Paard&Koets

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Paard&Koets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 15:05

Donderdagnacht sliep ik al behoorlijk slecht.In gedachten al druk om alles klaar te zetten.
Vrijdag om half 6 was ik dan ook klaar en klaar wakker.
Ik heb vast de spullen van Orbaldo schoon gemaakt, de paarden gevoerd en Orbaldo vast in de wei gedaan.
Om half 8 heb ik Jantina en Anouk wakker gemaakt die bij mij sliepen.
Anouk heeft de spullen voor Lodewijk schoongemaakt en ondertussen verzamelde ik alvast mijn zooi bij elkaar.

Lodewijk mocht nog even de wei in en toen ging de witte voet van Orbaldo nog even in het sop.
Inmiddels was Lia ookaangekomen en die zou mijn paardjes naar de brabanthallen brengen.
Lodewijk weer uit de wei gevist en gewassen en daarna het laden.
Orbaldo liep er vrij vlot in en Lodewijk volgde maar wat graag.
Lia nam ook Jantina mee en rond half 10 vertrokken ze richting den Bosch.
Een half uurtje later zijn anouk en ik erachteraan gegaan.Onderweg kwamen we Frans voorbij skeuren die ook al onderweg was en na een uur en 10 min waren bij op paard&Koets.
Onderweg waren we de paarden niet voorbij gekomen wat betekende dat ze met de dames mee moesten koffie leuten.

Janneke en Leonie waren al druk de stand aan het opbouwen die werd hardstikke mooi en zondag wonnen we er ook de 3de prijs mee!
Nadat de paarden aangekomen waren was rond 1 uur alles klaar. Orbaldo vond het wel spannend maar dicht bij ouwe trouwe lottie vond hij het ook wel best.

's avonds hadden we een show in de kleine ring.
Lodewijk zou met dameszadel gaan, 10 min voor we de ring in gingen heeft leonie 'm voor het eerst gereden en dat ging wel best.
Zo leuk om te zien hoe hard hij naar de ring liep en hoe langzaam hij weer ging als leonie 'm daar weg stuurde.Hij had er zo'n zin in.
Zoals altijd was hij heel braaf.
Om 23.00 was de beurs afgelopen en om 12 uur kropen jantina en ik ons bed in.
een beetje teut en we hebben best goed geslapen tot een uurtje of 6.
Daarna paarden voeren en Orbaldo longeren in de grote ring.
Hij keek geen eens naar de vlaggen en reclame borden.

Om half 12 moesten we de pass de deux rijden.
ik was echt dood en dood zenuwachtig.
met al zie mensne en lichten zou hij zich wel gedragen of zou ik er afstuiteren?

Hij was geweldig.
iets wat spanning maar hij liep echt fijn.
het voelde goed en hij was zo lief.
beugel aan beugel naast lodewijk.
Helaas was de bak te groot uitgezet (20 x 45 inplaats van 20 x 40) en klopte de muziek niet,hierdoor moest het eidne afgeraffeld worden om toch uit te komen.

In de avond gaven we een mini menclinic door Hans Zumberink die internationaal rijd met zijn groningermerrie's.
Dit ging ook goed.
"s avonds de menshow bekeken en rond half 12 naar bed zo kapot waren we.Zondag was ik best fris en fruitig vergeleken met voorgaande jaren.
Orbaldo gelongeerd die gedroeg zich weer heel braaf.

En toen mocht ik op een tank. een shire tank! en dat was zooooooooooo gaaf!!!! Ik mocht een show meerijden voor de shires ik glunder er nog steeds van.
Ik moest de hele show lachen dat gestamp van die paarden in galop echt geweldig.
je voelt je heel klein op zo'n reus en het gaf zo'n kick dat je zo'n megatank ook gewoon fijn aan het lopen kan krijgen! mijn dag kon niet meer stuk.

We hadden de laatste show wat wel jammer is omdat de meeste mensen dan weg gaan ivm het sluiten van de beurs.
Orbaldo voelde nog beter aan was nu lekker ontspannen en ik kon er fijn aan rijden.
De bak klopte de muziek klopte alles ging goed totdat....de muziek bleef hangen.
vlak voor de galop bleef hij hangen waardaar we pas halverwegen de galop het binen van het galop gedeelte kregen.
en vervolgens sloeg hij bij het stapgedeelte terug naar het draf stuk.
hierdoor hebben we maar haltgehouden tot de muziek weer bij ons deel was.

Pech en jammer dat ons dat net gebeurd.Na de show was het opruimen en afbreken van de stand.
de paarden laden en op naar huisIk was iets over 20.00 thuis en heb een geweldig weekend gehad!

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:53

heyy wat een super verslagje zeg! ik moet zeggen dat het me niet echt opviel dat de muziek bleef hangen! wel dat jullie gingen stil staan, maar toch! zag er erg leuk uit. net zo als de rest van de shows....

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:10

Bij ons hadden ze ook de ring te groot gezegd, ze zeiden dat het 20x40 was, maar dat was het dus echt niet, eerder 20x50 ofzo? Maar ja, het kwam net uit met de muziek Lachen

En Kim, ik wacht nog steeds op een vergoeding Knipoog

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:23

Leuk verslag!!
Ik heb je wel zien lopen. En ook een Groninger die voor de kar had gestaan net. Toen waren wij net aan het inspannen.
Wel handig die pompoentjes, daardoor viel me gelijk de Groningers op.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:23

Nimber schreef:


Janneke en Leonie waren al druk de stand aan het opbouwen die werd hardstikke mooi en zondag wonnen we er ook de 3de prijs mee!


heb je me horen klappen???
Het werd omgeroepen, en het was echt van JA!... Owh.. *kijkt om zich heen Bloos *

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 02:03

Wat fijn dat het zo goed ging! Zag de foto's van jou en Orbaldo, die zijn mooi hoor. Had het wel willen zien, Ach er komt vast nog wel een andere keer dat ik het kan zien.

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 11:26

Kimmie, het zag er weer perfect uit hoor! OK dan!
Volop lol op de Shire, wat een kanjer he.
Ik heb nog een flinke zooi foto's kunnen maken Cheese! , maar helaas door de combinatie licht en beweging is het erg moeilijk om e.e.a. scherp er op te krijgen.
Wel leuk om eigenlijk al een beetje tot het meubilair van P&K te horen, de omroepster geeft jou toch altijd wat extra aandacht. *LOL*
Enne...., kanjer hoor die Orbaldo. Lovers

Afbeelding

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:37

Echt super jammer dat de muziek bleef hanger.. Maar je had wel super gereden hoor!!!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 19:25

haha ik word nog steeds een beetje verlegen door de omroepster....

mooie foto weer ed. mag ik er wat door sturen naar claudia voor het blad?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:26

Pam is een fijne omroepster, tegen ons zei ze zo van ja ik zie ze wel eens door het bos rijden, enzzz was echt grappig Haha!

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:00

Nimber schreef:
haha ik word nog steeds een beetje verlegen door de omroepster....

mooie foto weer ed. mag ik er wat door sturen naar claudia voor het blad?

Ik heb Claudia al het siteadres van mij waar P&K staat toegestuurd.
Ik hoor het wel van haar.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:12

Pam is idd erg cool Haha!
Toen de muziek vastliep keek ik blijkbaar 'n beetje verontwaardigd/boos, zegt ze tegen me: je hoeft niet zo boos te kijken hoor! En daarna maakte ze snel d'r excuses over die olifant Knipoog

Gave foto trouwens Bolle Haha!