Paardenvoetbal meeting?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Paardenvoetbal meeting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 12:25

Naar aanleiding van dit topic: [PP] Welk Discipline wekt jouw belangstelling? denk ik dat die paardenvoetbal meeting er toch maar eens moet komen. Als ik het me goed herinner zijn er nu een stuk of 10 (?) Bokkers die ermee bezig zijn, dus dat moet toch gaan lukken.

Omdat verschillende mensen moeilijk zitten met locatie en/of vervoer, is het misschien makkelijk om hier even aan te geven wat je hebt en kunt. Kunnen we daaruit opmaken welke locatie het makkelijkst is om de meeting te houden.
Een bak is alleen prettig bruikbaar als er een vaste (houten oid) omheining omheen staat met een lage balk op 30-50 cm hoogte, zodat de bal terugstuitert. Geef ook even aan of je paard al bal-ervaring heeft, want onervaren paarden moeten eerst even een cursusje 'dat ding eet je niet op' hebben Haha!

Ik heb:
- een redelijk ervaren voetballend paard
- vervoer voor mijzelf en Rowan
- Een 95cm bal (en een auto waar die inpast)
- Nu nog geen bak, maar per eind Oktober een buitenbak met goede omheining.
- wij zitten net buiten Otterlo

Ik zou het leuk vinden om 4 combinaties bij elkaar te krijgen om eens wat oefenpartijtjes te spelen. Is er heel veel interesse dan kunnen we een 'beginners sessie' en een 'eraren sessie' houden oid, maar 4 combinaties lijkt me al heel wat.
Onervaren paarden zijn welkom, maar bedenk van te voren wel even of ze het niet heel eng zouden vinden, en probeer eventueel uit wat ze van een skippybal vinden. Het zou zonde zijn om helemaal naar een meeting te komen en dan uit te vinden dat je paardje absoluut niet bij de bal wil komen. Balbezit is alleen in stap en draf (in galop kan je niet sturen) dus in principe is het (zeker in het begin) een vrij rustige sport. Je paard moet er wel een beetje wendbaar voor zijn.

Ik hoop dat we dit een beetje van de grond krijgen! Ik heb tot nu toe altijd alleen gespeelt, dus tegenstanders (en teamgenoten natuurlijk) zijn meer dan welkom.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:33

*interesse hier Lachen *

Ik heb:
- een beginnend voetballend paard Lachen
- een bak zonder de juiste omheining
- stalgenoot (Maya) met bal Lachen
- zo goed als geen vervoer... Verdrietig
- in Dronten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:34

Zeker interesse
* Een redelijk ervaren voetballend paard.
* Prachtige felblauwe bal, wat hoefslagen gewend is *LOL*
* Dito bak, ik ben gewend om van paard te springen, en paard bevelen te blijven, en bal naar binnen te gooien (dit vereist wel een koelbloedige knol Tong uitsteken )
* 1 Tegenstander, maar dat is nog best pittig, om dat goed te leren.
* Vervoer is idd moeilijk...
* Wij zitten in Dronten.

PS, t geniet mijn voorkeur om paarden zonder ijzers te hebben, of ijzers die goed afgewerkt zijn...

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 13:45

Intresse!
-2 paarden die cursus nodig hebben.
-geen Bal
-wel ballen vervoer auto Knipoog
-geen bak, maar wel landje met juiste omheining.
- geen vervoer
- wij zitten in alkmaar/heiloo

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:21

Lijkt me wel lachen, ik heb wel ervaring met ponyvoetbal, maar mijn pony die ik nu heb niet.
Als het een beetje dichtbij is wil ik wel komen, dus ik moet er nog even over nadenken. Gewoon kijken lijkt me ook erg leuk

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:23

ArwenLune schreef:
Balbezit is alleen in stap en draf (in galop kan je niet sturen)


Hihi, dan had je die B/C ponietjes bij ons in het team moeten zien, die crossten zo in galop met de bal het veld over Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 14:30

Summertje"]
[quote="ArwenLune schreef:
Balbezit is alleen in stap en draf (in galop kan je niet sturen)


Hihi, dan had je die B/C ponietjes bij ons in het team moeten zien, die crossten zo in galop met de bal het veld over Haha!
[/quote]

Okay, het KAN inderdaad wel, maar bij groter paardjes heb je risico dat de bal onder de hoeven komt, dan vind ik te link. Bovendien, met z'n vieren in een 20x40 bak lijkt me vol zat in stap en draf.
Sturen is mij in galop nog niet gelukt trouwens, draf gaat veel makkelijker.

En mocht dit van de grond komen dan zijn kijkers natuurlijk altijd welkom, maken we er een gezellige middag van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:42

Galop waag ik me ook niet aan, ik merk soms in draf al, dat ze over de bal struikelt, en ik heb een kleine opdonder van 1.37. Krijgen we dan ons eigen supportersteam? Cool Cool

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:27

Lijkt me heel tof.
Ik heb wel een paardje wat met de bal overweg zou kunnen. Maar niet echt makkelijk met de andere paarden.
Heb dus geen paard
Geen bal
Geen bak met goeie omheining
Wel vervoer(maar daar heb ik niets aan zonder paard)
Dit alles is dus niet in Wieringerwerf.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 19:51

Het lijkt me wel leuk, maar mijn pony kent nog helemaal geen bal, maar wil wel met hem gaan oefenen als ik aan een leuke bal kan komen.
*Geen ervaren pony, wil het hem wel leren als ik voor niet teveel geld aan een bal kan komen. En als ik met mijn pony kan oefenen, is mijn vriendin met mijn andere pony ook wel van de partij, dus 2 pony's eventueel.
*Geen vervoer, zeker niet voor pony, misschein wel voor mezelf om te kijken.
*Geen bal nog.
* Wel een bak van 20x40m, met houten omheinig. Twee planken boven elkaar vanaf de grond. Dan totaal nog 3 planken, denk wel op de goede hoogte. Bak is ongeveer 1m-1.30m hoog, niet hoog dus.
*Woon in Boskoop

