Paardenvoetbal meeting?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Paardenvoetbal meeting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 11:25

Naar aanleiding van dit topic: [PP] Welk Discipline wekt jouw belangstelling? denk ik dat die paardenvoetbal meeting er toch maar eens moet komen. Als ik het me goed herinner zijn er nu een stuk of 10 (?) Bokkers die ermee bezig zijn, dus dat moet toch gaan lukken.

Omdat verschillende mensen moeilijk zitten met locatie en/of vervoer, is het misschien makkelijk om hier even aan te geven wat je hebt en kunt. Kunnen we daaruit opmaken welke locatie het makkelijkst is om de meeting te houden.
Een bak is alleen prettig bruikbaar als er een vaste (houten oid) omheining omheen staat met een lage balk op 30-50 cm hoogte, zodat de bal terugstuitert. Geef ook even aan of je paard al bal-ervaring heeft, want onervaren paarden moeten eerst even een cursusje 'dat ding eet je niet op' hebben Haha!

Ik heb:
- een redelijk ervaren voetballend paard
- vervoer voor mijzelf en Rowan
- Een 95cm bal (en een auto waar die inpast)
- Nu nog geen bak, maar per eind Oktober een buitenbak met goede omheining.
- wij zitten net buiten Otterlo

Ik zou het leuk vinden om 4 combinaties bij elkaar te krijgen om eens wat oefenpartijtjes te spelen. Is er heel veel interesse dan kunnen we een 'beginners sessie' en een 'eraren sessie' houden oid, maar 4 combinaties lijkt me al heel wat.
Onervaren paarden zijn welkom, maar bedenk van te voren wel even of ze het niet heel eng zouden vinden, en probeer eventueel uit wat ze van een skippybal vinden. Het zou zonde zijn om helemaal naar een meeting te komen en dan uit te vinden dat je paardje absoluut niet bij de bal wil komen. Balbezit is alleen in stap en draf (in galop kan je niet sturen) dus in principe is het (zeker in het begin) een vrij rustige sport. Je paard moet er wel een beetje wendbaar voor zijn.

Ik hoop dat we dit een beetje van de grond krijgen! Ik heb tot nu toe altijd alleen gespeelt, dus tegenstanders (en teamgenoten natuurlijk) zijn meer dan welkom.


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 13:30

Summertje"]
[quote="ArwenLune schreef:
Balbezit is alleen in stap en draf (in galop kan je niet sturen)


Hihi, dan had je die B/C ponietjes bij ons in het team moeten zien, die crossten zo in galop met de bal het veld over Haha!
[/quote]

Okay, het KAN inderdaad wel, maar bij groter paardjes heb je risico dat de bal onder de hoeven komt, dan vind ik te link. Bovendien, met z'n vieren in een 20x40 bak lijkt me vol zat in stap en draf.
Sturen is mij in galop nog niet gelukt trouwens, draf gaat veel makkelijker.

En mocht dit van de grond komen dan zijn kijkers natuurlijk altijd welkom, maken we er een gezellige middag van.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 22:35

Leuk dat er veel interesse is. Ik moet helaas wel een domper op het verhaal zetten: mensen die EN geen vervoer, EN geen geschikte bak hebben, vallen een beetje buiten de boot. Heel jammer. Je kan altijd nog zonder paard komen kijken, dat word vast ook gezellig.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 22:08

Super, super!

Als we veel spelers hebben zou een grote bak juist wel lekker zijn, ik heb zelfs overwogen om als we teams van 3 of 4 vol kunnen krijgen, Bob van Asselt te vragen of het in een verloren moment in zijn 30x80 bak mag... In een 20x40 bak houd het bij 2x2 toch wel een beetje op. Nou ja, eerst maar eens kijken hoeveel combinaties we bij elkaar kunnen krijgen Lachen

In ieder geval word er op de Lunteren-rit al kort geoefend, we blijven kijken naar waar we een echte voetbalmeeting kunnen houden. Ik heb in principe weinig bezwaar tegen Dronten (als er twee harde-kern spelers zitten die verder geen vervoer hebben...) maar dan moet er wel een geschikte bak zijn. Gaan jullie verhuizen? Of is er misschien in de buurt wat te regelen? Laat wat foto's zien, hou een enthousiast verhaal, dan zal je de nieuwsgierige bak-eigenaar misschien best om kunnen praten Lachen


