Tank Jelka en een blauw been!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 02:19

Relaxed zittend met mijn pootje op een burostoel typ ik nu maar even een verslag van vandaag. Tja... dat pootje. Ik zal gelijk maar even het verhaal vertellen hoe dat nu eigenlijk gebeurd was. Mijn tank stond nog in de vijfde versnelling en liep tegen de bumper op van een van de Friezen van Sjuimpje (wie was het ook al weer suzanne??). Blijkbaar was deze Fries een beetje gepiekeerd en sloeg achteruit. De bedoeling was dat Jelka geraakt zou worden maar deze bliksemschicht kon nog uitwijken en zodoende werd ik vol geraakt op mijn scheenbeen. Heb nu dus een halve maan op mijn been staan die nu aardig paars en blauw begint te worden *LOL* Maar, no worries!!! Lachen Ik ben een bikkel en daar komen we ook weer overheen. Dat soort dingen gebeuren nu eenmaal en daarover geen ge- Huilen Toen ik thuis was heb ik er gelijk een halve tube arnica-gelei opgesmeerd en ik hoop maar dat het morgen weer zo goed als over is (Ok, whishfull thinking, I know!!).

Onze (ik, susan en Nonnie) dag begon redelijk op tijd. Om acht uur jumpte ik uit mijn nest om alles voor te bereiden voor de dag. Spullen bij elkaar geraapt en in de auto gepleurd. Ik had afgesproken met Susan en Nonnie dat ze zo ongeveer om kwart voor 10 bij mij zouden zijn. Ok, Nonnie was het gelukt om op tijd te zijn maar Susan.... zij moest nog een broek halen voor haar nieuwe baan. Tja, de cassiere bleek nogal te treuzelen, dus het zij je vergeven Susan! *LOL* Toen maar op weg naar Lunteren. De reis liep voorspoedig en het bleek zelfs da jelka volkomen droog was bij aankomst, normaal gesproken zweet ze nogal als ze lang op de trailer staat, maar vandaag dus gelukkig niet. Ik was helemaal heppie en al trots op haar.

Na aankomst snel opgezadeld (maar eerst moest er nog de nodige kilo's gras naar binnen worden gewerkt voordat de Tank genoeg energie had voor de rit! Lachen ) en konden we gaan. Jelka had het al snel bekeken en vond een geschikte partner in Cros. Tijdens de rit sprak het paar menig maal over de toekomstige Fjinker of Tord *LOL* Mijn tank bleef constant in de vijfde versnelling en wilde alleen maar vooruit. Tjonge wat had die veel energie. Ik had haar dus nog nooit zo gezien en ze wilde gaan, gaan, gaan. Ik wist gewoon dat ze op een keer haar energie kwijt moest dus toen Ilona zei of we zin hadden in een galopje zei ik "Jelka iig wel ja!!" Ok ok, het zou een rustig galopje moeten worden, maar als het gaat om galop dan komt het woord rustig niet voor in het vocabulair van mijn tank. Ze wilde gaan dus dat deed ze ook. Het was niet zo dat ze er vandoor ging (kan me voorstellen dat meniggeen dit dacht) maar ik wilde haar even laten uitleven. Ik had er alleen niet bij nagedacht dat dit ook aanstekelijk kon werken bij de rest van de cavalerie en heb dus bijna een 'charge' op mijn geweten gehad (lees stormloop). Sorry hiervoor beste mensen! *schaam schaam*. Maar goed, tijdens deze uitspatting van mijn tank (die ik persoonlijk redelijk hard vond gaan) komt er opeens een Gruninger met een geel gevaar heel rustig naast mij galoperen. Er werd netjes gegroet "hallo", waarop ik netjes zei "hoi". Het leek net alsof we rustig liepen te wandelen in het park en we gewoon elkaar netjes gedag zeiden. Dit kwam erg grappig op mij over. Even later kwam de toekomstige van Jelka er ook nog aangestoven terwijl Akerna driftig bezig was de modder uit haar ogen te pulken! Haha!

