[Be] Landbouwdag Heist o/d Berg

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

[Be] Landbouwdag Heist o/d Berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 17:20

Gaat er nog iemand naar de landbouwdag in Wiekevorst (Heist o/d Berg) op zaterdag 13 september?

Vanaf 10uur is het daar Nationale merriekeuring van het New Forest Stamboek en daar zal ik dus aanwezig zijn als toeschouwer, supporter en fotograaf Cheese!

Ik geloof dat er ook nog keuringen van andere paarden- en ponyrassen zijn en meestal zijn er ook demonstraties enzo Haha!

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)



marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 15:16

Van optredens weet ik eigenlijk niets, wel dit:

Zaterdag 13 september 2003 vanaf 10u. is het weer Landbouwdag op de terreinen langs de Heerweg te Wiekevorst. Dit jaar staan er heel wat nieuwigheden op het programma, dat voor het eerst erg internationaal gekleurd is. Het aantal deelnemers stijgt jaarlijks.

Wiekevorst

Er is een tentoonstelling van verschillende rundveerassen: rood- en zwart bont, mini rundvee en er zijn wit-blauw prijskampen. Voor het eerst is er een nationale wedstrijd New forrest waarvoor 82 dieren ingeschreven zijn.

Er zullen nog heel wat meer dieren aanwezig zijn: 38 Belgisch trekpaarden, 106 Wit-blauw rundvee, 138 Shetlandpony’s, 30 ezels, 72 Welshpony’s, 100 warmbloedpaarden, 50 Fjorden paarden, 50 Haflingers, 82 New Forrestpony’s die voor het eerst deelnemen, 43 geiten, 150 schapen, 400 vogels, 253 kleinvee, 11 honden voor schoonheidswedstrijd en 26 paarden die dingen naar de titel van het sterkste paard.
Voor het eerst zijn er deelnemers uit Duitsland en Nederland. Ook de juryleden komen vanuit het buitenland uit Wales in Engeland, Duitsland, Nederland, Frankrijk en België. Het wordt een internationaal gebeuren.

Er zijn hondendemonstraties door de hondenschool “De Doorzetters”. De LRV ponyruiters van Itegem en Heist verzorgen met de aanwezige kinderen ponyritten en de ponyruiters van Itegem zullen een kur op muziek demonstreren.

Vanaf 10u. zal de Confrérie van de Vlaamse gastronomie aanwezig zijn in klederdracht om de Vlaamse producten van land- en tuinbouw te promoten.
Om 13u. start de kinderlandbouwdag. Alle dieren mogen deelnemen behalve geiten en schapen, die hebben een attest nodig wegens sanitaire maatregelen. Er wordt geoordeeld op het mooiste en beste, maar ook het origineelste, het liefste... Vooraf inschrijven is niet nodig. Ieder kind dat graag deelneemt brengt gewoon zijn diertje mee.
Om 14u. begint een shownamiddag. De Ijslandpony’s zullen een show verzorgen. Een unieke Haflingerdemonstratie en een unieke parade met een tweespan van een ezel en een Welshpony, koetsenparade van de menclub, demonstratie met een New Forest pony en een dansgroep met volkse boerendansen zetten hun beste voor.
Om 16u. vindt de finale van de paardentrekwedstrijd plaats. Er zijn verschillende attracties te beleven zoals een doorlopende bloemschikdemonstratie. Een team onder leiding van de bekende meesterbloembinder Bart Nijs zal een ganse dag demonstreren met bloemen, groenten en materiaal dat uit de natuur kan gehaald worden.

Ook is er weer een boerenmarkt. Ieder landbouwer, tuinbouwer, liefhebber kweker kan zijn eigen gekweekte producten op de boerenmarkt komen verkopen. De handelaars kunnen terecht op het terrein van de standplaatsen. Voor beide standen kan nog ingeschreven worden.

Doorlopend is er een barbecue ter promotie van het wit-blauw rundvlees aan democratische prijzen.

Inlichtingen omtrent dit grote dierenfestijn kan bekomen op het secretariaat van de Landbouwdag, Herenthoutseweg 13, 2222 Wiekevorst, tel. 014 26 03 59, fax 014 26 28 91, e-mail josverwimp@planetinternet.be.

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 16:41

liberty schreef:
Ik ben er ook Haha! Hoe kan het anders, bij de New Foresters *LOL*

Met blauw sintels petje Haha!


Ik misschien wel met blauwe sintelstrui Tong uitsteken Haha!

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 18:47

Ik doe mijn best, maar weet niet of hij al uit de wasmachine gaat zijn Scheve mond
See you tomorrow!!!

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 21:30

Liberty, Jana, Primula en ik alvast! Haha!
Kom jij ook??
Moet je gewoon rond de New Forest ring eens kijken naar mensen met fototoestel die blauw petje of pull van Stal Sintels dragen (als het warmer wordt heb ik blousje van 1e kan kiné aan met ruggengraat op mijn rug Clown ).

gr.Marijke

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers