Kur op Muziek avond in Noord Holland (20-12)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Kur op Muziek avond in Noord Holland (20-12)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 11:07

Liefhebbers van het fenomeen Kur op Muziek en toekomstige kurruiters opgelet:

Zaterdag 20 december organiseert Marvin's music (ik dus Haha! ) een Kur op Muziek informatie & demonstratieavond in Benningbroek (NH).
Een aantal ruiters waar wij in de afgelopen tijd een kur voor hebben gemaakt komen hun kur aan het publiek laten zien en tussendoor wordt er aan de hand van een aantal voorbeeldcombinaties in de baan ook informatie gegeven over het (laten) samenstellen van een kur. Waar moet je op letten bij het maken van de choreografie, wat is het belang van de juiste moeilijkheidsgraad, welke muziek past bij een paard enz. enz.

Bij binnenkomst ontvangt iedereen een pen (zie topic op algemeen: hoe kom ik voor weinig aan veel pennen Haha! ) en een formulier waar de uitslag van de prijsvraag op genoteerd kan worden. Aan het eind van de avond wordt de winnaar bekend gemaakt en deze ontvangt een kant en klare kur op muziek met bijbehorende choreografie!

Voor mij is deze avond pas echt geslaagd wanneer het gezellig druk wordt en het langs de bakrand (en in de aangenaam warme kantine) vol staat en zit met kurliefhebbers.

Om uit de kosten te komen, maar het voor de bezoekers wel betaalbaar te houden (het leven is al duur genoeg tegenwoordig) is de entree € 2,50 en de aanvang 19.30.

De routebeschrijving naar de Aurorahal in Benningbroek staat op onze website (www.marvins.nl) maar wil ik hieronder ook nog wel even neerzetten.

Deze onderstaande poster hangt bij rijverenigingen en maneges in heel Noord Holland, deze week verschijnt het persbericht in de lokale kranten, en als het goed is (ik heb de Hoefslag zelf niet) heeft het ook in de hoefslag gestaan.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Marja op 15-12-03 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 11:47

Een heel leuk idee en ik had het heel interessant gevonden. Maar ik ga volgend weekend 4 dagen naar Parijs o.a. de 20ste.
Maar mocht het nog een keer gehouden worden, dan wil ik zeker kijken of ik kan komen.

Mag ik wel vragen welke ruiters er zoal komen?

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:22

Jammer, k ben er de 20ste ook niet.... ook is het voor mij een beetje verweg... Als het nog een keer gehouden wordt, zal ik ook zeker kijken of ik kan komen.

ik ben eigenlijk ook wel benieuwd welke ruiters er komen...

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 10:22

Ik heb vooral Z2 ruiters uitgenodigd, omdat ik van hen vaak hoor dat ze niet veel mogelijkheden hebben om de kur ook daadwerkelijk te rijden.

Petra Beers rijdt een gelegenheidskur, Karin van Dijk een pas de deux op Z niveau samen met haar dochtertje, Anne Claire Bongers, Annemarie Meder, Anke Roersma, Cisca Cruyt en een demonstratie van Les Baroque Noir, die ook op Paard en Koets hebben gereden vorig jaar.

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 10:26

Wordt wel een leerzaam avondje, en leuk avondje volgens mij...
K vind t wel jammer dat ik niet kan...

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 14:07

Ja, als het goed is kom ik kijken met een paar vriendinnen, we willen allemaal ooit een kur gaan rijden, en hebben in februari een onderlinge wedstrijd kur op muziek, dus het is zeker wel interessant!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 14:09

heej dat is om de hoek, ik zal eens kijken of ik tijd heb want ik weet niet wat de plannen van vriendlief zijn!!

Nuv ik mag zeker ook meedoen met die onderlinge wedstrijd Clown

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:08

Oh leuk dat is dus ook bij mij op de club, en om de hoek Haha!
Misschien kom ik ook wel even kijken dan

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 09:04

Uhhh... als je nog geen Z rijdt? Hou je de eventuele gewonnen kur dan tegoed?

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 10:07

Zoals boven al genoemd gaat het om een kant en klare kur op muziek met bijbehorende choreografie. Je kunt dus twee dingen doen wanneer je nog niet op Z niveau rijdt: de choreografie aanpassen of wachten met het rijden van de kur tot je wel Z bent Haha! .

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 10:20

*schop*

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:33

Ik kom met z'n tweetjes!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:58

Hey, is de kur van Ciska Kruyt van jullie Knipoog Zal volgende keer als ze hem rijdt beter opletten. Haha!

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 17:07

Ik kom ook samen met me moeder Haha!

*meteen een schopje*