Toen op naar het middelpunt van Nederland alwaar ik mijn velbegeerde foto van Jelka en mij bij het Middelpunt van Nederland kregen. I will cherise that moment!! Haha! Toen op naar het zandgat. Mijn eerste idee was om het maar heel rustig aan te doen en niet te gaan crossen in het zandgat, maar toen ik iedereen naar boven zag stuiven dacht ik "dat kan mijn Tank ook". 1e versnelling, 2e versnelling, are you nuts-versnelling. Ze croste weer heerlijk naar boven en voelde haar heerlijk ploegen door het zand. Ik wist dat ze het kon en het was een heerlijk gevoel toen ze zo haar best deed om naar boven te komen. Toen ze boven was was ik wel zo heppie dat ze dat toch weer voor mij heeft gedaan. Ik was toen zo zielsgelukkig met haar en was zo blij dat mijn fjord dat op zo'n manier kon doen!! Lovers

Hierna dus even lekker geluncht (heel goed verzorgd Iloon, ookal zeg je dat het niet zoveel moeite was, maar toch!!) en even de schade bekeken aan mijn pootje, viel gelukkig nog mee en ik kon alles nog bewegen dus dat was geen probleem. Ter afsluiting van het zandgat nog even weer geshowt hoe mijn tank zich door mul zand heen kan ploegen waarna de terugreis werd aanvaard. Redelijk rustig naar de stal gereden met nog een drafje om het af te leren.

Er is nog zoveel te vertellen over vandaag, maar ik denk dat dat in de loop van deze week allemaal wel boven zal komen. Ik hou het hierbij en ga zo slapen, want ik ben doodop!! Gaaaap

Ik vond het vandaag een fantastische dag en Iloon... bedankt voor het idee om iets dergelijks te organiseren. Ik bedacht me vandaag nog iets... op deze manier ontstaan endurance-wedstrijden dus wie weet Iloon...!! Misschien organiseer jij over een aantal jaar wel een endurancewedstrijd in het Lunterse bos! Party!! Dan ben ik er iig bij en mocht je het volgend jaar weer willen organiseren. You can count on me!!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 10:17

yep same here volgend jaar ben ik er ook weer bij!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 10:47

Zo, ook al zo'n lap tekst, gaaf hoor!!! Haha! Tja...tankie kan wel ploegen in het Zandgat. Jammer dat ik Jurga niet heb kunnen laten gaan...die kent het Zandgat natuurlijk precies *LOL* * gas gas gas * Maar ik wilde het jullie maar niet aandoen om dan Harald vast te houden haha. Heb me wel weer iets gerealiseerd.....
Ik heb net als mijn vader dat rustig blijven als het paard gek doet. De meninstructeur gaf mijn vader vorige week zaterdag nog een compliment dat hij zo rustig bleef als Jurga gek ging doen. Dat was een groot pluspunt. Hij had veel bewondering voor de manier waarop mijn vader het soms oploste met onze draak. (En hij is niet de minste...) Maar gister vooral in het Zandgat toen iedereen nog een keertje naar beneden ging, en Harald maar stond te hupsen... zat ik onverstoorbaar tegen het publiek te praten... Trok me er geen bal van aan. Toen ik me dat realiseerde moest ik wel lachen.... Heb ik toch niet alleen slechte eigenschappen van mijn vader overgenomen... Knipoog
Enneuh... ik wil het best volgend jaar nog een keer organiseren hoor!!! Maar dan zeker weten met mooier weer!!! Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 11:00

En dan ga ik ook mee! (Lopend) Party!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 11:08

Weet niet of je daar zo blij mee moet zijn, om lopend te gaan.... Hahahahaha. Ik wens je vast succes....maar bij herhaing van deze rit moet je er zeker bijzijn hoor!!! Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 11:09

Nouu, ik bedoel als groom natuurlijk Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 11:11

Ohhhh, ik dacht al.... lopend naast een Jelka in rengalop.... denk niet dat je dat bijhoudt..... Of naast Jelka de bult op rennen.... SUCCES ERMEE haha, maar je moet er de volgende keer zeker bij zijn!!!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 12:41

Ik ga volgende keer ook weer mee!! Was echt zooooo gezellig!
Maar volgende keer 'leen' ik wel gewoon ff een paardje van iemand (lodewijk van nimber ofzo Tong uitsteken )

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 13:23

Leuk verhaal Maarten!!

