Buitenrit Limburg 12/10

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Buitenrit Limburg 12/10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 22:56

Mijn meeting begon eigenlijk gisteren al toen Miranda (shadow2) en Peter arriveerden. Eigenlijk geen meeting, want ik kende ze al... Maar goed Lachen Ff gemonopolied (terwijl we op Robert wachtten) en ons flink zitten ergeren op mijn jongste broertje. Het joch zat zich behoooorlijk aan te stellen... Kende ineens het hele spel niet meer terwijl hij het al tig keer gespeeld had... Stoom uit je oren Na het eten hebben we nog de grootste lol gehad om Hans Teeuwen... OK dan! Wat later dan geplanned ging dan alsnog de gang richting bed... Dat wil zeggen: Robert en ik naar bed, Miranda en Peter naar het tuinhuisje.

De wekker ging alweer akelig vroeg. Ik wilde nl naar Kelvin gaan, maar me ook nog ff snel douchen van te voren... Nuttig als je de hele dag tussen de paarden zit Blond . Miranda bleek ook al wakker te zijn, evenals Peter die niet mee zou gaan omdat ie uit wilde slapen...

Bak bleek wat te glad te zijn, dus van rijden kwam helaas niet veel. Dus ff los gegooid. Mijn god wat liep Kel te showen!!! Bloos! OK dan! Cheese! Kwijl Wow! Keimooie foto's gemaakt... Althans, dat hoop ik, ik had nl een wegwerp cameraatje bij me... Zonder zoom Huilen Worden een hoop schietgebedjes Lachen Naderhand even Kay, de wilde Shetlander bereden. Beest kwam in beweeg en ik kiepte er bijna vanaf, hahaha Extreme duivel Ik ben denk ik 3 passen blijven zitten? Toen kwam de grond angstaanjagend dichtbij, dus er maar afgestapt/gevallen... Eng beest Clown

Tijdens onze wachttijd op de "echte" meeting wilden we dus even wat gaan eten, maar helaas, Kim (Tryingitagain) en Joanne stonden al aan de bel. Volgende poging. Kwam Alfred. Eten ze met zijn allen al mijn broodjes op... Was erg sneu voor mij Lachen

Op naar Onno. Vanwege een sigarettenstop waren we wat aan de late kant, dus hij was al aan het wachten. Omdat het zo'n lekker weer was waren ze al vroeg aanwezig geweest, dus de paarden stonden ook al klaar.
  1. Miranda op Sjacca, de kleinste.
  2. Kim op Lisa
  3. Joanne op Monique
  4. Alfred op Sparkie "of zoiets"
  5. Ik op Diego, de grootste van het stel

En weg wij gingen. Door het grote, groene bos met heel veel zon en een heerlijk tempratuurtje. Paarden een beetje ongedurig, ze hadden 2 weken zo goed als stil gestaan. En even wennen natuurlijk... Ging aanvankelijk niet al te best kreeg ik het idee. Ik was hekkensluiter en vanuit mijn hoge posistie Misselijkespect: kon ik iedereen mooi in de gaten houden. Ik ging vrijwel meteen met paard en al op mijn gezicht, hij piepte er tussenuit, ik trek hem om, en toen was er ineens geen grond meer onder zijn achterbenen... Alfred had even wat problemen met Sparkle, die had uitgevonden hoe hij (hoog) moest bokken. Miranda zat te kijken met Sjacca, die zat te klieren bij het leven, schopte Diego voor zijn been (liep gelukkig niet kreupel erna) en het beestje was kreupel. Vrij rustig dus naar de rustplaats gereden, hotel St. Ludwig te Vlodrop.

Net voor de rustplaats kreeg ik het al aan de stok met een flinke boom... Hele hand zat onder het bloed, bleek uiteindelijk een klein gaatje bij mijn nagel te zijn. Even wat gedronken bij Ludwig. Miranda is Sjacca's hoeven na gaan kijken, ijzer zat wat los, maar verder leek er niets aan de hand te zijn. Ik werd in de tussentijd enkele malen omver gewalst door een gigantisch paard dat zichtbaar genoot van alle spelende kids... De rest heeft denk ik een redelijk rustige break gehad Haha!

