een ijzeren ros, Jurita en Himeros (en lasagne)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-01 00:03

Gisteren heb ik een korte vakantie gehouden in Heerde (hmm, was 1 dag wel te verstaan Haha! ). Jura en Claudia zijn hier voor een week op vakantie en aangezien het toch wel heel dicht bij Nijverdal in de buurt ligt leek het mij wel leuk om hun te verblijden met een bezoekje van mij en mijn stalen ros (lees mountain-bike *LOL* ). Het was eerst de bedoeling om Jelka mee te nemen, maar hier heb ik even van afgezien, gezien het probleem met laden tijdens de laatste keer dat ik haar mee had (tijdens de buitenritten in Lunteren).

Om tien uur 's ochtends belandde ik bij de dames aan de ontbijttafel. Na lekker lang ontbeten te hebben zijn we met z'n drieen (euhm, vieren als je de hond Lundi meetelt) even een kleine fietstocht gaan maken over de hei. Dit ter voorbereiding van de tocht die we zouden gaan maken met Jurita, Himeros en Stalen Ros. Maar eerst moesten er nog boodschappen gedaan worden zodat ik mijn reputatie als boktkok weer hoog kon houden. *LOL* Ik zou namelijk lasagne gaan maken Vork

Na het mega-centrum van Heerde bewonderd te hebben ging het weer op huis aan om de paarden op te zadelen en Stalen Ros bosklaar te maken (lees banden oppompen Haha! ). Van te voren hadden we al een route uitgestippeld dus van verdwalen zou er geen sprake zijn. We zouden een mooie route nemen over o.a. de hei en langs grafheuvels ("creepy" zei Maartje, daar mocht ik niet over praten vond ze *LOL* ). De route ging over mooie ruiterpaden waar Himeros en Jur zich lekker konden uitleven. Soms leefden ze zich iets teveel uit.... Tijdens een galop over een breed ruiterpad hadden de paarden er zo'n zin in dat ze wel voor altijd door konden galoperen. Dit hield dus in dat ze de hei instormden. Iiiiiieeeeeeekkkkkkk, op de rem, omdraaien en nog even een galopje terug over hetzelfde pad!! *LOL* Dit staat ook erg mooi op de video, want naast fotograaf was ik ook nog eens cameraman.

Na dit avontuur gingen we weer richting huis. De dames verzorgden de paarden en ik ging aan de slag om een lasagne in elkaar te draaien. Deze was erg goed gelukt (al zeg ik het zelf). Hij was dit keer niet aangebrand Karin!!! Haha! We lieten het ons zeer goed smaken onder het genot van een wijntje die Claudia had uitgezocht. Hierna zijn we ter ontspanning nog even naar de bioscoop geweest (American Pie 2!! een echte aanrader voor iedereen die even lekker in een deuk wil liggen *LOL* ). Nadat we waren uitgelachen zijn we weer naar Heerde gescheurd en hebben nog even een intellectueel gesprek gevoerd over relaties *LOL* Schijnheilig Aangezien het al laat was en ik geen zin meer had om naar Nijverdal te rijden hebben we een matras op de grond gepleurd en ben ik blijven slapen.

Vandaag was het plan om naar Akerna te gaan in Vaassen. Het bleek dus dat dat maar een kwartiertje rijden was vanaf Heerde. Een ontzettende meevaller dus, ik dacht toch werkelijk dat het ruim drie kwartier rijden was. Niet dus!!! BlonT!! Frusty

Claudia en Jura zijn pas zaterdag weer terug in de bewoonde wereld. Ze zullen dan pas commentaar kunnen geven op dit verhaal omdat ze geen internet hebben. Aaaaaaaahhhhhhhhhh Verdrietig

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 00:09

Tja, je hebt bij ons de grafheuvel gemist omdat Fjordy weer eens in racedraf zat..toen kon ik het niet vertellen.... Boos!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 11:30

Zooo dat klinkt gezellig!!

Krijg nu alweer honger Haha! Vork

En knap hoor dat je die paardjes bij kon houden met je stalen ros! (hoe heet ie eigenlijk?? Haha! )

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-01 12:48

Heb net Claudia en Maartje een update gegeven van bokt via de mobiele telefonie Haha! Ze zaten op het paard en reden net in het bos. Ze waren toch wel heel benieuwd naar het verslag van onze meeting dinsdag. Hoezo verslaafd?? *LOL*

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 21:33

Eindelijk weer op bokt!! Lachen
Helaas konden we gisteren niet op bokt toen we thuiskwamen want de Gestapo (lKPN) vond het nodig om mijn telefoonlijn af te sluiten!! Boos! En dat terwijl ik pas voor 9 november hoef te betalen!! Verward

Maar goed, nu dus lekker bij mijn ouders aan het bokken! Lachen

Het was een geweldige week (verslag komt zo) en die dag dat jij er was, was echt top. Al heel wat mensen hebben onze video gezien waar we de hei instormen Haha!
En natuurlijk de foto's!! Ik ga zo (weer ergens anders) de foto's scannen en die zet ik er dan zo op.

Ik mis Heerde echt ontzettend maar ben ook weer blij dat ik Razinda weer kon zien. Wij hebben in ieder geval een vakantieadres erbij! Lachen

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 21:43

Hebben jullie Madelein ook nog gesproken in Heerde?
Die zit namelijk voor haar werk daar!!!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 18:17

Nee, niet gesproken. Waar was dat dan?

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 21:02

Ik weet niet precies waar ze zit maar ze zit een paar weken in Heerde voor haar werk.....ergens in een heel rustig pensionnetje.
Nou dat kan dus nooit ver van jullie af zijn geweest want Heerde is niet zo groot Haha!
Ze zal het denk ik wel jammer vinden dat ze jullie heeft gemist!!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 11:20

Ja inderdaad! Maar ik wist het niet...jammer!