Foto's gezamelijke WN training Beverwijk, 29-11-03

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Foto's gezamelijke WN training Beverwijk, 29-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 12:25

Gisteren ben ik, zonder paard, naar Beverwijk gegaan voor de gezamelijke training die door de bokkers Blaze en Sandra.k georganiseerd was.

Om 16.15 uur kwam ik in Beverwijk aan. Gelukkig zag ik Chex en Sandra.k (bleek later) lopen en ik ben hen maar achterna gelopen om te weten waar we zouden verzamelen: in de kantine dus. Daar aangekomen waren een flink aantal bokkers al aanwezig. Eerst even in de kantine gezeten en wat gedronken en daarna werd ik naar de stal van Chaser gebracht om kennis met hem te maken en hem even te poetsen voordat we zouden gaan rijden. Hij had zichzelf redelijk geel weten te maken, maar ja, daar doe je niks aan en bovendien doet het net zo goed niets af aan het paard. Dus samen met Sandra.k geprobeerd hem enigszins schoon te krijgen en alle stro uit de staart te verwijderen (hij wist veel mee te nemen in zijn mooie lange staart).

Even later kwamen Blaze en Vera aan om Hicky op te zadelen die in de stal naast Chaser staat. Ook Chaser kreeg een zadel op zijn enorme rug (ik schrok eerlijk gezegd wel een beetje van zijn hoogte.. Scheve mond ) en nadat hij het bit ook had mogen proeven, liep ik met hem richting de rijbak. Daar aangekomen bleek bijna iedereen al op de paarden te zitten. Ik moest Chaser zijn peesbeschermers nog om doen en had daar eh wat moeite mee Haha! Gelukkig was Chica er om me te helpen, thanks! *LOL*

Na de beklimming van de dag zat ik op Chaser zijn rug en kon ik hem de andere paarden laten bekijken. Hij vond het allemaal heel erg interessant, die onbekende paarden en ruiters. Toen iedereen ongeveer een kwartier had gereden, gingen we ons aan elkaar voorstellen. Vera begon met Hicky. Blaze vertelde wat over het paard Hicky en wat zijn problemen waren en waar zij met hem gewoonlijk aan werkten. De probleempunten van de paarden werden aangegeven, zodat anderen advies konden geven of juist op die punten konden gaan letten en al kijkende aanwijzingen konden geven. Zo gingen we het hele rijtje af, al stilstaand (en verkleumend Nagelbijten / Gniffelen ) Chaser had duidelijk het meeste moeite met stilstaan, maar ik heb geen afleidende dansbewegingen gemaakt in het kringetje Haha!

Nadat iedereen zichzelf en zijn/haar paard voor had gesteld, werd er nog een klein rondje gemaakt om iedereen even te laten vertellen wat voor discipline in de western ze deden of van plan waren te gaan doen. Er waren bijzonder veel reiners (in de dop?) aanwezig

Toen begon de daadwerkelijke training. Iedereen trainde zijn/haar paard voor zich. Het ene paard is natuurlijk gewend een half uur getraind te worden, de ander misschien anderhalf uur. Ik denk dat het half zes was toen we met de training begonnen.

Naarmate de avond vorderde, werd het duidelijk dat het niet alleen een training was, maar ook een meeting voor de gezelligheid. Als je even uit wilde rusten in het midden was er altijd wel iemand die je kwam vergezellen.

Rond half acht/acht uur werden de meeste paarden uitgestapt en afgezadeld. Verschillende ruiters wisselden van paard (Lovely ging bijvoorbeeld van Sam even op Blaze (het paard dan hè Haha!)) en Blaze (de persoon Blaze, anders dan krijgen we rare ideën) nam Hicky van Vera over.

Jos haar Spooky vond het maar eng, al die andere paarden, en enkele ruiters hielpen haar mee om Spooky te leren wennen aan de aanwezigheid van andere paarden door er omheen te rijden, er langs te rijden etc. Volgens mij ging het best wel netjes! OK dan!

Nadat ik Chaser zijn welverdiende rust had gegeven, mocht ik Chex (het paard Knipoog) uitstappen. Geweldig natuurlijk, want ik ben helemaal gek van dat paard. Ik dus helemaal happy Pling

Toen alle paarden hun stal/trailer weer op hadden gezocht, zijn we in de kantine nog even een nabeschouwing gaan houden met de ruiters die er nog waren. Sommigen waren natuurlijk al naar huis toe, het was ook al acht uur geweest.

Rond tien uur zijn de laatsten (Chex, Blaze, Sandra en ik) vertrokken en kon ik thuis eindelijk de foto's gaan bekijken

Hier een aantal foto's van de gezamelijke training van gisteren. Nogmaals bedankt Blaze en Sandra.k dat ik de training mocht doen op Chaser!!

mochten bokkers trouwens niet blij zijn met de foto's, geef het dan even door, dan kan ik ze altijd nog verwijderen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lovely op Sam, de Tinker van Sandra.k

Afbeelding
Ik (Gera) op Chaser

Afbeelding
Jos en Spooky Blue

Afbeelding
calemity_jane (Tanja) met Jim

Afbeelding
Lovely op Blaze

Afbeelding
Chex (Yvonne) op Chex en Vera op Hicky

Afbeelding
Tanja en Jim

Afbeelding
Chex en Chex Cool

Afbeelding
Blaze op Hicky

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gera op Chex

Afbeelding
Sadie op Blaze

Afbeelding
Blaze op Hicky


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 12:36

Ik vond het ook supergezellig. En Sam is een erg leuke Tinker, ondanks even een klein voorvalletje. Hij is absoluut een van de mooiste Tinkers die ik ken. De witte streep manen in zijn voorpluk Lachen

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 12:39

Malabarista schreef:
Haha, Blaze ziet er minder eng uit dan hij is! Clown


Eng Verward Daar heb ik niets van gemerkt dan

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 13:03

SuperPepeijn schreef:
chex is zeker vergeten de groeten aan iedereen van SP te doen? Tong uitsteken


Nee! Ik kreeg in ieder geval de groetjes
En je had best mee gemogen hoor... of durfde je dat niet? Chex had in ieder geval genoeg plek vrij in de auto

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-03 13:18

Ach ja, ik ben ook wel een beetje blij dat je het niet gedaan hebt, anders had ik Chex misschien niet uit mogen stappen


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 21:19

Niemand heeft elkaar toch afgekraakt? En ik voel me aangesproken omdat ik nog niet zo goed rijd, maar dat had ik van tevoren al aangegeven. Ik hoop dus niet dat iedereen nu denkt: "Sjongens wat rijdt die Gera slecht"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 15 bezoekers