[België] Oud-Heverlee, Jumping(kje) in Meerdaalhof

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

[België] Oud-Heverlee, Jumping(kje) in Meerdaalhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 18:46

Vrijdag de 2de januari is er in Meerdaalhof (Oud-Heverlee, www.meerdaalhof.be ) een kleine jumping waar Anjatjeuh en ik, en mss nog andere Bokkers, aan meedoen. Moesten er Bokkers van de kanten van Leuven zin hebben om eens te komen kijken, kom gerust af, vanaf 13.00 begint het

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:35

Ik vrees dat ik er niet ga geraken, maar ik zal duimen, goed?
Ga ervoor!!!!!
*loopt rond met spandoek*

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 21:22

Thnx Haha!
Wat staat er op je spandoek? Knipoog

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:30

"Go go go Mientjeuh en Anjatjeuh" natuurlijk ^^
Natuurlijk ga ik ons meisje vragen allevier haar hoefijzertjes te gebruiken om geluk te brengen (onze jongen heeft geen hoefijzers maar die zal z'n vingers...Ehm beentjes dan maar kruisen Knipoog
Laat even weten wie er eerst en wie er tweede van jullie is geworden he

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:36

Mmm... misschien kan ik wel even komen. Maar... hoe herken ik de bokkers??? En om hoe laat springen jullie precies? Want heb nog veel studiewerk en wegens oorontsteking en keelontsteking ook een hele hoop achterstand.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:52

Tijden weten we nog niet vrees ik, denk dat we dat pas vrijdag weten Scheve mond
Herkennen zou ook wel moeten lukken, kijk voor foto's van mij mss in mijn profiel.
En ik ben waarschijnlijk ook wel heel de tijd met Ushi bezig (stomme witte benen Boos!),
en Ushi is niet zo heel moeilijk te herkennen denk ik hè Knipoog

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:10

ik kan helaas niet komen vandaag, maar ik wens jullie heel veel succes en ik zal zeker duimen.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:41

En wat is de uitslag??

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:42

We reden uiteindelijk toch niet in de zelfde groep (niet wat we heel de tijd dachten dus Scheve mond)
Mientjeuh reed in een groep met 7 manegepaarden, en ik in een groep met 13 eigenaarspaarden.
We moesten wel alletwee even hoog springen maar ik had dus wel iets zwaardere concurrentie.
Ik zal vertellen over mijn proeven, Mientjeuh zal later ook wel haar verslagje erbij schrijven Knipoog
Het "inrijden" (als je het al zo kan noemen) was echt onmogelijk, zat in een piste met ik schat zo een 12 paarden,
waarvan het merendeel super nerveuze dingen die op de hindernissen af schoten en heel de tijd trippelden.
Was dus al geen goei begin want Ushi werd daar zelf dan ook helemaal opgewonden van.
Toen mocht ik eindelijk de piste binnengaan, en direct was Ushi gefascineerd door 1 hindernis:
tijdens het oefenen stond deze er nog niet, en was een grote houten plank met groot opschrift.
Ik wou haar er dan eens naar laten kijken en aan laten ruiken, maar dichter dan 4 meter wou ze niet Scheve mond
*tring*
Ik reed in draf naar de eerste hindernis, waar ze zonder probleem over ging, maar wel nogal snel.
Daarna waren twee sprongen met 2 galopsprongen tussen, 1ste een gewoon rechte en 2de planken.
Ze ging dus met nogal veel snelheid op de hindernis af, sprong de 1ste en daarna weet ik niet wat er juist is gebeurd.
Ik denk dat ze stopte ofzo, maar ik ben dus gevallen op de hindernis, en dan is Ushi toch nog gesprongen.
Ben er direct trug opgekropen en had geen pijn (dat kwam later pas, toen voelde ik helemaal nix).
Die dubbelsprong opnieuw gesprongen en ging meteen helemaal goed dus we reden verder.
Toen kwam de muur, hier vreesde ik al voor, want die had ze bij het oefenen ook een keer geweigerd.
Maar nu lag er dus ook nog een extra balk op en dat maakte het geheel natuurlijk doodeng Tong uitsteken
Denk zo een 6 meter voor de muur stopte ze al en wou alleen nog maar achteruit of omdraaien.
Heb me toen eens flink boos gemaakt en goed doorgeschopt en dan heb ik haar er toch overgekregen.
De rest van het parcours ging goed, zelfs die plank waar ze zo had naar gekeken op voorhand. Lachen
Maarja, nix aan te doen, dat werd dus een gedeelde 10de plaats met nog 2 mensen (was dus laatst).

De tweede proef waren de zelfde sprongen maar wel in andere volgorde (makkelijker).
Het was ook rechtstreeks op tijd dus balken en weigeringen waren gewoon strafseconden.
Heel het parcours foutloos en ook nog redelijk snel (zeker niet het snelst, maar toch goed).
Maar natuurlijk waren die planken nog altijd vreselijk griezelig dus daar weer een weigering.
De laatste sprong weigerde ze dus en ben ik heel wat seconden verloren (tijd bleef doorlopen).
Werd dus ook maar een slechte plaats, was 8e (toch al beter dan laatst hè Schijnheilig ).

Niet echt een geslaagd resultaat, maar was wel een leuke dag en we hebben er weer wat ervaring bij.
Had het eigenlijk ook helemaal niet verwacht dat Ushi zoveel zou weigeren, normaal springt ze alles.
Maar mijn zenuwen zullen zeker ook wel een grote rol hebben gespeeld, en denk dat het vooral bij mij lag.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 14:49

Ach ja, zo heb je toch wat ervaring opgedaan (en zeker je paardje) met wedstrijden. Toch goed dat ze na het weigeren telkens de sprong toch nog genomen heeft.

Was het eigenlijk in de binnenpiste? Want buiten zal wel sneeuw gelegen hebben?

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 15:26

Jaja, was in de voorste binnenpiste en het inrijden in de achterste binnepiste.