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 22:39

Hoe hard is mijn bal... erm... zacht genoeg dat hij niet helemaal rond meer is als hij op het harde ligt, hij zakt *iets* uit. Ik voetbal nu voornamelijk in de weide en vind 'm prima zo. Heb ook geen pomp oid om hem op te pompen, dus kan niet proberen of ik hem harder beter zou vinden Lachen
En jullie bak is afgezet met lint, of niet? Dat vind ik voor een team niet handig. Moet je steeds het spel stilleggen. Het is juist leuk om lekker door te gaan, dat het (met een beetje oefening) een lekker actief spel word.
Kan Karin misschien de stalhouder ompraten over de buitenbak? Hoe groot is die?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 17:45

Grote paarden? Nee hoor. Rowan haalt de 1.50 net niet, Retje is nog net een E-ponnie (:D), Amanda (van Maya) is een Hafje van 1.37 en Snowdon is een Tinker, dus ook geen kasteel. Van de andere mensen die zich aangemeld hebben weet ik niet wat voor paarden ze hebben, maar dit is zowieso niet een sport voor grote paarden, die zijn niet wendbaar genoeg...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 21:21

Dit zijn de topics:

[VvdD] Rowan z'n voetbalcarriere - de eerste stappen
[LK] Lol met Rowan - paardenvoetbal (!)
[VMR] paardenvoetbal: aan de bal wennen

Sturen doe je voornamelijk met je benen, daarom is het ook belangrijk dat je paardje goed voor het been is en (zo mogelijk) een pasje kan wijken.

Als je de bal schuin naar links wil schoppen, zal je moeten zorgen dat het paard de bal met het rechterbeen raakt, OF met de buitenkant van het linkerbeen. Ikzelf stuur meestal iets rechts er langs, en duw dan op het juiste moment m'n paard terug naar de bal, zodat hij het goede been gebruikt. Lastige is wel dat Rowan nu zo fel op de bal gericht is dat hij zich er nog maar moeilijk vanaf laat sturen...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 10:34

Ah maar het is gemeen als de kleintjes keepen, want de bal kan dus WEL onder slanke Rowan door... (en ik vind dat eng, en hij vast ook..) of we moeten een klein keepertje hebben voor allebei de teams Haha!

Ik kan op het moment helaas niet oefenen (ben zadel aan het verkopen) maar wij gaan dat penalties nemen ook eens proberen Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 15:40

Met de achterbenen? Goed zeg, dat moet ik Rowan nog leren...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 20:58

Okay, kort gezegt hebben wij dus een gebrek aan locatie. In Dronten is er geen goede omheining (of jullie moeten het met een eventuele nieuwe stal kunnen regelen?), de stalhouder van Karin heeft het liever niet. Er is een bak in Boskoop, maar Zuid-Holland is akelig uit de richting voor 3 van de serieuze deelnemers. Er is ook een bak in Bavel, daarvoor geld hetzelfde...

Dan is er nog de optie om te wachten tot de bak op mijn stal gemaakt is - dit zal waarschijnlijk eind Oktober worden. Het zal dan geloof ik een 18x35 bak worden trouwens, hoewel dat met 4 combinaties in de bak niet echt een probleem is. Wij zitten in Otterlo, dus redelijk in het midden van de geintresseerden, geloof ik.

Wat vinden jullie? Wie is waarvoor?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 19:02

Hoe dat zo, Snowdon?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 22:27

Go Karin, praat de goede man om. Hebben jullie een kantine? Als de meeting daar zou gebeuren zitten er al gauw 20 mensen die ook even wat willen eten en drinken, laat dat ook maar eens vallen Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 10:58

Ik schop dees toch maar weer even omhoog. De meeting is wat mij betreft absoluut niet afgeblazen, maar het locatie-probleem is nog steeds van toepassing. Bij Karin op stal zijn ze nu ook aan het voetballen, dus misschien is die stalhouder om te praten. Onze bak in Otterlo gaat voorlopig niet gebeuren (balen!) dus dat is voorlopig niet van toepassing.