Na de stop ging het stukken beter. Sjacca liep weer goed, en uiteindelijk toch een stukje gegaloppeerd. Toen we net wegreden kwamen we twee koetsjes met shetlanders ervoor tegen, Onno rijd eromheen, met de gang stapt zijn paard in een soort van rol ijzerdraad. Paard in paniek, piepte er (even) tussenuit met wat paarden achter zich aan... Toen was Onno's paard aangewezen om niet meer rad te lopen... Ijzer los. Na wat gewrik liep ie toch redelijk goed en zijn we verder gereden. Miranda had inmiddels de smaak te pakken en had totaal geen bezwaar tegen een wat snellere galop van enkele kilometers. Beestje leek ook behoorlijk afgekoeld te zijn na dat kwartiertje stilstaan... Galop was best gaaf, lekker tempo erin. Diego bleek verschikkelijke ponygangen te hebben... Maar in die galop gooide hij echt heerlijk op...

Tegen het einde viel Diego me in draf, ik nog een keer aansporen. Maar hij hijgde de hele weg al, en na Ludwig begon ie erg hol te hoesten. Liet me erg aan de bronchites denken die Apollo ooit gehad heeft... Dus ik nog eenmaal aangespoord, viel vrijwel meteen terug in de draf. Heb hem meteen stopgezet en geroepen dat ik wilde stappen. Onno & co waren inmiddels al in een drafje overgegaan. Diego heeft even wijdbeens erg hard staan hijgen en toen ging het weer. Was echt bang dat ie me gewoon om zou vallen als ik niet stil hield...

Onno's paard bleek op dat galopstuk ergens zijn ijzer verloren te zijn, dus we zijn in een redelijk rustig tempo teruggereden. Veel gestapt, paar kleine stukjes draf. Ik had verwacht rond half 6 terug te zijn, werd een beeeeetje later... Ff wat gedronken met Onno en toen naar huis, waar Robert, Peter en Janna (Misja) al op ons stonden te wachten.

Gourmetspul uit de kast gehaald. Paste allemaal net op tafel Vork Kim en Joanne uitgezwaaid, die aten niet mee... Erg gezellig geweest tijdens het eten, beetje na zitten babbelen over de rit en zo. Vlees is wonderbaarlijk gezien helemaal op gegaan... Inclusief de groentes en de salades! Terwijl we er volgens de slager een week van konden eten Ziek

Vervolgens zijn we naar het tuinhuisje verhuisd om een rookpauze in te lassen. Nog een hele doos Celebrations naar binnen gewerkt met zijn allen... Hilariteit alom toen Peter me aanstootte en naar een mooi formaat spin wees die boven Miranda zat. Miranda keek me ietwat vreemd aan en volgde toen Peters vinger. Lips are sealed Ze gilt "Waaaaaah een spin!" en springt bij Peter op schoot, terwijl Janna zich met een noodgang van de tafel verwijderde Extreme duivel Mooi man Haha!

Rond 9 uur iedereen naar buiten gekiept en Janna's foto's in gaan scannen. Ff zitten babbelen nog, en toen ook Janna naar buiten gegooid.

En nu zit ik hier weer achter mijn pc... Miranda, je had gelijk Bloos!

Foto's volgen snel... Lang leve de wegwerptoestellen

Ik vond het al met al een erg geslaagd dagje. Zeker voor herhaling vatbaar, alleen niet op korte termijn... Ben zeker weten niet de enige die morgen niet meer kan lopen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 23:02

Ik wacht graag de foto's af Haha! Klinkt heel erg leuk, maar die rit... die klinkt wat minder eigenlijk? Erg frisse paardjes, de diverse ongelukjes enzo... Maar je had het weer iig mee. Wanneer komen de foto's?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 23:35

De frisheid van de paardjes was niet zo'n probleem, ging verder allemaal goed. Paar bokken in het begin, maar ach... Enige waar ik me echt zorgen over maakte was over Diego, beestje klonk echt alsof ie bronchites had... Volgens Jan was het cornage... Maar Jan heeft hem pas net, dus ik denk niet dat Diego lang de ritten blijft lopen...

En de foto's komen zodra de fotograaf ze klaar heeft... Hoop ze toch woensdag of donderdag online te kunnen zetten...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 21:14

Waar hadden jullie de paardjes gehuurd of heb ik daar overheen gelezen?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 09:16


Tryingagain

Berichten: 119
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 17:18

Heee Sylvia!
Het was zeker weten heel erg voor herhaling vatbaar! En wat hebben we een geluk gehad met het weer he! De Meinweg is trouwens een heel mooi gebied, ik heb zitten genieten hoor. Haha!
Kijk even in je mail, ik stuur je mijn foto's alvast toe, dan mag je zelf even bepalen welke je plaatst! Clown

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:05

De foto's heb ik gezien, die aaren leuk!
Alleen klinkt de rit eigenlijk helemaal niet leuk. Al die ongelukjes, de paarden die fris waren, dat paard waar jij opzat wat zo heeg. Scheve mond