verslagje clinic Tyrza

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

verslagje clinic Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 12:10

Nou daar gingen we dan op zaterdag ochtend. Paard in de trailer en op naar Wehl. Gelukkig ligt Arnhem er niet ver vandaan en waren we er binnen een half uur. Toch nog even gezocht, want we konden het niet vinden Haha! .

Na het uitladen en opzadelen kon de les beginnen! Ik moest vooral recht op gaan zitten en mij ontspannen. Dat was vooral een hele klus in de galop. Daar wil ze nog wel eens lang worden en mij uit het zadel trekken. Maar het ging steeds beter Ik kon steeds meer mijn bovenlichaam stil houden en ontspannen.

Ook moest ik veel stap-draf overgangen rijden en niet gelijk gaan lichtrijden als ik aandraafde (en op het goede been natuurlijk Bloos! ).

Na dik een uur rijden was de les afgelopen en kon ik met een tevreden gevoel afstappen. Het was heel leerzaam en Tyrza gaf duidelijk les. Wie weet tot eind oktober!

Foto's: [ITP] Clinic van Tyrza

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 15:55

Klinkt goed!

Ik heb ook de ervaring mogen hebben om les te krijgen van Tyrza. Is me ook errug goed bevallen. Heb er nog dagelijks plezier van! OK dan!

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:15

ik wou net vanavond een verslag op bokt gaan zetten, heb er nog helemaal geen tijd voor gehad Bloos!
ik vond het een superleuke dag!

alleen zaten tyrza en menno ergens in wehl en wisten niet meer hoe ze bij t meerenbroek moesten komen... volgende keer een iets beter routeplanner erbij houden denk ik Knipoog of ik moet t beter uitleggen Schijnheilig
ik haalde raysa uit de trailer bij t meerenbroek en ze begon wat te showen. even wat rond gelopen en ze werd vanzelf rustiger. mn vriend zou bandageren. voor ging goed, achter was raysa niet zo van gediend...ze trapte én hard Boos!
naja mn moeder verbood t om nog achter te bandageren, dus dan maar alleen voor Ach gut
raysa liep op zich best redelijk, alleen mn overgangen he Bloos
en "denk aan je stelling" hoor ik constant als stemmetje in mn hoofd Haha!
uiteindelijk ging het best lekker

vond de les van tyrza echt superfijn OK dan!
heb erg veel enthousiaste mensen gehoord, heel erg leuk *LOL*

in oktober weer

boemel

Berichten: 8386
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:44

Dan ook nog even een verslagje van mij.

Ik kwam later dan gewild op stal (ja, de boodschappen moesten ook gedaan worden). Ik hoopte dat mijn schimmel nog een beetje wit op stal zou staan. En ja, ik had geluk! Het zag er redelijk uit!
Even goed gepoetst en de staart die ik de dag ervoor gewassen had, zoveel mogelijk uit de klit gehaald.

Toen was het al tijd om op te stappen en kwam ik er achter dat ik helemaal geen tijd meer had om bij de 1e groep te kijken. Wel jammer, want ik was best wel benieuwd.

Omdat ik nog geen passend zadel gevonden had, deed ik het even met een leen veelzijdigheidszadel in de clinic. Wel even aan Tyrza gemeld dat het kon zijn dat ik even af moest stappen om opnieuw te zadelen, voordat ze al te raar op zou kijken. Maar wonder boven wonder bleef het zadel vrij goed liggen.

Olympia had er meteen al zin in. De extra sportbrokjes hadden duidelijk effect. Ik vond haar zelfs een paar keer tegen het drukke aan. Maar dat wist Tyrza gelukkig in goede banen te leiden.

In galop werd ook een volte 15 meter gevraagd. Ik zat heel even te twijfelen of ik het wel zou doen, want na januari, toen Olympia haar peesblessure gekregen had, heb ik geen kleine volte meer gereden.
Ik besloot het toch maar te doen. Ze liep vrij lekker in balans en de bodem was goed, dus gewoon meegedaan.

Het ging best goed. Wel last van een rechterhand, die af en toe (best wel vaak) omhoog schiet, maar ik vond dat ik Olympia na diverse aanwijzingen lekker aan het lopen had tijdens de clinic. Ze liep alleen iets korter, dan normaal omdat de smid een beetje enthousiast geweest was met bekappen, dus de hoefjes waren ietsje korter dan gewenst.

Na de clinic nog even wat gedronken in de kantine en even de vragenlijst ingevuld over de kwaliteit en inhoud van de clinic. Tja, dat van de didactische vaardigheiden'' was voor een aantal mensen nog wel het moeilijkst van de dag, want wat betekende dat woord toch ook al weer???

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:01

boemel schreef:
Na de clinic nog even wat gedronken in de kantine en even de vragenlijst ingevuld over de kwaliteit en inhoud van de clinic. Tja, dat van de didactische vaardigheiden'' was voor een aantal mensen nog wel het moeilijkst van de dag, want wat betekende dat woord toch ook al weer???


Haha! is inmiddels aangepast Haha!

Voor degenen die het nog niet weten: spreekvaardigheid, gebruik van de woorden...

Al met al hadden jullie allemaal een heel leuk paard/pony onder je billen lopen! Knipoog

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:13

Dimple schreef:
Klinkt goed!

Ik heb ook de ervaring mogen hebben om les te krijgen van Tyrza. Is me ook errug goed bevallen. Heb er nog dagelijks plezier van! OK dan!


Yep, hier ook iemand met goede ervaringen, moeten we nog eens over doen toch Haha!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:19

cloris"]
[quote="Dimple schreef:
Klinkt goed!

Ik heb ook de ervaring mogen hebben om les te krijgen van Tyrza. Is me ook errug goed bevallen. Heb er nog dagelijks plezier van! OK dan!


Yep, hier ook iemand met goede ervaringen, moeten we nog eens over doen toch Haha!
[/quote]

Nou, het is dat jij er over begint, maar ik zat er dit weekend nog aan te denken.

Same horse, same place?? Haha!

Ik zal de animo even peilen en wie weet...............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:01

Wat leuk dat het jullie allemaal zo goed bevallen is. Helaas kon ik niet komen. Maar ik heb begrepen dat Aifa al een nieuwe datum heeft afgesproken. Ik ga mijn best doen om dan te komen!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:06

Klinkt idd erg goed!!!!!
Ik heb net even de foto's bekeken maar et ziet er echt super uit!!

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:27

Hey, ik ben ook geweest, maar dan als toeschouwer. Ik vond het super leuk en als ik iedereen zo zag rijden begon het wel weer heel erg te kriebelen bij mij. Zou ook graag een keer les hebben van Tyrza, want vond haar heel fijn overkomen.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 23:21

Ik ben er ook weer, even een paar dagen op vakantie geweest. Ik heb ook meegereden, en ik moet zeggen dat hij goede momenten erbij had, dat hij echt op mij lette enz. Tsja alleen als dan de paarden voor het volgende uur komen dan is het erg moeilijk om nog te letten op degene die daar op je rug zit te stuiteren. Dan moet je alleen nog met je hoofd hoog lopen en hinniken naar de paarden die je buiten ziet/hoort lopen. Haha!
Verder fijne les, paar nuttige tips gekregen en ik weet dat ik op de goede weg ben.