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 21:23

Lijkt me wel leuk, jammer dat het allemaal zo ver weg is want dan kan ik niet komen. Ik zit nu ook in een voetbaleteam en we moet zaterdag 20 september ook een demostratie ponyvoetballen geven op het horse-event in deurne!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 23:02

Interesse!!!
- misschien een paard zonder ervaring
- geen bal
- afhankelijk van plaats en datum vervoer
- geen geschikte bak
- zit nu nog in Amersfoort

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 23:35

Leuk dat er veel interesse is. Ik moet helaas wel een domper op het verhaal zetten: mensen die EN geen vervoer, EN geen geschikte bak hebben, vallen een beetje buiten de boot. Heel jammer. Je kan altijd nog zonder paard komen kijken, dat word vast ook gezellig.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 16:20

Klinkt heel er leuk, ik zal eerst wel eens kijken wat mijn paardje van zo'n bal vind voor dat ik me inschrijf op deze meeting.
Ik heb overgens geen goede bak, maar waarschijnlijk wel vervoer.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:52

Lijkt me ook wel wat:

Ik heb een :
weliswaar lui, maar supervoetballend paard

Een grote roze ponyvoetbal

Een bak met houten onderplank

Nog wat deelnemers en teruggooimeiden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 00:00

Wat is de maat van jouw bal Natasha? Die van ons is 95 cm. En kan jij reizen met je paard?

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 00:37

Ik weet niet hoe groot de bal is, maar het is een originele ponyvoetbal, van janzen en Fritzen, dezelfde als uit t land van Ooit.

Tja reizen, ik ben geen held om helemaal naar Dronten te rijden..... Huilen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:11

Heb even met m'n zusje overlegd en zij was ook enthousiast! Op onze vorige stal heeft ze wel eens met Ret gevoetbald, hij vond het toen erg leuk en ze wil het best weer doen. Inmiddels heeft ze haar E-rijbewijs, dus als we een auto kunnen regelen, dan is het geen probleem om met paard (bij wijze van spreken) naar Verweggistan te komen. Spelen we gewoon om de beurt. Bij ons op stal wordt wat lastig aangezien onze stalhouder de binnenbak liever niet openstelt voor mensen van buitenaf en de buitenbak is heel groot, dus niet handig. Vooralsnog klinkt Dronten wel goed, dat is voor ons met de trailer ook nog goed te doen.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:13

Maya: denk je eraan dat de stalhouder het wel goed moet vinden en dat we misschien al verhuisd van stal zijn tegen die tijd? .... T is maar ff dat je niet iets vergeet *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:19

Een grote buitenbak is best handig hoor Karin
Ik denk niet dat oude of nieuwe stalhouder moeilijk zal doen. En anders is t jammer. Maar ik denk dat als we de situatie uitleggen hij/zij niet moeilijk zal doen. Maar we zien wel hoe t loopt.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:26

Ik heb wel interesse, maar heb geen paard, alleen om te gaan kijken!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 23:08

Super, super!

Als we veel spelers hebben zou een grote bak juist wel lekker zijn, ik heb zelfs overwogen om als we teams van 3 of 4 vol kunnen krijgen, Bob van Asselt te vragen of het in een verloren moment in zijn 30x80 bak mag... In een 20x40 bak houd het bij 2x2 toch wel een beetje op. Nou ja, eerst maar eens kijken hoeveel combinaties we bij elkaar kunnen krijgen Lachen

In ieder geval word er op de Lunteren-rit al kort geoefend, we blijven kijken naar waar we een echte voetbalmeeting kunnen houden. Ik heb in principe weinig bezwaar tegen Dronten (als er twee harde-kern spelers zitten die verder geen vervoer hebben...) maar dan moet er wel een geschikte bak zijn. Gaan jullie verhuizen? Of is er misschien in de buurt wat te regelen? Laat wat foto's zien, hou een enthousiast verhaal, dan zal je de nieuwsgierige bak-eigenaar misschien best om kunnen praten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 23:18

Wow, twee harde-kern spelers, klinkt wel goed Cool Bak nu is redelijk geschikt, maar we gaan waarschijnlijk wel verhuizen, en dan moet ik nog aan die stalhouder vragen. En dan nog testen hoe die bak bevalt voor paardenvoetbal. Die bak van Bob is ook wel geschikt ja, alleen een behoorlijk eind weg. Ik moet zeggen, dat als ik niet te vaak erom zeur, mijn broer misschien af en toe wel eens wilt rijden.
Arwenlune, hoe hard is jouw bal? Ik vond hem eerst te zacht en heb m nu keihard, maar moet nog testen hoe dat gaat.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 23:39

Hoe hard is mijn bal... erm... zacht genoeg dat hij niet helemaal rond meer is als hij op het harde ligt, hij zakt *iets* uit. Ik voetbal nu voornamelijk in de weide en vind 'm prima zo. Heb ook geen pomp oid om hem op te pompen, dus kan niet proberen of ik hem harder beter zou vinden Lachen
En jullie bak is afgezet met lint, of niet? Dat vind ik voor een team niet handig. Moet je steeds het spel stilleggen. Het is juist leuk om lekker door te gaan, dat het (met een beetje oefening) een lekker actief spel word.
Kan Karin misschien de stalhouder ompraten over de buitenbak? Hoe groot is die?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 23:40

Hmm... mijn stalhouder is niet zo happig op grote groepen mensen op zijn terrein, ik vrees dat dat dus lastig gaat worden...