Jurga meets Jura (verwarrend haha!) + primeur!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 16:24

Vandaag ben ik dus om kwart over acht de trein ingestapt om richting purmerend te vertrekken voor mijn Boktmeeting met Jura. Wel vroeg, maar voor een meeting met een bijna naamgenoot heb ik veel over Knipoog ! Jaja, ik ben nog aangekomen ook, technisch als ik ben met treinen. Om ongeveer kwart over tien was ik in Purmerend waar Maartje al heel snel kwam aangereden in haar autootje.
Eerst ff naar haar flatje gegaan (netjes opgeruimd natuurlijk Knipoog ), ff op Bokt gekeken en even wat gegeten. Toen ondanks het slecht weer (hebben wij weer!) naar Jurita en Razinda toe.
We besloten toch maar eerst te gaan rijden, hoewel het licht motregende Boos! . Ik heb Razinda gepoetst en Maartje Jurita. Daarna Razinda opgezadeld en door de blubberige weide naar de bak. Maartje twijfelde een beetje over het wel of niet longeren van Razinda voor ze erop zou gaan. Aangezien ze de dag ervoor ook al actief gereden had en Razinda er niet uitzag als een rodeopaard-in-de-dop, besloot ze het maar op een primeur te wagen: Razinda de eerste keer erop zonder ervoor gelongeerd te hebben. Ik heb effe geassisteerd door razinda vast te houden, maar verder ging het eigenlijk hartstikke goed!!! Haha!
Razinda is echt een schat van een paardje, ik vind het echt heel leuk dat ik haar nu ook eens in het eggie onder het zadel heb gezien. Niet lang, maar wel even een globale indruk. Ik vind Razinda echt super lopen hoor Maartje!!!! (niet weer blozen haha)
Aangezien het niet echt opklaarde en het miezerde, hebben we Razinda vrij vlot weer op stal gezet. Het viel maartje reuze mee dat ze zo braaf was in de regen, nog een pluspunt van vandaag dus.
Na Razinda Jur gezadeld (oops...schreef ik BIJNA Jurga op!!!! Pling *grijns*). Toen maartje er eerst weer op, ondertussen vrolijk verder vertellend over haar paardjes, met recht een trotse eigenaresse! Party!! Jurita liep ook hartstikke netjes naar mijn mening, ook weer ondanks de regen. Na een tijdje was Maartje natgeregend en was het tijd voor mij om op mijn Jurga's bijna even oude collega paard te stappen. Wel altijd weer spannend, een vreemd paard, doe ik niet zo vaak. Natuurlijk weer erg smal Cool , maar ontzettend lekker lopen die Jur! Voelde echt aan als een hele eer om op zo'n leker doorgereden paardje te mogen rijden. Heb stap, draf en galop gedaan haha. Maartje vond al dat ze zo hard galoppeerde, maar dat is voor mij al ontzettend relaxed, moet je nagaan hoe Jurga raced Lachen ! Maar okay, na een tijdje weer afgestapt (met nu ook een beetje inzicht in de Antoine de Bodt-theorie haha Knipoog ) en jurita weer naar stal gebracht. Ook jurita deed het goed ondanks de regen, ze was echt nat, arm paard... Party!!
Daarna zijn we nog even langs de fouragehandelaar gegaan voor voer en nu zitten we weer thuis in Maartje's flatje! Waar ik dus een verslagje mocht schrijven (werd gewoon gedwongen Knipoog ) op de compu. bij deze dus het verslag van mijn meeting met JURA!!!
Nu Maartje nog een keertje op Jurga en op stalbezoek bij mij! Doen we snel een keertje hoor! Vind het wel grappig dat we zoveel gemeen hebben. Knipoog
Nu stop ik maar weer, anders blijf ik praten...
Greetz Ilona en Maartje oftewel Jurga en Jura Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 14:06

Razin is idd gewoon erg voorzichtig met je! Is een superlieve merrie! Vooral lekker doorgaan met meteen erop als je niet verwacht dat ze fris is! Dan went ze er vanzelf aan. Ik vond het zooooooo gezellie!!! Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 14:45

Ik baalde er ook van dat de dag zo vreselijk snel ging, had nog heel lang met je door kunnen kletsen en met je paarden vodden. Vind het erg grappig dat we veel gemeen hebben, zoals ik al vaker heb gezegd. Haha! Nou, leuk rijden op Jur??? Denk ook niet dat dat zo'n kunst is, want ze wordt gewoon erg goed gereden! *LOL* (geen geslijm!) Haha! We gaan snel een keertje meeten bij mij thuis hoor!!!!Hoef jij tenminste niet op te ruimen haha! Haha! Al die tip van mij gebruikt??? Verward

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 bezoekers