antoine De Bodt lijkt me heel intresant,
maar daar kunnen we wel max. in groepen van 4 gaan.
Misschien hebben ze ginder wel ervaring met borsthappen...
[/quote]


Ik denk dat bij AdB lessen gewoon voor iedereen wel interessant zou zijn, dressuurpaard of niet, rechtrichten enz. is de basis voor alles.
En "buiten onze uren" kunnen we ook gaan buitenrijden!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 16:36

Marengo_82"]
[quote="Idra schreef:
Waarschijnlijk ga ik dit ook doen, maar het is wel alleen voor mensen met een eigen paard. Ik denk dat het verschrikkelijk leerzaam gaat worden, dus wie bokkers wil nog mee?


Lijkt mij heel interessant, maar ik vrees dat het niveau te hoog gegrepen is (zeker voor mijn paard)
[/quote]

Niveau? Volgens mij past hij zich gewoon aan aan het niveau van je paard. Er staat toch nergens dat je een niveau moet hebben? Rechtrichten e.d. is ook voor een net ingereden paard superbelangrijk, dus volgens mij is niveau hier niet relevant Lachen.

Wie wil er mee met mij?

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 19:29

Het is idd jammer voor diegenen die geen eigen paard hebben. Maar ik ben echt op een punt gekomen, dat ik liever niet meer op school- of manègepaarden rijd, als ik er dan toch geld aan uitgeef, leer ik het liever samen met mijn paard.

En met een grote groep een leerrijke stage volgen, gaat denk ik ook niet. de dressuurstages die ik tot nu toe gevolgd heb (bij de nu failliete ERA) waren nooit met meer dan 5.

Ik sta altijd open voor alternatieven, dus als iemand wat beters denkt te weten, zeg maar!

Als we voor de AdB stage 4 mensen bij elkaar krijgen, kunnen we zelf een periode bepalen.
En idd, 7 dagen is ook teveel van het goede (ik denk dan vooral aan GELD Tong uitsteken) voor mij, 5 dagen is nog schappelijk, nee?

Marengo, ik denk trouwens dat we individueel les krijgen, en elkaars lessen dan kunnen volgen. Dus hij zal zich sowieso aanpassen aan het niveau van je paard.

Ik zal wel daar moeten blijven slapen en op één of andere manier aan eten geraken, want ik woon toch wat te ver... Maar alleen is dat ook niet leuk...


Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:22

Maar Teigetje, als je een privéles neemt, kost het je toch ook rond de 26 EUR (bij mij toch), dus dan valt 55 per dag toch mee, voor twee uur les, en de accomodatie en de stal?

Misschien dat de ruiterschool van Heverlee zijn accomodatie wel verhuurd... daar zijn ook slaapzalen enzo, dus misschien valt daar wel wat te regelen, als er dan geen keuringen enz. zijn tenminste.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:52

Ja... ik begrijp je volkomen Yasmine... als je nu maar eens een goed bijrijdpaard vond, dat was dan toch al dat.
Maar wacht, ik stuur je een PB'tje Knipoog.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:13

Marengo_82 schreef:
Ik denk toch ook dat je op een andere lokatie minstens evenveel geld zult moeten uitgeven. Je krijgt 2x per dag privéles + stallen van paard.

Wij hebben wel redelijke accomodatie voor beperkt aantal paarden. Een grote gedraineerde buitenpiste (een gokje voor de afmetingen: 30 op 80m???) En we hebben tegen de zomer normaal vier weien, 1 met schuilhok, 1 in boomgaard en 2 zonder beschutting. Wel geen extra stallen en geen binnenpiste. Plaats genoeg om te blijven slapen, binnen en buitenshuis.
Hier komen soms paarden van vrienden op vakantie, ik weet niet hoeveel mijn moeder daarvoor vraagt, maar dat is ook niet gratis. (Niet dat ze schandalig veel vraagt Knipoog ) Maar dan nog is lessen erbij tellen en verplaatsingskosten van leraar in dat geval.
De laatste privéles die ik heb genomen was €30 per uur en mijn vroegere lerares vroeg €25 per uur , inclusief verplaatsingskosten. Maar die raad ik niet aan voor dressuurlessen, want das een rasechte prof d'obstacle, zoals ze zichzelf noemde (ze is dus ook franstalig) Knipoog

Verder nog even over ADB, ik heb het hier thuis even verteld en ze vonden het precies heel geschikt voor Marengo en mij (dus wie weet word ik een beetje gesponserd! Haha! ) Vervoer heb ik, mss wilt mijn chauffeur wel ommetje maken richting Leuven (-> we hebben camion voor 4 à 5 paarden). Vijf dagen lijkt mij ook goede lengte, maar ik ga nog wel wat mogen doorsparen.


Dus Marengo, jij bent dan al zeker te vinden voor AdB?

Zou wel handig zijn als je chauffeur dat zou willen doen Haha! Maar anders kan ik mijn ouders ook steeds overtuigen om een trailer te huren.

Zou ik dan tegen vergoeding misschien bij jullie mogen overnachten, aangezien dat blijkbaar toch niet zo ver is van AdB-lokatie?

Dan moeten we nu nog 2 extra mensen vinden. Anja? Teigetje? Of toch niet? En een datum afspreken.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:16

free schreef:
ohoh, free wilt dat ook wel doen hoor !!! Lijkt mij vrij leuk alleen vervoer zal een probleempje zijn he, vermits mijn papie nu zeker is dat hem niet meer met een trailer wil rijden (anjatjeuh snapt dit wel Tong uitsteken Knipoog )


Heb je het nu over de AdB cursus?

Dan zijn we al met drie Haha!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:34

Okeej, dan is De AdB clinic vol Lachen.
Misschien kunnen wij met ons 4en nu al zeggen welke maand het beste uitkomt? Juli is voor mij in orde, en de dagen maken i.p. niets uit. Ik heb nog geen vakantieplannnen. 5 dagen lijkt mij het meest betaalbare.
Mijn paard staat in de zomer trouwens gewoon aan huis.

Marengo, verzorg jij het contact met AdB? Ik wil dat anders ook wel doen. Dan kan je anders ook even zeggen wie er komt, ons niveau, wat voor paarden etc. dan weet hij al waar hij aan toe is, haha.
Maar dus als jij het niet wil regelen, doe ik het wel, hoor!

Wel spannend, op stap met twee merries, een hengst en een ruin Tong uitsteken

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:01

Sue Oliveira? Jaaaa! Dat is inderdaad ook heeeeel erg interessant, maar wel erg veel geld voor 3 uur les in totaal... Maar dat ga ik zeker nog eens doen met Licor, gezien haar ervaring met de Iberische rassen.

Okeej, dit jaar ik houd me aan AdB Knipoog. Anja, Marengo en Free, PB me maar met de gegevens.

Zou de datum: van 7 tot 11 juli ook gaan? Imo moeten het geen weekdagen zijn, en dan ben ik zeker thuis op de receptie van mijn afstuderen Haha!. Ik zal eens informeren voor die periode. Vanaf woensdag dan wel, want dan heb ik pas mijn laatste examen Lachen.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:02

AdB heeft geantwoord! Check uw PB's AdB-ers Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 12 bezoekers