Vrijdag Paard en Koetsdag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Vrijdag Paard en Koetsdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 01:21

Ik ben gisteren naar Paard en koets geweest.
Lia zou me binnenhalen, maar op het cruciale moment had ze haar telefoon uitstaan Tong uitsteken
Dus ik betaald, en naar binnen met 2 honden aan de riem.
Ik moet zeggen dat ze zich best heel netjes gedragen hebben, alleen Balou dacht op een gegeven moment dat ze wel eens tegen een kunststof paardje op kon springen. Ze dacht geloof ik dattie echt was. Haha!
Eerst liep ik Assie tegen het lijf, dus even gevraagd waar de Groningerstand was.
Daar ben ik heen gelopen, en toen heb ik Nimber en Piggy even gezien.
Lia en Jantina waren aan het shoppen, en dat wilde ik ook, dus ben ik gaan zoeken.
Na een paar minuten hoorde ik : "He, Ineke" en ik was dus gevonden. Lia nam Festa over, en zo gingen we verder. Bij een standje met mineraalblokken, hadden ze als versiering appels liggen. Lia heeft altijd honger, dus die zag zo'n appel wel zitten. Of de hond hem niet even kon pikken Knipoog
Dus ik ga Balou zachtjes het commando vast, en Lou pakte de appel. Er waren alleen 2 problemen:
a er vielen nog meer appels, dus de mensen in de stand hadden ons door
b ze gaf de appel niet terug (Labje he, ook altijd honger)
Nou ja, van de standmensjes mocht ze de appel dan wel houden, maar ze vroegen zich wel af of die appel voor de heb of voor de eet was.
Ik heb de appel doormidden gebroken, en de hondjes hebben allebei een halve appel op Vingers aflikken
Het tapijt zag er daarna niet meer uit, dus ik ben maar doorgelopen.
Ik wilde nl dekjes scoren, veel dekjes.
Maar die waren er niet naar m'n zin: of ze waren te kort, of ze hadden een koord langs de rand of ze hadden een extra vulling bij de schoft, waar ik ook niet gecharmeerd van ben.
Maar ik ben wel totaal ongepland de nieuwe eigenaar van een mooie longeersingel
Ik heb de honden in de auto gezet, zodat het shoppen wat makkelijker ging. Toe hebben we nog naar een zadelmakmaakshow van de Dreamstables gekeken, en heb ik Olympic guusje even zien stuiteren. Maar om half 9 begon de demonstratie van Koos en Peter de Ronde bij de menshow, dus daar heb ik vanachter de tribunes zoveel mogelijk van gezien. Ze deden het super voor zover ik kon beoordelen. OK dan!
Na die show nog even met Lia en Jantina bijgekletst, en toen ben ik naar huis gegaan, want de honden zate al een poosje achter in de auto.
Ik heb de show van de groningers helaas gemist, omdat het programma nogal uitliep, maar dat komt met Paard Ahoy wel weer goed.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 10:30

Leuk verslagje! Ik heb ook echt genoten hoor!
Ik ben ook zomaar weer ergens ongepland eigenaar van geworden Schijnheilig Dit keer een shetlanddekentje (die was echt veels te lief om te laten liggen Lips are sealed ) en een menhoofdstel voor de shet. De shows vond ik ook super! Jammergenoeg geen bokkers gemeet...

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:06

Leuk verslagje!!
Je hebt meer shows als mij gezien.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 00:15

Ik heb wel bokkers gemeet, maar niet veel shows gezien
Vorig jaar waren er shows in de grote ring, dat is toch veel mooier om te zien dan in dat kleine bakje, maar dat was nu op vrijdag niet, alleen de menshow

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 00:38

leuk verslagje... Lachen

Hoe was de zadelmak-maak-clinic? (leuke voor scrabble... Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:44

Ik vond de zadelmakmaakclinic op zich wel grappig.
Het is niet mij manier maar ze zaten er wel op in 15 minuten.
Mooi, mooi, mooi, mooi.......
Ik denk dat het thuis in alle rust ook wat beter gaat dan in zo´n volle ring, hier kwam het paard niet echt tot ontspanning, maar dan kun je er direct beter wat meer tijd voor nemen.

Op zondag kon je nog steeds zien waar de appel gesneuveld was Bloos!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 13:58

Hahaha, we hebben dus wel onze sporen achtergelaten op paard en koets.