Ik heb nog 1 optie in Otterlo, waar ik hopelijk na het weekend meer over kan zeggen.

Verder nog iemand die in de tussentijd een geniale binnenbak beschikbaar heeft gevonden..? (je kan hopen..)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 21:07

Omdat Bavel nogal ver uit de weg ligt voor een meerderheid van de serieuze voetballers. Ik hoopte een locatie te vinden die in de driehoek Ede/Almelo/Dronten ligt. Dat moet toch te regelen zijn?

Richtje: hoe niet geschikt? Geen vaste omheining?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 23:17

Als we een middag hebben is het een kwestie van twee ballen regelen (dat moet lukken) en een 'beginners sessie' houden aan het begin van de dag. Ervaring leert dat een paard dat niet bang is uitgevallen het binnen 10 minuten doorheeft. Sowiezo is het voor iedereen een hoop uitproberen, je speltactiek uitknobbelen, technieken leren... En dan kunnen we misschien aan het einde van de middag een echt partijtje spelen. Maar gewoon lekker bezig zijn is al heel erg leuk.

Tiko! We hangen aan je lippen. wbt parkeren - geen beschikbaar weilandje, brede berm, breed pad in de buurt? We hoeven niet per se op het terrein zelf te staan natuurlijk...
Praktische opkomst? Ikzelf, Karin en Maya zullen er vrijwel zeker zijn geloof ik. Reken op 2 of 3 anderen, en een heel aantal mensen zonder paard, denk ik. En verder wie jij in de buurt hebt (Richtje en Dennis?) die misschien nog geinteresseerd raken... Ik verwacht in ieder geval niet meer als 8-10 paarden, zal blij zijn als we 3x3 kunnen spelen Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 23:29

Nog een toevoeging in het algemeen: tijdens het voetballen op de Lunterenrit kwam ik tot een belangrijke conclusie. Dit is een contactsport in de zin dat je van je paard moet kunnen vragen dat hij vlak langszij een ander paard komt en - soms - dan ook vanuit de schouder duwt. Het andere paard gaat dan opzij (of niet) en zo kom je aan je balbezit.

Dit betekend wel dat paarden die snel trappen en/of bijten absoluut niet thuishoren is het spel! Natuurlijk kunnen we nooit 100% zeker zeggen van een paard dat 'ie niet trapt of bijt, en soms reageren ze ineens toch akelig op een vreemd paard, maar alsjeblieft, neem geen paarden mee waarvan je weet dat ze ineens explosief kunnen zijn richting anderen. Als dienstdoende EHBOer heb ik geen zin in verbrijzelde knieen, bijtwonden en ander zulks fijns.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 10:35

Het is jammer als hierdoor paarden afvallen, maar wel beter helaas. Het spel is een stuk leuker als je niet bij elke actie doodangsten uitstaat over wat dat andere paard gaat doen. Ik hoef heus geen verklaring van goed gedrag ofzo, ik ga ervan uit dat mensen zelf wel weten of dit voor hun paard een goed idee is. En volgens mij word het ook leuk voor de toeschouwers Lachen

Ik ga zo even dit topic langs om een lijst te maken van wie kan en wil.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 11:12

Okay. Als je erop staat maar je wilt eraf, of je wilt erop maar staat er niet bij, laat het me even weten. Dit heb ik bij elkaar gesprokkelt in dit topic...

Met paard:
Maya + Paard + bal
Karin en Lau + Paard (+ bal?)
Arwen + Paard + Bal
Soeskia + paard (alleen op zondag)
_iDj_ + paard
Jilleroo + paard
Katingka + paard (?)
Supertje + paard (?)
Tiko + paard (paard alleen als bij haar op locatie in Amersfoort, niet trailermak)
Romkabouter + paard

