Bokt-test

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-01 16:45

In de BIT staat elke maand een manegetest. Deze willen wij eigenlijk ook wel invoeren voor Bokt.
De manege in Schoonloo vinden we wel aardig om mee te beginnen.

Ik vond de stallen er netjes uitzien en in de zomer kunnen de paarden lekker in de wei. De paarden zagen er stuk voor stuk leuk uit en liepen goed. De omgeving was erg mooi en je kunt er uren in het bos rijden.
Het harnachement was minder goed. Tijdens de rit verloor Maaike haar beugel toen we vanuit galop terug in draf gingen. Joleen en Hanneke (?) hebben die beugel een eind terug van het zandpad opgeraapt. Het is dat Maaike goed op het paard zat, maar een beginner had er makkelijk naast gelegen. Gevaarlijk dus.
De lessen hebben we niet kunnen beoordelen omdat we die daar niet gevolgd hebben.

Ik ga voor:

De stallen: 7
De paarden: 9
De omgeving: 9
Het harnachement: 3 (Ik heb niet op de andere paarden gelet, maar Orlando had drukplekken van het zadel).

Zijn de andere buitenritbokkers het hiermee eens of geven jullie andere cijfers? Leuk als je het ook even onderbouwt!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 16:57

Ik ben het er mee eens, maar het was niet Hanneke die samen met mij de beugel haalde, maar Riƫtte.

Het harnachement was idd niet denderend. Het zadel waar ik op reed was op zich wel fijn, maar te hard. Ook stond mijn teugel op knappen. Verder zagen de paarden er fantastisch uit!!! Het was echt heel tof!!!! Party!! Party!! Party!!

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-01 17:11

Sorry... ik wist even niet meer wie het was. Een bruin paard in elk geval...

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 17:14

haha idd wel een bruin paard maar niet met mij erop Haha!
Maar ik ga mee met de cijfers en ook dat harnachement van het paard waar ik op zat, zat ;lekker alleen had ook drukplekken.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 17:41

Ik vond ook de paarden leuk, best goed aan de hulpen alleen die van mij en Honeybee hebben voor blaren op de handen gezorgd, waren erg hard in de mond maar stuk voor stuk waren het leuke, vrolijke paarden en de omgeving is natuurlijk ook prachtig.
Ik vind de mensen van Knollegruun erg gastvrij en heb me prima vermaakt vandaag! Lachen

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 18:13

De mensen waren erg gastvrij. De paarden waren leuk, vrolijk en gezond, alleen nogal veel met drukplekken. Sommigen nogal hard in de mond en slecht aan het been, maar allemaal wel voorwaarts.
Mijn zadel vond ik knoerthard, en dat een beugelriem knapt in volle galop is ook niet echt netjes.
De omgeving is super! Het was een erg geslaagde rit!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 20:48

Hee maar het was dus gaaf vanmorgen? Het was iig droog toch, ik heb nog aan jullie gedacht!
De volgende keer ga ik ook mee!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 20:51

Of het gaaf was? Kijk maar op ONS forum zou ik zeggen Knipoog

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 22:50

Yep, met de cijfers ben ik het wel eens. Ook mijn paard had drukplekken, maar wel een gelpad en bontje om de singel Verward

Het was wel een heerlijke rit en erg gezellig. Ik heb genoten Party!!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 00:57

Helemaal mee eens. Het zadel van Jolly was zo oud.. ook niet normaal meer.. Maar.. het hoofdstel was splintertje nieuw Lachen
Verder erg gastvrij, waar ik ze ook enorm voor heb bedankt Lachen

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:28

Ik heb NU een zere kont!!!!!!!!!!
Verder was ik wel erg tevreden over mijn paardje. Niet hard in de mond, mocht wel wat beter aan het been. Was braaf en verder wel vlot.
De mensen waren idd erg vriendelijk.
En daarbij heb ik ook slechts 29 gulden betaald Haha! , ik geloof niet dat ik jonger ben dan 16 Knipoog

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 15:12

Ik vond de stallen wel redelijk, maar wel ontzettend vies! Verer had mijn paardke ook een drukplek van het zadel, was genezen, maar nog wel goed te zien.
Verder leuke, vlotte paarden, zonder rare kuren, lekker niet bang om vies te worden en een gastvrije familie!