Ik kan zo al lezen dat het reuze-gezellig was daar!!! Schijnheilig (*jaloers*)

Het was erg jammer dat ik zo kort van tevoren te horen kreeg dat mijn concours niet door ging, anders waren Ameretto en ik natuurlijk ook van de partij!!! Party!!

Maar volgend jaar zijn we er in ieder geval bij, wat er ook gebeurt!!!!!!!!! Lachen

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 14:02

haha inderdaad maarten. cros en jelka in Lovers was echt gaaf.
en hoe jelka die bult op kwam racen zag er zo leuk uit. zo'n gele tank komt aanstormen *LOL* cros vond die bult ook erg leuk. ben vlak voor vertrek na de rust een paar keer lekker naar boven gestormd met crossie.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 14:08

Oja, ik heb tank jelka die naar boven komt stormen wel 4 gefotografeerd, nou hopen dat het er een beetje goed uitkomt. Want volgens mij staat het er maar heel klein op op de foto en zie je niet dat jelka in volle rengalop zat Verdrietig

Maar het zag zooo cool uit! En dat geluid, het klonk alsof de grond trilde.
Echt een gele bliksemschicht!!!



_________________
<font color="green">Ik kan gedachten lezen!!!</font>
<font color="red">En... je moest je schamen Knipoog</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: assie op 2001-11-11 13:08 ]</font>

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 18:14

ja maart was echt mega leuk met jullie
die gele tank kan wel perfect de plassen ontwijken zeg, en bomt der helemaal niet of jij nou in het bos balndt *LOL*

maar volgend jaar als ik met paardje mee kan, anders als groom wil ik er ook weer bij zijn, mis kan ik dan zelf wel al met de auto gaan en trailer HOOP

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 18:19

Als Jelka maar 1 mm over heeft probeert ze zo'n plas al te ontwijken! *LOL* Maar als ze door heeft dat er geen ruimte is dan gaat ze zonder problemen de plas door. Hmm... hoezo een eigenwijze Fjord met een eigen willetje. Maar ach... ik ben blij met haar en zij met mij en ik kan nu eenmaal niet kwaad op haar worden. Ben wat dat betreft een watje als het om haar gaat! Haha!

Er is nog genoeg te leren met haar en ik ga gewoon vrolijk verder.

Ik ben trouwens zo ontzettend benieuwd naar de foto's van mijn tank op die heuvel!! Volgens mij zag dat er super uit!!

Marjolein

Berichten: 11635
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 21:29

jongens mag ik voor volgens jaar alvast bij iemand een plaatsje in de trailer reserveren voor Ailin? ik word echt jaloers. wil ik ook wil ik ook nouhouhouhouhouh

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 21:43

maart als er eentje goed is, dan stuur ik hem zeker naar je op.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 21:50

Ik hoop dat ze een beetje gelukt zijn, ik heb gewoon 4 keer redelijk snel achter elkaar op het knopje geduwd, 1 keer helemaal onderaan 2 keer midden op de heuvel en nog een keer toen je bijna boven was dat ging dus echt zo van klik-klik-klik-klik Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 21:54

Quote Maarten:
"Ben wat dat betreft een watje als het om haar gaat!"

Beetje banketstaaflig misschien, maar ik wilde het net niet zeggen.... Sorrie!
Ik wil ook pics!!!!!! *LOL*

En Marjolein: natuurlijk, je moet gewoon komen volgend jaar!!!!
_________________
I want to be a hunter again,
want to see the world alone again
to take a chance on life again,
so let me go.... * Dido * Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jurga op 2001-11-11 20:55 ]</font>