Paard & Koets 2003. Verslag + foto's (deel 1)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Paard & Koets 2003. Verslag + foto's (deel 1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 20:02

Ook dit jaar zijn we afgelopen zondag weer naar het evenement Paard & Koets geweest.
Gelukkig was het bij de kassa beter geregeld dan vorig jaar, toen was dat echt een puinhoop.... (zie hiervoor verslag Paard & Koets 2002, http://groups.msn.com/Paardenenmensport/paardampkoets2002.msnw).
Het leek overigens wel of het dit jaar wat minder druk was, je kon overal goed bij.

Afbeelding
Stand Groninger Paard (rechts Kim Telgen (Nimber) in onopvallend tenue)

Het stamboekdorp was dit jaar ook een stuk beter opgezet, prachtig wat sommigen hadden gemaakt.
Ook werd hier weer wat prijzen voor weggegeven, 3e prijs Het Groninger Paard, 2e prijs Het Tinkerstamboek en de eerste prijs ging naar de Appaloosa's.

Als eigenaar van een Groninger ging uiteraard de meeste aandacht uit naar de Groningers.
Dit jaar was voor het showgedeelte gekozen voor een menclinic welke o.a. werd gegeven door internationaal menner Hans Zumbrink welke dit jaar eigenlijk voor het eerst reed met een tandem-aanspanning.

Afbeelding
Hans Zumbrink

Dit was niet te zien met die twee coole Grunningers er voor.
Daarnaast werd een pas de deux gereden door Kim en Janneke op Orbaldo II en Lodewijk.
Voor Lodewijk was dit een routineklus, maar voor de hengst Orbaldo II was dit de eerste keer, maar ook hier bleek weer het karakter van de Groninger, het ging eigenlijk allemaal perfect (op de muziek na...).

Afbeelding
Kim en Janneke op Orbaldo II en Lodewijk

Uiteraard waren er nog vele andere shows te zien waarvan er één wel direct opviel, en dat waren de Shires...
Het is toch wel een machtig gezicht als er een volgepakte postkoets van zo'n 2 ton voortgetrokken door een 8-span Shires door de piste dendert.

Afbeelding
8-span Shires voor de postkoets

En ja hoor.... wie reed ook mee?? Kim Telgen dus... Toch wel effe wat anders dan in een snobpakje op je Groninger Lottel hé??

Afbeelding
Kim op de Shire Rhona (niet lachen Kim)

Helaas bleven niet alle demonstraties zonder ongelukken, bij de Freibergers kwam een amazone verkeerd op haar enkel terecht en tijdens de demonstratie met de Fell-ponies werd er iets te enhousiast gereden en ging de wagen van het 2-span om.
Gelukkig is alles toch nog goed gekomen.

Afbeelding

Ondanks het licht is er toch weer een poging gedaan om een foto-impressie te maken welke kan worden bekeken op de website van:
Afbeelding
http://groups.msn.com/Paardenenmensport/paardampkoets2003.msnw
Laatst bijgewerkt door Bolle op 17-11-03 20:26, in het totaal 2 keer bewerkt

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:18

wat een leuke fotos zeg! super verslag.. helaas heb ik niet alles gezien maar wat ik heb gezien was zeker de moeite waard.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:21

Ehhhmm.. ik voel me bijzonder vereerd, maar helaas was ik dat niet met Lodewijk, maar Janneke. Zo netjes kan ik niet rijden hoor, zonder te oefenen Knipoog *LOL*

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 20:24

Sorry, gecorrigeerd. Bloos! (ik was ook zo overdonderd...)

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 21:53

Leuke foto's heb je gemaakt Lachen Had je er ook van ons gemaakt Schijnheilig

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:49

Jullie hadden ook al zo'n mooie stand!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:28

leuk verslag! stuur je 'm ook in naar het blad?

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 19:34

Nimber schreef:
leuk verslag! stuur je 'm ook in naar het blad?

Ik heb net de link van de website naar Claudia gestuurd.
Ik hoor wel van haar als ze er niet helemaal uit komt.
Mocht je eventueel nog aan- of opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag.

Maar ehh, toppertje die Orbaldo van je, ziet er erg goed uit. Tong uitsteken Tong uitsteken OK dan!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:32

Vooral het 8-span shire valt bij mij op, buitengewoon prachtig!!!!! Echt ... KWIJL