Zonder paard:
Dyonne (ophalen v. station?)
Sting
Richtje

Het Plan (ja ja..)
Tiko gaat vragen of het bij haar in Amersfoort in de (buiten) bak kan. Het ligt helaas wat uit de buurt voor mensen uit het noorden, maar is zover de enige realistische mogelijkheid. (hoewel ik nog moet overleggen over de optie van een binnenbak in Otterlo)
Parkeren doen we in Amersfoort een stukje verderop op een parkeerterrein in het bos, en er is plaats om paarden tussen de bedrijven door even te parkeren.
Voor de datum dacht ik aan een zaterdag of zondag halverwege/eind November. Het lijkt me leuk om om een uur of 11 te verzamelen, en dan in groepjes te verdelen en met 2 of 3 (als Ka hun bal ook mee mag nemen) ballen aan de slag te gaan. Aan het eind van de middag, als iedereen wat geoefend heeft, kunnen we dan een mini-competitie opzetten. Tegen een uur of 5 stoppen we ermee, laden de paarden, en kunnen we ergens iets gaan eten ofzo. Lijkt mij in ieder geval wel gezellig.

Wat vinden jullie? Het lijkt heel aardig te doen zo; het enige probleem lijkt me het weer. Dat is ook waarom ik mijn optie voor binnenbak even openhoud in de plannen - het zou zonde zijn als alle plannen in het water vallen door regen en drijfnatte bak. Wel jammer als door verplaatsing Tiko niet mee kan doen... Verdrietig
Ik zal na zaterdag weten wat er te regelen valt. Die locatie is ook interessant omdat er (eventueel) paarden te huur zijn, hoewel ik niet weet of ze ons ermee zullen laten voetballen. Dat ga ik zaterdag overleggen. We zouden er eventueel wel een huur voor moeten betalen. Hoeveel vinden jullie redelijk per persoon? €5 tot €10, zoiets?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 12:36

Ik ken dat hoor, laadproblemen. Rowan loopt ZO naar binnen (men staat er elke keer nog van te kijken, wijzelf ook!) maar ons vorige paard die zette z'n voeten eens stevig in de grond, en ook echt van "doeknie". Daar was veel mee gesleept voor wij hem kochten, dus die was er blijkbaar van overtuigt dat elke keer als hij daarin moest, hij weer naar een ander huis moest ofzo. Balen, maar als het zo diep zit doe je er verdomde weinig aan...

Nou ja, het lijkt me ook super om bij jullie terecht te kunnen. Het is ook maar een kleine kans dat het in Otterlo kan, dus vooralsnog vestig ik m'n hoop op jou Knipoog

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 19:22

Dat lijkt me inderdaad handig Tiko. Kunnen we na het weekend een polletje opzetten over de datum...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-03 15:38

Leuk nieuws: We mogen gebruik maken van de binnenbak van manege de Mossel is Otterlo. Dit zou dan op een zondagmiddag zijn. Ze hebben er een kantine, en we kunnen er 'savonds ook eten (als we dat van te voren bespreken tenminste)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 10:33

Richtje: heb ik nog niet gevraagd, maar ik ben eigenlijk bang van niet. Zondag is hun rustdag voor de paarden daar... En al zou het kunnen, dus moet je of de hele middag huren (wat ze waarschijnlijk niet zullen doen), of je kan maar een uurtje meedoen...

Om eerlijk te zeggen werd het gebruik van de bak zo vriendelijk toegestaan dat ik niet inhalig wilde zijn. Maar ik kom er komende week nog wel een keer, ik kan het nog proberen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 11:05

We kunnen misschien best een ophaler van een station/bushalte regelen. En ik ben ook wel bereid om Rowan af en toe af even te staan zodat ik even bij andere groepjes kan kijken enzo. En wat mensen spreken Lachen
Dan kan de beginnende voetballer nog lachen (en de teugels neerleggen) want Rowan vind dat 'ie heel goed weet hoe het moet, en speelt het spel desnoods ook zonder ruiter Knipoog

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 19:14

Dyonne, er waren nog meer mensen uit Zuid Holland toch? Daar moet iets te regelen zijn... En wie heeft er voorstellen voor de datum?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 21:00

Dat zou ik niet weten, het is een manegebedrijf. Je zou hem wel op de poetsplaats kunnen zetten. Of even met de trailer 5 minuten naar onze pensionstal, daar kan 'ie wel in het paddock of in een passantenstal.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 16 bezoekers